Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik heb dit setje in mijn kadett gt sedan gebouwd werkt ook perfect 30 euro is van JOM :thumbup
en losse pompjes kosten bijna niks :thumbup
en er zit ook een extra output op :thumbup
er zit idd een knopje bij de schakelaar voor de bediening van de spiegels en dan gaater een groen lampje branden als ze aan staan :thumbup
ik zal morgen even een foto voor je maken :thumbup
op het blok zelf staat wel c20xe
die motorkap is echt :wub
de rest van de auto natuurlijk ook wel al vond ik de oranje wielen mooier :D
lijkt me mooi om goed te kunnen driften ik kan er niks van :jerry met mijn c-kadett 1.2 :D miss. dadelijk wat beter met de c20xe :thumbup
heb ik zelf gemaakt een groep a einddemper met een uitgang van 11 cm en vanuit daar 2 uitlaten gelast met 2 eindstukjes
en rechts 1 extra ophangpunt
bij een sedan heb je daar zat ruimte voor :thumbup
hiero 12,50 eurie;)
kwam het toevallig tegen;)dank u maar ik heb het lager eigenlijk vrij makkelijk uit de krukas van het andere blok gekregen :thumbup
voor updates zie het restauratie en verbouwingen topic :vertag
gr. arno
origineel gepost door cd-design
Alleen zo jammer dat deze zo snel uitziende kadett niet vooruit te branden is. Bij een Let begint het pas leuk te worden met zo’n breedbouwpakket…..Is zo’n breedbouw eigenlijk staal of Poly/ABS
rieger gto is iig poly
origineel gepost door louwe 16 klepper
bij de dealert;)
dingen zijn allemaal gelijk
ook van de cih motoren;)zijn die nog leverbaar ja :thumbup
morgen ff bestellen dan.
origineel gepost door hillclimber16V
Ik zie die koperen leiding aan de zijkant van je blok als retour
leiding van de turbo olie. Zal wel een letje geweest zijn.
Gewoon xe zuigers zoekenik heb nog een 16v in mijn kadett gsi projekt hangen die is al half gedemonteerd dus dan pak ik die wel. 0.5 uurtje ligt die eruit.
in de kadett gsi wou ik toch een turbo dus komt goed uit :D
waar kan ik aan naaldlagertje komen voor in de krukas ?
origineel gepost door sw16v
alleen maar de zuigers ja….wat moet jij met LET zuigers in je XE?
ik heb de motor zo gekocht ?
als xe zijnde



als jullie de let betalen vindt ik het prima :P
maar daarvoor rijd ik te kleine stukjes.
dus zal ik de 16v uit mijn kadett gsi moeten halen en die op moeten bouwen
want met let zuigers is de comp. verhouding te laag denk ik :hmmz
gr.
origineel gepost door kadett4x4
hey, knutselkoning.
de ontsteking van een peugot 205 past geloof ik ook, die is wat korter.
weet zo niet welk type, maar dat is nog wel ergens terug te vinden hiero.
maar wat voor zuigers heb je er in zitten, lijken wel op die van een let, of vertekend het beeld zo.
maar een c20xe in een c, dat gaat lekker hard jonge.groeten.
dat vroeg ik me dus ook af wat voor zuigers erin zitten ?
het is wel ooit een turbo blok geweest denk ik want er zit ook een olie retourleiding in het carter.
en op het inlaatspruitstuk zat een extra injector .
als ik zo foto’s opzoek van let zuigers zijn dat idd de zuigers die in mijn xe zitten .
heb ik dan geen compressie verlies of waar pakt een let zijn compressie verhouding tov. de xe :hmmz
ik wil ook een 1.8s ontsteking maken voorop mijn c20xe aangezien ik met webers wil gaan rijden .
die foto met die ontsteking erop van de 1.8s ziet er netjes uit idd :thumbup
hey heb je die set gekocht via mp bij iemand in waalre ?
wil ook zo’n set aanschaffen omdat ik een 1.2 as heb en er een 20xe met webers in komt :thumbup
mvg.arno
-ik heb voor mijn manta een c20xe met omgebouwd 1.8s spul liggen incl. 5 bak die komt nu eerst in de kadett. en als de manta klaar is bouw ik het om naar de manta :thumbup
-er komen rekord 2.2 remmen op die zitten nu op mun manta
incl. hoofdremcilinder.
– ik had nog gereviseerde nette 45er webers liggen die komen erop
-groep a spagetti spruitstuk heb ik ook nog liggen die moet ik dus wel ff verlassen.
-en een kent cam belt , verstevigde distributieriem van biesheuvel :thumbup
-licht alu turbo vliegwiel met turbo koppeling :thumbup-ik ga zondag een 1600 achteras ophalen
-en binnenkort ook een automaat as :thumbup
-vooras en chassis worden verstevigtontsteking weet ik nog niet kan een 1.8s ontsteking op een c20xe zonder dat de thermostaat in de weg zit ?
ik heb nog wel een gewone 1.8 ascona ontsteking maar dan moet ik de kachel aanpassen .:thumbdown
ik heb vandaag ook de nieuwe witte knipperlicht glaasjes binnen gekregen en de raamlikkers veeglijsten van opel classic parts :thumbup
verder vast het blok gereinigt





