Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij zijn de onderblokken gewoon hetzelfde van een NE en XE. Ik weet alleen niet hoe het staat met de lagerpunten in het blok waar de krukas in draaid of daar verschil in hoogte zit ofniet. Anders is het gewoon simpel het XE drijfwerk overzetten en koppie dr op turbo dr op en gaan. Als je de regels weet kun je ze omzijlen. NE onderblok met XE onderdelen mag gewoon omdat de motorcode niet wijzigd !
Als het als niet goed gaat met die handtasjes onder de kap, hoe moet het wel niet gaan met dat vermogen van de turbo :jerry:jerry
Laatste keer bij de RDW met paar mensen van de politie staan praten waren voor cursus ofzo bij de RDW. Vroegen nog vanalles over de motor ombouw :vertag Hele aardige lui, alleen snapten ze niet dat een getunde auto er zo standaard uit zag. Heb ik ze gelijk ff verteld dat heel veel van de getunde auto’s vaak gewoon netjes standaard zijn en dat het om de hobby gaat en dat het echt liefhebbers zijn. De meeste mensen wat hun altijd aanhouden zijn wannabee’s en vanalles maar doen omdat anderen het ook hebben.
Moet binnenkort toch weer naar de RDW voor een V6 keuring, dus ik zal ff voor je vragen. Misschien matsen ze me wel :angel
Ligt er maar net aan wie je hebt, toen wij er waren met de V6 hadden ze het nog over jou. Wij moesten de Astra ook ombouwen naar 4×4, ik kijk die vent echt aan, en vraag of dat wel goedgekeurd word. Ja tuurlijk wel, ligt er dus maar net weer aan wie je krijgt, ik probeer hier nu bij de RDW goede naam te krijgen. Dus kan ik in de toekomst ook keuringen voor mensen gaan regelen die het zelf niet gekeurd krijgen.
Precies Jo, komt gewoon door dat mensen interresant willen doen en maar iets verzinnen zodat het lijkt alsof ze er verstand van hebben. Ken ook wel lui die een VR6 in een Golf 1 gebouwd hebben en niet door de keuring kwamen en dan tegen iedereen gaan vertellen nee de RDW keurt geen auto’s meer om naar 6 cilinders, waarheid was gewoon dat dat ding zo botergaar ingebouwd was dat die niet eens de volgende APK haalde, maar omdat ze zelf niet lukkig willen lijken zeggen ze maar dat het de schuld van de RDW is.
Snap ook niet wat iedereen loopt te zeuren, we mogen in Nederland helemaal niet klagen. Dat gelul van de TüF is ook dikke bullshit, hier in nederland krijg je MEER goed gekeurd als in Duitsland aangezien daar de regels strenger zijn. Wil je echt iets idioots op kenteken hebben of je eigen kitcar moet je naar Engeland naar de MoT gaan voor een SVA keuring.
Helemaal correct, nog over die bodemplaat omlassen. Je kunt nog beter je eigenbodemplaat omlassen dan een bodem van een Vectra of Calibra pakken. Je auto moet voor minimaal 2/3 uit de originele auto bestaan, anders word het een samengesteld voertuig.
Als je voertuig zo samengesteld is krijg je bij de RDW een identificatie onderzoek om nou te kijken wat voor auto het is. Meestal weten ze zelf niet hoe ze met dit soort dingen om moeten gaan dus kun je tig keer weer komen. Beste kun je gewoon je originele bodem houden met je originele chassis nummer, en daar de nodige delen van de 4×4 inlassen.
Bij de RDW zijn geen keuringen voor een aandrijving dus zegt de RDW het hoefd niet gekeurd te worden. Enige wat ze kunnen doen is de auto beoordelen en afkeuren op slecht las werk. Zorg dus als je dit doet dat je alles 110% netjes afwerkt. Ze zijn bij de RDW niet heel erg zeikerig, ja oke ze zitten er altijd wel tussen. Maar als jij bij de RDW komt met een auto die er gewoon spik en span uitziet, en waar veel tijd geld en aandacht aan besteed is kunnen ze dat alleen maar waarderen. Een auto waar wel type goedkeuring voor is, is normaal een simpele keuring maar als je daar dan komt met een ranzige ongewassen auto van het type “the fast and the autostyle” waar de peuken de asbak uit stromen, word je sneller afgekeurd als een auto waar je vanalles goed aan gedaan hebt. De eerst keuring van de V6 duurde ook maar een half uur.
Heb niet alles gelezen, maar las iets over Vectra en LET. LET is in de vectra geleverd, keuring kost je dus maar 55 euro ;) Ik weet onderhand bijna ALLES over RDW keuring dus als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Origineel gepost door RonaldV
Heeft die astra zo’n dun uitlaat systeem aan al die verloopbusjes te zien?Nou de uitlaat is niet dun maar de downpipe is zo dik, :jerry downpipe van 76mm verloop gaat naar 63,5
Die ramshorn die ik ingetapt heb zaten behoorlijk scherpe bochten in dus dan kun je beter een smalle pakken. Maar denk dat jou spruitstukje redelijk recht toe recht aan is.

Bijbehordende downpipe :cool:

Heb hier laatst een ramshorn ingetapt met 25mm ging wel ff 11 meter op.
Ik heb geen manta dus ik duw nooit :jerry
Origineel gepost door nl-tuning
Het is een groep A uitlaatspruitstuk die lijkt me niet te dun:P maar ik ga er binnekort aan beginnen er gaat 2.40mtr per uitlaatdeel op en dan het geen nog waar de 4pijpen bij elkaar komen dat is 9.60mtr band dus dan kom ik totaal uit op zn 12 meter band:D dat is een aardig stuk he’groeten nick
Wil je dag niet verpesten maar maak daar maar 20 tot 25 meter van :vertag ga je niet redden met 12 meter
Origineel gepost door m400
2 hele PK’s, nou zeg, toppie!Je wilt niet weten hoeveel race teams uitgeven aan de laatste 2 pk :vertag
Was het al gezegd dat je met thermoband meer warme in je uitlaat houd ? :jerry De uitlaatgassen verwarmen je uitlaat zodanig dat de oneffenheden IN het materiaal van je uitlaat glad worden, hoe heter hoe gladder. Daardoor heb je beter doorstroom van je uitlaatgassen, waardoor je 2 PK winst kunt halen op een 16V motor.. Was dat al gezegd ? :jerry
-
AuteurBerichten