Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij heeft de advertentie aangepast zie ik, gisteren stond er nog een prijs bij van €200. :shock:
De biedingen stonden toen al op bijna €400 meen ik. Volgens mij wist hij eerst niet de waarde ervan, geef hem geen ongelijk dat hij er nu bieden bij heeft gezet. ;)@midnight black wrote:
De binnen/buitenzijde van de klep zit bij de meeste Opels verlijmd, gaan de pennen wel soepel op en neer en helemaal naar buiten als de klep open is?
Dan is ie waarschijnlijk te strak afgesteld zodat ie niet goed in de gaten valt.Nee, het lijkt als of de pennen blijven hangen ( niet helemaal naar buiten komen) daarom wilde ik de binnen bekleding van het deksel eens los maken.
Maar als het geheel verlijmd is wordt het een lastig natuurlijk. :hmmz@Duurt wrote:
persoonlijk zou ik dan liever een dikkere 4 pitter monteren, ligt een stuk beter op de weg dan een 6 pitter, stuurt lichter en vooral op het cirquit kun je het verschil duidelijk merken en accelereert ook beter ivm. pk/gewichtsverhouding, helemaal als het geen oude CIH motor is
Duurt, daar heb je 100% gelijk in. Ik merk het verschil duidelijk tussen mijn ene B manta met de 16 Klepper en de B manta met de 24 Klepper erin. De 24v voelt log aan in de bochten en als het wat hard gaat wil hij op een gegeven moment over de voorwielen weg. Op een bochtige weg is de 16v gewoon sneller en strakker. ( of ik durf met de 24v niet genoeg, dat kan het ook zijn :jerry :angel )
Maar ik moet zeggen dat voor mijn gevoel een A met 6 pitter daar minder last van heeft. :hmmz
Daar komt bij, ik kom nooit op een circuit en zo’n scheurder ben ik ook niet. Het geluid van de 6 cilinder en de aanblik onder de kap zijn me bovengenoemde tekort komingen wel waard.@Duurt wrote:
zo, goede plannen, origineel brengen ze het meeste op, maar als ze allemaal op elkaar lijken word het ook eentonig, in ieder geval succes met de ombouw en hou ons op de hoogte
Tja, of het goede plannen zijn?? king: ik vind het stilaan ook wel een beetje jammer om de zaag in het voorfront te zetten, zoveel goede A’tjes zijn er nou ook niet meer. Troost is dat ik nog een nieuw origineel voorfront in de schuur heb liggen, als ik de 6 cil ooit eruit zou willen hebben dan kan ik altijd weer terug. ;)
Ik weet dat ze origineel het meest waard zijn maar een volledig originele manta is niks voor mij en dan doel ik hoofdzakelijk op de motor, respect voor de mensen die gelukkig zijn met een 1.6n bijvoorbeeld, maar voor mij is het dat niet. Daarbij komt dat ik het ook niet voor de waarde doe maar voor mijn eigen plezier, en dat is waar de hobby om draaid lijkt me :thumb
Neemt niet weg dat ik wel van mening ben dat je de bijzondere modellen zoals een Te2800 of een i200 of 400 o.i.d toch wel liefst origineel moet laten.De buitenkant wil ik trouwens wel zo origineel mogelijk houden, het enige wat ik verander zijn de wielen , maar het moet wel iets klassieks zijn ( denk eraan om me nog een set lenso bsx in 9×16 te halen met zwart hart welke ik ook op de B manta heb, dat in combi met een zwarte kap, kont en sr striping. :wub )
Verder komt er nog een Gt/E voorspoiler op en beetje verlagen, dat was het qua uiterlijke verandering dan wel. Verder wil ik ook dat je van buiten zo weinig mogelijk van de 3 liter ziet, ondanks dat het 2.6 injectie huis de motor vrij hoog maakt, raakt hij de motorkap bij de A waar ik hem nu in heb gelegd nergens en dat wil ik uiteraard zo houden. ( dus al helemaal geen bult op de kap of zo :shock: )Maar goed, ik dwaal af, zoals gezegd het zal nog even duren voor ik aan deze begin, eerst nog wat zaken aan de 2 B Manta’s doen en daarna horen jullie het wel.
