Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo, Kan iemand me vertellen wat de afstellingen zijn van de voorontsteking bij een Omega 2.4 CIH motor. Ik vind ze hier nergens terug.
Alvast bedankt
1 februari 2009 om 20:33 In reactie op: Alles op een rij: Ombouwen 2,4E motor in Manta / Ascona / …e #17310004Ik heb hier effe aan het zoeken geweest, maar vind niets terug over de afstelgegevens van de vooronsteking bij een standaard 2.4.
Ik heb een 2.4 ingebouwd en op het vliegwiel heb ik een merkteken gevonden, dus zou daar op willen afstellen.
Thanks:thumbup
Deze kan ik waarschijnlijk het beste bij m’n Opel Dealer bestellen of heeft iemand andere suggesties want het is voor sportief rijgedrag:P
Het is maar om een ideetje te geven wat ze toen kostte:P
Het zegt mss niet veel, maar ik heb hier een Irmscher cataloog liggen van 1983 waarin windsplitters voor een Ascona staan vermeld voor 73.55 duitse mark
Voor straatgebruik kan je de Mercedes W124 voorveren gebruiken. Liefst van een 300D. De veren zijn veel te lang en moeten dus een flink stuk ingekort worden naargelang de rijhoogte die u wil.
Achteraan kan je best de originele veren laten zitten, ingekort natuurlijk op gelijke hoogte als vooraan. Er worden achteraan ook wel eens veren van een kadett C caravaan gemonteerd, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Indien u nieuwe Mercedes veren wil aankopen, neem dan namaak en stap vooral geen Mercedes garage binnen want daar kosten ze 3 maal zo duur en stellen ze vervelende vragen zoals chassinummer? met airco? en nog van die onzin.
Succes:thumbup

Dit zijn 15″, 9″ breed
Vele jaren geleden heeft een familielid van me een donker bruine Sport gehad. Daar heb ik hier nog geen foto’s van gezien.
Hier dan ook even de mijne:



origineel gepost door louwe 16 klepper
nope mischien kwaliteit van de foto,s niet zo best
maar de auto,s zijn echtHallo,
Zijn inderdaad echte foto’s al zijn ze allebei getrokken toen ze nog nat waren van een wasbeurt en daarom blinkt de Sport zo mooi. In werkelijkheid was het één rotte boel (inderdaad 1981, blijkbaar slecht jaar) en zag hij er van dichtbij niet goed meer uit. Ook de velgen zien er op foto best goed uit, in werkelijkheid zitten die ook vol corrosie.
De Sport heeft wel iets met die voorste lip en achterspoilerke maar een 400 vind ik veel bruter. Ik vind m’n project dan ook geslaagd en heb ondertussen al veel plezier beleefd aan m’n Ascona.:P
Verdere specificaties van de auto en foto’s van evenementen waar ik heb aan deelgenomen staan op m’n site.:P
Wederom bedankt Henk:thumbup
De 265 – 5bak zit dus in de senator en Monza, maar tot welk bouwjaar? Enkel in de Monza/Senator A of ook in de B’s?:hmmz
Kan iemand me het verschil vertellen tussen een Getrag 262 (5bak) en Getrag 265 (5bak)?
Zit het in de verhoudingen of is er uiterlijk ook een verschil?:hmmz
Alvast bedankt
8 september 2006 om 19:02 In reactie op: [COPY] Alles op een rij: versnellingsbakken (4-5 bak) #17327479Kan iemand me het verschil vertellen tussen een Getrag 262 (5bak) en Getrag 265 (5bak)?
Zit het in de verhoudingen of is er uiterlijk ook een verschil?:hmmz
Alvast bedankt
-
AuteurBerichten