quandor

Aangemaakte reacties

20 berichten aan het bekijken - 951 tot 970 (van in totaal 970)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Welke kleur Grandland X heb je besteld? #18352785

    Meende ik eens een keer origineel te kiezen (dark ruby red) omdat, als je op straat rondkijkt, zo’n 75% van alle merken  zwart, wit, grijs of blauw is, blijkt nu dat dark ruby red, de meest gekozen kleur is voor de Grandland X.   :-(

    (grapje, want er zijn voor de rode pas 2 stemmers)…………..

     

    In reactie op: Grandland X besteld #18352374

    Ik ken de samenstelling van mijn in juli vorig jaar bestelde Innovation zo’n beetje uit mijn hoofd.

    De Ultimate versie heeft 2 dingen die ik niet heb (meebesteld) en dat zijn het zwarte dak en het draadloos opladen van de telefoon.

    De metalen pedalen, de Denon geluidsinstallatie had ik naast het Innovationpakket al meebesteld evenals een afneembare trekhaak.

    Wat ik daarentegen in mijn Innovation wel heb zijn (volledig) elektrisch verstelbare stoelen en lederen bekleding.

    Leuk (of niet leuk als je nu gaat kopen) is dat ‘mijn’ auto momenteel € 4000,– meer kost dan toen ik hem configureerde / kocht.

    In reactie op: Grandland X besteld #18352362

    De 29e januari mocht mijn Grandland voor de terugroep actie naar de dealer. Vandaag om 14.00 uur bericht gekregen dat er met de 1.6 handgeschakelde dieselmotor niets mis is. Test -> passed. Gelukkig hoeft er geen nieuwe motor in………… pff.

    In reactie op: Iphone Intellilink neemt geen contacten over #18352361

    Voor een test even een bevriende relatie / familielid om zijn / haar Iphone vragen en dan proberen?

    Lukt dat ook niet, dan weet je (voor 99% -?- zeker) dat het niet aan jouw toestel ligt en lukt het wel, dan…………

    In reactie op: Grandland X besteld #18352257

    Ik herken de visuele problemen met de 360 graden camera niet echt.

    Sterker nog, ik ben best wel tevreden over de sensoren en camera, want als het écht spannend wordt (qua afstand) dan schakelt de camera over naar detail weergave en kun je min of meer tot op de centimeter zien hoever je van een obstakel af bent. Da’s vrij handig want zodoende kan ik zien hoever mijn trekhaak van een obstakel verwijderd is.

    Gezien de laatste berichtjes hier ben ik blij dat ik 3 juli jl. de order heb geplaatst voor mijn Innovation. Ik kreeg 1200 ballen korting op het duurste pakket en als ik kijk wat mensen nu mogen betalen voor dergelijke opties dan voel ik mij ‘gelukkig’.

    In reactie op: Usb poort te weinig #18352161

    Tja, pagina 27 waarschuwt ervoor en ik heb de 5.0 niet ontworpen, dus ik kan er geen zinnig woord over schrijven. (alleen de handleiding napapegaaien).

    In reactie op: Usb poort te weinig #18352115

    Helder, maar dan in de (nabije) toekomst niet ‘klagen’ als de software overstuur raakt (het infotainment is en blijft gewoon een computertje met software……) en je systeem ‘rare’ dingen gaat doen?

    In reactie op: Grandland X besteld #18352084

    Ik kan denk ik wel tot op de millimeter verklaren waarom je de automatische ruitenwisser na iedere koude start weer moet activeren. Als je, zoals ik, hiervoor wel een Opel hebt gehad (in mijn geval een Astra Innovation) dan was het idd. eenmaal activeren en ‘levenslang’ bij iedere opstart was deze actief (indien nodig). Waarom Opel het er dan toch uitgesleuteld heeft ? Eigenlijk vrij logisch : wacht maar even tot het ‘s-nachts regent en daarna gaat vriezen. Als je dan mijn oude Astra zou hebben en je denkt ‘s-morgens vroeg : ik start de motor, zet de blower vast op maximum en ga dan de ramen krabben, dan zou je theoretisch soms al te laat kunnen zijn geweest en 1 of allebei je ruitenwissers aan flarden hebben getrokken…….

