Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Haasje17 wrote:
Even vraagje, rijd jij met kelken van dbilas of airbox? Heb je een foto?
Als je nu nog de originele nokken hebt zou ik daar maar eens naar gaan zoeken waarbij het koppelgebied hoger ligt in toeren als je meer toeren wil gaan draaien anders schiet je er niet zo heel veel mee op.Overigens 7000 7500 rpm moet met stock internals ook prima gaan.
ik had eerst een airbox maar nu een backplate met schuim filter van pipercross (bij biesheuvel gekocht)
de reden voor monteren van de arp bouten was omdat ik ze toch nog had liggen (nieuw) dus zelf gemonteerd. er is 1 bout afgebroken de andere zat er nog in en was heel.



@Haasje17 wrote:
@theunm wrote:
snap alleen niet waarom je geen gebruik maakt van de creme injectoren.
als nu 1 van de gaatjes verstopt raakt kan je motor in de soep lopenVolgensmij is zijn motor al in de soep gelopen, maar niet daardoor.
nee er was een arp drijfstang bout afgebroken en daardoor de drijfstang zelf door het blok naar buiten gehad.
@Haasje17 wrote:
Hoge compressiezuigers gaat helpen, maar wat wil je bereiken? Wat is het bereik van je nokkenassen?
Ofwel op welk toerental heb je nu het koppel. Hoeveel toeren wil je gaan draaien?ik zou graag richting de 200 pk willen 15 pk meer dus, het bereik van de nokkenassen ? geen idee hoever de originele gaan.
het koppel gebied ligt nu tussen de 3400/6300 toeren mijn begrenzer staat nu op 6600 maar zou graag naar de 7000/7500 willen gaan maar wel redelijk saveVersterkte drijfstangen heb je in verschillende soorten en smaken. (I, H en + )
Wil je hoge toerentallen draaien wil je natuurlijk snel op toeren komen, dus dan wil je eigenlijk lichte drijfstangen.Omdat onbalans voor wrijving zorgt wil je ook dat alles gebalanceerd is en je zonder wrijving de hogen toerentallen kunt bereiken.
Ga je hoge toerentallen draaien zijn versterkte bouten een must, zeker drijfstangbouten. De meeste leveranciers van drijfstangen leveren ARP bouten. Deze zijn sterker en eventueel te hergebruiken. Ook heb je hier kopbouten van. Versterkte kopbouten heb ik nog nooit gemonteerd.
Door snellere en betere verbranding ontstaat er meer warmte, hierdoor kan een zuigers soms niet voldoende afkoelen en is zuigerbodemkoeling verijst. Er is niet een specifieke maatstaf vanaf wanneer zuigerbodem koeling nodig is. Dit is ook afhankelijk van het materiaal waarvan de zuigers zijn gemaakt.
Het grootste nadeel van zuigerbodem koeling is dat je oliedruk verliest. Dus je moet eigenlijk een betere (hogere druk) oliepomp monteren om dezelfde oliedruk te behouden. levert een z20let oliepomp die benodigde extra druk ?
@theunm wrote:
snap alleen niet waarom je geen gebruik maakt van de creme injectoren.
als nu 1 van de gaatjes verstopt raakt kan je motor in de soep lopenik reed eerst met het originele m2.8 MM Systeem vandaar de blauwe injectoren.
als 1 gaatje verstopt zit spuit hij dan te weinig brandstof in waardoor hij arm loopt en verbrand ?
mvg. Arno


