Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
R van Lune
DeelnemerZou het kunnen zijn dat het voor een benzine gewoonweg duurder is. Dit onderdeel is vervangen. is op ebay 533,-
http://www.ebay.at/itm/Drallklappen-Opel-Z16XEP-Astra-G-Zafira-A-Astra-H-Zafira-B-Meriva-Vectra-C-/120893190943″ onclick=”window.open(this.href);return false;
R van Lune
DeelnemerInderdaad ben ik bij de dealer geweest. Ben ook bij een universele garage geweest. Kwa materiaal kosten kwam dat op hetzelfde neer alleen konden zij mij niet de garantie geven dat ik dan ook echt van de problemen af was. Bij de dealer wel en heb ik er volledig garantie op. Dit gaf mij een beter gevoel.
Het is een hoop geld, zeker als ik de prijzen op ebay zie. Ik ben niet zo’n grote klussen aan de auto. Wel in huis haha….. maar ik durfde het niet aan om het zelf tedoen. Daar komt bij dat ik de auto dagelijks voor mijn werk nodig heb dus kan heb ook niet zomaar ff een paar dagen missen als er iets fout zou gaan.Ik was al lang blij dat ik ben gaan informeren bij een andere dealer waardoor ze nu niet het hele inlaatspruitstuk hebben gedaan maar alleen het gedeelte van de wervelkleppen. Dat scheelde mij al een hoop geld.
Toch vraag ik me wel af wat dan het verschil is tussen de inlaatspruitstukken via ebay en bij de opel zelf. Waar komt dat prijs verschil vandaar. Bij de opel kost een spruitstuk iets van 870 euro ex btw. Op ebay 250,-. Daar moet dan toch wel een verschil is zitten :???: :???:
@Basshoven wrote:
@R van Lune wrote:
Vandaag is de auto weg geweest voor het probleem met de wervelkleppen. Het onderdeel koste uiteindelijk € 411,- ex btw. daar kwamen nog wat pakkingen bij en wat ander materiaal. Was uiteindelijk € 726,80 kwijt incl. de btw.
Bij mij hebben ze dus een onderdeel van het inlaatspruitstuk vervangen waar de wervelkleppen in zaten en het inlaatspruitstuk zoveel mogelijk gereinigd. Dat is financieel gezien een heel stuk leuker dan het complete inlaatspruitstuk. Dat zou me zo’n €1400 a €1450 gaan kosten.
Ze hebben gelijk de terugroepactie van de cim module uitgevoerd. Iets met een beugeltje ofzo wat erbij gezet moest worden. Was nog niet gebeurd vertelde de computer daar……:hmmz
Sorry, maar volgens mij had ik dit topic nog niet eerder gezien.
Anders had jij ook wat aan deze tip gehad, maar de prijzen die je noemt is bij een (ST)dEALER geweest zeker?
Ik heb dit namelijk ook gehad bij mijn Diesel dan wel. (afgelopen maandag laten maken )
Wat ik heb gedaan is een compleet nieuw inlaatspruitstuk gekocht via Ebay in Duitsland.
Orgineel Opel met 2 jaar garantie bij welke Opel (ST)dEALER ook.
Voor 240 euro incl. verzenden.
Deze door een monteur erop laten zetten voor 100 euro incl. pakking.
Dus ik was klaar voor 340,- :vertagIk ben ook eerst bij de lokale (ST)dEALER geweest en kreeg ook te horen dat dit geintje mij 1600,- ging kosten. :ass
Na zelf wat speurwerk te doen heb ik toch even 1260,- euro in mijn zak gehouden. :worsR van Lune
DeelnemerVandaag is de auto weg geweest voor het probleem met de wervelkleppen. Het onderdeel koste uiteindelijk € 411,- ex btw. daar kwamen nog wat pakkingen bij en wat ander materiaal. Was uiteindelijk € 726,80 kwijt incl. de btw.
Bij mij hebben ze dus een onderdeel van het inlaatspruitstuk vervangen waar de wervelkleppen in zaten en het inlaatspruitstuk zoveel mogelijk gereinigd. Dat is financieel gezien een heel stuk leuker dan het complete inlaatspruitstuk. Dat zou me zo’n €1400 a €1450 gaan kosten.
Ze hebben gelijk de terugroepactie van de cim module uitgevoerd. Iets met een beugeltje ofzo wat erbij gezet moest worden. Was nog niet gebeurd vertelde de computer daar……R van Lune
DeelnemerHeb je het zwart op wit dat je hem hebt ingeruild? Staat dat vermeld op de factuur van je nieuwe?
