Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vertanding of wat?
het groffilter in het carter zat verstopt,zie een eerder topic van mij.
ik ben het al 3 keer tegen gekomen.de druk moet 1.2 bar max zijn.
bij mij was de veer van de actuator te slap hier een ankerplaatveer tusen gezet en hij spoelt mooi op naar 1.2 bar en blijft nu stabiel staan zonder pieken naar 1.9 bar.
heb dit gevonden op het forum.
heb dit vaak genoeg uitgevoerd in de garage.
haal in iedergeval het originele onderdeel bij opel € 34-.
verder kun je gelijk de koppelvormer, als je een aut. heb leeg gooien en de olie in de bak vervangen.aan speciaal gereedschap moet je denken aan een keerring zetter. zodat je deze er recht inslaat. doe je hem scheef slaan zal hij onherroepelijk gaan lekken. verder een brug zou erg handig zijn.
wij doen het in 2 uur tijd met de juiste gereedschappen. denk bv aan een torx set zowel de pos als de neg torx.punten om op te letten:
tijdens het losgooien, de koppelvormer naar achteren schuiven dat deze er niet uitvalt tijdens het los halen van de bak.
merk de aansluitingen van de lambdasondes.
vergeet de ontluchtingslang bovenop de bak niet los te maken.
dit geld ook voor de stekkers die op de bak zitten.
maak een merkteken op de cardanas hoe deze vast zat.alleen word een moeilijke klus i.v.m. het gewicht van de bak en het richten.
zet de bak in N i.v.m. het draaien van de koppelvormer.
voor de rest sleutelen totdat je erbij neer valt als dit de eerste keer is.
die loopt naar achteren en zit op een T splitsing die van rechts naar links loopt. meen dat deze weer op de injectiegalerij zit.
het is te maken, als eerst moet het contact op standby komen, lekker morrelen er aan tot dat hij weer draait. dan zit er achter de ruitenwisserhandel een gaatje van 3 mm hierin steek je een imbus sleutel 3mm en dan hard duwen.
je zult zien dat het slot eruit komt, en dan de koperen plaatjes een beetje bijvijlen dat ze niet boven de kast uitkomen an dan terug plaatsen.gewoon bij SKF utrecht een nieuwe keering halen.
en precies zoals je zegt wisselen.origineel gepost door ghostly
in de deur zit een sensor die de airbag af laat gaan als er een drukverschil ontstaat door een aanrijding aan de zijkant.
dus accu afkoppelen en de waterdicht folie achter het deurpaneel weer fatsoendelijk monteren voordat je het deurpaneel weer terug plaatst.suk6
onzin, de panelen los halen is geen enkel probleem! de zij airbags gaan af in combinatie met een crashschakelaar.
heb nu in 3 maanden al inmiddels 8 panelen gewisseld met de spanning erop en geen schakelaar of trigger gevonden.weer wat geleerd en gezien.
en echt wim dit is de eerste die ik zo zie, heb ze al van 2002 onderhanden gehad waar het niet in zat.vandaag is hij op de brug geweest en het volgende veranderd.
aan de passagiers zijde zat 1 mm speling op de pitmanarm en nu het echte probleem, de stuurkogel was zelfs met de auto los van de grond geen speling te bekennen, maar toen deze los gehaald werd voor de pitmanarm had deze ineens wel spelingen deze vervangen. PROBLEEM OPGELOST IN MIJN VOERTUIG! tevens heb ik mijn banden gebalanceerd.hopelijk heb je er wat aan.
morgen krijg je antwoord wat ik gevonden heb.
ik doe even mee, ik heb het zelfde probleem.
morgen gaat hij de brug op gaan we even kijken wat dit is.ik heb echt nu alle registers open getrokken maar ook de onderste moet exentrisch zijn, ik kan ook geen model vinden waar dit niet zo is. mocht iemand deze gegevens wel hebben hoor ik het graag.:hmmz
you can’t gat better than a kwik-fit fitter. om te :cry het zijn l*&sers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en daar gaat een omi heen. :puke
zelfs als je een rechte pijp naar achteren maakt is het nog geen afkeur. je krijgt wel een waarschuwing voor het geluid.origineel gepost door Jerremy
Gefeliciteerd RAL ! :thumbup
Mooie wagen, ziet er goed uit. Heb je snel voorelkaar :P
Geen 6 cilinder deze keer.. Veel plezier ermee, en veilige kilometers !
