rallyastra

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 815)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Combo B 2.2 DTI #17388219

    Ik heb geen u2u ontvangen volgens mij :o heb er ook 350 dus kan goed zijn dat ik er overheen gekeken heb :vertag

    In reactie op: Tigra C20LET gaat naar de RDW #17394804

    origineel gepost door Maus010
    Ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat straks.

    Heb in ieder geval standaard velgen liggen dus knal die er gewoon op.
    Mijn geblindeerde ruiten haal ik uit de deuren en plaats er originele ruiten voor terug.

    Geluidstest en weggedragstest zie ik het meeste tegen op. De rest is allemaal wel in orde.
    Hoorde het verhaal van Mathijssen dat hij z’n Corsa A turbo niet door de geluidstest kreeg.
    Niet door het uitlaat geluid, maar juist door de wheelspin in de 2e versnelling!!

    Zou niet weten wat ze allemaal gaan doen tijdens de weggedragstest.

    Nou dan ga je daar toch iets op verzinnen als je ombouw “gigant” m tech heet :hmmz Ik knijp mijn motoren altijd zo ver dat ze nog geen worst van de tafel trekken. Dikke restrictie op de inlaat, geen lucht = geen vermogen en geen vermogen = traag en weinig geluid. Lijkt me niet zo moeilijk.

    Je kenteken word niet gelijk in beslag genomen, dat word hij pas als de eerste test goed is en je naar Lelystad mag. Anders sturen ze je gewoon weer terug met je kenteken om de problemen te fixen. Kom anders eens een keer langs met je auto als het niet te ver rijden is, kan ik dr ff naar kijken voor je.

    In reactie op: goed keuring C20XE of C20LET #17391906

    origineel gepost door johnny willems
    rallyastra ik hoorde net det jij ervaring had met een omega bak achter een c20xe motor bouwen. ze zijden dat ik het aan jou moest vragen, ik ben namelijk z`n motor met een omega bak in mijn c kadett coupe` aan het inbouwen maar nu zit ik met het probleem dat de koppelingshevel de hele slag nodig heeft en dan raakt hij net de drukvingers van de koppeling, dan had ik gedacht van ik haal z`n stel bout (scharnier punt koppelingshevel) uit een andere bak maar er zit nu al ruimte tussen het schuifstuk(van het druklager) en de drukvingers van +- 3à 4 mm maar je moet de drukvingers ook nog in drukken, maar zal er nu niet een lager schuifstuk aan moeten of gaat dat wel goed? alvast bedankt, groeten johnny:hmmz

    Ik heb er helaas geen ervaring mee, zou zo 1.2.3 ook niet weten wat het zou kunnen zijn:hmmz

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382195

    Dichten je zuigerveren nog wel goed af ? is het enige waar je carterdruk weg kan komen.

    origineel gepost door max
    @ Niels

    Vliegwielen met gaten omgeboord op de krukas behoren ook in die oud ijzerbak.
    Neem liever een 2.0 vliegwiel en boor daar nieuwe gaten in zodat de F13 koppeling en drukgroep past. Dat werkt wel en is veel veiliger.
    Als zo’n vliegwiel breekt dan is het 100x gevaarlijker dan een cirkelzaag. en het fijne is dat hij precies voor je voeten zit.:o

    Klopt, was er al vanaf het begin op tegen, maar het moest er percee op. Gaten omboren is opzich niet zo erg. Maar dan moet dat wel gebeuren volgens een exacte passing EN moet hij opnieuw gebalanceerd worden. Nu word hij gewoon netjes gefixt, had nog een hele mooie F18 bak liggen.

    In reactie op: 14-15 maart Tank S rally in Emmeloord #17394052

    Bij ons is het lekker gegaan, in de top 5 geeindigd bij de sprint en dat voor een standaard groep n astra :D Jammergenoeg problemen met de banden en de intercom deed ineens niks meer dus wel een aantal seconden moeten inleveren waardoor we een plaats verloren.

