Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zie je, kun je al een mooi handeltje maken.
Ik denk dat dit inderdaad voor jou voordeliger is om te doen.
Om dan direct maar even met de deur in huis te vallen, zijn de koplampen nog heel en helder?
Die van mij beginnen dof te worden. Zo ja wil ik je er wel een bod op doen.
Verder, heeft de auto schijfremmen achter? Heb ik ook wel belang bij de remtangen, mits passend op een astra 2.0 16v sport 1999 natuurlijk.
Pookhoes en handremhoes nog netjes?
Wil ik je hier ook wel een bod op doen.
Schokdempers en veerpoten wil ik ook wel van je overnemen.
Al deze dingen samen heb je nu al meer verdiend als wat de garage je ervoor wil geven.Das mooi om te horen. Ga maandag na het werk wel eens bij de opel dealer informeren voor een setje.
Probeer klaas de boer autodemontage in uithuizen eens. Wellicht geven zij meer voor je auto?
Andere mogelijkheid is misschien toch om de auto in losse ( bruikbare ) onderdelen te verkopen. Ik denk dat je er dan wel meer voor krijgt.@AsconaC20NE wrote:
startblokkering is te programmeren met de Tech II, ook als deze al een keer geprogrammeerd is van een andere auto
de afstandsbediening kun je zelf programmeren, ook als deze van een andere auto zijn geweest. Auto op contact zetten en paar keer op open/dicht drukken
Kijk, daar kan ik wat mee.
Startblokkering hoeft niet geprogrammeerd te worden, mijn transponder zin nl. in m’n stuurkolom.
Het gaat puur om de aansturing van de centrale vergrendeling, maar volgens jou kan ik dus een handzender van bv, een vectra zelf programmeren voor mijn astra.
De procedure ben ik mee bekend dus dit is geen probleem.
Let wel, het gaat me dus puur om de ab. Ik ben niet van plan om een compleet ander systeem in te bouwen.@krasy wrote:
ik heb nog wel 2 kastjes over 1 met sleutel erbij.
zal even kijken als ze heel zijn. komen van een astra gZijn ze te herprogrameren op een andere auto ( astra g)
Dat is eigenlijk mijn vraag.Probeer het eens met commandant?
Zal volgende week wel ff bij de dealer informeren.
klopt, ware het niet dat die al stuk is. De battarijhouder is eraf gebroken en niet meer te repareren.
Misschien een of meerdere banden niet goed gemonteerd of een platte kant op een van de banden?
Even op de krik en dan met de hand ronddraaien. als de band op en neer beweegt kan dit ook een trilling veroorzaken.
Toch niet goed uitgebalanceerd, niet goed gecentreerd op de naaf, speling op de naaf?Het heeft even geduurt maar hier nog een reactie op de voorgestelde maatregelen nav het schokken van mijn astra g.
Stappenmotor delen en gaatje opboren in het gasklephuis heeft niet geholpen. De auto schokt nog steeds tussen de 2000 en 2500 rpm. De motor loopt bij dit toerental ook niet lekker soepel.
Ik heb het idee dat het de ene keer erger is dan de andere. Ik heb ook de slang van het kleppendeksel naar het gasklephuis vervangen ( was poreus ) maar helaas geen verbetering.
Mijn gedachte gaat nu uit naar de bobine omdat deze aan de voorkant ietsjes openstaat. Wellicht dat hij wat doorslaat. Ik heb zoiets nl ook wel eens met een motorfiets gehad en dan loopt ie ook niet lekker.
Iemand nog een ander idee?Astra G 2.0 16v sport, bj 1999 131500 km
@wim-v6 wrote:
normaal niet bij deze motoren..
willem
OK bedankt. Zal er nog eens een blik op werpen.
@wim-v6 wrote:
Moderne motoren hebben kleinere retour kanalen, en dus is het zaak om de juiste viscositeit te gebruiken..
deze is voor deze motor volsynthetische 5w40 olie..
verder heb ik samen met enkele garagisten die ook kroon verkochten slechte ervaringen met dit merk, ivm zwarte sludge in het Carter en daardoor vertopte oliezeef, en dus geen oliedruk meer..
