quinten1.816v

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • quinten1.816v
    Deelnemer

    Ik heb geen interesse omdat ik geen astra F heb maar in het verleden ben ik wel eens vaak op pad gegaan.

    Met het eigen interieur er uit gesloopt (en enkel de bestuurdersstoel) naar het object (te koop of voor sloop) en dan alles ter plaatse demonteren en inladen.

    Als een auto te koop staat moet je wel proberen af te spreken dat je onderdelen van de auto haalt en daarna hem achterlaat,..natuurlijk wel het hele bedrag betalen ;)

    Helaas is deze astra ver weg maar het is met 1 overnachting prima mogelijk.

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133305
    quinten1.816v
    Deelnemer

    Het enige wat ik hier op kan antwoorden is:
    Ga eens op een vrij dagje wat andere dealers langs kies (voor het neppie) een top occasion uit van rond de 7000,- en laat dan eens een offerte maken wat ze voor de coupé willen geven.

    (p.s ga dan niet naar een vw / of japanse dealer anders wordt het wel een heel deprimerende dag)

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133303
    quinten1.816v
    Deelnemer

    @kwuyts wrote:

    @Maurice89 wrote:

    Kwuyts hoezo blij met deze wagen op deze leeftijd? De prijzen van een coupe als je op marktplaats kijkt word je tog nie vrolijk. Kunt leuke kopen voor weinig

    Wat wil jij nu zeggen, dat een coupé niets waard is?
    OP marktplaats kan je heel wat kopen, maar je vind geen serieuze coupé onder de 5000 – 6000 euro hoor.

    Een Calibra of Astra F zal nog wel een pak goedkoper uitvallen als je zo groot wil gaan doen ;)


    @Quinten
    : die cabrio die jij laat zien is gewoon een coupé.

    @Ferryastrag
    : De cabrio coupés zijn er wel in 4 gaats.

    5000 – 6000 Euro ?????????

    Een Turbo waar heel veel maandloontjes ingestopt zijn waarvan men denkt dat ie waardevoller wordt maar toch.
    Er wordt met veel pijn en moeite 3400 op geboden die natuurlijk niets meer laat horen:
    http://link.marktplaats.nl/511521082″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Een civiele coupe voor 2500 zo op te halen, rare tent maar toch:
    http://link.marktplaats.nl/520947935″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    En dat zijn nog best behoorlijke prijzen als ik het met 10 a 15 jaar terug bekijk, als je toen een opel kocht van 10 a 12 jaar oud dan zat je op max 1500 gulden,… (650 euro)

    Voor 5000 – 6000 koop je dit: http://link.marktplaats.nl/522263022″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133300
    quinten1.816v
    Deelnemer

    @ferryastrag wrote:

    ik heb voor 2 weken terug toch echt wel een astra g cabrio met 4 gaats velgen zien staan toen ik op de manege was was er 1 uit 2002 had bijna zelfde kenteken als ik dus ze zijn er heus wel hoor
    gr ferry

    Ja verdomd, het is wel een hele grote ratjetoe zo,…de cabrio is toch op de coupé gebaseerd ?? :wtf

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133296
    quinten1.816v
    Deelnemer
    kwuyts wrote:
    Ja, nu je ongelijk hebt moet je natuurlijk mijn 1.6 16v coupé gaan afbreken ;)[/quote

    Ongelijk? ik heb nergens ongelijk… afbreken? ik breek helemaal nergens wat af….

    Het zal wel met de leeftijd te maken hebben :thumb

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133294
    quinten1.816v
    Deelnemer

    Ik beschouw een Coupé als “de rest” categorie, en een 1.6 16v Coupé :shock: als een “heer erg rest” categorie, een Hongaarse 1.4 16v als N.V.T en o ja je heb ook nog een paar maanden een 1.2 16v gehad :hmmz

    En uiteindelijk zijn 2 pagina’s gevuld met zinloos geleuter, maar het houd je van de straat…….. sjerrie sjerrie

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133286
    quinten1.816v
    Deelnemer

    @quinten1.816v wrote:

    @DarkNL08 wrote:

    Mooie bak! 2 liter altijd leuk! daarom waarschijnlijk ook 5 gaats? :)

    Mooie velgen, echt super! Ramen voor ook getint?

    Alleen de 1.6i en 1.6 16v hebben 4 gaats de rest heeft 5 gaats.

    Het weerwoordje kwam op dit bericht,… blijft nog gelijk, alle normale astra’s hebben 5 gaats behalve de 1.6i en de 1.6 16v, en de rest heeft ook 5 gaats…..

