Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb ik al eens gedaan. Gaat niks branden.
@wim-v6 wrote:
inderdaad HARDER rammen…
Vervolgens naaf GOED schoonmaken en ontroesten..
Willem
Ga het zaterdag nog eens proberen.
bedankt.Ok. Ga het nog eens proberen.
@Erwin1987 wrote:
Hamer aan de achterkant tikken, komen ze los.
Erwin
Heb ik geprobeert. Lukt niet. Het lijkt wel of de schijf en de naaf 1 geheel is.
Heb vandaag maar een setje banden gehaald die wel geschikt zijn voor mijn Vectra. Lijkt me beter.
@Basgsi wrote:
als het nankang is zou ik ze laten liggen, bij normaal gebruik wel redelijk, maar moest vandaag een noodstop maken omdat een trekker een fietser ging inhalen en mn voorganger een passat daardoor vol in de ankers moest en ik ook. Gelukkig had ik veel afstand maar scheelde denk ik nog 5cm dacht niet dat ik het ging halen.
dacht meer dat je iets van michelin’s of continental banden voor weinig kon kopen.
Nee, helaas. Maar 37,50 per band is toch geen geld en het zijn echt nieuwe banden.
@ronnie opel boy wrote:
hoi welkom hier nog een uit het noorden :thumbup
heb je ook foto van je vectra b
mvg ronnie
Zoek maar ff op hyves. Raimond schipper, ten boer. Staan wel wat foto’s bij.
@Navy wrote:
@raimond74 wrote:
Nankang sport ns-ll. Ik heb in het verleden wel vaker goedkope banden onder mijn auto’s gehad ling long / roadstone en er nooit problemen mee gehad.
Waar ik gewoon even mee zit is de load index. Opel schrijft 91 voor en die ik op het oog heb zijn 87.Duidelijk dan: die banden laten voor wat ze zijn en de goede aanschaffen. Je wilt niet meemaken dat je banden het een keer begeven.
Ik denk ook dat je gelijk hebt. Ik laat ze maar even voor wat ze zijn.
@arjontje wrote:
@larsgtc wrote:
het draag vermogen gaat niet alleen over het maximum gewicht per band op die snelheid maar ook over het PEIK gewicht, als je door een put of over een snelheidsremmer rijdt word het gewicht van je wagen naar onder “gegooid” waardoor het piekgewicht ver boven het normale gewicht van de wagen ligt… ikzelf rij met een astra H en had een te lage snelheids codering (ook een 87) waardoor ik op 3 van de 4 banden een eparatie is ontstaan, daar ik in een bandencentrale werk wist ik dat dit kon gebeuren en weet ik waar rekening mee te houden… over de afmetingen hebben andere hier al juiste informatie gepost :) en daarbij is de afwijking groter dan 3% die (in belgië) kan lijden tot een boete of herkeuring waarbij de auto word afgekeurd en je nogmaals nieuwe banden moet laten steken en nogmals moet laten keuren… het is dus wettelijk verboden om een andere bandenmaat op te leggen dan vermeld op het gelijkvormigheidsattest… alle dit is in belgie maar denk zelfs ook in nederland…
Nee in Nederland niet.
Hier mag je elke bandenmaat onder je auto zetten. Mits het niet aan loopt.
Maar wordt het te gek dan kan de politie je wel bekeuren op het feit dat de auto niet meer voldoet aan het type goed keur.Kijk, hier kan ik iets mee.
@kaneelschep wrote:
45 of 40 wanghoogte percentage ligt zo dicht bij elkaar. Je teller zal ietsje teveel aan gaan geven ja.. Ik ging in de benz van de oude 14inch ballonbanden met 80 naar sneeuwbanden met 60. Dat verschil merk je goed ja! :) Trekt inderdaad sneller op en de teller is heeeel optimistisch :)
De load is ook maar een klein stapje minder. En dan is er ook altijd boven een bepaalde marge boven het aangegeven gewicht op een band.
Ik zou ze persoonlijk gewoon wel kopen.
Wats het merk em type??Nankang sport ns-ll. Ik heb in het verleden wel vaker goedkope banden onder mijn auto’s gehad ling long / roadstone en er nooit problemen mee gehad.
Waar ik gewoon even mee zit is de load index. Opel schrijft 91 voor en die ik op het oog heb zijn 87.@wim-v6 wrote:
Zou als een Stofzuiger moeten klinken..
als deze gaar is kan je m Zonder storingen afkoppelen, als je daar meer over wil weten, laat het maar weten…
Willem
Ik heb wat inlichtingen ingewonnen bij een opel monteur die zelf ook een v6 rijdt.
De sucendaire luchtpomp kan zonder problemen worden afgekoppeld. Het geeft wel een storing maar het lampje gaat niet branden, althans dat vertelde hij me. Voor de apk is het ook geen probleem dus het ding moet er uit. Hoe te doen?Li staat voor load index (draagkracht). Deze is vermeld op uw banden bij de afmetingen van de band. De draagkracht is de waarde van de maximale belasting ( 87 = 545 kg ) die mag worden aangebracht op de band tegen de snelheid die is aangeduid door het snelheidssymbool ( V = 240 km/h ). Lijkt mij dus dat de band tot 545 kg belast mag worden bij 240 km/h. Mijn vrouw rijd er meestal in en die gaat echt geen 240 rijden.
De afwijking op de teller gaat nog geen 5 km bij 120 km/h zijn dus dat is bijna te verwaarlozen.Die van mij bromt dus en klinkt absoluut niet als een stofzuiger. Afkoppelen ok, maar geeft het dan ook problemen voor de apk of de kat?
Centrale vergrendeling resetten doe je als volgt, zet de auto op het contact met de bewuste sleutel en druk de beide knoppen van de cv tegelijk in. Als het goed is moet de auto op slot springen en direct weer los. Zo ja, cv gereset.
Ik heb hetzelfde met mn vec 2,5 1999. Toerental stationair is soms tussen de 1000 en 2000 rpm. Hij doet dit niet altijd maar met willekeurige tussenpozen. Even het gas diep intrappen helpt, dan loopt ie weer keurig zo’n 800 rpm maar het lijkt me toch niet de bedoeling.
( Nog ) geen idee wat dit veroorzaakt. -
AuteurBerichten