    Als je het zo bekijkt (als Opelrijder van een eerder model) dan is het eigenlijk vrij logisch dat je nu bij een hernieuwde motorstart even (eerst 2x naar boven draaien,) en dan 2 ’tikjes’ naar beneden moet geven om de automatische ruitenwisser weer te activeren, dan weet je iig. zeker dat je bij (ijzel) vorst het rubber niet aan flarden trekt. Het is dus eigenlijk een improvement t.o.v. het vorige Opelsysteem.

    Wat de zitpositie, lane-assist en trekhaaksensorperikelen betreft : zie ook mijn vorige bericht en ach, als je je huis verlaat pak je toch de sleutel van een sleutelrekje o.i.d. en even 2 sec. op het achterklepsymbooltje van de sleutel drukken en de klep gaat vanzelf open. Werkt tot zeker een meter of dertig van de auto af.

    Wat de afneembare trekhaak zelf betreft : we zijn het 101% eens.  Daarom heb ik ‘m er maar opgezet en haal ik hem er niet meer vanaf. Is tevens wel zo veilig bij ‘langs de stoeprand parkeren’ als je weg bent van je auto en de ene of andere ‘knurft’ rijdt tegen de achterzijde van je auto aan bij het in- of uitparkeren. Schade aan zijn auto : lelijk, schade aan onze auto’s : nul of zeer gering.

    Wat de parkeersensoren inschakelen betreft : ik denk dat je even een functioneringsgesprek met je dealer moet hebben. Mijn auto werd afgeleverd met het lampje uit, oftewel, de sensoren ingeschakeld.

    In reactie op: Usb poort te weinig #18352040

    [quote quote=18351927]Is het mogelijk dat ik daar een soort splitter tussen zet waardoor ik 2 usb poorten krijg, waardoor ik niet steeds hoef te switchen tussen de usb stick en kabel?[/quote]

    Kijk eens op pagina 27 van de infotainmenthandleiding ……….

    In reactie op: Grandland X besteld #18352023

    [quote quote=18351928]Menno wrote:De eerste wagens zullen nu wel afgeleverd zijn, ik ben zo benieuwd naar de rij ervaringen. Zou mooi zijn als de mensen die hem al rijden, hun eerste ervaringen gaan posten. Mijn Grandland komt 7 maart, als het allemaal volgens planning verloopt.[/quote]

    Ik heb er inmiddels een paar duizend opzitten (de 1.6 handbak diesel).

    Ik vind de bak niet eens zozeer stroef schakelen, maar als je schakelt dan hoor je de pook en dat was ik in mijn Astra dieseltje niet gewend.

    De versnellingsbak leent zich i.v.m. de wat langere slagen niet echt tot supersportief rijden. (Wist ik van tevoren en hoeft voor mij ook niet)

    De AGR stoel zit wederom (net zoals in de Astra) prima, al is de stoelzitting (ook op zijn laagste stand) imho nog altijd een paar centimeter hoger dan in mijn Astra. Daarom kostte het mij best wel wat moeite (heeft al gauw een maand geduurd) voordat ik eindelijk weer eens lekker zat. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat de wat lager op de bodem staande Astra stoel mij toch nét even wat beter beviel.

    Even wennen is de automatische koerscorrectie die de computer doorvoert als je op de snelweg bijv. even naar rechts kijkt, naar een reclamebord o.i.d. en je raakt vervolgens met de rechterwielen de witte streep langs de rijstrook. De auto corrigeert (voelbaar / merkbaar) de auto naar links en da’s de eerste 2 weken even wennen. Het voelt een beetje hetzelfde aan als aquaplanning, maar het went.