In de tussentijd zou ik zeggen, kom op met die chassisnummers! :jerryVandaag even de tijd gevonden om eens langs de stalling te gaan, zijn geen top foto’s maar gaat om het idee :angel
Moet zeggen dat hij er nog goed bij staat. Mijn vader heeft toen der tijd ook nog heel veel nieuw besteld en opnieuw laten verchromen. Zo is bijv. de grille compleet nieuw met de lampen en alles. Ook de spiegels, gehele remmerij, RvS groep A uitlaat etc.
Ook het lakwerk ziet er nog top uit! Hij is toen helemaal tot de blanke plaat kaal geschuurd.Voor de puristen onder ons: het is niet de originele kleur en hij blijft ook niet origineel, sorry.
Sowieso vind ik hem erg ” geel” , zwarte kap met kont en sr streep zou hem beter staan.
Motorisch wil ik mijn c30ne erin ( deze heb ik nu in mijn A gelegd) met een 2.6 injectie huis (puur voor de looks) met uiteraard een 5 bak. Een sper as ligt er ook nog voor deze.Dus ja, plannen genoeg. Verwacht nu A.u.b niet dat ik er volgende week al aan begin, dat zal nog even op zich laten wachten.
Sowieso zit ik met 1 nadeel aan deze manta, hij is wel gespoten maar de bodem is nog niet afgewerkt :???: dat wordt nog wel een uitdaging. Denk dat ik beter eerst het lakwerk kan inpakken tegen beschadigingen en vervolgens alle aanbouwdelen eraf en dan in een spit. Maar moet nog eens denken over een goede oplossing. :hmmz Het is natuurlijk niet de bedoeling de auto opnieuw te spuiten, maar die bodem had natuurlijk eerst gedaan moeten worden. Maar ja…..
@Duurt wrote:
Dat word een spannende week dus, maar je hebt het al eerder meegemaakt, elke bevalling is weer anders en de tweede gaat meestal gemakkelijker als de eerste.
Maar om even op de Manta terug te komen, hij is volgens mij net iets over de helft van de maand juni geproduceerd in Antwerpen, de fabriek in Rüsselsheim was toe al overgeschakeld op de productie van de B-Manta
Ook zijn er in juli nog een klein aantal geproduceerd in Antwerpen.Om op het serienummer terug te komen,
59 zegt iets over het model
55 zegt dat hij in Antwerpen is gefabriceerd, eerder stond hier een 8 of 9 voor in de plaats
137185 is het nummer waar naar gekeken moet worden om te zien of er nog nieuwere zijn, ook moet er natuurlijk 55 voor staanfoto’s kun je eerst in scannen en dan met bv. photobucket opslaan
mocht je geen scanner hebben, kun je ook een digitale foto maken van de oude foto, wel even denken om de weerspiegeling van het licht
Met die kleine zal wel goed komen, er is er bij mijn weten nog nooit ene blijven zitten toch? :jerry maar evengoed toch wel spannend.
Volgens Rainer is hij geleverd als manta luxus en inderdaad geproduceerd in Antwerpen. Alleen zei hij dus de tweede week van juni.
Maar goed, ben benieuwd of er iemand een nog jongere weet te staan. :DDe foto’s plaatsen lukt (meestal) wel, ik heb eerder al wel eens wat gepost op het forum. Ik zal proberen van de week eens langs de stalling te rijden, dan heb ik in ieder geval wat foto’s van hoe hij er nu bij staat.
@Duurt wrote:
Wat inderdaad belangrijk is, is het serienummer, hiermee is te achterhalen of hij inderdaad de jongste A is, wanneer hij op kenteken is gezet doet wat betreft de leeftijd er niet toe.
Zou je het nummer willen vermelden, dan kunnen anderen kijken of ze een hoger nummer hebben
Zou in ieder geval wel mooi zijn als hij na zoveel jaar weer op de weg zou komen, heb je er ook nog foto’s van hoe hij was?
