Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bout is vorig jaar volgens originele specificatie vastgezet. Zou toch wat zijn als ik dat nooit deed, dan waren alle C20XE’s al bijna stuk gelopen die ik in de laatste 6/7 jaar heb gerepareerd.
@16VCalibra wrote:
Zoals ik al zij er word alleen maar naar de “mooie oplossingen” gekeken maar niet naar alles wat zich al af heeft gespeeld in een jaar tijd.. Jullie weten ook niet dat ik een astra gsi kreeg van niels als leenauto die er op de helft van de weg mee kapte.. 2 uur lang staan wachten in de kou om 2 uur snachts met mn vriendin langs een pikdonkere snelweg waar 120 gereden word.. Eindstand rond 4 uur op de zaak en toen weer met de calibra naar huis gereden.. Was om half 7 thuis, volgende dag me werk afgebeld omdat het em niet zou worden natuurlijk..
Hier wil ik nog wel even op reageren, daarna is het klaar. Die mooie leenauto heb ik speciaal voor jou aangeschaft zodat je een auto had. Bovendien was die auto van iemand van de Astra GSI club geweest. Kan ik nu gaan zitten huilen bij die persoon? Ja ding is stuk, dat is flink balen. Daarbij ben ik ook nog om 12 uur savonds naar je toe gereden om je op te halen omdat ik geen klanten laat staan. Rest handelen we wel via de advocaat af. Hopelijk schaft de volgende garage ook speciaal een leenauto voor je aan als die er op dat moment even geen ter beschikking heeft. Normaal moet je al geld betalen voor een leenauto als je ergens je auto in onderhoud doet. Nu zet ik er een punt achter.
Is gewoon recht van binnen.
@16VCalibra wrote:
Ik heb zelfs aangeboden om de motor op mijn kosten te reviseren met nieuwe zuigers Echter had hij geen vertrouwen meer in mijn revisie bedrijf. Ik heb voorgesteld de motor bij een revisie bedrijf waar Calibra16v vertrouwen in had te laten opbouwen en ik hem vervolgens weer zou monteren. Daar is hij niet op in gegaan. Ik heb er van mijn kant ALLES aan gedaan om het netjes op te lossen. Ook voor mij houd het een keer op. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.
Dit is dus een dikke LEUGENN!!! Op jouw kosten heb je NOOIT gezegd!! Je zij tege mij dat ik €600 moest betalen voor een nieuwe set zuigers en dat jij daarna het blok zou laten opbouwen door een bedrijf waarvan ik dat zou willen. Ik wil niet dat de helft van mijn motor ergens anders is gedaan.. Ben daar gewoon heel kritisch in en zo is het. Is ook niks mis mee lijkt mij? Je hebt alles opgelost (of het goed is gedaan is het 2e) maar om de 2 maanden mijn auto weer een maand in twente neer te zetten vind ik ook van de gekke.. Dus bij mij houd het ook een keer op..
De Groete![/quote]
Dat heb ik wel gezegd. Ik heb bij de laatste reparatie een sper ingebouwd, een aluminium radiateur geplaatst, een extra koelfan gemonteerd. De rekening hiervan zou je gewoon moeten betalen omdat dit niets met de reparatie te maken had. Ik heb gezegd als je de motor ergens anders wil laten repareren je die rekening niet hoefde te betalen. Totaal met uurloon, inbouw van de sper en en de overige onderdelen was die rekening +- 1300 euro. Later ben ik je nog tegemoet gekomen door te zeggen dat als je alleen de kosten van de nieuwe zuigers zou betalen je de rest van de rekening kon laten vervallen. Zou er dus op neer komen dat je een eurotje of 600 betaald zou hebben ipv de volle rekening. Dus op wiens kosten is dit dan ?
We kunnen er lang over door bijven discussieeren maar dat schiet niet op. Ik ben vaak tegoed geweest, alles wat er aan de motor heeft gemankeerd heb ik nog onder coulance vervangen vervangen. Cometic koppakking bleef lekken, kan ik garantie bij de leverancier claimen? Nee. De ene tuner heeft er goede ervaring mee de ander niet. Na montage van een originele Z20LET pakking was het probleem over, dus heb ik dan die andere pakkingen ineens niet goed gemonteerd? Slotspeling van de zuigerveren stel ik ALTIJD af, er zit namelijk een briefje bij de zuigers waar de slotspeling op staat aan de hand van het gebruik van de motor. Bij extremere vermogens is een grotere slotspeling nodig dan bij standaard motoren. Ik weet echt wel wat ik doe. En dat Botter het probleem wel vond is alleen maar mooi toch? Bij V max konden ze het anders ook niet vinden. Ik ga hier niets slechts over Botter neerzetten. Ik heb ook wel klanten gehad die bij pietje of klaasje niet tevreden waren en zodoende naar mij toe kwamen. Daarnaast ben ik geen expert in motoren afstelling en dat heb ik ook nooit beweerd. Daarom doe ik zelf ook geen afstelling.