    Verbetering t.o.v. de Astra is de verlichting bij het knopje om de spiegels in te klappen. Bij de Astra was dat knopje onverlicht. Op zeer smalle weggetjes en in het donker is het nu nog gemakkelijker geworden om bij tegenliggers even snel de spiegels in te klappen.

    Ik heb een trekhaak laten monteren en daardoor werkt de voetsensor om de achterklep te openen niet meer. Je krijgt door de trekhaak je voet namelijk niet goed (ver) genoeg onder de auto / bij de sensor. Echter, da’s geen probleem, want net boven de kentekenplaat, in de greep van de kofferdeksel zit een zachter stuk rubber (voel je, kun je niet zien van bovenaf) en als je dat aanraakt dan gaat de klep ook open. 3e optie die je hebt is het met de sleutel op afstand volledig openen van de achterklep.

    Het rijden zelf bevalt uitstekend. Hij ligt rotsvast op de weg en de 1.6 diesel heeft meer dan genoeg power om vlot vooruit te komen.

    Wat bij de Astra ook al het geval was, heeft de Grandland nu ook weer : als je thuiskomt en 1 sec. voordat je de motor uitzet trek je even aan alle  knopjes voor de elektrische ruitbediening, dan hoor je dat de ruiten (mogelijk 0,5, 1 of 2 mm) omhoog gaan, alsof ze tijdens het rijden niet in de hoogst gesloten stand zijn blijven staan, m.a.w. tijdens normaal gebruik ‘zakken’ de ruiten mogelijk een millimeter of zo (zonder dat één van de ruiten zichtbaar open is) wat op den duur na een aantal ritten mogelijk wel een klein kiertje op zou kunnen leveren. Dit laatste wil je niet als de auto buiten staat en er komt flink wat regen aan…….

    Even wennen was ook de (in mijn optiek) ietwat mindere logica v.w.b. de verlichting van ingeschakelde functies. Alle opties aan / rond het stuurwiel zijn bij een ingeschakeld lampje in werking, terwijl de lampjes bij de knoppen op de rij voor bijv. parkeersensoren, juist NIET moeten branden om de functie actief (aan) te hebben, maar ook dat was na 2 weken ‘gewoon’.

    Heel erg prettig is ook de meer kleuren indicatie van de parkeersensoren. Bij mijn Astra hoorde je alleen piepjes of, als je echt te dichtbij iets kwam, een ononderbroken geluid, nu bij de Grandland verschijnt er op de plek van naderend onheil een kwart cirkel in de kleur oranje en je als maar blijft volhouden (doorrijden dus) dan verandert die kleur van oranje naar rood. Oranje betekent dus, (nog) niks aan de hand.

    Echter, het moment waarop de parkeersensoren reageren op obstakels, is naar mijn gevoel toch een seconde later (of in centimeters misschien 5 tot 10) dan in mijn vorige auto, de Astra.

    Natuurlijk, op het w w w  ‘klagen’ mensen veelal over de minpunten van een door hen gekocht produkt en als je bovenstaande leest, dan zou je wellicht denken dat ik niet helemaal tevreden ben over mijn Grandland X. Niets is minder waar, ik heb hierboven slechts wat verwonderpunten opgesomd.

    Alles op een rij zettende is het een fantastische auto die uistekend rijdt!

     

     

    In reactie op: Grandland X besteld #18351725

    @Astroide01 : een aantal weekjes? i’m impressed!

    In reactie op: Grandland X besteld #18351611

    Ik geloof niet dat ik je helemaal begrijp? Antwoord waarop?

    In reactie op: Grandland X besteld #18351543

    Om misschien velen gerust te stellen:

    ik heb zojuist contact met mijn dealer gehad.

    Het probleem geldt idd. alleen voor de diesels en dan ook nog eens niet voor álle diesels.

    Tijdens het productieproces van de 1.6 diesel motor heeft (even simpel gezegd) een robot een ‘steekje laten vallen’, waardoor de 1.6 diesel motor niet goed is. (olielekkage via de zuigers) Enigste probleem is dat men niet weet wannéér de robot de fout is ingegaan, m.a.w. men weet dus niet precies vanaf welk chassisnummer het mis is gegaan, maar wél vanaf welk chassisnummer het weer dik voor elkaar was. (oftewel, na het ontdekken van de robotfout heeft men het probleem opgelost).

