RAL

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 273)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: omega mv6 1995 2.5 td #17736279

    vertanding of wat?

    In reactie op: motor overleden ? #17756692

    het groffilter in het carter zat verstopt,zie een eerder topic van mij.
    ik ben het al 3 keer tegen gekomen.

    In reactie op: turbodruk 2.2 dti (OPGELOST) #17756655

    de druk moet 1.2 bar max zijn.
    bij mij was de veer van de actuator te slap hier een ankerplaatveer tusen gezet en hij spoelt mooi op naar 1.2 bar en blijft nu stabiel staan zonder pieken naar 1.9 bar.
    heb dit gevonden op het forum.

    In reactie op: olie lekkage omega b2 #17756625

    heb dit vaak genoeg uitgevoerd in de garage.
    haal in iedergeval het originele onderdeel bij opel € 34-.
    verder kun je gelijk de koppelvormer, als je een aut. heb leeg gooien en de olie in de bak vervangen.

    aan speciaal gereedschap moet je denken aan een keerring zetter. zodat je deze er recht inslaat. doe je hem scheef slaan zal hij onherroepelijk gaan lekken. verder een brug zou erg handig zijn.
    wij doen het in 2 uur tijd met de juiste gereedschappen. denk bv aan een torx set zowel de pos als de neg torx.

    punten om op te letten:

    tijdens het losgooien, de koppelvormer naar achteren schuiven dat deze er niet uitvalt tijdens het los halen van de bak.

    merk de aansluitingen van de lambdasondes.

    vergeet de ontluchtingslang bovenop de bak niet los te maken.
    dit geld ook voor de stekkers die op de bak zitten.
    maak een merkteken op de cardanas hoe deze vast zat.

    alleen word een moeilijke klus i.v.m. het gewicht van de bak en het richten.

    zet de bak in N i.v.m. het draaien van de koppelvormer.

    voor de rest sleutelen totdat je erbij neer valt als dit de eerste keer is.

    In reactie op: vacuumslangen Y26SE #17756322

    die loopt naar achteren en zit op een T splitsing die van rechts naar links loopt. meen dat deze weer op de injectiegalerij zit.

    In reactie op: mijn contaktsleutel doet niks meer #17754722

    het is te maken, als eerst moet het contact op standby komen, lekker morrelen er aan tot dat hij weer draait. dan zit er achter de ruitenwisserhandel een gaatje van 3 mm hierin steek je een imbus sleutel 3mm en dan hard duwen.
    je zult zien dat het slot eruit komt, en dan de koperen plaatjes een beetje bijvijlen dat ze niet boven de kast uitkomen an dan terug plaatsen.

    In reactie op: stuurbekrachtegingshuis #17753394

    gewoon bij SKF utrecht een nieuwe keering halen.
    en precies zoals je zegt wisselen.

    In reactie op: airbags uitschakelen ivm kapotte deurhendel #17753550

    origineel gepost door ghostly
    in de deur zit een sensor die de airbag af laat gaan als er een drukverschil ontstaat door een aanrijding aan de zijkant.
    dus accu afkoppelen en de waterdicht folie achter het deurpaneel weer fatsoendelijk monteren voordat je het deurpaneel weer terug plaatst.

    suk6

    onzin, de panelen los halen is geen enkel probleem! de zij airbags gaan af in combinatie met een crashschakelaar.
    heb nu in 3 maanden al inmiddels 8 panelen gewisseld met de spanning erop en geen schakelaar of trigger gevonden.

    In reactie op: Distributie Y26SE #17750899

    weer wat geleerd en gezien.
    en echt wim dit is de eerste die ik zo zie, heb ze al van 2002 onderhanden gehad waar het niet in zat.

    In reactie op: problemen met voortrein #17754142

    vandaag is hij op de brug geweest en het volgende veranderd.
    aan de passagiers zijde zat 1 mm speling op de pitmanarm en nu het echte probleem, de stuurkogel was zelfs met de auto los van de grond geen speling te bekennen, maar toen deze los gehaald werd voor de pitmanarm had deze ineens wel spelingen deze vervangen. PROBLEEM OPGELOST IN MIJN VOERTUIG! tevens heb ik mijn banden gebalanceerd.

    hopelijk heb je er wat aan.

    In reactie op: problemen met voortrein #17754141

    morgen krijg je antwoord wat ik gevonden heb.

    In reactie op: problemen met voortrein #17754139

    ik doe even mee, ik heb het zelfde probleem.
    morgen gaat hij de brug op gaan we even kijken wat dit is.

