Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
R van Lune
Deelnemerokay, thx. ik wacht het even af. als het erger wordt neem ik contact op met de garage. het is nu af en toe eens. Ik was bang dat het mogelijk de versnellingsbak zou zijn maar daar lijkt het dan dus niet op.
R van Lune
DeelnemerBedankt voor de reactie’s. Er zitten niet echt klodders vet op maar hij ziet en voelt zeker vettig aan. Ik zal het even in de gate houden en mocht het erger worden neem ik even contact op met de garage.
Ik zal ook eens op zoek gaan naar dat smeer punt. Bedankt voor de info. kan ik ff verder mee.R van Lune
DeelnemerHoi Willem, bedankt voor je tijd en antwoorden!!
Is dit mechaniek of kabel makkelijk te smeren?
Zitten er ergens smeerpunten?Maar het zal dus hoogstwaarschijnlijk een kwestie zijn van smeren? Kan het geen teken zijn van slijtage van de versnellingsbak ofzo? er staat nu zo’n 165000 km op de teller en voor zo’n 60 % snelweg verbruik.
@wim-v6 wrote:
Ziet er inderdaad goed uit…
Dan zal het mecheniek op de bak wat zwaar gaan, of de kabels..
Willem
R van Lune
DeelnemerHierbij 2 fototjes van hoe het onder de pookhoes eruit ziet. Is niet smerig ofzo, ligt wel wat zand en rommel onderin maarja, daar zal het niet aan liggen….. en op de bal zit ook gewoon vet.


R van Lune
DeelnemerNa het eten zal ik eens gaan kijken.
R van Lune
DeelnemerHeeft er niemand een idee??
@R van Lune wrote:
Kunnen jullie mij helpen?
Wij hebben in December 2012 onze auto (Opel Vectra C2 2.2 benzine uit 2006) gekocht met 6 maanden bovag garantie. Dus ik heb nog even garantie. Nu hebben we bij de proefrit aangegeven dat de versnellingspook soms wat blijft plakken. Wanneer je de pook uit de 5deof 6de versnelling haalt blijft hij rechts plakken en schiet deze niet terug naar het midden. Schakelen werkt verder prima.
Is dit een bekend probleem?
Waar komt dit door?Na de proefrit heeft de garage wat puntjes gerepareerd en alles was in orde toen we de auto gingen ophalen. Ik heb het gevoel dat ze wat vet hebben gesmeerd bij de pook maar dat dit probleem weer terug komt. Graag zou ik met wat meer informatie naar de garage terug gaan voor garantie. Ben al een keer eerder geweest en ze zijn zeer coulant!
R van Lune
DeelnemerDie comfortsluiting heb ik laatst bij mij geprobeerd maar deed bij mij helaas niks. Heb wel regen en lichtsensor en verder alles elektrisch…..
R van Lune
DeelnemerHeb je een vectra c? Dan zit deze hoogst waarschijnlijk links in de kofferbak bij je zekeringenkast. Is een zwarte module van ongeveer 15 cm lang en 4 cm breed. Maar ik durf het niet met zekerheid tezeggen. Tot 2006 waren de vectra’s half canbus en ik weet niet zeker of er toen al zo’n module in zat. Mijn vectra is van 2006 en die heeft wel zo’n module.
R van Lune
DeelnemerCannus is niet zomaar een ding maar is een naampje voor de communicatie tussen alle stuurapparaten in de auto.
Vroeger werd we verlichting vor de aanhanger afgetakt van de verlichting in de auto. Tegenwoordig zit er een stuurapparaat in die de verlichtig bediend. Wanneer dit stuurapparaat geen aanhanger detecteerd wordt er geen spanning op de connector gezet. Daarom kun je het niet zomaar met een multimeter doormeten. Waarom het niet precies werkt kan ik zo niet zeggen. Controleer in elk geval de pinnen en bussen van de connector even goed. Zodat het probleem niet een slecht contact is.R van Lune
DeelnemerIk weet niet of jou auto ook met canbus werkt? Ik had een probleempje met mijn mistachterlicht. Ik kwam er achter dat canbus meet of er een lampje is. Als er geen lampje aangesloten is wordt er geen spanning op gezet. Met andere woorden, je kunt niet de spanning meten zonder een stekker ingeplugd.
R van Lune
Deelnemer@CAlberts wrote:
Voor € 60,00 een bagagenet op de kop getikt! Koopje! king:
Dan zal ik maar niet zeggen voor hoeveel ik hem heb gekocht…….
R van Lune
Deelnemer@Opeltje17 wrote:
De DVD9 werkt alleen i.c.m een CID een CD70 werkt met beide(GID,CID)
Dat wist ik ook niet…. :D
R van Lune
DeelnemerVolgens mij zijn ze er ook niet met eem MID alleen maar met een GID of CID scherm
R van Lune
DeelnemerHet enige verschil tussen de dvd90 en cd70 is dat de navigatie op een dvd staan bij de dvd90. Bij de cd70 staan de landen op losse cd’s en moet je uds wisselen wanneer je de grens over gaat.
