Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hadden ze geen grotere turbo en externe wastegate ?
dwan lijkt wel een schoorsteen afvoer :P :D
ik ook zit al een ander neusje op :D
update 21 mei : het is nu ook al een 3 deurs geworden en de achter ruiten zijn aangepast :D
wordt nog wel wa
origineel gepost door corsaboy
na de gasklep erin blazen kan niet…
Als jij je gasklep dicht gooit gaat ie daar lopen trekken en krijgt dan nog steeds lucht…Gasklep is niet voor niets een groot metalen schijf ;)
Dus voor de gasklep weer terug gooien, of de vrije natuur in blazen..
Wat je zelf leuker vind…Een dumpvalve geeft een gaaf geluid, een bypass hoor je niet..
daarom een pssssstttttt geluid uit een kadett sedan is wel lachen dat verwacht je niet zo snel :D
maar voor de gasklep terug gooien heeft toch geen nut dumpvalve zit toch tussen de turbo en de gasklep zodat de turbo door blijft draaien en geen tegendruk krijgt , dan duw je die zelfde lucht weer terug waar het weg moet ??? :hmmz
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by sjoerdie
oliekoeler kun je toch gewoon enen van een 16v pakken…doe ik ook.Open dumpvalve doe ik niet, dat gaat niet goed met je LMM, je moet eentje hebben die deels afblaast, en deels weer terug je buis inblaast.
heeft niet zoveel met de lmm te maken.. die boeit het niet veel. Heeft meer te maken met het punt of je al die lucht direct weer kwijt wil..
Wat ik deed was de warme lucht die net uit de kompressor kwam afblazen in de vrije lucht. en de koude lucht vlak voor de gasklep weer terug te lijden naar de ingang van de kompressor (achter de lmm).. Puur en alleen omdat ook anders alle slangen eraf klapte.. king:
daar had ik idd ook aangedacht om het meteen terug erin te laten blazen. zou het niet mogelijk zijn om die na de gasklep erin te laten blazen zodat het toch je cilinders in gaat en daarna dus ook je turbo nog een extra zwiep geeft ?
of zou die dan niet in toeren dalen (de motor)

origineel gepost door sjoerdie
oja, en de mijne zal over 1 a1,5 week wel klaar zijn:thumbupzorg maar dat de jouwe dan ook klaar is. hehehehe:jerry:jerry
dat duurt nog wel ff de buitenkant wordt nu gespoten.
daarna eerst de wielen opknappen.
ik ben nog ond. aan het verzamelen voor mijn turbo.
moet nog een oliekoeler hebben een goeie turbo en een dumpvalve en de bestelde revisiedelen van het blok ophalen.dan miss. nog een alu licht vliegwiel en de groep a uitlaat maken. ende ic leidingen enz. maken maar dat kom nog wel allemaal alles op zun tijd.
origineel gepost door sjoerdie
lekker bezig jong.Ben zelf ook maar begonnen met mijn turbo.
Heb de turbo er al op gehad, nu nog olie aansluiten, intercooler enz…
dus als met al nog wel effe werk.
Ik doe verder voorlopig niks aan het blok, op injectoren na, compleet standaard.
es kijken wat eht gaat doen
op welke auto jou corsa aq , ligt daar nou ook een ne in ? geen 16v meer ?
gr.
origineel gepost door belgian.opel

:o Deze wordt momenteel ook gesloopt. :cry
ga je wel weer een andere opbouwen of ?
waarom wordt ie gesloopt ?
origineel gepost door Stender
Nummer 15 alweer :thumbup
De vorige was een uiteindelijk toch mooie Kadett B, dit keer een moderne en praktische auto, de Opel Zafira B2 :P
Shops mogen worden gepost tot 3 juni tot 19:00 uur.
Daarna komt de poll en daarna de winnaar :vertagSucces!:thumbup
doet het niet !!!
idd ook een hele mooie
alleen nog een grill koplampspoilers en een achterspoiler :thumbup
ik ga deze wielen kopen als de mijne verkocht zijn helaas niet in 18″ leverbaar dus wordt ook 17″

origineel gepost door E+Bkadett
staat 1 set op marktplaat vraagprijs 750.-is niet duur moeten alleen nog velgen bij
zit geen voorbumper bij en geen achterklep spoiler en achterbumper is kapot .
origineel gepost door brieken
Heb nog 440cc injectoren liggen. Als je die kan gebruiken. Stuur dan even een pm.En standaard inlaat met standaard gasklep gaat idd prima met turbo. Ik rij nu met 315pk en de inlaat is niet de bottleneck op dit moment. ;)
ik neem aan dat je ook verstevigde lagers en bouten hebt ?
ik denk dat ik dat ook meteen alvast doe dan weet ik zeker dat dat goed zit.
ik heb nog een 16v brandstofpomp liggen die zal neem ik aan wel goed genoeg zijn.
alleen ik heb een 1.6 inj. tank met de pomp in de tank hoe instaleer je zo’n uitwendige pomp aan een tank die eigenlijk een ingebouwde pomp heeft ?heb net de z20let 320cc injectoren besteld 2e hands
en een universele brandstofdrukregelaar
een turboolie- druk en olietemp. meter bij hg motorsports.nu nog een dumpvalve en een goeie turbo die ihi turbo heb ik miss. verkocht dan kan ik de mijne laten reviseren of ik koop een andere
zo de auto gaat morgen naar de schade expert dus ik heb hem goed gewassen meteen ff foto’s geschoten