Mogelijk kun je daar dan mee bewijzen dat je hem hebt ingeruild en per welke datum. :???:Succes met de hele situatie. Bevestigd mij weer waarom ik meteen de vrijwaring wil hebben en dat soort dingen nooit via de post achteraf wil regelen….
R van Lune
DeelnemerVandaag de auto weggeweest voor de diagnose. Inderdaad de wervelkleppen…… Onderdeel moet besteld worden. Het hoeft gelukkig niet het hele spruitstuk tezijn. De wervelkleppen zitten in een los onderdeel wat dus los besteld kan worden. Scheelt een hoop geld, zo’n 600 euro :thumbup :thumbup :thumbup
R van Lune
DeelnemerBedankt voor alle reactie’s. Ik ben niet zo van het sleutelen. Heb daar geen ervaring mee dus zal het wel moeten laten uitvoeren bij een garage. Morgen gaat hij naar de dealer voor een diagnose en er stond nog een terugroepactie open. Dus dat doen ze ook gelijk.
Het gaat overigens over een benzine motor. Een 1.6 twinport 105 pk easytronic.
R van Lune
DeelnemerGoedkoop zijn ze niet nee…. Rond de 850,- ex btw….
Maarja, das de auto nog wel waard…..R van Lune
DeelnemerWaar woon je? ik heb hier een officiële cd. Je mag wel langskomen ervoor.
R van Lune
DeelnemerVolgens mij blijft hij werken. Bediening kan dan via het stuur. Laatst had ik mijn cd70 er even uit. Toen had ik geen navigatie en radio maar wel boordcomputer.
R van Lune
DeelnemerIk heb hetzelfde probleem. Heb wel eens gelezen dat opcom het cid niet kan uitlezen. Waarom weet ik niet precies. Is er niet compatibel voor ofzo….
R van Lune
Deelnemerdat gaat toch via canbus??
@Juffer1 wrote:
@Nickyhouter wrote:
met de radio heb ik alleen het idee dat het de geschakelde Plus kan zijn .
Die heeft een Astra H niet…
R van Lune
DeelnemerVandaag de boel in de auto gezet. Het inbouwraampje van het display was binnen bij de dealer.
Ik hoefde het niet eens in te leren. Blijkbaar omdat het een complete set was die uit een auto komt. Heb mijn oude set uitgeleerd met opkom. Die stond bij de meetwaardeblokken op afleverstand dus dat is ook mooi.
Heb de update nogmaals met nero gebrand en niet met toast. Nu werkte de update cd wel. Dus ik ben helemaal blij.R van Lune
DeelnemerIk heb de dealer gebeld. De eerste dealer zei dat het niet kon en dat ik alleen de kaarten kon kopen. De 2de dealer moest wel even zoeken maar toen ik het typenummer doorgaf kwam het goed. Hij zou besteld worden en ik kon hem dan vrijdag ophalen. 9,95 ex btw dacht ik. Vrijdag weet ik het zeker.
R van Lune
Deelnemer@iquick wrote:
Er zal vast wel een optie zitten alleen dan zou ik niet weten waar die zit :hmmz Hoe heb je de cd’s eigenlijk gebrand? En wat bedoel je met doet niks, blijft het hangen? Want je hebt een manier om die cd’s te branden. En het werkt alleen als je met nero brand modus 2 laagste snelheid. De reden dat mijne als eerste crashte was dat hij op lage snelheid was gebrand, ik dacht juist dat het een foute was had ik een andere gedownload. Deze bleek juist fout te zijn en toen toch maar de tip gevolgd om alleen met nero te branden en toen ging alles als een trein. Maar het probleem van SW version 2004 is nog niet opgelost.
Ik had hem gebrand met toast (op de apple) ik zou hem nog een keer kunnen branden met nero op de pc maar ik vraag me af of dat wat uitmaakt. Ik heb deze cd namelijk eerder gebruikt op mijn andere cd70. Daar werkte hij zonder problemen. Wanneer ik nu de 2007 versie (gedownload) erin doe dan leest hij een paar keer en stop dan. Doet verder niks. Wanneer ik de 2005 origineel erin doe dan start de update en dan zie ik op een gegeven moment het voortgangsbalkje en dan stop de update. Gaat de radio uit en weer aan en start weer de update. Weer tot het voortgangsbalkje en stopt dan weer. gaat weer uit en weer aan en dan weer het zelfde…..
Heb zojuist de dealer gebeld. Komende vrijdag kan ik daar het cdtje ophalen.R van Lune
DeelnemerDat valt mee.
zal ik daar naar moeten kijken denk ik…. ik hoopte dat iemand in de buurt er 1 zou hebben….. Dan kon ik er nu mee verder gaan….@speaker wrote:
de laatste upgrade cd is van 10-10-2007 en kost 8 euro bij de Opeldealer. Dus ik denk dat dat het makkelijkst en goedkoopst is !