Het chassisnummer is:5955137185
De bedoeling is dat ik hem zelf ga afbouwen, maar mijn vrouw is deze week uitgeteld van ons 2e kindje en ben ook nog met de 2 B Manta’s bezig, druk dus :jerry
Ben ook wel benieuwd hoe de staat is na al die jaren, maar hij heeft droog gestaan dus dat zal wel meevallen :agentFoto’s zijn er wel, maar natuurlijk niet digitaal. Zover waren we nog niet in de jaren ’90 :wors
Maar ik zal kijken wat ik kan doen :thumbup
@mogger411 wrote:
ik heb een kenteken liggen van een manta uit 78, en een orginele nederlander.
ik heb het er met de locale opel dealer er over gehad hoogst waarschijnlijk heeft deze en ook jou manta tot de eerste toelating in de showroom gestaan en na een paar jaar pas verkocht en op kenteken gezetBedankt voor je reactie, maar volgens mij snap je mijn vraag niet helemaal. Ik weet dat het niks te zeggen heeft dat er 1976 op het kenteken staat, het chassisnummer is bepalend. ;)
Opel is in de zomer van ’75 gestopt met de productie van de A-Manta, aangezien de onze de 2e week van juni ’75 geproduceerd is, wilde ik alleen weten of iemand nog een jongere A-Manta heeft. Dan bedoel ik dus niet aan de hand van het kenteken maar het chassisnummer. :wors
1 januari 2014 om 20:40 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945395Hallo jo,
Mooi stukje werk, ik hoop hem snel eens in het echt te zien. :thumb
Vooral de combinatie kleur en de wielen bevalt me erg goed :worsEn Dave, je moet nu wel je onderschrift aanpassen hè, de Ranger is nu toch echt van jo. En de vivaro is geruild voor een transporter. :jerry
Groeten Ralph
@2000 wrote:
@patrickmulder wrote:
bedankt voor jullie medeleven!
10 januari komt er een taxateur langs van een speciaal oldtimer taxatie bedrijf.en nee de pontiac heeft alleen een paar krasjes…… :argue
zal jullie bij deze op deze pagina op de hoogte houden van hoe alles verloopt, soort verslagje!
Heeft dat zin dan om hem achteraf te taxeren? Zou op zich een raar iets zijn, want dan kan iedereen achteraf de waarde van zijn auto verhogen? (gun het je wel hoor, heb het alleen nog nooit gehoord?)
De mijne is getaxeerd, en all risk verzekerd, doe dat soort dingen liever vooraf. Laatst wat schade gehad en het eerste wat ze zeiden was: ja, als je nou een taxatie rapport had gehad……Als je auto niet getaxeerd is en je krijgt een aanrijding met je klassieker kun je ook een taxatie laten uitvoeren waarbij een taxateur bepaald wat de waarde van de auto was voor de aanrijding.
Heb dit zelf eens aan de hand gehad met een ascona. Geen mooie auto, maar wel een 2.4, 5 bak,lpg, verlaagd,dikke wielen etc. Ik werd van achteren aangereden( dus geen eigen schuld) en de ascona was plat tot aan het achterraam. Verzekering gebeld om de schade te melden en de verzekering stop te zetten.
Kreeg ik dezelfde dag een telefoontje terug van mijn verzekering dat de dagwaarde maar een €500 was en de vraag waarom ik hem nooit had laten taxeren. Ik uitgelegd dat de carroserie me daarvoor te slecht was etc. Ik uitgelegd dat er qua techniek wel nogal wat werk in de auto was gaan zitten en gelijk deelden me ze mee: oh, maar dan laten we toch even een wrak taxatie doen? :hmmz. De dag erna stond er al een taxateur aan de deur en deze meneer vond het gelijk zonde van de auto, maar zag ook gelijk dat de ascona vrij slecht was. Dus ik gelijk denken, dat wordt niks :agentToen begon de goede man op MP te kijken, zijn oordeel: een vervangende ascona met 2.4 vind ik zo snel al niet. Toen zijn volgende vragen: kost dat zo’n 2.4 en een 5 bak? Wat voor remmen had je erop etc? Vervolgens zijn oordeel: hij vond mijn ascona voor de aanrijding €1500 euro waard en was van mening dat ik best mijn 2.4 nog kon gebruiken maar wel nog wat nieuwe spullen moest kopen natuurlijk( benzine tank enz)
Zijn definitieve oordeel: waarde ascona €1500, daar kon ik best een andere voor kopen. Hij deed er nog €450 bij om een andere benzinetank en nog wat klijn spul te kunnen kopen en als vergoeding voor de uren die ik weer kwijt was met alles om te bouwen. Restwaarde wrak zet ik je op €50 zei de goede man. Ik zou dus €1900 over houden. :wors ik geloofde mijn oren niet.
