Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Laswerk stond op de planning voor eind april. Dan moest hij naar het dompelbad. Loopt iets uit allemaal omdat er wat plannen veranderd zijn en er nog een hoop werk bij gekomen is voor de hydraulics. Hier alvast weel een update.
Heb er laatst een achteras van een Kadett onder gezet, maar omdat een panhard stang niet werkt bij hydraulics moet er een watt link systeem onder. Aangezien de auto inmiddels een mengelmoes is van div. modellen en dus niets zomaar past ben ik zelf maar even aan het hobby-en geslagen.













Sorry geen foto’s meer van gemaakt toen hij klaar was. Als ik hem hier een keer weer heb zal ik even een paar foto’s schieten. Auto rijd alweer een jaar rond zonder problemen.
Bijna klaar inderdaad, ik zoek alleen nog een koppelingspedaal en een schakelstang. Als iemand die nog heeft liggen !!! Daar zit het nu nog op vast, verder is die klaar.
Super! Welke bak heb jij er aan zitten? een 240 of een R25/28? Er zit hier nu een R28 bak aan, alleen die ligt vast op trek/stabilisatiestang, kan ik nog wel verhelpen door een stuk uit de belhousing te slijpen en er een half ronde buis in te lassen. Ik las zelf wel een aluminium radiateur met de passende maatvoering, denk dat ik dan sneller klaar ben dan er een opzoeken die past.
Dat is allemaal nog niet zo heel interessant, heb ik vaker gedaan. Ging me meer om welke radiateur ik kon gebruiken en of de mensen hier de motor ook in het schutbord gebouwd hebben of dat ze het originele kachelhuis hebben kunnen laten zitten.
Er zit nu een R25 bak achter, originele bak van de SE. Heeft er iemand nog een stroomschema liggen van de Manta A? De bedrading naar de verlichting is een beetje krokant, en er kunnen een paar draden uit die naar de ontstekingsmodule gaan ( die brede stekker ) Ik denk dat jij er een V snaar op hebt zitten ofniet? Zit nu nog multiriem op.
Vanavond een foto update, we hebben ook een Xdash gekocht
http://www.alons-autosport.nl/xgdash.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hmm dat is niet echt handig te vinden, anders moeten de mods er even een mailing uit doen dat hij nu boven in de werkbalk staat. Was ff zoeken nu hij niet meer onder aan het forum staat.
Nieuwe foto’s
Nieuwe velgen er onder, wiel zit nog wat tever naar achter maar dat is inmiddels opgelost. Draagarmen moesten versteld worden. Velgmaat 8×18 ET35



Reservoirs voor de rem en koppeling olie

Carbon panelen!

Lexan ramen, lekker lichtgewicht!



Zit al een kenteken op idd !
Interieur begint ook weer ergens op te lijken,


Auto schiet al lekker op zo, werken er nu een paar avonden per week met 4 man aan.
Proflex en fussee’s weer gemonteerd



Daarna heb ik ff een vloer paneel gemaakt waar de pedal box op komt



De rest van de auto




Zijn nog opzoek naar een mooi digitaal das ervoor.
New pics!




Bedrading op maat maken

Motortje met een nieuwe kabelboom en DTA S40

Proflexen gelijk gereviseerd en de topmounts aangepast

Foto met een bumpertje en motorkap er op

En ik ben nog een een spoiler passend aan het maken, had nog een grote aluminium spoiler liggen, was veel te groot. Heb er nu zon 30cm af gehaald in lengte en ik moet nog een paar beugels maken die lager en kleiner zijn.

Auto is binnen !!!








Nieuwe foto’s zaterdag halen we het chassis op, dan kunnen wij beginnen met het technische gedeelte op te bouwen!




Blokken tussen de as en de naaf, zo hoef je niet met spacers te werken en krijgen je lager het niet extra te voorduren. Dashbord is door midden gegaan omdat je anders veel grotere happen er uit moet halen om hem netjes passend te krijgen. Veerpoten komen verder naar buiten, en er komen ook langere draagarmen onder.
We hebben inmiddels al contact gehad over de kooi, wij hebben hier gewoon een certificaat bij zitten en deze kooi is dus goedgekeurd. We hadden liever nog wat extra verstevigingen aangebracht maar dat mocht dus NIET want dan werd het weer als zelfbouw kooi beschouwd.
Nieuwe update,
Breedbouw er op, achteras moet nog worden vervangen, lijkt beetje smal zo :mrgreen:

Dashbord weer passend gemaakt


Is geen zelfbouwkooi, is een OMP kooi. Voldoet gewoon aan het regelement. Maar welke diagonaal bedoel je dan?
Nieuwe foto’s!






Aandrijfassen opgestuurd, daar worden langere voor gemaakt. Schiet wel redelijk op zo.
Ja de looks zijn ook erg belangrijk, en vol gas gaan hoort vroeg of later ook een crash bij. En dan begint het bouwen weer overnieuw, goed bezig iig!! Ben benieuwd als hij klaar is.
Ziet er goed uit henk! Erg mooi gedaan. Mocht je voor de toekomst nog opzoek zijn naar een fiberflass bodykit, ik heb wel een adres waar je ze kunt laten maken, daar laten we ze ook voor de G kitcar maken. Wat is je streefgewicht ?
-
AuteurBerichten