R van Lune
DeelnemerHet gekke is dat wanneer ik mijn gedownloade versie erin doe dan doet hij niks. Doe ik mijn originele cd erin van 2005 dan wil hij updaten maar hij start continue opnieuw op zonder te updaten. Met mijn 2 andere cd’s doet hij niks…..
Is er geen mogelijk om hem via op-com te resetten ofzo?
De optie via het audio menu om de eeprom teresetten werkt ook niet omdat ik geen audio menu heb…R van Lune
DeelnemerIk heb nu mijn oude radio er weer inzitten dus donderdag zal ik hem er weer even inzetten. Neem aan dat hij dan ook voldoende ontladen is. Ik heb een cd (niet origineel) van okt 2007 dacht ik. De nieuwste. Daar heb ik mijn oude ook mee geupdate. Zal die dan gelijk proberen maar ik ben bang dat dat niet zal werken…..
@iquick wrote:
Ah de eerste probleem komt mij recent bekend voor dan wel met mijn DVD90, had een verkeerde update cd gedownload. Oplossing kwam ik tegen op een duitse forum en is als volgt:
1. Accupolen loshalen
2. (Helaas) minimaal 1,5 uur wachten. Ik heb drie uur lang gewacht maar korter kan ook
3. Software downloaden van duitse forumToen deed me dvd90 het weer
Over je display safe, ik denk dat deze toch niet goed is afgemeld.
R van Lune
DeelnemerToen ik het in de auto zette stond bij de meetblokken dat ze in aflevermodus stonden.
@chieltjuh wrote:
Weet je zeker dat ze zijn afgemeld toen ze uit de auto zijn gehaald?
R van Lune
DeelnemerIk heb een set kunne bemachtigen. Een cd70 met een cid. Nu ben ik ermee bezig geweest en is de cd70 gecrashed bij het updaten. Kan er nu niks mee. Update wil ook niet opnieuw starten. Wie weet wat ik hiermee kan doen? Ik had de originele update cd gebruikt van 2005. Misschien heeft iemand de nieuwste cd die ik mag gebruiken/lenen/overnemen……
Wanneer ik het cid scherm op mijn eigen cd70 zet dan krijg ik display safe.
voordat ik deze set kocht had ik uitgeprobeerd hoe het inleren en uitleren ging. Ik ging dan naar de EHU toe met op-com en kon dan de diefstal beveiliging deactiveren. Dan kwam er ook op mijn display safe testaan. Vervolgens kon ik het weer activeren. Op de een of andere manier kan ik hem nu niet meer deactiveren…….Wie weet hier meer over?
R van Lune
DeelnemerDan moet ik toch maar ff verder zoeken naar 1 die wel goed is…..
R van Lune
Deelnemer@Juffer1 wrote:
NEE, een CID uit een Vectra C past NIET in een Astra H
De bevestigingspunten zijn verschillend ten opzichte van elkaar.
Bedankt voor de waarschuwing. Dan kijk ik toch verder.
R van Lune
DeelnemerVolgens de verkoper komt hij uit een vectra C.
Past een scherm uit een vertra C ook in een astra H>?
http://link.marktplaats.nl/544652923″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@Helmer opelfan wrote:
CID kleurenscherm
http://link.marktplaats.nl/544652923″ onclick=”window.open(this.href);return false;
R van Lune
Deelnemer@R van Lune wrote:
Als ik een goede zoektocht heb gedaan hoort dit scherm in een meriva. Zou deze ook in een astra kunnen?
Volgens de verkoper komt hij uit een vectra C.
Past een scherm uit een vertra C ook in een astra H>?
http://link.marktplaats.nl/544652923″ onclick=”window.open(this.href);return false;
R van Lune
DeelnemerAls ik een goede zoektocht heb gedaan hoort dit scherm in een meriva. Zou deze ook in een astra kunnen?
R van Lune
Deelnemer@ahrend wrote:
@Edvries wrote:
@Helmer opelfan wrote:
CID kleurenscherm
http://link.marktplaats.nl/544652923″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Die gaat niet in een Vectra passen…advertentie klopt niet.
He Ed,waar kun je aan zien of ie voor een Astra/Zafira of voor een Vectra is,code die erop staat ?
Als ik een goede zoektocht heb gedaan hoort dit scherm in een meriva. Zou deze ook in een astra kunnen?
-
AuteurBerichten