    Daarom worden alle diesels – gebouwd voor het moment van ontdekken fout-  teruggeroepen voor controle. Deze controle duurt 2,5 uur. Wanneer de motor blijkt de behoren tot de ‘probleemcategorie’, dan wordt een compleet nieuwe motor ingebouwd (en dat duurt idd. een werkdag).

    Tot slot : de dealer vertelde mij dat de apparatuur om de test uit te voeren 1 dag voor de kerst is besteld en dat deze apparatuur elk moment binnen kan komen. Wanneer ‘binnen’ dan wordt mijn dieseltje voor controle ‘geroepen’.

    In reactie op: Grandland X besteld #18350844

    Spannend!

    Wil je zelf het e.e.a. ‘zien’, Google dan op ’terugroepregister RDW’ en voer datum, merk en type auto in. Voor hen die geen zin hebben om het zoekvak van Google in te vullen, hierbij het linkje naar dat register :  RDW terugroepregister

    opel

    In reactie op: Grandland X besteld #18350739

    [quote quote=18350652]Het meest irritante aan Onstar ondersteuning is dat er geen route naar je navigatie gepusht kan worden. Dit wordt (nog) niet ondersteund voor de Grandland X. Ze versturen op verzoek wel de locatie via sms of email. Hierna mag je het dus zelf invoeren. Bij andere Opel merken gaat dit wel automatisch![/quote] Ik snap ‘m.

    Svp niet kwaad worden / je beledigd voelen, (want wat ik hierna schrijf is slechts mijn persoonlijke mening) maar die ‘service’ van Onstar is nu net waar ik het minste behoefte aan had / heb. Ik ben in mijn leven in een stuk of 12 Europese landen geweest (altijd zonder Opel Onstar en tot 2003 met ouderwetse ‘papieren’ wegenkaarten) en heb tot op heden nog nooit mijn bestemming niet kunnen vinden (geldt ook voor overnachtingshotels, nabije brandstofstations etc. etc.)

    Persoonlijk vind ik die ‘coördinaten’ stuurservice van Opel een beetje ‘overkill’. Als je in je navigatiesysteem  ‘vraagt’ naar nabije benzinestations, supermarkten, vliegvelden, bibliotheken, apotheken, dokters, dierenartsen etc. etc. etc. dan krijg je er zelfs niet slechts één, maar kun je kiezen uit meerdere…….. dus tja. Tel daarbij op dat de Onstarmedewerker vermoedelijk gebruik maakt van een Googlefunctie en als jij om een hotel vraagt in je nabijheid, dan kun je je mogelijk zelfs afvragen of het Onstaradvies nu net datgene was waarnaar je écht op zoek was. De kans is vrij groot dat het hotel met de ‘grootste waffel’ als 1e op het schermpje van de Opel Onstarmedewerker komt, even los dus van de vraag of het prijs / producttechnisch de handigste / jouw keuze (als je zelf zou hebben gezocht) zou zijn.

    Als mijn 1e jaartje gratis Onstar voorbij is, dan ga ik ook zeer zeker niet (betaald) verlengen. Ik vond en vind het een beetje zinloze voorziening en beschouw het meer als hebbedingetje dan als functioneel noodzakelijk.

    Sterker nog, ik ben in oktober met mijn vorige auto nog met vakantie geweest in Kroatië en wilde in de 1e week een supermarkt vinden. Op mijn Navi 900 gevraagd naar ‘levensmiddelen winkels’ en ik kreeg een stuk of 15 mogelijke bestemmingen (weliswaar oplopend in afstand). Daar kan denk ik geen Onstar coördinatenadvies tegenop (vrije keuze mogelijkheid) of maak ik één of meerderde ernstige inschattingsfouten?

