Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
sorry inderdaad geen 5 maar 6 spaaks en toch 15″

kan zo gauw geen andere foto vinden … foto doet pijn om te zien … :(
deze is ietsje schoner:

mischien omdat deze auto uit italië is geïmporteerd?
mijn astra G 2.0DTL sport uit `98 heeft 5spaaks 15″ velgen … ik denk dat dit originele velgen zijn dus niet de 16″ …
-type astra: G
-motor: 2.0DTL 82pk
-bouwjaar: nov 1998
-datum van aanschaf: 08/2007
-kmstand bij aanschaf: 107 000
-kmstand op dit moment: 168 000
-onderhoud: nieuwe remklauwen (handrem stuk), retourslangen, elektronica, thermostaat@breezer wrote:
@quatsch wrote:
belachelijk belachelijk… er zit wel iets in…
net zo belachelijk dat in nederland een keuringcentrum ook autoreparaties mag uitvoeren …Waarom niet.? Hier zit een officele Opel dealer en die snapt er al niks van, dus dat zegt ook niks.
net zoals iedereen hoop ik dat mijn auto altijd correct gekeurd word … (waar ik eerlijk gezegd wel eens over twijfel hier in frankrijk … ) maar daarintegen hoop ik ook dat mijn keuringscentrum er geen belang bij heeft dingen voor vervangen aan te geven terwijl dit nog helemaal niet nodig is! daarom vind ik een beetje onafhankelijk heid tussen keuringcentra en garagisten wel zo prettig!
belachelijk belachelijk… er zit wel iets in…
net zo belachelijk dat in nederland een keuringcentrum ook autoreparaties mag uitvoeren …3605 … dus 6,5 jaar oud … zit nog totaal geen scheuren in …
denk dus dat die er eventjes onder gaat …Ok, ik zal daar eens naar kijken, maar als deze zeg maar max 5 jaar oud is en niet vol scheuren zit … dan is deze oplossing wel mogelijk?
tjah die “nieuwe” reserve band … die zal ik waarchijnlijk nooit gebruiken … die gaat na 1000km gewoon weer terug in de kofferbak, en zal ook dan nog wel een prima reserveband zijn neem ik aan…
Als je met cruisecontrol gas geeft … en dus knopje ingedrukt houd … dan geeft de auto gewoon volgas… dus meer kans op wielspin neem ik aan… terwijl je met de foet meestal meer geleidelijk gasgeeft…?
Mijn ouders rijden een 2.0DTH maar dan in zafira en automaat en daar rijden ze ongeveer 7.5l/100km
met mijn 2.0DTL in een astra G ongeveer 6.5l/100kmdus 500km rijberijk op een 3/4 / volle tank is wel normaal
geen idee hoe ze dat willen doen. en tjah de wet is net in werking gesteld dat wil nog niet zeggen dat ze er meteen op gaan controleren. het is in frankrijk voor een politieagent bijvoorbeeld ook verboden in je GSM te kijken. dus ik denk dat ik maar zo’n flitspaal applicatie voor android ga downloaden en gaan met die banaan…
@Juffer1 wrote:
@evertfisherman wrote:
lijkt me stug dat je als nederlandse vakantieganger een boete krijgt van 1500 euro als je met behulp van de TomTom gaat reizen naar Frankrijk.
die boete krijg je alleen als je TomTom voorzien is van flitspalen bij de nuttige locaties.
