Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heeft er iemand toevallig een foto in welk kanaaltje het buisje geperst moet worden.
bij mijn drift manta is hij ook lek :swear net 1 wedstrijd nadat ik heel het systeem had gereinigd en afgevuld had met long life vloeistof :fy1
zo er komt binnenkort weer schot in het project.
de auto gister uit de garage gehaald en vandaag verder gegaan met strippen.
binnenkort beginnen met lassen :thumbup





nieuw foto’s van de nieuwe zwarte hammerite laag en andere kleurtjes en stickers.
cilinderkop moet er helaas af oliekanaaltje lekt , na ik net het koelsysteem had gereinigd en met long life vloeistof had afgevuld :fy1
maar ja verder doet het blok het goed, op een kvl. lekkage na waarschijnlijk weer de gegoten siliconen slang achter op de waterpomp , wat een k :swear t dingen zijn dat ! de siliconenslang wordt er gewoon afgeperst als je de slangklem aandraait !


netjes hoor Gerwin :thumb
-offtopic
weet je toevallig of een versnellingsbak van een Opel er ook achter past en of de carterpan het zelfde is als een 2.0 ohc opel ?
zodat deze met een 1.8s set ook in een achterwiel aandrijver past ?
:wub de motorsteunen zijn vandaag bezorgd !
morgen nog wat sleutelen en dan kunnen we donderdag weer gummen op Paddock Zero at Zolder !
vandaag begonnen om de manta weer in orde te maken voor donderdag de 8e dan heb ik eindelijk mijn 1e drift wedstrijd weer in de amateur klasse van de Belgische competitie.
als eerste naar M-tech geweest voor een nieuwe siliconen koelslang achter de waterpomp die was kapot gescheurd.
daarna de motorsteunen en rubbers gedemonteerd die waren kapot.
gelukkig zat er op mijn andere manta nog een omega motorrubber welke ik kan gebruiken.
nu nog wachten op mijn pakketje uit Ierland met stalen 1.8s motorsteunen







:???: met spoed gezocht motorrubber rechts voor :???:
hij is helaas kapot gescheurd omdat de motorsteun links afgebroken was.
volgende week donderdag is de 1e wedstrijd dus heb er haast bij :thumb
zoveel vermogen heb ik niet eens max. 160 pk denk ik , hij is niet eens gechipt.
maar op de paddock van zolder wordt goed gesproeid met water en er ligt mooi asfalt dus de baan is continu nat.
daarnaast zijn de drift baantjes vaak met veel bochten en is de snelheid dus wat lager als andere driftbanen.
en met de oude 2.2 cih met 120 pk ging dat al goed , daarmee kon ik de skyline’s en bmw’s met 300 pk bijhouden.(op een sneller baantje zoals zandvoort natuurlijk niet)ligt er ook aan wat voor bandenmaat je rijd. ik heb nu 195-50r15 en eerst reed ik met 175…r14
voor de tarzanbocht heb je aardig wat snelheid nodig en ook wel wat vermogen waarschijnlijk.
ik kan met de manta op droog driften in zijn 1e en 2e versnelling daarna houd het op ja maar ook dat ligt aan wat voor banden maat je achter gebruikt. maar als je eenmaal drift gaat het op zich wel goed veel rem je niet af als je de toeren maar hoog kan houden.maar het is goed te doen hoor, met de 120 pk heb ik op de paddock van Zandvoort gedrift dat is ruw asfalt en nauwelijks nat maar dat ging op zich goed als je de motor maar in hoge toeren kan houden. alleen daardoor lagen de drijfstang lagers eruit aan het einde van de dag. :???:
op de paddock van Zandvoort heb je een lange bocht na een recht stuk daar kon ik met 90 a 100 kmh de handrem een keer aanrukken en lekker dwars gaan met 120 pk (in zijn 2 tegen de toeren begrenzer) dat is gaaf hoor :wub .
zo met printscreen en paint kom je een heel eind