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392721

    Zaterdag is alles goed verlopen, jammer genoeg hadden we wat problemen met de banden en viel de intercom uit op de laatste proef. Daardoor zijn we 1 plaats gezakt, maar eerlijk is eerlijk de team dat voor ons reed heeft er heel erg hard voor moeten rijden. Hier de uitslag, wij zijn nummer 4 geworden, de evo deed geloof ik niet meer mee. Zou niet weten waarom. en we zijn 2e in onze klasse geworden en 3e in de formule 2.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382192

    Ach met een hamer past alles :jerry

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382190

    Ach ja tegenslagen kom je zo vaak tegen, ik heb het ook wekelijks dat er weer iets tegen zit. Bie paarse tigra die ik nu aan het ombouwen ben ook, man man man wat een beunhaas werk weer. Kon wel omgebouwd zijn door BBQgendt, C20XE motor uit een andere tigra met een F13 bak, omgeboord vliegwiel. Ben ik sowieso al niet zo dol op.. Maar dan ook nog eens slecht omgeboord, ene gat ruimer als de andere, nouja ook nog niet zon ramp als die maar centreerde op de krukas, 1,5mm te ruim. Vliegwiel dr weer af gehaald op mn poot laten flikkeren, daarna bijna mn fingertop verloren tussen een pallet en het vliegwiel toen het vliegwiel van de krukas af gleed, gelukkig is het bij 2 gaatje gebleven en een zwarte nagel.

    Pasbus gedraaid zodat die weer goed centreerde, alles dr op gezet, pasten sommige bouten niet omdat het KUT geboord was. Had de bui als goed hangen aangezien ik al een maand achter loop op schema met die auto, door dat er ooit een keer verkeerde kopbouten gemonteerd waren en me daarom tot 2x toe draad uit het onderblok knapte. Denk ik ruim de gaten nog wel iets verder op en dr aan zetten, niet mn favoriet maar goed je moet wat. Hakt de boorkolom vast in de harde las in het vliegwiel, originele gaten waren dicht gelast, vliegwiel ( kilotje of 7 ) knapt uit de klem en vliegt in rond, daarbij 2x mijn elleboog rakend met ongeveer 1300 toeren en mijn open gereten te hebben waarna 2 meter door de werkplaats te vliegen . Alles in mn buurt kapot geschopt, vliegwiel in de oud ijzerbak geflikkerd en zitten afkoelen opt kantoor…. heb het echt ff gehad. En het nadeel is, tis voor een klant en moet dus 100% goed zijn. Kan niet zeggen ach kijk wel hoe het gaat en als het stuk is zien we dan wel weer… Klant betaald dus ben ik verplicht goed werk af te leveren.

    In reactie op: CORSA A c18xe..uhh c20xe 11-5-'08 BLOK HANGT ERIN #17382187

    NEEEEE niet aan slepen ! auto’s zijn gemaakt om zo aan te pakken, tis geen oude diesel die je eerst 3 km moet aanslepen voor die wat doet. Koop ff een compressie meter van hella ofzo, ding kost een paar tientjes. Je kunt ook een goedkope oplossing maken, is heel simpel.

    Bougie pakken en leeg maken, daar een buis op lassen met een T stuk, aan het ene eind van het T stuk een druk meter plaatsen en aan het andere eind een slang met een ventieltje dr aan. Dan druk er op zetten en op de meter kijken hoe snel die zakt. Wel ff de nokkenassen er uit halen, als die niet aan pakt en je hebt brandstof en een vonk MOET hij lopen, enige wat er nog meer voor nodig is zuurstof. Dus blijft er al laatste over dat je kleppen open blijven staan.

    En ik wil wel wat over BBQgendt zeggen maar ik denk dat het toch weinig nut heeft, het is en blijft gewoon een beunhaasd zonder verstand van zaken. Hij zegt nu wel oo wist ik en ik heb het wel gezien, maar als hij het echt wist had hij er wel wat van gezegt. Hij weet nog minder als een zak verotte aardappelen en die weten nog dat ze stinken. Ga AUB hier weg van het forum en neem je dikke vette daihatsun 5,7 hemi mee, mensen zoals jou kotsen we hier uit want je bent gewoon te triest voor woorden….