origineel gepost door *Jurgen*
Voor een Getrag moet de tunnel toch ook aangepast worden als je met 1.2 handgeschakeld rijdt?voor een 240 5 bak hoef je niks aan tepassen maar die bakken zijn ruim 200 euro per stuk en een 4 bak maar 25 euro ik heb die 5e versnelling niet nodig in de stad :thumbup
origineel gepost door Kadett C
Het ligt er maar net aan wat voor bak je er in stopt.
Een Getrag 240 past zo in de tunnel, wat je gezien de tussenas van plan bent…
Een vierbak past niet zo in de tunnel, ook voor een vijfbak van een Omega (R25) moet je aanpassen.Groeten, MArk
ja dat wist ik al :thumbup
maar welke as moet je bij welke bak hebben bij een c kadett ,
voor een manta staat het mooi allemaal in het cih gedeelte.voor een 240 bak heb je iig een automaat as nodig van 67 cm
maar voor een 4 bak van een 2.0s of van een 1.8 s wat voor as heb je dan nodig ?
ik ben deze week druk bezig geweest info te verzamelen en ond. te zoeken om de kadett wat meer pk’s te geven :thumbup
origineel gepost door louwe 16 klepper
jammer dat je de front eigenlijk wat te kort hebt afgesneden
:oja dat onderste deel heb ik eralweer aangelast :thumbup
ik wil aan de zijkanten ook wat opvullen waar normaal de orginele voorschermen tegenaan komen daar kijk je nu een recht in een gat
origineel gepost door robert_corsa
ziet er leuk uit zo.achteraf spijt gehad dat ik je kadett gt 2.0 sedan niet gekocht had:( mja, heb helaas nog steeds geen stalling.
hij staat weer te koop op speurders @hans-kadett heeft hem nu :thumbup
zo vandaag weer wat laswerk gedaan ff wat kleine gaatjes dicht gelast
en een deel van het voorfront weer terug gelast had het iets te enthousiast afgeslepen :jerry maar daar hebben ze een lasapp. voor :D
ff de koplampen en de bodykitt gepast past allemaal redelijk goed :thumbup
van de week weer verder.
moet alleen nog steeds een a-stijl hebben rechts :cry





origineel gepost door 16v kadett c
neeee deze is iets breder 1,5 cm per kant geloof ikoke en een manta/ascona b as is 3 cm per kant breder ?
gr.
de orginele gsi klepspoiler blijft erop en miss. in de toekomst ooit een ascona 400 spoiler. :thumbup
is de achteras van een a manta wel net zo breed als van een c kadett ?
of is alleen de b-manta as wat breder ?
-
AuteurBerichten