origineel gepost door jblfreak
als t degene is die ik denk is ie gesloopt en staat bij nl-tunig (althans de kit dan )nee dit is een andere die gesloopte was van mij
origineel gepost door fluks
origineel gepost door rabbitopc
mooi ding :worsik vindt alleen die motorkap niet zo mooi een rekord diesel kap was mooier geweest denk ik :P
succes verder :thumbup
een kap van een rekord gaat niet passen wel van een ascona diesel
ja maar die bult over lassen gaat wel
gefeliciteerd :thumbup ik hoop dat ik tijd vindt om weer mee te doen.
mooi ding :wors
ik vindt alleen die motorkap niet zo mooi een rekord diesel kap was mooier geweest denk ik :P
succes verder :thumbup
origineel gepost door max
Nee, dat werkt ook niet daar je een bepaalde lengte van je inlaatspruitstuk kanalen dient te hebben, die heb je dan dus ook niet aangezien ze dan allemaal in 1 grote ruimte bij elkaar zitten.Je kan het allemaal gaan proberen maar je zult merken dat het niet goed zal werken.
Hoe kom je er echter bij dat motorfiets gasklephuizen niet voor een 2.0 gebouwd zijn? Een 1200 motorfietsmotortje heeft net zoveel lucht nodig bij 11000 toeren als een C20NE bij 6600, het zal er toch op een of andere manier in moeten door die gasklephuizen.
maar hoe kan het dan dat 4 gasklephuizen dan wel werken die zijn ook niet net zolang als een orgineel spruitstuk , of werkt dat alleen op een ongeblazen motor ?
origineel gepost door jblfreak
ow jammer :Phaha
als je weer een carros plat walst komen we weer buurten hoor:P
stelletje slopers.
ga een vw kopen ofzo :P sla die maar kapot king:
bij de mijne wordt over 2 weken de achterkant opnieuw gespoten was een fietser op geknalt die zat te slapen.
dan komen er denk ik led lampen in en gaan de heldere smoke achterlichten de verkoop in.
dan post ik ook weer nieuwe foto’s
heb bij de gamma al freesjes gehaald en van die grotere dremel steentjes voorin de boormachine werkt goed :thumbup
ik ken wel iemand in eindhoven maar dat is een beetje ver weg voor je denk ik
ik krijg 2 neiuwe wielranden achter die uitgeklopt worden en een nieuwe dorpel rechts incl. spuiten voor 600 a 1000 euro
en voorbumper en nog wat klein spul wat gespoten moet worden.en het is netjes :thumbup mijn astra heeft hij ook gedaan
origineel gepost door max
leuk bezig.Ik snap alleen niet waarom je met 2 gasklephuizen wilt gaan werken.
Die ene gasklep met je originele spruitstuk flowed meer dan goed genoeg voor een Turbomotor, met die 2 gaskleppen ga je er geen meter harder door. Persoonlijk denk ik dat je er bij lagere toeren alleen maar een slechter lopende motor door krijgt daar je stroming in je 2 spruitstukken niet optimaal is.
(daar je volgorde van openen van je inlaat kleppen 1-3-4-2 is) Ze behoren om en om te werken, (dus 1-4-2-3) echter zo werkt een 4 cilinder niet. Dus het enige wat je dan nog kunt doen is de 1&4 en 2&3 met elkaar verbinden (net als bij een 4 in 2 in 1 uitlaat). Hierdoor krijg je echter zo’n wirwar van buizen dat het dus niet meer loont.Angst dat het standaard spruitstuk het te weinig doorlaat heeft hoef je niet te hebben, Er zijn er al meerdere die ruim boven de 250+ PK mee zijn gegaan.
Jouw turbo kan echter 200PK maximaal leveren dus met je inlaat heb je geen probleem.Bespaar jezelf het werk en bouw die Turbo er met een normaal spruitstuk op, ben je sneller klaar en gaat er nog harder mee. je moet nog genoeg andere zaken aanpassen om het werkend te krijgen.
Injectors is afhankelijk van je vermogen wat je wilt gaan rijden. Kijk anders hier dan weet je wat je moet hebben.
http://www.vmax.de/html/calc.html
315 cc voor 200PK is dan op de veilige kant.
dan kan ik dus beter een airbox maken tussen het spruitstuk en de 2 gaskleppen in dan heb ik geen last van die volgorde.
ik wil gewoon proberen of het iets scheelt met 1 of 2 gasklephuizen.
want motor gasklephuizen zijn weer niet gebouwd voor een 2.0 liter dus ik dacht dat dit miss. een betere oplossing was.
maar we zien wel voor mij is het geen moeite maar hobby vindt het heerlij kom te doen.
vooral nu ik geen automonteur meer benik ben vandaag begonnen met het (flowen) van het inlaatspruitstuk omdat er bochten inzitten is het geen mooie rechte doorgang dus ben aan het vrezen schuren en polijsten
heb er nu 2 klaar nog 2 tegaan

de rode lijnen geven aan wat er ongeveer wegmoet om een mooie rechte buis te krijgen


als het spruitstuk klaar is ga ik ook nog 1 gasklephuis doen 1 was eral gedaan
ja maar dan zit je weer te kloten met je gasklep sensor enz.
ik ga het gewoon proberen heb er toch nog 2 liggen
inlaatspruitstuk heb ik al afgezaagt die moest ik toch hebben voor de airbox voor de turbo te maken.
nu nog een verloop maken van het gasklep huis naar 2 cil.ingangen.
wel nog ff de inlaat een beetje honen zodat hij mooi glad wordt ik had het net met een speciaal schuurpapier ding voorin de bormachine gedaan maar na 1 klein stukje was hij al op en zo’n ding kost 6,75 :fy1
ga wel een hoonsteentje kopen of veel vijlen :hmmz :(
-
AuteurBerichten