Betrof verschillende merken, maar dartussen ook 2 opel motoren 1x een V6 uit een omega, drijfstanglagers eruit gelopen door dit geintje, en een x20XEV motor..
de omega v6 kreeg ieder jaar trouw verse olie en filter (reed tussen de 10.000 en 15.000km per jaar)
Ik heb al menig V6 opegemaakt, maar bij degene die ik zelf in onderhoud hebm nog geen zwarte sludge aangetroffen..
wel een Carter gereinigd van een VW 1600 welke er lang over deed om oliedruk te krigjen bij koude start.
reinigen carter en verse valvoline erin was dat probleem over, de beste man deed m ieder half jaar (rond de 12.000km) verversen met Kroon10w40 semi synt. incl filterde auto rijdt nog zonder problemen (5jaar verder..)
zorg eerst maar eens dat ie weer goed gaat rijden..
Willem
Bedankt.
Zal het zeker in overweging nemen.
Zal eerst eens de stappenmotor onderhanden nemen en het gaatje opboren.
EGR zal niet het probleem kunnen zijn?wim-v6 wrote:@raimond74:Zou die kroonzooi zeker niet in de X20XEV gooien, zijn al van die blacksludge fabrieken, ga jij m nog even helpen.. (is slechts een tip!!)
In de X20XEV hoort 5w30 of 5w40 Volsynthetische motorolie, geen 15w40 minerale of semi-synthetische motorolie
Ok bedankt.
Wil binnenkort toch even de olie wisselen.Gebruik al jaren in mn ford’s toyota, bmw’s ( 4 en 6 cilinders ) en opels (4 en 6 cilinders) die olie en ik heb er geen problemen mee. Word ook ieder jaar ongeacht de kilometers gewisseld. en ziet er tot op heden altijd nog goed uit. Als jij denkt dat het niet goed is, wat adviseer je dan voor deze motor? x2.0xev?
Aangezien ik de auto nog maar een paar maanden heb weet ik natuurlijk niet wat voor olie er altijd in gegooid is.
Zal van het weekend eens kijken of ik de tijd kan vinden om de stappenmotor nog eens te bekijken.Getankt?
Moet er wel bijzeggen dat de slang vanaf het kleppendeksel naar het gasklephuis vol smurrie zat.
Stappenmotor niet gedeeld, wel los gehad en zover mogelijk gereinigd, gaatje niet opgeboord, wel opengemaakt ivm verstopping.
15w40 van kroon. Gebruik ik al jaren en voldoet prima. Mijn Astra 2.0 sport uit ’99 krijgt het binnenkort ook.
Heb hetzelfde met mijn astra g 2.0 uit 1999.
De wagen heeft 127000 km gereden en gaf na het koud starten een tikkend geluid thv de 1e cilinder.
Bij nader onderzoek bleken er 2 tapeinden van het uitlaatspruitstuk afgebroken te zijn die ik er bij de garage heb laten uitboren.
De sukkels hebben er alleen geen nieuwe pakking tussen gezet maar de zaak dichtgesmeerd met gungum waardeoor hij na een week weer begon. Ik heb er zelf maar een nieuwe pakking tussen gezet waarna het wel beter werd maar helemaal verdwenen is het nog niet.
Waarschijnlijk is het spruitstuk krom maar bij een warme motor is het probleem weg dus ik stoor me er niet teveel meer aan.Ik zit met m’n 2,5 V6 op gemiddeld 1 op 10. Dit zijn meestal gewoon woon-werk km’s, kids naar school, zwemles, boodschappen en dat soort dingen. Mijn vrouw rijdt er door de weeks meestal in en die rijdt aardig door.
En de dikke slang?
@wim-v6 wrote:
NOOIT de Vacuum Actuator of het Relais Verwijderen..
Dit geeft storing..
Wat te doen op de simpele manier:
Demonteer slangetje op het potje bij uitlaatspruitstuk.. dop deze kort bij de actuator af..
Demonteer stekker van de pomp
Klaar..
Zo is ie bij mij ook afgedopt…
Alles zit er nog dus..
Maar als ie goed is, Waarom zou je m dan afdoppen???
Willem
Omdat hij niet goed meer is. Als hij goed zou zijn zou ik dr ook niks aan doen.
Heb een tijdje terug al eens naar gevraagd maar het moet nu maar eens gaan gebeuren.
Het ding maakt een hels kabaal bij de koude start. Vandaar dat hij er uit moet.O ja, goed dat er nummerborden zijn uitgevonden. Niet alleen handig om je auto terug te vinden.
CJIB, bedankt dat jullie me er nog even op wijzen waar ik ook nog maar te hard gereden heb. Das dan weer een nadeel van nummerborden. :wtf -
AuteurBerichten