Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door dopke
voor nog geen 300 euries :
oke geen pioneer maar wel scherp beeld en voor mij vind ik em voldoende .
gr ron
heb ik ook perfect EONON
de EGR klep blijft hangen naar alle waarschijlijkheid
zit geen pijlstok op!
aan de zijkant passagierszijde zit een bout (vulopening)
auto starten tijdens het draaien de bout eruit draaien en kijken of het nivo gelijke hoogte heeft als de vulopening. is dit niet het geval dan bijvullen.bijna niets daar je 8 kleppen heb. je maakt de carburatie wel groter maar de doorlaat naar de cilinders niet oftewel de kleppen.
solution: inlaat laten flowen heb je meer aan. heb zelf een calibra 8 klepper gehad. ik heb deze laten flowen en je merkt gelijk dat er iets veranderd is.
origineel gepost door Marksman
Ik ga het eerst proberen met de monteur uit een blikje, leaklock.
Zie er nl erg tegenop om de automaat eronder vandaan te gaan halen:swear. Dus eerst maar eens kijken of dit goedje werkt…grz Mark
vergeet het blikje je heb ook hydrolische kleppen.
en de automaat valt erg mee om hem eronder uit te halen.origineel gepost door Gebruikersnaam
origineel gepost door dopke
origineel gepost door Gebruikersnaam
Ik zou niet naar de kwik fit gaan, als het airco systeem lek is gaan ze niet op zoek naar het lek. Ze kunnen alleen simpel werk doen aan de airco. Ik zou naar een airco specialist gaan, ik betaalde €30 voor een complete diagnose, dus ook uitsluitsel waar het lek zat en of de aircopomp nog wel werkte. Als je geen druk heb, slaat de pomp niet aan. Ze moeten dus een extra handeling doen om toch even de pomp te testen desondanks er geen druk op het systeem staat.Als je een lek ergens heb, laat dan goed kijken achter de koelvin voor de condensor. daar zat bij mij een lek en volgens de monteur lekken ze daar heel vaak. Een condensor plus montage en opnieuw vullen kan tot €400 kosten. (dat is de hoogste prijs die ik gehoord heb). De losse condensor kan je zelf kopen voor €100 tot €150 euro. Je kan dus snel geld verdienen met de condensor zelf vervangen, echter is het wel een vervelende klus. Je moet denken aan minimaal €100 besparing als je het zelf doet.
Is de aircopomp overleden ligt de prijs aan welke motor je Omega heeft.
idd reparaties kunnen/doen ze niet .
ik ga er ook alleen heen voor het vullen .
mijn 1ste reactie was ook dat de CHECK gratis was … :vertagTja, aan een check heb je niets. Meestal (niet altijd) is er ook ergens een lek. Ik geef dan liever €30 uit dat ik het echt weet. En als je bij de echte specialist staat kan deze ook gelijk het filter vervangen en fluor toevoegen of evt een lekstop. Die mogelijkheden heb je anders niet?
Maar €90 voor een airco pomp?
Waar is deze dan voor? (motor)
De goedkoopste die ik heb kunnen vinden voor de 2.5 was bijna €300
2e hands prima in orde. en de andere is gereviseerd ligt in de schuur voor de volgende ronde.
origineel gepost door Gebruikersnaam
Ik zou niet naar de kwik fit gaan, als het airco systeem lek is gaan ze niet op zoek naar het lek. Ze kunnen alleen simpel werk doen aan de airco. Ik zou naar een airco specialist gaan, ik betaalde €30 voor een complete diagnose, dus ook uitsluitsel waar het lek zat en of de aircopomp nog wel werkte. Als je geen druk heb, slaat de pomp niet aan. Ze moeten dus een extra handeling doen om toch even de pomp te testen desondanks er geen druk op het systeem staat.Als je een lek ergens heb, laat dan goed kijken achter de koelvin voor de condensor. daar zat bij mij een lek en volgens de monteur lekken ze daar heel vaak. Een condensor plus montage en opnieuw vullen kan tot €400 kosten. (dat is de hoogste prijs die ik gehoord heb). De losse condensor kan je zelf kopen voor €100 tot €150 euro. Je kan dus snel geld verdienen met de condensor zelf vervangen, echter is het wel een vervelende klus. Je moet denken aan minimaal €100 besparing als je het zelf doet.
Is de aircopomp overleden ligt de prijs aan welke motor je Omega heeft.
€90 voor de harrissonpomp
origineel gepost door dopke
origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Ten eerste zou ik niet naar kwik fit gaan maar naar een gespecialiseerde airco boer,Ten tweede lezen ze de auto niet uit maar meten ze pers en zuig druk van het airco systeem.
Aan de hand van deze drukken kunnen ze meestal al zien wat er aan de hand is.
Gr Jack
kwik-fit is wel gratis en je weet gelijk of je systeem dicht is of niet , tenzij 1 van de serviceaansluitingen lek is …. zoals bij mij :swear
gr ron
gratis of niet ik ga naar de stek gecertificeerde, mijn pomp was defect en die kneiers hadden dit niet in de gaten, en bij de aircoboer kunnen ze hem ter dege uitlezen! :jerry fu$% the kwik fit. jou can’t get better than a kwik fit fitter? nou zeker wel!
31 augustus 2009 om 21:32 In reactie op: vraagje over de koppelvormer (Jack help nog eens een beetje) #17516630:wors:wors:wors:wors:wors:wors
thx:wors jack31 augustus 2009 om 14:31 In reactie op: vraagje over de koppelvormer (Jack help nog eens een beetje) #17516628up-je
volgens mij stel je de vraag in een verkeerde afdeling.
over het algemeen kun je storingen vaak vinden in de sensoren op de remmen.29 augustus 2009 om 17:39 In reactie op: vraagje over de koppelvormer (Jack help nog eens een beetje) #17516627origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
Dat kan ook is nog makkelijker.Hou met monteren wel even rekening met de pomp van de versnellings bak. Hiervan zitten twee nokken naast de as van de bak.
Gr jack
de twee nokken naast de as van de bak? of zitten deze op de as.
wat moet in elkaar vallen? koppelvormer op de as? kun je hier een uitleg over geven.29 augustus 2009 om 05:40 In reactie op: vraagje over de koppelvormer (Jack help nog eens een beetje) #17516625btw ik haal de bak i.p.v. het blok eronder uit:D
een beetje liefde haat tussen mij en de auto
28 augustus 2009 om 18:20 In reactie op: vraagje over de koppelvormer (Jack help nog eens een beetje) #17516623THX jack
mooie foto! hier heb ik wat aan:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
tja hier de oplossing!
stekkerpool display los
origineel gepost door Lusajoda
Vechten?:argueLaat ik daar nou net niet van houden en bovendien, ik dacht dat we hier vriendjes waren… :hmmz
LOL
&^%$#@:jerry
ziet eruit als fuseekogel kapot!
afstand tussen de sensor en de magneetkraag is niet goed bij een van de wielen.
ik zou ook gelijk het filter vervangen
en alles wat op het forum voorbij komt
ongeloofelijk dat dit kan zeg:cry
de aircopomp was ook even defect moest dus ook nog een nieuwe in:swear
dit is zwaar @#$#^& voor je.:swear
kijk ier heb ik wat aan! THX:thumbup
-
AuteurBerichten