Brief gekregen van de verzekering dat ze het geld op de tegenpartij gingen verhalen en dat dit wel even kon duren. Na een maand of 3 kreeg ik bericht dat ze alles rond hadden en stond het geld op mijn rekening. :wtfnatuurlijk was dit heel goede service van mijn verzekering, maar €500 of €1900 is nogal een verschil. Moraal: overleg goed met je verzekeringsagent en ga niet zomaar akkoord met een dagwaarde. Er blijkt dus toch meer mogelijk dan de gemiddelde man weet ( ik wist het dus ook niet :thumb
Hoop dat het goed komt met de schade afhandeling en laat je dus niet zomaar afschepen.
27 december 2013 om 22:09 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17485161@gwriemersma wrote:
@ralph3000 wrote:
Beste Tom,
Rij zelf ook met 19 inch en heb er altijd 3 bar in zitten op advies van het bandenbedrijf. Met de caravan erachter zet ik ze zelfs op 3,2 bar. Met name om het schuin afslijten te voorkomen. Moet eerlijk zeggen, ze doen het nog wel een beetje, maar lang niet zo erg als voorheen. :thumb ( ik reed eerst ook maar met 2.5 bar ongeveer)
Wat het uitlijnen betreft, de mijne vandaag even laten controleren omdat ik voor een wielnaaf los heb gehad samen met de verpoot. Bleek bij controle dat de uitlijning voor wel meeviel maar dat er achter meer afwijking was. Nog geen jaar geleden is hij ook al uitgelijnd en op mijn vraag hoe dit dan kon zei men dat dit al veroorzaakt kan worden door een kuil in de weg of een stoepje raken.
Aangezien de 19 inch een mooie cent kosten en het uitlijnen slechts 3 tientjes (profile) denk ik eraan om gewoon 1x per jaar even terug te gaan om de uitlijning te laten controleren. :thumbup
Gr. Ralph
Ga voor uitlijnen naar Nauta Banden hier in Groningen Maar ben dan aanzienlijk meer kwijt dan €30,00
Heb er op een of andere manier meer vertrouwen in dan bij Profile maar dat is persoonlijkTja, de ene profile is natuurlijk de andere niet en de ene uitlijner is natuurlijk ook de andere niet. Bij welk bedrijf hij dan ook werkt :agent
Volgens mij is die €30.00 ook wel een “vrienden/bekenden” prijsje. :wors27 december 2013 om 20:04 In reactie op: GTS Power’s topic#update:*Nieuwe Dynamo maar toch acculampje #17485157Beste Tom,
Rij zelf ook met 19 inch en heb er altijd 3 bar in zitten op advies van het bandenbedrijf. Met de caravan erachter zet ik ze zelfs op 3,2 bar. Met name om het schuin afslijten te voorkomen. Moet eerlijk zeggen, ze doen het nog wel een beetje, maar lang niet zo erg als voorheen. :thumb ( ik reed eerst ook maar met 2.5 bar ongeveer)
Wat het uitlijnen betreft, de mijne vandaag even laten controleren omdat ik voor een wielnaaf los heb gehad samen met de verpoot. Bleek bij controle dat de uitlijning voor wel meeviel maar dat er achter meer afwijking was. Nog geen jaar geleden is hij ook al uitgelijnd en op mijn vraag hoe dit dan kon zei men dat dit al veroorzaakt kan worden door een kuil in de weg of een stoepje raken.
Aangezien de 19 inch een mooie cent kosten en het uitlijnen slechts 3 tientjes (profile) denk ik eraan om gewoon 1x per jaar even terug te gaan om de uitlijning te laten controleren. :thumbup
Gr. Ralph
@Noordpoolgsi wrote:
Aha kijk ! Zocht al tijdje naar foto’s van n ‘gouden’ manta met mistlampen aan de voorkant !