    In reactie op: goed keuring C20XE of C20LET #17391899

    Ja klopt, het ene is duurder geworden het andere goedkoper…

    In reactie op: Tigra C20LET gaat naar de RDW #17394801

    Enige afkeur wat je dik geld gaat kosten is slec ht weggedrag of teveel DB die testen moet je dan overnieuw doen. Uitstekende wielen of blindering komen bij de eerste keuring van 42,50 aan de orde. Als die daar niet goed gekeurd word moet je het herstellen en terug komen om te laten zien dat het goed is. Zelfde als je auto APK afgekeurd is, als die dan goed gekeurd is en hij door gestuurd word naar de RDW moet he zorgen dat hun je ook een ontvangstbewijs mee geven als ze je kenteken innemen, anders mag je namelijk niet rijden. Op dat ontvangstbewijs staat “Het origineel is door de RDW ingenomen omdat de vermelde gegevens op dit bewijs niet meer van toepanning zijn en er een nieuw aangepast exemplaat word gemaakt” iets in die geest staat er op. Als de coppers je aanhouden gewoon het verhaal netjes uitleggen, heb een andere motor ingebouwd en ben bij de RDW geweest. Die hebben alle gegevens opgenomen van de nieuwe motor en daarom heb ik nu een ontvangstbewijs mee gekregen tot dat ik de aangepaste weer terug krijg. Jeroen is toen ook met zn ontvangstbewijs aangehouden was geen enkel probleem, gewoon bovenstaand verhaal uitgelegd. Moest hij de kap even open doen, politie heeft zich ff betokken op de motor en hij mocht weer gaan…

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392712

    ZOOO tijd om naar huis te gaan vandaag zijn we een heel eind gekomen, morgen weer een dag :vertag

    Voor het spuiten

    Paar nieuwe lassen gelegd

    Zak vol M6 en M8 oplasmoeren gekocht, overal moeren opgelast ipv boutje moertje door de bodemplaat :vertag

    Bevestiging voor de brandblusser er weer in.

    Nieuwe voetsteunen waren wel nodig, de oude waren helemaal krom

    Alles in de primer

    En weer mooi wit

    Deurposten ook gelijk weer gespoten

    De motor ook gelijk weer ff netjes opgebouwd

    Carter gestraald

    Koppeling was ook in staat van ontbinding

    Geblueprint onderblok :thumbup

    Draagarmen weer mooi zwart gespoten

    Solderen hier en daar

    Daarna de motor weer inbouwen

    Spaghetti :angel

    Alles netjes wegwerken

    Morgen nog wat solderen

    En als laatste voor vandaag de mooie Proflex schokdempers er weer onder

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392711

    Standaard zit hij gewoon met puntlassen vast, niet echt bevordelijk voor de stevigheid. Zal straks eens een dikke foto update posten want ik heb de auto bijna weer inelkaar zitten.

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392709

    Nee is geen probleem, mag geen reparatie zijn van de draagarm.

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392707

    Haha mooi berucht dus :angel

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392703

    Tis gewoon om de hele stevigheid van de draagarm te bevorderen, o.a het torderen en als je iets raakt is hij sterker.

    In reactie op: Injectoren van een 16v in een 8v? #17394330

    En alleen de brandstof druk verhogen werkt NIET als je management niet is aangepast.

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392701

    Doe niet alles alleen hoor, maat van me die helpt mee demonteren :D

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392699

    Uiteraard, anders mogen we ook niet rijden he :angel

    Vanavond weer verder gegaan aan de rallyauto

    Draagarmen doorgelast en voorzien van nieuwe kogels

    Nieuw dashbordje gefabriceerd

    Morgen motor ruim opnieuw spuiten

    Motorkabelboom gerepareerd en opnieuw ingetaped

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392695

    Jep, daar wassie op afgekeurd tijdens de laatste rally. Scheur was bovendien niet eens een dragend deel, vond het beetje zeikerig.

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392692

    Nou jullie zaten zo om de foto’s te zeuren, hier nog een collectie :cool:

    Tussendoor nog ff een blokkie weer opnieuw opgebouwd

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392691

    Jaaaa jaaaa komt er aan, vast een voorproefje

    Mooie instelbare schokdempertjes :vertag

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392689

    Nee hoeft niet er zit al een INbus bij :jerry:jerry Zal vandaag wel ff een foto posten.

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392684

    Vandaag nog een rallyauto er bij gekregen :angel

    In reactie op: Bezigheids therapie, turbo en V6 inbouw.. #17392679

    Nou ik heb 9 Astra’s gehad en heb dr nog geen een met roest op de dorpels gehad :jerry

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 815)