RAL

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 273)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: omega leeft!! #17743365

    kijk weer een omi op de weg.:jerry

    In reactie op: Voorstellen en mijn uitdaging #17716318


    en wat vinden de forumers hiervan?

    In reactie op: waterverlies #17738913

    origineel gepost door mallemalle
    blok vervangen kan altijd nog, koppakkingsetje , plus kopbouten kost je zo’n 130, alles derbij

    open halen , kijken wat de schade is, is er weinig aan de hand ,kop vlakken,meteen klepzetels laten checken en zonodig vervangen, in mekaar zette et voila

    tis ff wat werk maar bespaart je ene hoop centen als je het zelf doet en zo lastig is het nie;)

    kweenie waar je vandaan komt maar wil het best voor je doen, zit in eindhoven

    en de distributieriem dan?
    en de koelvloeistof?
    en het vlakken van de kop?
    enz enz
    het kost dus iets meer dan de 130,-

    In reactie op: banden #17735793

    origineel gepost door Botho
    Zo is het .. Ik ben het wel eens met Jack. Beetje in de sneeuw moet kunnen maar dit is gewoon je omi vergallen… Maarre RAL mans . Ik kan dus ook met reperatie’s bij u binnen komen rijden??

    jep, heb al diversen omies van het forum binnen gehad, en komen nog steeds naar tevredenheid terug voor onderhoud, en zelfs voor koppakkingen omdat de VOD de hoofdprijs vraagt.

    In reactie op: omega mv6 1995 2.5 td #17736271

    achterste steun bij de versnellingsbak:angel

    In reactie op: banden #17735791

    origineel gepost door Botho
    Okay ik snap je standpunt RAL maar stiekum vind je het wel leuk als je iets te hard het gas intrapt bij een nat wegdek toch? Kijk zo als die gast heel je auto aftrappen is ook extreem maar ik moet me af en toe betrappen op een rondje rotonde… Driftje hier en daar moet kunnen toch???

    hoe meer mensen dit doen hoe meer ik te repareren krijg, en natuurlijk de klant de :vertag presenteer.
    en mij zul je nooit betrappen hierop. 245-55-17 á € 168 per stuk doet zeer in de beurs.

    In reactie op: banden #17735788

    ik heb er geen respect voor!:argue

    In reactie op: linker cylinderkop V6 2.6 vraag. #17733740

    wim ik heb een 2.5 gedaan viel goed tegen.
    nu lijkt mij de 2.6 mee te vallen daar er geen eco tech troep opzit of verkijk ik me nu.

    In reactie op: linker cylinderkop V6 2.6 vraag. #17733738

    kijk zo ver moet ik nog, maar ja ze is het waard.

    is het allen een kwestie van uitlaat en inlaat los gooien en natuurlijk de distributie. of is het net zo erg als bij de 2.5.
    met de eco tech troep.

    THX wim

    In reactie op: koelings probleem mv6 3.0 #17731687

    berry

    de twee oranje relais even doormeten of onder spanning zetten, zijn deze goed?
    dan het thermokoppel in de radiateur vervangen het gaat om de bovenste aan de rechterkant de onderste is voor de lage toeren, ook deze is door te meten! vanaf 98 graden moet hij doorgeven.
    meen dat hij €56,- was.

    In reactie op: welke garage voor de omega #17729257

    origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
    ligt eraan wat je onder een doe het zelver verstaat. Ik doe alles zelf en ken ondertussen de omega in bijna alle onderdelen uit men hoofd.
    De beste garage blijft nog altijd de vod.

    Gr jack

    vod = :vertag
    ik sluit me aan bij jack.
    en ik denk dat je nu mensen hierop het forum voor de schenen schopt met woorden. ik heb hier mensen op het forum zitten die hun voertuigen bij mijn garage brengen en ben geen vod dus ook geen :vertag maar zijn erg tevreden.

    In reactie op: Roest rubberstrip achterdeur #17726600

    het is allemaal klik en play, voor zover ik weet.
    die tegen de dorpel aan zeker.

    In reactie op: how to rembanden stellen AUTOMAAT #17725118

    kijk uit het is en blijft secuur werk. en ik heb hem raar voelen doen.

