Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Spoorbreedte voor en achter is hetzelfde :jerry
Spoorbreedte is 184cm :agent
Dit is het doorlassen van het chassis. Dat betekend dat je de originele delen die gepuntlast zijn versterkt met een korte las van +- 2cm. Helemaal aflassen is overbodig, de auto word er ten eerste al veel zwaarder van en het is veel meer werk.
Update !! Donor auto slopen,



Nieuwe onderdelen binnen!
Spiegels en de pedalbox

Chassis doorgelast

Deuren in de primer

Achterscherm

Neus begint ook al ergens op te lijken, moet alleen nog een stuk onder bij de bumper aan


Bijna klaar, vond alleen een scheur in de turbo uitgang naar de intercooler. Is blijkbaar ook een stuk metaal tegen aangeslagen. Dat moet nog ff gerepareerd worden. Hoop dat de auto volgende weer klaar is, nog ff nieuwe apk er op..
Zaterdag de auto afleveren, mooi kerst cadeau!
Turbo klok er in,

Zoek de verschillen!


Heb alle onderdelen al terug van de revisie, wacht alleen nog tot ik de gebalanceerde krukas terug krijg. Dan kan ik hem weer inelkaar bouwen, auto zal in januari klaar zijn!
Heb je de originele achterlichten nog toevallig? Zo ja wil je ze ook verkopen ? Zoek nog Njoy achterlichten.
@Fearless wrote:
Super geil bakje! das toch schakelen door midden van de pook naar voor en naar achter te drukken? Meer niet toch.
king:Helemaal goed :vertag
Zo de Astra is bijna klaar, denk nog een dag of 2 werk.
Intercooler traject afgemaakt,


Nieuwe turbo gemonteerd, versterkte accurator komt later als de auto gechipt wordt


Verder moest er nog een RVS groep A uitlaatsysteempje onder, ook maar even inelkaar gelast.




Uitlaatje afgelast

Zo de eerste foto’s van de auto!













Verder hebben we een nieuwe bak zo goed al gekocht, een sequentieele Sadev 6 bak!



@GlennGSI wrote:
@rallyastra wrote:
Als je een pak geld neerlegt voor een dikke ombouw mag je ook wel verwachten dat het goed is. Blijft helaas wel mechanisch, dus er kan altijd iets mee aan de hand zijn.
Idd vind ik ook ! vanaf wanneer is het btw een pak geld ? vanaf de 3 of 4 nullen ?
Nee eerder het 3 dubbelel, alles nieuw aanschaffen kost al meer aan inkoop dan dat bedrag.
Ik mis mijn naam :jerry Of kijk ik er overheen?
Denk dat ik deze week de ombouwdelen kan halen voor de Ascona zoals een pook, motorsteunen en nog wat klein spul. :D
Nee deze is wat donkerder.
Woensdag kan ik het onderblok weer halen van de revisie! Probeer einde van de week de motor weer een eind inelkaar te hebben.
Vandaag de motor ingebouwd en deels aangesloten,

Intercooler buizen passend gemaakt


Verder nog camberplates gemonteerd, volgende week weer verder tis nu weekend!

Ja alleen kosten die gelijk 25.000 ruggen, misschien als ik straks mijn eigen bedrijfspand heb. Nu vind ik het zonde geld, nadeel is ook dat het stempel hefbruggen zijn en geen flexibele armen die je op meerdere plekken onder de auto kunt plaatsen.
Vandaag kleppendeksel weer opgehaald van de poedercoating, koppeling en dumpvalve binnen gekregen.
Kleppendeksel gemonteerd




Morgen de bak er aan en de motor inbouwen!
@Jerremy wrote:
Heb je ’n nieuwe brug Niels ?
Jep, was er klaar mee dat ik steeds een uur bezig was om de armen onder een verlaagde auto te krijgen. Deze brug is mooi drempel vrij en de armen kunnen extra laag.
Vliegwiel komt bij M-tech vandaan, zou goed kunnen dat M-tech ze ook uit Engeland haalt. Er zit ook altijd een chroom laag op maar die hadden ze er bij M-tech al af gestraald op mijn verzoek. Snap niet dat er bedrijven zijn die zulke bagger maken :swear Heb het al vaker mee gemaakt dus ik vlak ze tegenwoordig preventief en elke keer is er wel weer iets aan de hand.
Motor is klaar, wacht nu nog op de koppeling die komt waarschijnlijk morgen binnen en dan kan de motor er weer in, kleppendeksel krijg ik vrijdagmiddag weer van de poedercoating.
H-profiel drijfstangen

Nieuw vliegwiel nog even laten vlakken, was ook echt nodig, ding was krom :x

Vandaag de radiateur passend gemaakt zodat deze onder de slotbalk past, paar beugels van een ander model Opel er op gezet zodat het origineel lijkt :mrgreen:




Intercooler er op gezet

Hoop morgen de motor er nog in te hangen, volgende week afbouwen en testrit!
Motor is er alvast uit!


Motip hittebestendig, ff je motor goed ontvetten, staalborstel op de boormachine, ontroesten en nog maals ontvetten met remreiniger daarna lak er op en dat blijft perfect zitten.
Vandaag de krukas weer opgehaald van het balanceren, dus kon vandaag mooi doorbouwen.



Vandaag de motor weer gekregen van het revisie bedrijf, weer fris geboord en gehoond.


Gelijk weer in de kleur gezet,


-
AuteurBerichten