    In reactie op: Grandland X besteld #18350622

    Onstar ondersteuning minimaal? Ik begrijp je geloof ik niet helemaal. Wat is dan precies minimaal? Toen ik mijn autootje amper 4 dagen had, ging vlak voor mijn ogen een auto in de ‘fik’. Even de Onstar ‘nood’knop ingedrukt en ik had binnen 5 seconden verbinding met een medewerker van Onstar die een doorschakeling naar de politie / brandweer regelde. Dat ging nog sneller dan 112 bellen (dat heb ik 1x in mijn leven gedaan en dat duurde aanzienlijk langer dan 5 seconden)

    Wat de 360 graden camera betreft : ik ben best wel benieuwd of er leveringsproblemen of technische problemen met de camera zijn. In mijn Groteland X zit ook zo’n 360 graden camera en die werkt tot op heden (de auto is 3 weken geleden aan mij geleverd) perfect.

    In reactie op: Grandland X besteld #18350052

    @Wesley : ik zag dat wij bijna dezelfde velgjes hebben besteld, met als enigste verschil dat jij hebt gekozen voor de bi-color technical grey uitvoering, daar waar ik voor de bi-color black heb gekozen. Ik neem aan dat jouw keuze voortvloeit uit de kleur grijs van de auto zodat de sloffen in de lijn van de kleur van het plaatwerk zitten?

    In reactie op: Grandland X besteld #18350046

    Ik heb de diesel besteld. Ik wil de benzinerekening per keer gewoon niet meer voldoen, dat zijn bij benzine absurd hoge bedragen. Bij een kilometertje of 20.000 per jaar speel je met een diesel (t.o.v. een bezineversie) bij veel auto’s wel zo’n beetje ‘kiet’, als je ‘m tenminste een jaar of 4 a 5 in bezit houdt. Tel daarbij op dat (imho) een diesel ‘fijner’ / soepeler / rustiger rijdt dan een benzinemotor en mijn keuze is verklaard. (Mijn laatste benzinemotor zat in een auto die ik in 1998 kocht en daar zelfs ook nog een G3 LPG installatie bij in. Kun je nagaan hoe afgrijselijk ik het afrekenen aan de kassa bij een tankstation vind. :no-money:

    In reactie op: handsfree bellen met Bleu-tooth #18350021

    Handleiding pagina 67 en volgende.

    In reactie op: Grandland X besteld #18350020

    Gefeliciteerd met je bestelling!

    Ik denk dat ook jij (en da’s meer een vraag dan een stelling) niet echt ‘valt’ voor de toetertjes / belletjes / kraaltjes en slingertjes van het broertje (of zusje) van de Grandland X, i.c. de 3008?

    Ik heb afgelopen 3 juli een Grandland X (Innovation) besteld. (zie hieronder) Ik had toen de mazzel het thans bijna €2500 kostende pakket voor de helft van de prijs te kunnen bestellen. (introductiekorting) De auto is trouwens nog niet geleverd, de dealer verwacht dat ‘ie deze week, uiterlijk volgende week bij hem binnenkomt.

    Dus qua levertijd zitten we nu al op 4,5 maand. Als jij ook die ‘mazzel’ hebt, dan kun je ‘m net gaan rijden als het voorjaar begint……………  :-(

    Btw : nooit aan gedacht om het aan de dealer te vragen (of aan Opel Nederland), maar het valt mij op dat ook nu weer bij de Grandland X, Opel ervoor gekozen heeft NIET in de spiegels een verklikkerlampje te installeren voor het links, dan wel rechtsaf slaan. De meeste moderne auto’s hebben niet meer dat oerlelijke kleine ‘uitstulpinkje’ op het spatbord links of rechtvoor (zoals Opel dat consequent wél blijft volhouden), maar de fraaie in de buitenspiegels geïntegreerde (LED-) verklikkers. Iemand die de reden weet?

    mijn grote land

20 berichten aan het bekijken - 951 tot 970 (van in totaal 970)