    In reactie op: Distributie Y26SE #17750894

    ik heb echt nu alle registers open getrokken maar ook de onderste moet exentrisch zijn, ik kan ook geen model vinden waar dit niet zo is. mocht iemand deze gegevens wel hebben hoor ik het graag.:hmmz

    In reactie op: Omega afgekeurd #17752608

    you can’t gat better than a kwik-fit fitter. om te :cry het zijn l*&sers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en daar gaat een omi heen. :puke
    zelfs als je een rechte pijp naar achteren maakt is het nog geen afkeur. je krijgt wel een waarschuwing voor het geluid.

    In reactie op: mijn nieuwe aanwinst! #17752062

    origineel gepost door Jerremy
    Gefeliciteerd RAL ! :thumbup
    Mooie wagen, ziet er goed uit. Heb je snel voorelkaar :P
    Geen 6 cilinder deze keer.. Veel plezier ermee, en veilige kilometers !
    Nog verdere plannen ermee ?

    Grt.

    daar waar het stopte met de 2.6 gaat we verder met de 2.2 dti.

    In reactie op: mijn nieuwe aanwinst! #17752061

    origineel gepost door Slurpy
    Aha, een mede dti rijder. :thumbup

    Veel succes ermee. De mijne heeft me vooralsnog niet in de steek gelaten.

    ik hoop dat ik ook dit kan zeggen over 1 jaar.
    ze is bij mij in betere handen dan bij wie dan ook.
    iedere 10.000 krijgt ze niewe filters en olie.

    origineel gepost door Jerremy
    Wim-v6; ja ok maar dat gaat dan nog steeds niet vanzelf lijkt me. Of is dat ’n slijtage deel ? Weet niet hoeveel kilometers jouw auto heeft gelopen.. Misschien ook daar van afhankelijk, en ook onderhouds historie, aangenomen dat de wagen 1 of meerdere vorige eigenaren heeft gehad.

    RAL; o.k. ja maar denk je dat het weigeren van 3e versnelling in verleden daar iets mee te maken gehad kan hebben ?
    Vorige eigenaar toevallig geen taxi of politie.. Wel zonde, en bijzonder vervelend voor je. Hoop dan dat je straks met de diesel meer geluk gaat hebben !
    Heb je ff een U2U gestuurd trouwens. :thumbup

    nee, het weigeren van de derde zal er niets mee te maken hebben. ze zal mishandeld zijn door de vorige eigenaren.

    origineel gepost door Jerremy
    Laag toeren rijden zou opzich niet erg hoeven zijn toch, zolang je de motor maar niet overmatig gaat belasten van uit lage toeren, of veel kracht vragen vanuit lage toeren. Weet niet wat kilometerstand van de motor in kwestie is, en die onderhoudshistorie, maar de klepseals/rubbers.. Dat gaat echt niet van zelf of zomaar.

    de wagen is een 2.6 V6 automaat met 180.000km onderhouden bij de dealer. boekje is netjes afgestempeld.
    wat mijn voorganger gedaan heeft weet ik niet. weet wel dat de automaat niet in de derde versnelling wou in het verleden. ik gaat hem eerst demonteren en dan zet ik e.e.a. te koop. wagen is namelijk full option, en als wij klaar zijn staat er alleen nog ijzer.

    eerlijk gezegt ben ik de V6 met zijn perikelen een beetje zat. de groeven bevonden zich onderaan op de cilinderbussen. dus in de onderste stand (o.d.p.) nam hij een slok olie, en nee dit was niet te merken aan de ventilatie wel als ze bovenin hadden gezeten.
    wel kan ik mededelen dat er een diesel onderweg is :wors en hoop hiermee het pech tijdperk achter mij te laten.

    na inspectie van de cilinderwanden tot de conclusie gekomen dat deze zwaar versleten zijn d.m.v. zware groeven. zelfs de compressie test gaf dit niet aan. daarom zal de auto gedomonteerd gaan worden en in onderdelen verkocht worden aan de liefhebbers.

    In reactie op: Distributie Y26SE #17750870

    ik heb dit niet eerder meegemaakt en gezien, en heb er al genoeg onder de vingers gehad.

    morgen weer inelkaar zetten.:jerry

    In reactie op: automaat type? #17749497

    € 35,- voor het zelfde filter, gelijk even de rembanden afstellen deze worden vaak vergeten.

    compressie 13 bar over 6 cilinders gemeten.
    warmtewisselaar is reeds vervangen en de distributie set compleet ligt klaar.

    en wat betreft de kosten, ik doe het allemaal via mijn eigen garage, heb daarom ook niets in de eerste week van november gepland staan.

    ik wil wat speciaals met de motor en de auto doen, het is immers ook mijn visitekaartje.

    In reactie op: rammel rechtsvoor #17743005

    origineel gepost door martslaats
    heb geprobeerd met druk op het wiel en zonder druk op het wiel stangetje heeft geen speling

    stangetje hoeft geen speling te hebben op deze manier. haal hem maar een los en beweeg de kogel dan maar eens. kun je waarschijnlijk voelen dat de kogel toch verrot is.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 273)