Heb je dat niet dan is er dus ook niks aan de hand en mag jij gewoon met een tomtom op je voorraam naar en door Frankrijk rijden.In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland gelden deze regels overigens ook
Inderdaad, ik ben mischien niet helemaal duidelijk geweest, maar je mag wel degelijk met een tomtom naar frankrijk toe. Maar deze mag dan niet FRANSE FLITSPALEN aangeven. Er is ook sinds gisteren een update beschikbaar voor tomtom’s om alleen franse flitspalen uit je GPS te verwijderen.
ik rijd nu zo’n 60dkm een 2.0DTL en hij staat nu op 164dkm.
nog geen grote problemen… retourslangen, thermostaat … maar tjah dat valt allemaal wel wat mee
brandstofpompen hoor ik ook veel over maar hij draait nog… en ik hoor ook mensen met 270dkm en originele brandstofpomp.wel vind ik deze auto moeilijk starten als ie koud is. er zit een grote accu in… maar als ie eenmaal start … draait ie lekker …
Nog even een vraagje
Mijn collega heeft voor haar verzekering in roumenië een foto nodig van het chassis nummer
bij mijn astra G zit dit plaatje boven op de radiator zegmaar als je de motorkap open hebt …
bij deze astra zit hier niks … iemand een idee waar dit plaatje nu kan zitten?hmm … ben geen expert … en rijd zelf een 2.0dtl een wat oudere diesel dus …
en als het inderdaad 15°graden was … zou die goed moeten starten … (wat ie trouwens ook doet!)of het feit dat ie heel eventjes boven de 1000rpm springt iets betekent weet ik zo gauw niet.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat her probleem is …?
je auto start rete-snel!starte de mijne maar zo
vergeet niet dat de winter er aan komt en dat een diesel, als het echt koud is, er iets meer moeite mee heeft.
Dit kan prima, in de zafira A gaat een standaard formaat 1din radio in.
Het is soms een beetje geklooi om de oude er uit te halen (als je niet de correcte gereedschap hebt)… maar het is te doenWat betreft de stuurknop begin ik mij ook dingen af te vragen. Die van mijn vader (een CCR600) was de volumeknop half stuk … deed helemaal niet wat je er aan draaide. Ik heb hem toen de oude CCR400 van mijn astra gegeven (de cd wisselaar doet het toch voor geen meter). En daar doet nu ook de draaiknop het niet meer van?. Terwijl dit in mijn astra wel altijd goed gefunctioneerd heeft.
De knoppen op de stuurbediening doen het wel gewoon goed. ergens een kortsluiting?nee een stuurdoos dat is een doos om je stuur in op te ruimen … als deze stuk is en dus niet meer open kan … dans kun je inderdaad niet meer weg met de auto … :(
plastic … plastic … het meest standaard stuur wat ik ooit op een astra g gezien heb.
ik ben in mijn astra g sport aan een lederen stuur gewent. ik vond deze heel “plastic” aanvoelen…jah je hebt gelijk.
Ik heb er deze middag eens mee gereden. En totaal geen opties (behalve airco)… van binnen lijkt het echt op de eerste astra G’s (zwarte tellerplaten etc.) plastic stuur.
Maar hij rijd best goed moet ik zeggen. Trekt lekker op. iemand die weet hoeveel PK’s deze 1.6twinport heeft?hmm ok,
jammer dat die in westeuropa niet te koop zijn … wel grappig dat de strips en handgrepen niet meegespoten zijn… ik dacht dat dit aan het eind van de astra g standaard was.
hmm sorry … topic kan dicht …
na een hoop gewrik en getrek is het gelukt …en? word het een astra g station?
mijn koelkast (H165, B55, D60) kan er makkelijk in als ik zitvlakken eruit haal … dus je kunt prima 165cm diepte halen..
Tussen wielkasten: 110cm
tussen klep en voorstoelen: 148cm (dit kan beter als je voorstoelen waat meer naar voren zet en zitvlak van de achterbank er helemaal uit haalt. (daar zitten van die springpennen in en die kun je er met een paar schroevendraaiers uithalen)) Deze maat heb ik genomen totaan de motor van de ruitenwisser(deze steekt het meeste uit van de kofferklep)
opening breedte: onder 114cm tot 100cm boven
opening hoogte: 79cmzeg maar als je meer info nodig hebt …
-
AuteurBerichten