Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bij een c20xe zit de drukregelaar op de brandstofrail in combinatie met de retour.
ik heb er ook al een ander regelaar opgezet maar ook dat helpt niet.
dus morgen hoop ik een universele te kunnen halen en dan weer proberen.
nou het zit weer niet mee wordt er echt :argue :swear :fy1 van
ik steek het zooitje binnenkort nog een keer in de fik :fy1
eerst wilde hij niet meer starten na wat onderzoek bleek ik de stekkers van de bobine en gasklepsensor gewisseld te hebben.
daarna liep hij 30 sec. en sloeg af en dat bleef hij doen.
dus weer alles na gelopen ,gecontroleerd en doorgemeten. alles was goed.
bougies eruit gedraaid die waren zwart , mijn vermoeden was bevestigd hij verzoop.
daarna de brandstofdruk gemeten die was boven de 6 bar !!! dus ja dan wil hij wel verzuipen. geen idee waarom de oude cih geen last had van de te hoge b.druk ?
dus nu maar een drukregelaar er tussen schroeven.
en verder lekt de krukas volgens mij nog steeds olie na 4 nieuwe keerringen en een gerepareerde krukas. :fy1 :argue echt om ziek van te worden !!!
de krukas is onder tussen gerepareerd en weer gemonteerd nu het blok nog inbouwen.
meteen even de arp drijfstang bouten gemonteerd die ik nog had liggen.





gewoon ruilen tegeen een dikke vectra v6 !!! niks slopen :jerry
ik heb hem al geprobeerd er minder ver erin te tikken maar hij lekten toch en na 3 keeringen van € 31,- per stuk vond ik het wel genoeg.
ik wil het blok 100% goed hebben dus de krukas gaat eruit of ik koop een andere.
de auto loopt ondertussen redelijk goed.
stationair 1200 toeren maarde gasklephuizen moeten nog afgesteld worden.
misschien dat het ook komt door het licht vliegwiel ?alleen het blok moet er weer uit en de krukas ook.
de krukaskeering aan bakzijde blijft lekken. :argue
na nader onderzoek is deze ingevreten en moet dus netjs afgedraaid worden :fy1
dus aanstaande donderdag kan ik niet gaan driften zou weer de 1e wedstrijd van het seizoen zijn :cry :cry :cry :cry :cry
bedrading aangesloten maar starten doet hij helaas nog niet :hmmz
nu blijkt na nader onderzoek dat ik de ontstekingsmodule mis. ik had al een stekker over :jerry
dat krijg je als je spullen los in een doos koopt :argue
@Koekie wrote:
Niet nodig,je kunt al aardig sturen heb ik gezien dus dat komt wel goed :)
maar de motor moet wel ingereden worden. alles lagers en zuigerveren zijn vervangen dus wil eerst ff rustig aan inrijden en testen op evt. lekkages of storingen.
@Koekie wrote:
verders goed bezig :thumbup
ik moet ook wel 11 april is de 1e wedstrijd weer .
ga het niet eens redden om eerst een cursusje mee te pakken om de auto te testen.
ja die bocht dat is nog 1 puntje wat ik wilde verbeteren.
ik heb nog divers slangen liggen dus ik zal eens kijken wat ik kan maken.
@Bug Killer wrote:
Afdoppen is eigenlijk niet nodig als je er geen slangetjes op zet. Wel de stekker anders kans op motorstoringslampje
ja daar stond me iets van bij vandaar dat ik het vraag.
weet ik genoeg dank u
en weer verder.
weer een hoop gedaan.
oliekoeler gemonteerd en nieuwe beugels gelast om hem te monteren
koelsysteem afgewerkt incl. nieuwe beugels voor het reservoir .
alle slangen en leidingen goed beschermd met rubberslangen en ze goed vastgezet.
is wel nodig bij een driftauto met al dat geschud en gebeuk.








king:
eerst helaas nog ff met airbox en orgineel management.
ik wil later nog andere nokkenassen en dta of kms
zo gister avond en vandaag een hoop gedaan ,morgen weer verder.
– de koel leidingen heb ik verstevigd en gebeugeld
– gasklephuizen gemonteerd
– kabelboom passend gemaakt en goed gelegd
– div. kabels en dergelijke gemonteerd
– hoofdremcilinder enz. weer gemonteerd.




@mantadevil wrote:
Waarom pak je gelijk casco niet even aan als je toch zo bezig bent ,zie met toch wat gatenkaas in dat frond :hmmz
nou ja even :wtf de achterkant is helemaal krom :jerry
er gaat een likje hamerite zijdeglans zwart overheen en dan kan de auto 1 seizoen mee of misschien iets langer we zullen het zien.
het is een drift auto en geen parade paardje dus jah prestaties zijn belangrijker dan het uiterlijk.
2e hands via marktplaats die had ik al een jaar liggen.
het blok hangt er in nu nog alles aansluiten helaas zitten we hier thuis allemaal met buikgriep dus kan ff niet veel doen :puke .
uitlaatspruitstuk is ingewikkeld met heat wrap van Motex preformance.
afgedraait vliegwiel is gemonteerd met versterkte drukgroep en koppeling.
ben nu een heel eind klaar met de koel leidingen aansluiten.
binnenkort beginnen aan de elektronica en uitlaat bouwen.









sla er een paar opel wieldoppen op dan is het een beetje opel :jerry
vandaag weer ff wat gedaan.
kachel aangepast zodat hij heel klein is . nu nog een ventilator erop maken.
heel de motorruimte is nu leeg klaar om te schuren en netjes te spuiten.




soms kan het zijn dat je rembekrachtiger niet goed is of de slang ervan dan zuigt hij daar valse lucht aan ?
ja eind deze maand wil ik op zolder ff een cursus dagje mee pikken en dan in april de skylimit driftcup beginnen.
en hopen dat ik dit jaar de kwalificaties niet verpruts . zodat ik ook een keer in de finale ( top 5 ) mag rijden in de amateur klasse.
@Corsa_GSi wrote:
Hiervoor had ik 1 rol nodig en een stuk of 15 stalen tyraps.
hoe breed was die rol en hoeveel meter ?
ik denk dat ik het met 10 meter niet red of wel om een spagetti spruitstuk in te wrappen ?
het was eindelijk zover het oude blok mocht eruit vandaag.


daarna goed de motorruimte gewassen en de rest van de auto




ik wilde wat meer koeling dus ik heb mijn kadett gsi 16v radiateur gepakt en even gemeten of hij erin zou passen en dat deed hij na wat modificaties in de motor ruimte. daarna een frame en beugels gelast voor de radiateur.





en even gemeten hoeveel ruimten ik nog had tussen de radiateur en het 16v blok wat erin komt. en ik hou zo nog 5 a 6 cm ruimten over tussen de v-snaar poulie en de ventilator.

morgen weer verder ! :wub
damn wat netjes de van gohg van de drift scene ! :wub
-
AuteurBerichten