Motor honen kan prima met de krukas er in, honen is alleen het opruwen van de wanden. Daarna schoonmaken is ook geen probleem want je kunt de motor prima schoonkrijgen als de carterpan er onderweg is. Je praat over 2-3 100e mm wat er met een hoonsteen uit gaat een haar is al 20/100mm. Dat de kleprubbers hebben gelekt is vervelend, komen bij Goetze vandaan en dat is gewoon een A merk. Later kleprubbers origineel bij Opel besteld en het probleem was over. Het is overigens gewoon bij hetzelfde bedrijf gemonteerd.
Wat de krukaspoulie betreft die spie is gegoten, die kunnen minder hebben dat de losse spie die je vaak bij diverse motoren ziet. Als een motor ooit distributie schade heeft gehad kan de spie ook een opdonder hebben gehad. Dat hoef je op het eerste oog niet eens te zien aan de spie maar er kunnen wel haarscheurtjes in komen. Heb hier laatst een Vivaro gehad waarvan de spie van de nokkenas gebroken was, was de originele 1.9 diesel. Het is vervelend maar het kan gewoon gebeuren.
Ik heb zelfs aangeboden om de motor op mijn kosten te reviseren met nieuwe zuigers Echter had hij geen vertrouwen meer in mijn revisie bedrijf. Ik heb voorgesteld de motor bij een revisie bedrijf waar Calibra16v vertrouwen in had te laten opbouwen en ik hem vervolgens weer zou monteren. Daar is hij niet op in gegaan. Ik heb er van mijn kant ALLES aan gedaan om het netjes op te lossen. Ook voor mij houd het een keer op. Verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.Twense motoren revisie, waar ik altijd mijn motoren laat reviseren. En uiteraard zelf de motor weer opgebouwd. Boren en honen besteed ik altijd uit, bedrijf heeft al meer dan 50 jaar ervaring en die weten echt wel wat ze doen.
Nog even een reactie van mijn kant. Garantie op tuning geven doet bijna geen enkel bedrijf. Ik geef garantie dat alles goed in elkaar is gezet, er zijn bepaalde dingen die niet zomaar stuk mogen gaan. Kleprubbers hebben een keer gelekt, oke mag niet voorkomen ook niet bij een getunde motor. Ik laat mijn motoren reviseren bij de Twense motor revisie, bedrijf heeft al meer dan 50 jaar ervaring en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Wat het olie verbruik betreft. Probleem zit hem hier gewoon in dat de cilinderwanden nu weer glad zijn geworden. De eerste keer was na een kilometertje of 2/3000, cilinderwanden worden niet zomaar glad. Ik heb nu meerdere bedrijven gevraagd o.a. Twense motoren revisie, Overijsselse motoren revisie, Zomer motorentechniek, Bosch tuning en Freddy Cane en allemaal komen ze met de conclusie dat het aan de afstelling ligt. Cilinderwanden kunnen namelijk niet na die kilometers glad zijn. Motor heeft mineraal olie gehad in de inloop periode. Daarnaast zie je dat de zuigers ook zijn begonnen met vreten. Een vretende zuiger heeft als oorzaak warmte, dat kan komen door teveel of te weinig brandstof.
Koppakking is er 2x door gegaan, en nog wel een versterkte cometic koppakking. Nu hoorde ik al van meerdere mensen dat er problemen waren met Cometic koppakking. Uiteraard bij de leverancier niets van bekend en uiteraard ook geen garantie. Ik heb tot nu toe alles nog onder garantie vervangen. En ik vind de hele situatie ook erg vervelend. Ik doe ook wel liever iets anders met mijn tijd. Ik wil dit wel oplossen, maar ik heb ook mijn limiet ik ga geen dingen onder garantie repareren waarvan ik geen schuld heb. Dat de spie in de poulie is gebroken is heel erg vervelend, maar hoe kan ik garantie geven op een onderdeel dat origineel van de motor is? meer dan 15 jaar our is en oorspronkelijk niet gemaakt voor bijna 400pk. Ja in de meeste gevallen gaat het goed, maar alles wat mechanisch is kan stuk gaan. De motor is denk ik nu 1.5 jaar geleden gereviseerd, toen is de krukaspoulie met locktite en 250nm + 50 graden vastgezet. Daarna is deze nooit meer verwijderd, is ook niet nodig want de riem kun je ook zo monteren. Auto heeft 2x op een testbank gestaan, als die bout niet heeft vastgezeten was die al veel eerder losgelopen.