Ik doe mijne zonder zie ik nu !Heb je miss nog een foto van deze manta met de 400 kap dicht ? :)
Wil er miss wel een 400 kap op maar moet me allemaal niet te druk worden ivm clean look. :kewlpicsThanks alvast voor de foto van dit pareltje ! :wub
U vraagt, wij plaatsen! king: ( wel is waar enkele dagen later, maar goed :wors )
Ik weet niet of ik het nog eens zou doen zo’n 400 kap, je blijft toch wel zien dat het polyester is en van de binnenkant heb ik er het frame van een gewone kap onder gelijmd, maar de overgangen van het staal naar de polyester zijn niet overal meer zo netjes. :agent
Kleine kanttekening, kap ligt er wel al bijna 15 jaar op. :afroDaarvoor was hij met een gewone kap en een mantzel onderlip, zag er ook wel leuk uit, maar toen de 400 kap er nog bij kwam, werd het me toch wat ’te’ :jerry
@Noordpoolgsi wrote:
Word gewoon injectie :) dis m2.8
Heb al 45 er webers in de cross zitten en die gaan er niet mee af :thumbup
That SOUND :angel :angel :wub
Inderdaad, ben ook heel tevreden met het geluid van de Webers op mijn 16v , vooral als hij echt toeren maakt of volgas doortrekt, dat klinkt echt super.
Trouwens leuk topic en mooie manta :thumb , lijkt de broer van mijn manta.
Zelfde kleur, wielen en motor. :thumb :wors
Veel plezier ermee, ben benieuwd naar het eindresultaat. :thumbupGroeten ralph.
Vreemd, het was de bedoeling 3 aparte foto’s te plaatsen. Probeer het zo nog eens.
29 augustus 2013 om 21:17 In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169719Sorry ik heb gelogen. :wors heb net even een oude bon opgezocht in de klapper en in 2006 heb ik er blijkbaar 11 in een keer gekocht :shock: ( 5 middendempers en 6 einddempers).kostten: €270 voor midden en einddemper samen.( kreeg per set € 100 korting op hun prijs) :afro
Weet wel nog dat de verkoper me erg bedenkelijk aankeek en me een paar keer heeft gevraagd of ik het echt wel meende. :jerryMaar goed, heb geen idee wat ze nu kostten, is ook alweer 7 jaar geleden dus niet echt relevant meer. Kijk anders eens op de site van sandtler. :thumb
29 augustus 2013 om 20:16 In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169718@opelmantagek wrote:
@ralph3000 wrote:
Onze 24v heeft een powersprint (rvs) groep A. Mooi donker geluid en nooit asociaal om aan te horen.
Er heeft tenminste nog nooit iemand met de vinger naar zijn hoofd gewezen terwijl ik langsrijd :jerry :jerryIs trouwens dezelfde uitlaat welke shockwave eronder heeft, de kwaliteit en pasvorm ervan is trouwens ook prima. :thumb
Ben ook aan een nieuwe uitlaat toe @ralph3000 weet jij een goedkoper adresje waar je de RVS groep A powersprint kan bestellen dan deze http://www.bkcustoms.nl/product_info.php?products_id=388&osCsid=3il0806nsqc50jsu6if64olcf6
Ik heb er al meerdere gekocht bij sandtler in Duitsland. Maar ik wachtte altijd tot de beurs in Essen i.v.m de korting. Ik bestelde ze dan met 5 tegelijk ( en 1 keer heb ik er 8 in 1 keer gekocht, weet nog niet meer voor wie ze allemaal waren :hmmz ) en betaalde dan meen ik €290 voor midden en einddemper samen) De voorpijp maakte ik altijd zelf. Trouwens een 16v klinkt er ook mooi mee. :afro
27 augustus 2013 om 21:57 In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169715Onze 24v heeft een powersprint (rvs) groep A. Mooi donker geluid en nooit asociaal om aan te horen.