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133282
    quinten1.816v
    Deelnemer

    @kwuyts wrote:

    @quinten1.816v wrote:

    Met downgradingtuning bezig geweest of last van ernstige roestvorming,.. of 5 kogelgaten in de kofferbak?

    Tuning? Roestvorming? Kogelgaten?

    Coupé :thumb

    Nou en? je weet zelf dat een 1.6 coupé niet bestaat dus wat probeer je uit te leggen?

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133278
    quinten1.816v
    Deelnemer

    @kwuyts wrote:

    @quinten1.816v wrote:

    Alleen de 1.6i en 1.6 16v hebben 4 gaats de rest heeft 5 gaats.

    Mijn 1.6 16v heeft standaard 5 gaats.

    Even kijken welke reactie ik krijg :D

    Met downgradingtuning bezig geweest of last van ernstige roestvorming,.. of 5 kogelgaten in de kofferbak?

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133276
    quinten1.816v
    Deelnemer

    @DarkNL08 wrote:

    Mooie bak! 2 liter altijd leuk! daarom waarschijnlijk ook 5 gaats? :)

    Mooie velgen, echt super! Ramen voor ook getint?

    Alleen de 1.6i en 1.6 16v hebben 4 gaats de rest heeft 5 gaats.

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133254
    quinten1.816v
    Deelnemer

    @opel-motorsport wrote:

    @quinten1.816v wrote:

    Kijk de meningen zijn verdeeld, ik heb nog even op andere fora gekeken van b.v. golf 4 en focus maar daar zie je het vele malen minder, eigenlijk is het zo dat je af/toe geen embleem ziet, bij de astra G is het precies andersom daar zie af/toe wel een embleem.

    Voor mij is embleemloos in ieder geval,…. hoe lees je dat vaak “niet mijn smaak” :hmmz

    bij de focus kan je toch niet echt embleemloos gaan daar zit namelijk het motorkapslot achterin

    Scheelt in ieder geval veel gezichtloze exemplaren :D

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133253
    quinten1.816v
    Deelnemer

    @trashmetal wrote:

    @Mous wrote:

    Embleemloos is “sjonnie” als je het mij vraagt, maar kan soms wel erg mooi uitkomen.

    als embleemloos al sjonnie is, dan zijn er hier heeeeeeel veeeeel sjonnies :jerry

    Exclusiviteit in ieder geval NIET gegarandeerd ;)

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133247
    quinten1.816v
    Deelnemer

    Kijk de meningen zijn verdeeld, ik heb nog even op andere fora gekeken van b.v. golf 4 en focus maar daar zie je het vele malen minder, eigenlijk is het zo dat je af/toe geen embleem ziet, bij de astra G is het precies andersom daar zie af/toe wel een embleem.

    Voor mij is embleemloos in ieder geval,…. hoe lees je dat vaak “niet mijn smaak” :hmmz

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133241
    quinten1.816v
    Deelnemer

    Wow wat een mooi leder interieur! :wub staat ook op mijn verlanglijstje !

    Maar waarom schamen zoveel astra rijders zich voor het opel embleem op de voorkant????
    O.k. het is geen Toyota, maar zo erg als een hyundai pony, Jiangling landwind of Lada 110 is het toch niet :wtf

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133212
    quinten1.816v
    Deelnemer

    Mijn astra G, deze velgen zaten er onder, vind ze niet mooi en wilde liever wat hogere banden voor het komfort.
    Er zat trouwens ook een handgreep van 1.5 meter achterop en een embleemloze grille , maar die heb ik er gelijk tijdens de aankoop afgehaald.

    Zo is hij nu, met orginele astra sport velgen en wat hogere banden 50 i.p.v. 45 en 16” i.p.v. 17″ (de orginele mistlampen zitten er weer in).

    En zo wil ik hem graag hebben, zonder de achterspoiler dan, maar met bumperlip en cdx grille:

    quinten1.816v
    Deelnemer

    Schitterend! :thumb zeker zo in het zwart, krijg er ouderwetse kriebels van.

    Ik kan mij alleen van vroeger herinneren dat ik ze enkel in 2 deurs heb gezien.