    In reactie op: How to… #17310914

    Er waren in het verleden en heden nog al wat forumers die klapsleutels in combinatie met ramen-, dakraamdicht, deuren opslot en alarm in combinatie met het bestaande GM systeem.

    als eerste schaf je een spy alarm aan met alle denkbare opties kosten incl klapsleutel, bedrading en unit € 49,-

    daarna haal de de voetrust en de drempel aan de bestuurderszijde los

    en zoek de volgende draden en sluit deze zo aan:

    systeem: verbinden aan auto:

    geel+geel+zwart verbinden aan bruin
    wit verbinden aan bruin/rood
    wit/zwart verbinden aan bruin/wit
    rood verbinden aan bruin/rood
    blauw verbinden aan blauw
    rood verbinden aan rood contactslot
    wit verbinden aan rood/zwart contactslot
    bruin verbinden aan zwart/ grijs
    bruin verbinden aan zwart/ groen

    betekenis draden in de auto:

    zwart/ grijs = knipperlicht L achterzijde handel
    zwart/ groen = knipperlicht R achterzijde handel
    bruin = massa
    bruin/rood = open centrale vergrendeling (zijn er 2 van)
    bruin/wit = dicht centrale vergrendeling
    bruin/rood = ramen en dak dicht (zijn er 2 van)
    blauw = deur schakelaar binnenverlichting
    rood = continu + achterop contactslot
    rood/ zwart = geschakeld + achterop contactslot

    ALLE DRADEN LOPEN ONDER DE 2 STEKKERS EN GAAN IN 1 BOOM NAAR HET DASHBOARD TOE, DUS NIET AANSLUITEN BOVEN DE STEKKERS MAAR ERONDER!

    de draden verder op het systeem worden met elkaar verbonden volgens tekening om zo diversen lussen te maken voor een + trigger of een – trigger dit wijst de weg van zelf. vergeet niet de chip in de sleutel over te zetten naar de klapsleutel.

    ik zal hem morgen verder uitwerken met nog meer opties.

    In reactie op: how to rembanden stellen AUTOMAAT #17725116

    verplaatst naar HOW TO

    In reactie op: How to… #17310913

    als eerste je grote carter van de automaat loshalen, daaronder zie je het filter met ervoor een komvormig huis deze loshalen en je ziet hieronder een inbusbout met een contra moer.

    contramoer loshalen
    de inbus eerst een stukje loshalen en daarna aandraaien met 4.5 NM dit is minder dan handvast, daarna 5 hele slagen losdraaien en de contramoer vast zetten met 18.5 NM.

    alles weer monteren.
    en ga nu maar eens rijden schakelen gaat als nooit ervoor.
    soepel en zonder schokken of overmatig terug schakelen.

    LET WEL ! HET LUISTERD ERG NAUWKEURIG! BIJ EEN VERKEERD MOMENT IN NM GAAT HIJ RAAR SCHAKELEN.

    hij ligt op zijn kop met de pakking eruit, je ziet dus de spoelkanalen die je zelf niet krijgt te zien. het werk is ongeveer 1 tot 2 uur.

    In reactie op: how to rembanden stellen AUTOMAAT #17725115

    hoe krijg ik hem daarin?

    In reactie op: how to rembanden stellen AUTOMAAT #17725113

    compleet kan iedereen aan de knutsel.:afro

    In reactie op: bredere velgen #17725373

    inbouwdiepte = ET = einbouw tiefec = 35 = aantal cm de naaf vanaf de velg rand is

    255-55-17 :wtf ja het is niet orgineel maar rijd geweldig

    In reactie op: bredere velgen #17725371

    ik ben tot ruim 7 cm gegaan met een inbouwdiepte van 35.

    In reactie op: verplaatst naar how to #17725533

    ja al je de knop ingedrukt houd, bij die van mij is het alarm aan en de ruimen sluiten gelijk zonder de knop ingedrukt te houden!

    In reactie op: cruise control 2.6 V6 #17725549

    heren er lag alleen een stekker voor de handel, geld het nu nog?
    dus alleen activeren.

    In reactie op: verplaatst naar how to #17725531

    vulcanisch tape. is het niet goed dan?
    heb bij sommige plaatjes nog niet afgekrompen misschien dat het dat is?

    In reactie op: how to rembanden stellen AUTOMAAT #17725112

    tja, zou ik dat wel doen?
    nou vooruit dan maar :cry het grote geheim onthul ik morgen met foto’s.
    let wel ik ben profesioneel garagehouder dus als het fout gaat is het :vertag en:cry
    tot morgen.

    In reactie op: "Hulpwaterpomp" Omega 3.0 MV6 automaat #17724748

    origineel gepost door Mickel_MV6
    Heb ze nog van een Sedan liggen weet alleen niet of ze hetzelfde zijn.

    Secundaire waterpomp is gelijk aan elkaar.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 273)