tja je kunt niet alles hebben.
zorgen voor een stille uitlaat ?
1 bout zit nog in de drijfstang of iig. in de 2 delen ervan (nog vast dus)
en de andere bout is afgebroken in de drijfstang, de kop en het deel wat in de lagerkap zit is pleite ?je kan wel aan de lagerkap zien dat de bout volgens mij krom geduwd is in de lagerkap zal morgen eens een foto maken.
een map sensor zit met een slang gekoppeld op je vacuum aansluiting van de tb’s
inlaat lucht temp. meter kun je in je airbox / backplate maken , maar raden ze af omdat door het schudden van de motor de sens. kapot kan gaan.
je kunt hem gewoon in de motor ruimte vlakbij je luchtfilters maken in en steuntje.6500 max. ! omdat ik het allemaal save wilde houden.
ik heb de lager kappen niet conisch geboord zag ik maar heb denk ik heel het gat door en door iets groter geboord. ( maar heel veel groter hoefden het gat ook niet te zijn voor de arp bouten om er in te kunnen)
of ik heb een bout te los of te vast gezet ?
en bij het monteren van arp drijfstang lager bouten er achter komen dat je een paar weken eerder bij het vervangen van de lagers er 2 verkeerd heb gemonteerd en het olie gat hebt afgesloten , gelukkig had de motor nog niet gelopen. :jerry
een collega van me heeft ooit bij een toyota supra een complete motor revisie gedaan omdat hij heet liep, bleek dat de thermostaat verkeerd om zat :D
heb zelf een keer bij een landcruiser die toen redelijk nieuw waren de cardan olie van 1 as vergeten bij te vullen gelukkig halverwege de proefrit er toch aan gedacht en maar meteen omgedraaid (het was ook zoveel olie tegelijk 2 x cardan , bak olie en motorolie).
of blindelings uitgaan van olie inhoud welke autodata aangeeft en 7 liter olie in een renault laguna 2 diesel gooien, wat raar dat hij op hol sloeg tijdens de proefrit dus handrem erop en motor af laten slaan. toen de chef gebeld die kwam me op slepen die wilde hem nog wel een keer starten wilde hij hem af laten slaan begon de koppeling te slippen, gelukkig hebben we hem toch nog uit gekregen ! king:
ik drift met een opel manta, 185 pk (op de krukas) c20xe
– 45 mm gasklephuizen met pipercross filter en backplate
– licht vliegwiel
– universele brandstofdrukregelaar 3,5 bar
– en een adaptronic motor management systeem http://www.adaptronic.nl heel uitgebreid en heel veel opties !ik rij met originele nokkenassen en heb miss. maar 185 pk maar al wel bijna maximaal koppel bij 3400 toeren tot 6300 .
een scherpe nokkenas en goed stationair lopen gaan niet samen volgens mij !
mijn mm systeem werkt met maar een paar sensoren.
– krukas sensor
– motor temp sensor
– inlaatlucht temp. sensor
– wide band lambda sensor
– gasklep positie sensor
– klop sensor
– map sensor zit in de ecu verwerkt.ik heb er ook een andere bobine bij die met wasted spark werkt.
stationair toerental regel je met een stelschroef op de gasklephuizen.
het nadeel is dat hij koud wel ff een paar minuten warm moet lopen voordat je fatsoenlijk gas kan geven maar starten doet ie altijd super !
en ondertussen ligt het blok in Eindhoven klaar om in de drift manta te hangen !!!
hier nog een pomp aangeboden door m-tech volgens mij zijn die foto’s hetzelfde als een pomp die hier al staat uit duitsland.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=100007&hid=1155&lhid=&lvid=&mid=183
maar wat is nu de eind conclusie ?
misschien handig om in de begin post een lijst te maken ?
xev pomp later type met m8 gaten
of z20let / leh pomp met aanpassing van de aanzuigbuis.
aangezien ik een c20xe met 1.8s carter heb voor achterwiel aangedreven moet ik de buis sowieso aanpassen.
16 december 2014 om 17:06 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684623mooie rad. ! waar in engeland heb je die besteld ?
in mijn manta b drifter met 16v heb ik een bmw 325 td radiateur past goed en koelt goed :thumb
@GSE wrote:
Puur uit ervaring kan ik je zeggen:
Die M7 bouten breken erg graag,als je iets wilt doen draai der dan M7 tapeinden in en draai de pomp met moeren vast,of gebruikt M7 inbus bouten of zoals ik heb gedaan boor alles op naar M8 en zet de bouten vast met flink wat kopervet,ik had der 2 van de 8 afgebroken en wonder boven wonder is recht uitboren me gelukt (lukt me normaal zeer zeer zelden).Weet de maten zo ook niet meer maar meet het distrubutie huis ff op de diepte bedoel ik daarmee en neem bouten die een halve cm korter zijn als de diepte van het gat.
ja dacht ik later pas aan kan met een schuifmaat ook de diepte meten natuurlijk !
bedankt voor het advies ! :thumb
nog een waterpomp vraagje ?
weet iemand de afmetingen van de bouten om hem op het blok te schroeven ik dacht m7 maar hoelaang zijn de bouten ?
ik heb een 2.2 motor gekocht maar er zat geen waterpomp en dus ook geen bouten op/in ?
mvg. Arno
morgen ff de achteras vervangen en nog een beetje uit deuken na de laatste wedstrijd en dan kan de drift manta mee vrijdag :jerry

drift team België

de baan :


schade dag 1 :jerry :

nog 2 actie foto’s


beetje rook gedurende de dag :thumb en dit viel nog mee :

@nova…. wrote:
Waarom kom je niet driften op Sevenum ;) Als daar een mogelijkheid voor is!
ik kom ook met de manta (slalom rijden) eerste nog ff steekas vervangen en de auto verhogen !
wie weet welke achteras of diff ik kan gebruiken voor een kortere overbrenging ?
heb nu een manta gsi diff volgens mij 1:3.44 het liefst richting de 1: 3.99 :thumb
ondertussen werken alle aanpassingen goed !!! laatste wedstrijd 4e geworden nu heb ik de overstap gemaakt naar de pro klasse !
ondertussen voor Drift challenge at sea Vlissingen een hoop aangepast en de auto deed het weer super !!!



ook de kabelboom eruit gegooid en alles opnieuw zelf aangesloten met allerlei metertjes.


airbox eraf en nieuw luchtfilter en de Adaptronic ecu gemonteerd en af laten stellen met als resultaat 160 pk aan de wielen ongeveer 185 aan de krukas !!!



Helix sport koppeling gemonteerd met sinter brons plaat

en de 1e wedstrijd op een droge baan ging er goed met slechts 185 pk :thumb


goed bezig heren !
omdat er in het “manta” deel waarschijnlijk meer mensen een antwoord hebben .
en ik hoopte uiterlijk morgen een reactie te ontvangen omdat het blok woensdag opgehaald wordt.
kan een c20xe m2.5 lopen als je de 1.8s ontsteking los gebruikt of moet de ecu een signaal hebben van de ontsteking ?
zal de xe lopen met 1.8s manta ontsteking als je (groen draad) toeren signaal aansluit ?
ik weet dat er ander setjes verkrijgbaar zijn maar ik heb het 2.0 16v blok verkocht met deze ontsteking maar wil even zeker weten of hij zo lopend te maken is anders wordt het, het kachelhuis aanpassen (komt in een kadett b)
mvg. Arno
-
AuteurBerichten