Nog verdere plannen ermee ?Grt.
daar waar het stopte met de 2.6 gaat we verder met de 2.2 dti.
origineel gepost door Slurpy
Aha, een mede dti rijder. :thumbupVeel succes ermee. De mijne heeft me vooralsnog niet in de steek gelaten.
ik hoop dat ik ook dit kan zeggen over 1 jaar.
ze is bij mij in betere handen dan bij wie dan ook.
iedere 10.000 krijgt ze niewe filters en olie.1 november 2010 om 15:28 In reactie op: klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot #17744359origineel gepost door Jerremy
Wim-v6; ja ok maar dat gaat dan nog steeds niet vanzelf lijkt me. Of is dat ’n slijtage deel ? Weet niet hoeveel kilometers jouw auto heeft gelopen.. Misschien ook daar van afhankelijk, en ook onderhouds historie, aangenomen dat de wagen 1 of meerdere vorige eigenaren heeft gehad.RAL; o.k. ja maar denk je dat het weigeren van 3e versnelling in verleden daar iets mee te maken gehad kan hebben ?
Vorige eigenaar toevallig geen taxi of politie.. Wel zonde, en bijzonder vervelend voor je. Hoop dan dat je straks met de diesel meer geluk gaat hebben !
Heb je ff een U2U gestuurd trouwens. :thumbupnee, het weigeren van de derde zal er niets mee te maken hebben. ze zal mishandeld zijn door de vorige eigenaren.
31 oktober 2010 om 22:01 In reactie op: klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot #17744357origineel gepost door Jerremy
Laag toeren rijden zou opzich niet erg hoeven zijn toch, zolang je de motor maar niet overmatig gaat belasten van uit lage toeren, of veel kracht vragen vanuit lage toeren. Weet niet wat kilometerstand van de motor in kwestie is, en die onderhoudshistorie, maar de klepseals/rubbers.. Dat gaat echt niet van zelf of zomaar.de wagen is een 2.6 V6 automaat met 180.000km onderhouden bij de dealer. boekje is netjes afgestempeld.
wat mijn voorganger gedaan heeft weet ik niet. weet wel dat de automaat niet in de derde versnelling wou in het verleden. ik gaat hem eerst demonteren en dan zet ik e.e.a. te koop. wagen is namelijk full option, en als wij klaar zijn staat er alleen nog ijzer.31 oktober 2010 om 18:29 In reactie op: klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot #17744352eerlijk gezegt ben ik de V6 met zijn perikelen een beetje zat. de groeven bevonden zich onderaan op de cilinderbussen. dus in de onderste stand (o.d.p.) nam hij een slok olie, en nee dit was niet te merken aan de ventilatie wel als ze bovenin hadden gezeten.
wel kan ik mededelen dat er een diesel onderweg is :wors en hoop hiermee het pech tijdperk achter mij te laten.31 oktober 2010 om 17:12 In reactie op: klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot #17744349na inspectie van de cilinderwanden tot de conclusie gekomen dat deze zwaar versleten zijn d.m.v. zware groeven. zelfs de compressie test gaf dit niet aan. daarom zal de auto gedomonteerd gaan worden en in onderdelen verkocht worden aan de liefhebbers.
ik heb dit niet eerder meegemaakt en gezien, en heb er al genoeg onder de vingers gehad.
29 oktober 2010 om 21:05 In reactie op: klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot #17744346morgen weer inelkaar zetten.:jerry
€ 35,- voor het zelfde filter, gelijk even de rembanden afstellen deze worden vaak vergeten.
19 oktober 2010 om 19:25 In reactie op: klepseals inmiddels vervangen blijkt na inspectie dat de mot #17744345compressie 13 bar over 6 cilinders gemeten.
warmtewisselaar is reeds vervangen en de distributie set compleet ligt klaar.en wat betreft de kosten, ik doe het allemaal via mijn eigen garage, heb daarom ook niets in de eerste week van november gepland staan.
ik wil wat speciaals met de motor en de auto doen, het is immers ook mijn visitekaartje.
origineel gepost door martslaats
heb geprobeerd met druk op het wiel en zonder druk op het wiel stangetje heeft geen spelingstangetje hoeft geen speling te hebben op deze manier. haal hem maar een los en beweeg de kogel dan maar eens. kun je waarschijnlijk voelen dat de kogel toch verrot is.
-
AuteurBerichten