Hoe dan ook, cilinderkop ligt alweer bij de revisie voor nieuwe geleiders. Ik ben echt niet te beroerd om te helpen, ik heb nog genoeg kleppen en onderdelen liggen dus die ben ik dan nog wel bereid om weg te geven. Maar ik KAN op een brekende spie geen garantie geven. Iedereen kan hier wel hard lopen roepen dat ik vanalles moet, maar bel het gemiddelde bedrijf maar eens op en vraag of je garantie krijgt als je het dubbele motor vermogen hebt en na 1,5 jaar breekt er een spie af. Niemand maar ook niemand zal je hier garantie op geven.
@giuliettaevo wrote:
Over wat er allemaal aan de auto gedaan is had ik geen opmerkingen hoor, dat Verbocht er een zootje van gemaakt had is duidelijk. Dat jouw werk er vele malen beter uitziet staat 100% zeker vast.:thumb
Iemand willen helpen siert je ook en als je vervolgens genaaid wordt is dat zeker zuur. :(
Het was meer een voorbeeld van hoe je iets moois maakt maar waarvan de werking daardoor verre van optimaal is. Je gehele motorruimte voorzien van een verwarming is niet echt optimaal te noemen en voor het luchtfilter was zo ook geen fatsoenlijke plaats meer te vinden.
Nu niet echt meer aan de orde maar je kunt een 76mm downpipe op een c-kadett wel passend maken om de stuurstang heen, niet makkelijk maar het kan net. Met de originele turbo is het wel erg moeilijk en je moet hele stugge motorsteunen hebben anders gaat hij rammelen. ;)
Wel eens een GT35 op een Kadett gezet? Er was geen enkele andere mogelijkheid. Denk je zelf ook niet dat ik liever de uitlaat achterlangs had laten lopen? Dat had me ongeveer 3 dagen werk gescheeld, had ik niet het hele spruitstuk moeten verlassen en allemaal nieuwe uitlaatdelen hoeven maken. Bovendien was de downpipe dik ingewikkeld met heat wrap.
Een ander probleem wat zich daarvoor had voorgedaan is dat hij een pedal box had, door het formaat van de turbo zat deze zo dicht bij de remcilinders dat de olie ging koken en zijn de remmen een keer zijn vastgeslagen. Je denkt dat ik nergens over na denk? die auto is meer dan 150 uur denk en sleutel werk in gaan zitten, en dat onbetaald. En het maakt mij totaal niet uit wat je over mij denkt of zegt, ik word er niet warm of koud van. Dat jij mij totaal niet kent en dan mij voor vanalles en nog wat uitmaakt zegt meer over jou dan over mij. Ik kan deze discussie nog wel even doorgaan, want als je dingen wil weten of hoe het gegaan is kun je dat altijd netjes vragen, en zelf als je het niet netjes vraagt krijg je nog een fatsoenlijk antwoord, ik zit al meer dan 10 jaar op forums en ik kan inmiddels goed tot 10 tellen. Hoe dan ook, als je me nog een keer wil opzoeken, graag, de koffie staan klaar. Meeste mensen hebben op internet een grote mond, maar een klein hartje als ze voor je staan.
@giuliettaevo wrote:
De 5– pk c-kadett is ook zo’n apart verhaal. Zag er prachtig uit maar over de werking zullen we het niet hebben, vooral de blok omhelzende uitlaat was geniaal. :hmmz
Maar ik zal me wel verder onthouden van commentaar, heb mijn mening wel gegeven inmiddels, wellicht soms wat overbodig maar dat is gewoon ergernis over hoe mensen behandeld worden terwijl ze ergens dik voor betaald hebben.
Wat die C kadett betreft wil ik nog wel graag even commentaar op geven. Zoals de auto gebouwd was bij verbocht motorsport leek nergens op, en daar hebben jullie de foto’s van kunnen zien. Alles was stuk gelopen en de man was voor 28.000 euro opgelicht. Uiteindelijk zijn er mensen geweest die hebben gevraagd of ik de man eens wou helpen omdat hij er kapot van was. Een plan gemaakt wat er aan de auto moest gebeuren en daar een krijg voor afgesproken, de uren waren voornamelijk sponsor werk omdat hij er vaak mee naar meetings ging en hij reclame voor mij zou gaan maken. Al snel kwamen er steeds mee dingen bij die moesten gebeuren, meneer wou dit nog en dat nog en de uren liepen maar op. De onderdelen zou hij wel betalen maar de afgesproken sponsor uren bleven onbetaald ondanks dat er steeds meer bij kwamen.