Cid scherm is wel een groot plus punt. Ik had in mijn astra eerst een gid scherm maar dan zie je de wegenkaart niet. Alleen de vocale aanwijzingen en je ziet op het scherm een paar pijlen. Wanneer je in de binnenstad rijdt dan is het soms lastig in te schatten welke weg je nu moet hebben. Met de wegenkaart erbij is dat een stuk makkelijker.RGB kabel moet je even kijken. Mogelijk is deze al voorbereid. Let er wel op dat alles uitgeleerd is, anders kun je het niet opnieuw inleren in jou auto. tevens heb je de beveiligingscode van je auto nodig. deze staat op je autopas.
Het cid scherm is ook groter. dus die kunstof zwarte rand om je scherm heen moet je ook vervangen.
@chieltjuh wrote:
Ik ben nog steeds aan het twijfelen om in mijn GTC navi in te bouwen, nou eerst nog een paar vragen voordat ik naar de sloop toe ga en met de verkeerde spullen thuis kom:
DVD90 of CD70 navi, wat is het verschil? en is een CID het enige scherm wat combineerd met deze 2?
Ik wil vanaf mijn cd30 en TID upgraden naar DVD90/CD70 NAVI kan dit?
Scherm en Radio moeten afgemeld zijn, anders zijn deze onbruikbaar?! en valt dit te controleren of moet ik hierover gwn een afspraak maken met de verkoper(waarschijnlijk de sloop)Wat heb ik nodig:
-DVD90 of CD70 navi
-CID scherm
-behuizing?(kan ik de behuizing van mijn TID gebruiken?)
-RGB kabel(tussen CID en Radio/navi?)
-antenne/antenne kabel(voor de navi?)Klopt dit zo aardig?
14 maart 2013 om 17:01 In reactie op: Leoo’s Vec c 2 stw ruim 14000 km op B merk zomer banden. #18115627R van Lune
Deelnemerziet er mooi uit. rustig over hobbeltjes zodat de voorkant niet over de grond schuift.
14 maart 2013 om 16:06 In reactie op: Leoo’s Vec c 2 stw ruim 14000 km op B merk zomer banden. #18115620R van Lune
DeelnemerC2 neus heeft hij al ;)
11 maart 2013 om 21:00 In reactie op: Leoo’s Vec c 2 stw ruim 14000 km op B merk zomer banden. #18115607R van Lune
DeelnemerIk ben toch ook wel erg benieuwd nu!!
R van Lune
DeelnemerHierbij nog een paar fototjes van onze vectra





R van Lune
DeelnemerWillem, mag ik jou vragen waar jij de constante + vandaan hebt gehaald?
De geschakelde + zat bij mij al op de stekker die de rec in ging. Ben nog opzoek hoe ik het kan doen voor de andere. Het gaat bij mij in een vectra c2 station.Groet,
Remco@wim-v6 wrote:
Het is Exact dezelfde stekker als in mijn Vectra..
ik heb wel alle aansluitingen aangesloten zitten.
11 of 12 als het goed is..
de constante en geschakelde + moet je zelf leggen..volgens mij was het inprikken en gaan..
Willem
R van Lune
DeelnemerVolgens mij als volgt:
Je zet de schakelaar helemaal naar links. Drukt de schakelaar in en dan naar rechts draaien. Dan klikt hij vast en kun je hem eruit halen.
Staat wel meer over op et forum.
R van Lune
DeelnemerNee deze kan geen films afspelen. De dvd90 is eigenlijk hetzelfde dan de cd70. Verschil is dat de dvd90 een dvd heeft voor de kaarten zodat de disc niet verwisseld hoeft teworden wanneer je de grens oversteekt. Bij de cd70 heb je voor ieder land een apparte cd.
De disclezer voor de auto is gewoon een cd lezer. Had geprobeerd een dvd met kp3 af te spelen en dit werkte helaas niet.R van Lune
DeelnemerMooi geregeld!
R van Lune
DeelnemerMaar wat was nou het probleem. De kofferbak klep of de kofferbak rollo (afdekking)
R van Lune
DeelnemerBedoel je de kofferbak afdekking? Bij mij was er iets afgebroken waardoor de vergrendeling dan niet meer werkt. Die zou moeten los laten wanneer je de hendel naar beneden duwt. Bij mij was deze afgebroken….. Enige oplossing, nieuwe kopen denk ik….
R van Lune
Deelnemermisschien even vermelden om wat voor type vectra het gaat, bouwjaar, diesel of benzine enz…..
-
AuteurBerichten