foto’s van de laatste driftschool 25-07 zijn helaas beveiligd en kan ze hier niet posten .
bij deze link kun je foto’s bekijken vanaf pagina 3 staan er foto’s van de manta bij !
http://skylimitphotos.be/gallery/albumnewer/9092_1374924084/Driftschool-25-07-2013-2013-07-25.html
:kewlpics en filmpjes maken :thumb
@lenn0 wrote:
Zijn tegenwoordig zo te koop.
bedankt heb ze meteen besteld !!!
nu hopen dat ik alles goed heb gedaan met PayPal , dit is pas de 2e keer dat ik het gebruik :D
hij is weer in nieuw staat !
tja ff wielkasten uitrollen dan passen ze wel :thumb
achteraf bleek de computer dus kapot te zijn, die heb ik vervangen en nu loopt hij goed i.c.m. de nieuwe universele brandstofdruk regelaar.
de auto is op de nieuwe banden na klaar voor de eerste drift meters dit jaar aanstaande donderdag en op 8 Augustus is de 1e wedstrijd voor mij weer op de paddock van circuit Zolder
vandaag ff gewassen nu de binnenkant nog.
hier wat foto’s het fluor groene is in deze zon zo fel dat de foto verkleurd !



ziet er al goed uit Koekie :thumb
wordt weer een dikke drifter :thumb
39 OPA ! :jerry
eindelijk een blok wat in de 4×4 hoort :thumbup
succes met inbouwen !
ik heb toch een andere motronic gekocht en geprobeerd en nu doet hij het goed !!!
dus het lag toch aan de motronic .
bedankt voor het meedenken :thumb
@Noordpoolgsi wrote:
Bedrading van de de krukas sensor beetje ”rot” Dan bedoel ik de motorboomstekker naar de 3 weg stekker van de krukas sensor. :hmmz
Computer ineens kapot lijkt me vrij stug.
bedrading heb ik ook door gemeten en is goed heb zelfs nieuwe losse draden getrokken van de stekker naar de computer en dan nog geeft hij de storing.
@ICEQUEEN_Manta_Logan wrote:
Te koop zien staan op Speurders

:jerry :jerry :jerryte koop of per uur te huur ?
gister ben ik druk bezig geweest ik had alleen nog storing 19 op de krukas sensor deze heb ik vervangen maar helaas doet hij nog steeds hetzelfde :argue
ik denk dat ik de computer maar eens uit moet wisselen.
het rare is dat hij wel stationair loopt maar na 30 sec. afslaat ????
iemand een idee wat ik nog kan controleren ????
@bettus accu wrote:
@rabbitopc wrote:
bij een c20xe zit de drukregelaar op de brandstofrail in combinatie met de retour.
ik heb er ook al een ander regelaar opgezet maar ook dat helpt niet.
dus morgen hoop ik een universele te kunnen halen en dan weer proberen.
ja dat begrijp ik. rij zelf met c20xe in kadett c. was alleen benieuwd hoe je het gedaan had met de throttle bodies. maar je hebt dus de complete rail overgezet. :thumb
ja de complete rail zit erop , ik heb nu de drukregelaar eraf geschroefd en het middelste gaatje door geboord zodat die in verbinding staat met de galerij en de originele drukregelaar niet meer werkt.
daarna heb ik tussen de retour uitgang van de galerij en de retour brandstof leiding een universele regelaar geplaatst.
ja ik heb de gasklep sensor gebruikt van de m2.8 .
hier geeft hij nu ook geen storing meer op dus ff afwachten of dat goed blijft
draai richting is goed want stationair moet hij 0,1 volt leveren en hij levert 0,09 maar vol gas zou het 3,8 tot 4,5 volt moeten zijn en hij haalt de 1,8 volt maximaal ???? ook als ik hem los haal en handmatig bedien.
het lag dus helaas niet alleen aan de brandstofdruk.
de universele heb ik nu gemonteerd en op 2,75 bar ingesteld.
dus verder zoeken , toch maar ff een motorstoringslampje gemonteerd en uitgelezen.
kreeg storing op de gaskleppositie sensor die gecontroleerd en klopten de pin bezetting niet bruin groen en blauw zwart zaten verkeerd om hoe dit kan ?
en verder met behulp van autodata gegevens de voltage gemeten die klopt stationair alleen vol gas geeft hij te weinig aan dus het klopt niet helemaal.
en verder geeft hij bij allebei mijn krukas sensoren (heb er 2 dus ook al uitgewisseld) aan dat ze niet goed zijn code 19
of zouden die van een m2.5 anders zijn als van een m2.8 ?
dus morgen een krukas sensor kopen en weer proberen.
starten doet hij nog steeds alleen hij slaat af , de 1e keer na een halve minuut daarna steeds sneller ?
-
AuteurBerichten