Wat de uitlaat betreft, die liep eerst gelijk langs de achterkant, maar bij een C kadett loopt er een stuurstang dus bij verbocht was er een “hap” uit de downpipe gehaald waar de stuurstang doorliep, in plaats van 76mm bleef er maar een platte opening van 35mm over. Daarom was de enige optie om de turbo om te draaien en de uitlaat via de voorkant te laten lopen. En ik snap ook zelf niet wat het probleem is, er zijn meerdere motoren die dezelfde setting hebben. Uiteindelijk moest toen de motor klaar was deze op de bank gechipt worden. Er is in overleg met de klant een inloop programma ingezet, bovendien zou het motor vermogen in eerste instantie lager blijven vanwege de originele 1.6 kadett as. Voor maximaal vermogen zou er een Volvo as worden gemonteerd. Nadat het inloop programma er in stond zou hij de auto mee nemen, deze laten inlopen en weer terug komen voor de uiteindelijke afstelling. Nadat ik de uiteindelijke rekening gemaakt heb was het het er niet mee eens dat er zoveel onderdelen bij waren gekomen terwijl hij zelf had gezegd maak hem maar klaar en bestel de onderdelen maar. De auto heb ik daarna nooit weer gezien. Een paar weken later belde Biesheuvel autosport mij op of ik die Kadett C nog had staan, de man had nieuwe zuigers bij Biesheuvel besteld met het zielige verhaal van de motor en of ze hem dan extra korting wilden doen. Biesheuvel wilde ook helpen, maar de zuigers zijn nooit betaald. Ook de afsteller heeft de rekening nooit betaald gekregen. Al met al is hij diverse mensen onder anderen Biesheuvel, mij en JS autosport nog een 5000 euro schuldig.Hij is nog niet weer geweest, alles loopt nog perfect!
@GlennGSI wrote:
Nou Tim heeft de Vectra weer terug..
Nadat hij 400euro moest betalen.. eerst was het 500.. toen was 400 ineens ook goed En waarom ?? verschillende redenen gehoord beiden klopt van geen kant… Maja toen Tim er was zat de zaak op slot. Bellen,bellen.. kreeg Tim em aan de lijn.. Tim kreeg de sleutel van de Vectra niet voordat hij had betaald.. Niels heeft zen moeder gestuurd om geld in ontvangst te nemen en de toko open te doen..
De Vectra hebben we nagekeken bij thuiskomst.. Hij wil slecht in de achteruit.. olietoevoerleiding is dichtgesmeert ofiets ??? lekt olie in iedergeval. Klepstoters maken ook kabaal Fuseekogel ligt er helemaal uit.. echt niet een klein beetje… (apk???) en een wiellager verrot.. handrem deed zegmaar ook niks?? Motor zelf hebben we ook niks geen vertrouwen in.. zit een rare tik in. Maar we zullen zien hoelang hij het vol gaat houden
Om het even samen te vatten, weer 400 euro afgetroggeld en tis nog steeds 3 keer kut.
Ohjah Tim heeft een C20XE gekocht voor in zen E kadett.. bouwen we er uiteraard zelf in
Wederom mijn kant van het verhaal.
Vrijdag en zaterdag had ik rally, dus ik heb Tim gezegd als hij de auto wil ophalen is prima maar stuur even op tijd een bericht want het kan zijn dat ik mijn telefoon niet hoor. Dan kan ik regelen dat er iemand op de zaak aanwezig is. Ik heb de hele dag niets gehoord en om kw over 9 krijg ik een telefoontje of hij hem zo nog kan ophalen, dus mijn moeder was er vanuit gegaan dat ze niet meer hoefde te komen.
Wat die 400 euro betreft. Dit verhaal zal ik eens even haarfijn uitleggen.
De laatste keer dat de auto hier stond is er schade aan het voorscherm gekomen bij het uitlijnen. Dit zou uiteraard voor mijn kosten vergoed worden, schade laten taxeren. 300 ex btw was de schade. Hiervoor zou alles weer gerepareerd zijn. Tim wou de schade alleen zelf repareren en taxeren. Uiteindelijk komt hij met een bedrag van 750 euro ex aan. Want het hele voorscherm moest vervangen worden omdat de onderste rand van het scherm verbogen was en dit was niet meer uit te kloppen. Ik heb vervolgens de auto hier weer staan, blijkt er helemaal geen nieuw scherm aan te zitten. Waar gewerkt wordt kan er soms wat fout gaan, en als dit gebeurd terwijl de auto in mijn bezit is, of ik het nu zelf doe of een ander dan zal ik dit vergoeden. Waar ik wel problemen mee heb is dat ik niet in de gelegenheid ben gesteld om dit bij mijn eigen schade hersteller op te laten lossen. Wettelijk gezien ben je verplicht om de veroorzaker in de gelegenheid te stellen om het op te lossen. Doe je dit niet kun je niet zomaar een rekening sturen. Ben je achteraf niet tevreden met het resultaat dan is het een ander verhaal, dan kun je altijd nog commentaar geven.