Er heeft tenminste nog nooit iemand met de vinger naar zijn hoofd gewezen terwijl ik langsrijd :jerry :jerryIs trouwens dezelfde uitlaat welke shockwave eronder heeft, de kwaliteit en pasvorm ervan is trouwens ook prima. :thumb
Mooi gemonteerd dit filmpje, :thumb
Denk dat Hans dit zeker gewaardeerd had. ;)
@Igor wrote:
@Helmer opelfan wrote:
Voor zover ik weet en gezien heb. Heb ik nog geen Opel gezien die niet lineair staat.
Voor jij besluit om veren te kopen. Kijk even bij je eigen auto. Bij de bijrijders deur op de stijl vlakbij het slot. Zit een zware stikker. Daar staat info op voor de max belasting voor en achter. Koop je bijvoorbeeld veren voor een diesel. (diesel is zwaarder) gaat je auto hoger staan. Heb je veren voor een benzine en zet je die onder een diesel gaat de auto veel te laag zitten. En is ook niet goed voor de veiligheidJa, ik zie idd dat daar een verschil in zit. Jammer, de veren die ik ergens zag staan zijn dus idd voor de diesel, turbo en V6 uitvoering.
Oh en ik zag trouwens ook hier ergens op het forum dat het verlagen van een GTS met Eibach veren slechts 1 cm of zo netto verlaagd, niet dat ik dat zo een ramp vind (dat is toch niet de oorspronkelijke reden om naar nieuwe veren te kijken, maar wel mooi meegenomen)
Ik heb een v-maxx set van 1cm onder mijn auto en krijg geen klachten van de vrouw. Hij is niet te laag en het comfort is nog steeds goed. Moet zeggen dat hij iets meer als 2 cm gezakt is uiteindelijk. Set kostte 123 euro meen ik. :thumbup ( zie topic: gts naar wens gemaakt, voor een indruk) heb helaas geen foto met de originele 17 inch erop.
Gr. Ralph
Dan ook mijn bijdrage maar voor deze vakantie. :afro
We zijn net terug van 10 dagen Luxemburg, fijn weer gehad en een top camping. Ook de vectra heeft het weer goed gedaan, maar het was natuurlijk ook niet ver. :angelOp de camping kwamen nog 2 Denen aan met een insignia opc :wub en een vectra v6 turbo. :thumbup
Voor de heren caravanners onder ons, ik schrok een beetje van de caravan achter de insignia, een adria met opbouwmaat van 6m 63 op 1 enkele as!! :shock: totale lengte ca 8 mtr. Ik geloof wel dat die opc dat goed trekt, maar vraag me af hoe die caravan zich gedraagt. :hmmz ( de meeste fabrikanten gebruiken n.l vanaf ong 5.5 à 6 m een dubbelas onderstel ). Maar goed, de beste man had het gehaald. :worsVerder nog een gts en diverse vectra’s sw gezien.
Gr. Ralph.
@Maartuh wrote:
Dat is wel een mooi handig kraantje inderdaad, kleiner als een kadett c kraantje
Ik zal daar ook eens naar kijken.Wat ik wel zie is dat je geen bypass hebt volgens mij? stel de kraan gaan dicht dan heb je geen doorstroming meer van achter uit je cilinderkop toch?
Ik had het voorheen ook zo maar ga nu toch ook kijken of ik een splitsing kan maken zodat als de kraan dicht is de koelvloeistof verder kan zonder door de kachel heen te gaan.
Dan hou je toch een goede doorstroming door de cilinderkop heenTja, mij is toen gezegd dat het niet uitmaakte en het blijkt dat menigeen zelfs die aansluiting op de kop afdopt. :angel
De motor ligt er al van 2006 in en het kraantje staat 95% van de tijd dicht. ( mooi weer auto)Tot nu toe nog nooit problemen gehad, dus zal wel loslopen denk ik. king:
@Maartuh wrote:
heb je een foto van het kachelkraantje van de brommobiel die je gebruikt hebt?
Ik weet niet of je de vraag aan mij stelt, maar bij deze king:
De kabel voor de bediening heb ik van een b kadett gepakt (meen ik me te herinneren) omdat de originele te kort was. :afro
De zwarte buisjes zijn gewoon van koper 15 mm gesoldeerd.Gr. Ralph
-
AuteurBerichten










