Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
kijk weer een omi op de weg.:jerry


en wat vinden de forumers hiervan?
origineel gepost door mallemalle
blok vervangen kan altijd nog, koppakkingsetje , plus kopbouten kost je zo’n 130, alles derbijopen halen , kijken wat de schade is, is er weinig aan de hand ,kop vlakken,meteen klepzetels laten checken en zonodig vervangen, in mekaar zette et voila
tis ff wat werk maar bespaart je ene hoop centen als je het zelf doet en zo lastig is het nie;)
kweenie waar je vandaan komt maar wil het best voor je doen, zit in eindhoven
en de distributieriem dan?
en de koelvloeistof?
en het vlakken van de kop?
enz enz
het kost dus iets meer dan de 130,-origineel gepost door Botho
Zo is het .. Ik ben het wel eens met Jack. Beetje in de sneeuw moet kunnen maar dit is gewoon je omi vergallen… Maarre RAL mans . Ik kan dus ook met reperatie’s bij u binnen komen rijden??jep, heb al diversen omies van het forum binnen gehad, en komen nog steeds naar tevredenheid terug voor onderhoud, en zelfs voor koppakkingen omdat de VOD de hoofdprijs vraagt.
achterste steun bij de versnellingsbak:angel
origineel gepost door Botho
Okay ik snap je standpunt RAL maar stiekum vind je het wel leuk als je iets te hard het gas intrapt bij een nat wegdek toch? Kijk zo als die gast heel je auto aftrappen is ook extreem maar ik moet me af en toe betrappen op een rondje rotonde… Driftje hier en daar moet kunnen toch???hoe meer mensen dit doen hoe meer ik te repareren krijg, en natuurlijk de klant de :vertag presenteer.
en mij zul je nooit betrappen hierop. 245-55-17 á € 168 per stuk doet zeer in de beurs.ik heb er geen respect voor!:argue
wim ik heb een 2.5 gedaan viel goed tegen.
nu lijkt mij de 2.6 mee te vallen daar er geen eco tech troep opzit of verkijk ik me nu.kijk zo ver moet ik nog, maar ja ze is het waard.
is het allen een kwestie van uitlaat en inlaat los gooien en natuurlijk de distributie. of is het net zo erg als bij de 2.5.
met de eco tech troep.THX wim
berry
de twee oranje relais even doormeten of onder spanning zetten, zijn deze goed?
dan het thermokoppel in de radiateur vervangen het gaat om de bovenste aan de rechterkant de onderste is voor de lage toeren, ook deze is door te meten! vanaf 98 graden moet hij doorgeven.
meen dat hij €56,- was.origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
ligt eraan wat je onder een doe het zelver verstaat. Ik doe alles zelf en ken ondertussen de omega in bijna alle onderdelen uit men hoofd.
De beste garage blijft nog altijd de vod.Gr jack
vod = :vertag
ik sluit me aan bij jack.
en ik denk dat je nu mensen hierop het forum voor de schenen schopt met woorden. ik heb hier mensen op het forum zitten die hun voertuigen bij mijn garage brengen en ben geen vod dus ook geen :vertag maar zijn erg tevreden.het is allemaal klik en play, voor zover ik weet.
die tegen de dorpel aan zeker.kijk uit het is en blijft secuur werk. en ik heb hem raar voelen doen.
Er waren in het verleden en heden nog al wat forumers die klapsleutels in combinatie met ramen-, dakraamdicht, deuren opslot en alarm in combinatie met het bestaande GM systeem.
als eerste schaf je een spy alarm aan met alle denkbare opties kosten incl klapsleutel, bedrading en unit € 49,-


daarna haal de de voetrust en de drempel aan de bestuurderszijde los

en zoek de volgende draden en sluit deze zo aan:
systeem: verbinden aan auto:
geel+geel+zwart verbinden aan bruin
wit verbinden aan bruin/rood
wit/zwart verbinden aan bruin/wit
rood verbinden aan bruin/rood
blauw verbinden aan blauw
rood verbinden aan rood contactslot
wit verbinden aan rood/zwart contactslot
bruin verbinden aan zwart/ grijs
bruin verbinden aan zwart/ groenbetekenis draden in de auto:
zwart/ grijs = knipperlicht L achterzijde handel
zwart/ groen = knipperlicht R achterzijde handel
bruin = massa
bruin/rood = open centrale vergrendeling (zijn er 2 van)
bruin/wit = dicht centrale vergrendeling
bruin/rood = ramen en dak dicht (zijn er 2 van)
blauw = deur schakelaar binnenverlichting
rood = continu + achterop contactslot
rood/ zwart = geschakeld + achterop contactslotALLE DRADEN LOPEN ONDER DE 2 STEKKERS EN GAAN IN 1 BOOM NAAR HET DASHBOARD TOE, DUS NIET AANSLUITEN BOVEN DE STEKKERS MAAR ERONDER!


de draden verder op het systeem worden met elkaar verbonden volgens tekening om zo diversen lussen te maken voor een + trigger of een – trigger dit wijst de weg van zelf. vergeet niet de chip in de sleutel over te zetten naar de klapsleutel.
ik zal hem morgen verder uitwerken met nog meer opties.
verplaatst naar HOW TO
als eerste je grote carter van de automaat loshalen, daaronder zie je het filter met ervoor een komvormig huis deze loshalen en je ziet hieronder een inbusbout met een contra moer.
contramoer loshalen
de inbus eerst een stukje loshalen en daarna aandraaien met 4.5 NM dit is minder dan handvast, daarna 5 hele slagen losdraaien en de contramoer vast zetten met 18.5 NM.alles weer monteren.
en ga nu maar eens rijden schakelen gaat als nooit ervoor.
soepel en zonder schokken of overmatig terug schakelen.LET WEL ! HET LUISTERD ERG NAUWKEURIG! BIJ EEN VERKEERD MOMENT IN NM GAAT HIJ RAAR SCHAKELEN.
hij ligt op zijn kop met de pakking eruit, je ziet dus de spoelkanalen die je zelf niet krijgt te zien. het werk is ongeveer 1 tot 2 uur.

hoe krijg ik hem daarin?
compleet kan iedereen aan de knutsel.:afro
inbouwdiepte = ET = einbouw tiefec = 35 = aantal cm de naaf vanaf de velg rand is
255-55-17 :wtf ja het is niet orgineel maar rijd geweldig

ik ben tot ruim 7 cm gegaan met een inbouwdiepte van 35.
ja al je de knop ingedrukt houd, bij die van mij is het alarm aan en de ruimen sluiten gelijk zonder de knop ingedrukt te houden!
heren er lag alleen een stekker voor de handel, geld het nu nog?
dus alleen activeren.vulcanisch tape. is het niet goed dan?
heb bij sommige plaatjes nog niet afgekrompen misschien dat het dat is?tja, zou ik dat wel doen?
nou vooruit dan maar :cry het grote geheim onthul ik morgen met foto’s.
let wel ik ben profesioneel garagehouder dus als het fout gaat is het :vertag en:cry
tot morgen.origineel gepost door Mickel_MV6
Heb ze nog van een Sedan liggen weet alleen niet of ze hetzelfde zijn.Secundaire waterpomp is gelijk aan elkaar.
-
AuteurBerichten