Ik heb alles van de motor onder garantie vervangen, de tikkende klepstoter heeft de motor al langer. Ik heb aangeboden deze gratis te monteren, alleen de klepstoters moesten tegen inkoopsprijs zelf betaald worden. Tikkende klepstoters zijn wel vaker een probleem zoals de meeste mensen weten. Waarom ik betaald wou hebben is simpel, ik heb alles onder garantie opgelost. Maar de extra kosten van de schade die er ineens bij kwamen wou ik terug hebben, mijn schade hersteller http://www.autoschadekelder.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; had het opgelost voor 300 ex. Daarom wou ik 400 euro terug hebben van de schade 100 euro was voor 4 Bosch F5dpor bougie’s. Uiteindelijk heb ik de bougie’s cadeau gedaan en alleen het schade bedrag gevraagd.
Dan hoor ik nu ineens een lijst met allemaal dingen die stuk zijn, wiellager? Ik hoorde rechts achter inderdaad een wiellager. Maar de auto is hier op de trailer gekomen, en dit hoorde ik al bij de eerste meters. Bovendien is er aan de achterkant niets los geweest. Moet ik dan een nieuw wiellager monteren als dit al was? Aan de voorkant monteer ik altijd losse homokineten als ik de auto weg zet zodat de wiellagers niet uitelkaar lopen als er geen assen in zitten. Fuseekogel stuk ? Was bij de APK niet, en de kapotte hoes heb ik gezien, maar zo heb ik de auto binnen gekregen op de trailer. Ik ga niet allemaal dingen vervangen omdat ik zie dat ze stuk zijn. Wil het best vervangen, maar dan moet daar wel voor betaald worden en dat is heel logisch. De olie toevoerleiding is helemaal nergens mee dicht gesmeerd, dus ik weet niet hoe je er bij komt. Ik heb al gezegd dat er misschien een andere carterpan nog ondermoet, deze carterpan zat bij het onderblok wat ik destijds gekocht heb. Ik heb hem al 2x gedemonteerd maar hij blijft zweten. Ik heb ook aangeboden dat als hij toch weer gaat lekken ik nog GRATIS een andere pan monteer waar je gewoon op kunt wachten.
Ik heb 500 kilometer met de motor gereden, motor loopt gewoon goed. Als de motor koud is kun je wel de zuigers horen, sport zuigers hebben een grotere speling omdat ze meer uit zetten. Dus daar is niets vreemds aan. En de handrem is wel heeeeel erg vreemd, ik heb hem 1 dag voor dat deze werd opgehaald nog met een draaiende motor bij mij op de SCHUINE oprit gezet, en hij bleef niet door de wind staan. Dat de auto slecht in de achteruit gaat heb ik Tim al 100x gezegd, er zit teveel speling op zijn pook, daardoor is die bak slecht af te stellen.
Ik regel dingen per telefoon met de klant, dat is handiger en sneller. Dat ik dit post is alleen voor mensen die er buiten staan en niet weten hoe het gelopen is.
@16VCalibra wrote:
Auto zou tussen 4enn 5 opgehaald worden. Toen werd het 6 uur en nu is het half 8……
Ik snap je frustratie maar ik had er überhaupt niet eens tijd voor zondag. Eerste plan was dat ik met de leenauto en een trailer kwam ophalen, jij weer mee terug moest en weer naar den haag. Ik heb uiteindelijk een bus geregeld met een trailer zodat ik de leenauto gelijk kon achterlaten. Ik had zondag een verjaardag, moest de trailer en de bus nog halen, leenauto opladen en naar Rotterdam. Kop is er trouwens bijna af.
Alles op de Vectra is onder garantie gerepareerd, ik heb nieuwe injectoren geplaatst, heb een stalen koppakking gemonteerd. Tim wou daarvoor bij betalen maar ik heb gezegd dat dat niet hoefde als tegemoetkoming. Ik zal het verhaal eens van a tot z hier neer zetten zodat jullie zien dat ik er WEL alles aan gedaan heb.
Het begon met de motor inbouw, bij elke motor ombouw geef ik 1 jaar of 10.000 kilometer garantie op de NIEUWE onderdelen. De regel is altijd dat als er toch een 2ehands onderdeel binnen deze periode stuk gaat dat ik deze niet onder garantie voor een nieuwe vervang, Klant betaald dan zelf het onderdeel wat stuk is en ik monteer hem GRATIS. Je kunt op slijtage onderdelen geen garantie geven want vandaag kunnen ze goed zijn en over 2 maand stuk.