    In reactie op: Astra g sport vs andere uitvoeringen #17861791
    quinten1.816v
    Deelnemer

    Ik heb een astra G sport van 1998 maar stuiter helemaal de tent uit, kep nu de 17” velgen met hoogte 45 vervangen door de orginele sport lichtmetaal velgen 16′ met hoogte 50, nu scheelt het wel een stukje, maar ik kan niet voorstellen dat ik er geen sportonderstel onder heb zo stug is hij en hij stuurt snaarscherp.

    Ik heb wel lekker veel optie’s zoals orgineel electrisch schuifdak, elect verwarmde spiegels, elec ramen, radiobediening op stuur, 4 airbags.
    En dat met een 1.6 8v 75 pk en g3 installatie :roll:
    Maar wel lekker, ik betaal per maand 13 euro extra wegenbelasting maar krijg dan wel 1 euro korting per liter brandstof :thumb

    quinten1.816v
    Deelnemer

    Vandaag een 1,5″ moordenaar gekocht en de verbinding roodgloeiend gemaakt,…en gelukt!
    Na een proefrit geen afwijkingen gemerkt in de sporing.

    Bedankt otdh !!

    quinten1.816v
    Deelnemer

    Tis i.d.d. niet echt verstandig om met het suvframe aan de gang te gaan op straat.
    Roodgloeiend had ik hem nog niet gehad, ga ik morgen proberen.

    quinten1.816v
    Deelnemer

    Bedankt wim,

    Ik heb net even gekeken hoe zo’n stuurstang demonteersleutel werkt:

    Maar bij mij is de hele stuurstang nog compleet incl stuurkogel, ik wil de stang uit het huis halen omdat ik het schroefdraad van de stuurkogel op de stuurstang niet los krijg, zodat ik het in de bankschroef kan loshalen.

    Is het een beetje te doen om het suvframe te lichten op straat?
    Of weet jij nog een manier om de stuurkogel los te krijgen van de stuurstang, ben al met hele plassen wd40, en met een brander beziggeweest.

    Alvast bedankt.

    quinten1.816v
    Deelnemer

    Nobody duzzzz :swear

    Beetje new kits turbo geworden hier :hmmz

    quinten1.816v
    Deelnemer

    Ik heb eindelijk een foto gevonden waar hij duidelijk te zien is als het onderdeel uit het stuurhuis is,.. ik wil het rechter gedeelte loshalen (aan de linkerkant zit bij mij nog de stang met stuurkogel)

    Somebody???? :roll: :cry:

    In reactie op: Astra G 1.6 8v Stuurkogel vervangen. #17968934
    quinten1.816v
    Deelnemer

    De stuurkogel heb ik tussendoor ook weer even met de moer er een stukje op gemonteerd maar dan kreeg ik de schroefdraaddelen ook niet los.

    Om uitlijnen te voorkomen heb ik een merk gezet tussen het deel met binnen en buiten schroefdraad en op de 10de milimeter opgemeten met een digitale schuifmaat.

    Maar hoe krijg je de totale stang uit het stuurhuis?

    In reactie op: Show hier je corsa #17292856
    quinten1.816v
    Deelnemer

    Als mietje heb je ook geen achterbank nodig,….dan heb je geen kits, hahahaha:P:P:P:P

    In reactie op: Uitvallen vectra b 1.8 16v #17394148
    quinten1.816v
    Deelnemer

    origineel gepost door wim-v6
    Opel Vectra 1.8 16V ’97: Dit is een X18XE motor

    Kijk anders ook eens hier naar:

    VERVUILDE CARTERONTLUCHTINGS AANSLUITING OP GASKLEPHUIS!!

    Dit pijpje gaat wel dicht zitten:

    Opboren tot max 2mm

    En in 9 van de 10 gevallen probleem opgelost

    hiervoor moet wel gasklephuis los,

    — gasklephuis ligt op de foto op zijn kop —

    Willem

    Nog heel veel dank voor de tip die je gaf met het probleem van het uitvallen en veel van de andere motor storingen met 1.8 en 2.0 xe motoren.
    Ik heb gasklephuis schoongemaakt, doorgestoken met een ijzerdraadje en uitgespoeld in wasbenzine.
    Bij het demonteren moet je voorzichtig met de pakking doen maar het demonteren van de aansluitslangen is eenvoudig en de gaskabel zit met een klein borgje die makkelijk weg te halen is, daarna met een schroevendraaier de gaskabel los klikken.
    Bij het monteren is het belangrijk om het gashuis voorzichtig te plaatsen op de pakking (alles schoon) en de moeren op de draadeinden gelijkmatig aan te draaien.
    Als de pakking niet meer heel is moet die wel vervangen worden.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)