Het begon met lekkage aan een keerring van de schakelas in de bak. deze lekte iets olie en deze moest vervangen worden. Aangezien het een 2ehands onderdeel was zou dat dus geen garantie zijn. Heb deze wel onder garantie vervangen. Voor een keerring van 15 euro moet de hele bak er onderweg en uit elkaar. Daarna waren er problemen met stationair draaien, daarvoor ben ik meerdere keren naar Apeldoorn gereden om te kijken wat het probleem was. Na diverse dingen te hebben uitgeprobeerd was het probleem nog niet opgelost. Andere kabelboom gekocht en deze vervangen, wederom ook weer onder garantie. Na 7000 kilometer is er een drijfstang gebroken, oorzaak onbekend. Ik heb toen aangeboden om een C20XE (kreeg hij gratis) motor te reviseren en deze om te bouwen tot LET, Tim wou alleen een originele LET motor. Lang gezocht naar een onderblok, aangezien de meeste mensen ook wel weten dat je een los LET onderblok niet overal zomaar vandaan tovert. Ik ben er uiteindelijk 250 km voor naar Duitsland gereden dit uiteraard voor mijn kosten. Alleen het let onderblok moest betaald worden en de onderdelen voor revisie. Wederom zouden de uren voor mij zijn.
Na revisie moest de auto na 1500/2000 kilometer bij mij terug komen zodat ik olie kon verversen en alles nog een keer controleren. Nadat er al een 2300 kilometer mee gereden was krijg ik een telefoontje dat de motor op 3 cilinders loopt. Auto bij hem thuis opgehaald, motor weer uitelkaar en er bleek een zuiger stuk te zijn. Injectoren laten testen, en er bleek een injector verstopt te zijn waardoor de motor te weinig brandstof kreeg en de zuiger is gesmolten. Ik heb op mijn kosten Z20LET injectoren geplaatst, een nieuwe zuiger bij wiseco besteld ( 6 weken op zitten wachten ), een stalen koppakking ( die had hij willen hebben, maar niet voor betaald ) gemonteerd. En ja het heeft lang geduurd, dat geef ik toe. Maar wegens gezondheids problemen was het niet mogelijk alles eerder af te krijgen, de auto van tim is namelijk niet de enige klant die zijn auto graag klaar wil. Ik had teveel werk staan wat ik wegens gezondheidsproblemen niet af kon maken ( rug problemen) Ik vind dat ik er van mijn kant uit alles aan gedaan heb om alles netjes op te lossen, ik heb dingen onder garantie vervangen die geen garantie waren om hem tegemoet te komen omdat het allemaal langer duurde dan geplanned. Nu hebben jullie ook mijn kant van het verhaal.
Zo ik ga nu mijn laatste reactie plaatsen, daarna ga stop ik met het opel forum. Ik ben alle wijsneuzen hier zat. Waarom het nu zo lang duurt? Allereerst heb ik een zuiger besteld waar ik 6 weken op het moeten wachten. Ik heb een aantal maanden problemen met mijn rug en ik heb laatst in het ziekenhuis gelegen.
En wat ik nu het vervelende van dit verhaal vind is dat Tim dacht dat ik dom was en wel even bijna 500 euro meer zou betalen voor een schade.
Verhaal is dat er laatst schade aan het voorscherm was, dit zou ik uiteraard op mijn eigen kosten vergoeden. Mijn eigen spuiter heeft de schade op 380 euro getaxeerd. Tim wou onder geen beding hebben dat er een andere spuiter aan zijn auto zat. En aangezien hij zelf spuiter is zou hij de schade wel bij hun op de zaak laten taxeren. Uiteindelijk was het schadebedrag bijna op slordige 880 euro getaxeerd. Want er moest een compleet nieuw voorscherm op, sideskirt moest vervangen worden, uitgespoten op de deur, bumper en motorkap. Ik heb zelfs nog een sms gehad toen de auto bijna klaar was dat hij de motorkap nog heeft moeten vervangen. Uiteindelijk stond de auto hier weer. Bleek er niets vervangen te zijn, zijscherm was beetje bij gedrukt en het hoekje gespoten. Geen sideskirt gerepareerd of wat dan ook. Mijn spuiter had deze reparatie wel in het taxatie bedrag zitten.
Ik heb vaak genoeg dingen onder garantie vervangen die geen garantie waren, ik heb er inmiddels zoveel uren er al in gestoken dat het hele project me inmiddels al geld heeft gekost. En ja het duurt lang, maar ik doe het er tussendoor want er is ook nog ander werk. Ik ben niet de enige tuner die problemen heeft gehad met ombouwen. Het is niet voor niets dat er zo weinig bedrijven nog over zijn die nog ombouwen. Meer zeg ik er niet over, als er mensen zijn die nog problemen hebben met mij dan kunnen ze mij beter bellen.
Vanavond komt hij hem ophalen. Ik ben inmiddels ook wel een beetje klaar met het opel forum, alleen maar negatief gezeur en gezeik hier. Iedereen weet het beter, bemoeien zich met dingen waar de niets mee temaken hebben.
Ik heb inderdaad 1 nieuwe zuiger bij Wiseco moeten laten maken, zat 4/5 weken levertijd op. Ik kan vandaag de motor weer ophalen bij het revisiebedrijf, heb zelf op het moment teveel werk staan om hem zelf in elkaar te bouwen daarom heb ik het uitbesteed. Tis alleen op het moment bouwvak en dan draaien ze overal op halve snelheid. Moeten deze maand ook nog 4 andere auto’s klaar! Als de motor straks weer ingebouwd is ga ik hem zelf inrijden, dan weet ik ook zeker dat de auto hier goed weg gaat.
Injectoren van een Z20LET motor gaan prima in een C20LET motor. Er zit inderdaad een filter tussen, alleen als deze vol met rommel zit neemt hij niets meer op. Een een filter filtert nooit 100% alles er uit, brandstoftank vaak tot het laatst leeg rijden is vaak een oorzaak van snel verstopte filters en/of injectoren. Evenals tanken bij oude tankstations, al hebben we daar in Nederland gelukkig niet zoveel last meer van. Heb iig een nieuwe zuger besteld, moest alleen speciaal gemaakt worden in de 87mm boring omdat de leverancier deze niet meer op voorraad had. Tis dus ff wachten wanneer ze bij wiseco aan de slag gaan!
Om even terug te komen op de Vectra. Voor dat er straks allemaal weer mensen beginnen dat ik geen motor kan bouwen. Na de revisie heeft de motor 2200 kilometer gelopen voor die weer stuk ging. Ik heb de kop er inmiddels afgehaald en nu is zuiger 2 weg gesmolten, veel te warm geworden dus. Ik heb de injector van cilinder 2 laten testen en deze bleek grotendeels verstopt te zitten. Weer iets waar ik dus helaas niet aan kan doen maar wat mensen mij wel aanrekenen. Ik zal eens in de brandstoftank gaan kijken om te zien of er rommel in zit. Weten jullie de stand van zaken.
@kadett4x4 wrote:
@JvV wrote:
@Black Magic wrote:
en geloof ook dat de c kadett met turbo niet geheel vlekkeloos is geweest
Dat was bij het vorige bedrijf Verbocht Motorsport..
zie deze toch ieder jaar in sevenum, en heb die wagen nog nooit zonder ambulance aan zien komen.
en goed lopen was er ook niet bij.
wil niet zeggen dat het aan niels ligt, kan de eigenaar zijn geldbuidel ook niet inzien.
maar ik ken nog wel een wagen, maar daar moet de eigenaar zelf maar op reageren.groeten.
Ik ga normaal niet op het forum zetten over het hoe en wat van klanten. Maar ik krijg van die kerel met die Kadett C nog 3000 euro. Hij is op de bank geweest voor een inloop programma, vervolgens is hij nooit weer gekomen. Bedrijven zoals biesheuvel krijgen ook nog centen van hem omdat hij zn rekeningen niet betaald. Prima als mensen commentaar op mij leveren, maar wees dan wel redelijk en ga niet praten in de zin van “ik heb eens gehoord” natuurlijk doe ik ook niet alles goed, maar ik ken ook mensen die een nieuwe auto bij de dealer kopen waar vanaf dag 1 problemen mee zijn. Helaas lijkt er op sommige auto’s een vloek te rusten… Er zijn genoeg bedrijven geweest die ombouwen hebben gedaan, de meeste zijn er allemaal mee gestopt omdat het teveel gezeur kan opleveren helaas. Ik ga verder geen namen noemen maar ik kan zo 2 handen vol met probleemgevallen van andere motortuners en motor ombouwers opnoemen.
En ja die Calibra heeft ook problemen, maar je moet niet vergeten dat er bijna 2x zoveel vermogen meer uit komt dan normaal dus dan kan het soms voorkomen dat er problemen zich voordoen, problemen zijn overigens ook onder garantie opgelost. Ik rij zelfs naar klanten toe die verder weg wonen zodat ze niet helemaal naar twente hoeven af te reizen. Ik laat me ook niet beinvloeden door wat mensen zeggen, ik werk te hard voor mijn bedrijf.
@GlennGSI wrote:
En de Vectra staat weer bij DHZ…. waren nog een paar punten die gemaakt moesten worden.. aandrijfashoezen lek. geen stalen koppakking. originele dumpvalve niet correct afgesloten/afgedopt en nog wat dingen. Auto is opgehaald omdat hij op 3 cilinder liep na een ritje… Ben benieuwd wanneer Tim weer kan genieten van de pttsssss onder de kap.
Voor er straks allemaal weer cowboy verhalen worden verteld zal ik er ook maar eens op reageren. Ik ben niet iemand die dingen op een forum gaat “uitvechten” aangezien er allemaal mensen zich er mee gaan bemoeien die het fijne van de zaak niet weten.
Ik heb laatst de motor opnieuw opgebouwd nadat er een drijfstang gebroken was, hoe dit kan zul je waarschijnlijk nooit achter komen. Toen de motor werd ingebouwd had deze 168.000 kilometer op de teller. Slechte drijfstang, slechte bout, misschakelen? Je weet het niet. Ongeveer 7000 kilometer na de inbouw is de drijfstang gebroken.
Daarom een andere motor in Duitsland opgehaald, deze gereviseerd met nieuwe zuigers en drijfstangen. Uiteraard alle pakkingen weer vervangen. Dit was een coulance regeling, alle uren voor de motor revisie, pakkingen enz. zijn voor mijn eigen rekening gegaan. Alleen de zuigers,H profiel, drijfstangen boren honen moesten zelf betaald worden.
Nadat de auto klaar was is deze weer opgehaald, de AFSPRAAK was dat de auto nadat deze 1500 tot 2000 kilometer was ingereden weer kwam zodat ik olie, oliefilter kon verwisselen en als er nog andere punten tijdens deze testrit aan het licht kwamen hij deze even zou opschrijven, die zou ik dan ook gelijk mee pakken als de auto hier weer stond. Ik heb zelf amper test kunnen rijden met de auto nadat deze gereviseerd is. Er is inmiddels een 2300 kilometer mee gereden nu ik hem weer heb.
Dan de volgende punten,
Ashoes lek. Ja maar de auto is ook verlaagd dus willen ze nog wel eens scheuren, er zijn hier zoveel mensen die wel eens een ashoes stuk hebben gehad.
Stalen koppakking? Er is gewoon een nieuwe standaard let koppakking gemonteerd. Net zoals op de vorige motor. Als ik iets onder garantie vervang ga ik niet ineens allemaal andere onderdelen monteren, dan krijg je gewoon waar je de eerste keer ook voor betaald hebt.
Originele dumpvalve niet goed afgesloten? Waarom denk je dat ?
Ik reviseer op jaar basis 15/20 motoren en heb een stuk of 10 motor ombouwen per jaar. De helft hiervan komt niet eens op het forum. En ik doe dit werk nu al een jaar of 10 waarvan 5 in mijn eigen bedrijf. Iedereen maat wel eens fouten, bij elke motor bouwer loopt wel eens een motor stuk. Motor van onze rallyauto is ook al eens stuk gelopen na 300 kilometer, daar heb je totaal geen garantie op. Ik vind dat ik alles netjes afhandel, maar ik ben natuurlijk niet gek. Bij elk bedrijf heb je garantie voorwaarden, en dat is bij mij niet anders. Hoeveel mensen zullen er hier op het forum wel niet eens een motor stuk hebben gehad op de testbank? En geen garantie hadden?
Ik geeft altijd garantie op mijn motor ombouwen, uiteraard wel op de nieuwe onderdelen, gebruikte onderdelen garandeer ik dat ze op het moment van montage goed zijn. Ik heb vaak genoeg jongens die b.v. een gebruikte homokineet kopen die dan na 14 dagen stuk gaat en dan komen klagen over dat ze garantie willen. Ik ga hier verder ook geen woorden op het forum aan vuil maken, ik regel de zaken altijd persoonlijk met mijn klanten. En als iemand vind dat ik iets niet correct afhandel dan kan deze persoon mij hier persoonlijk op aan spreken, dingen op het forum roepen lost namelijk geen zaken op. En als er mensen zijn die denken dat dit wel zo is dan moeten ze de volgende keer ook maar een motor revisie of een ombouw laten doen door “iemand op het forum” Ik werk elke dag keihard om het iedereen naar de zin te maken, maar soms houden ook voor mij dingen op, wat ik moet wel een bedrijf runnen.
Klein probleempje met de koppeling cilinder, die liep uit elkaar, was met de hand weer in elkaar te draaien alleen we kregen hem niet vast genoeg. Motor lekte ook olie tussen de oliepomp en het blok vandaan. Aangezien het een test rally was hebben we hem na proef 5 aan de kant gezet, zaterdag in Duitsland nog een keer testen en daarna Etten-leur.
Bumpers en spiegels zijn origineel.
Moet ik even na vragen, Nieuwe foto’s, staan soms beetje door elkaar maar je snapt het plaatje :vertag
















Nog wat laswerk wat ik laatst heb gedaan.











-
AuteurBerichten