Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18358936]Ik kom g@dverd@mme niet verder dan 1 op 13[/quote] Maar dat zit wel meer in de richting van het Travelcardgebruik (zie linkje dat ik eerder postte).
Dat verklaart dan idd. het brandstofverbruik van jouw Grandland.
Ja, ik ben tevreden over mijn auto. Enigste waar ik aan moest wennen was het motorvermogen. Ik heb een 2.0 Astra SW diesel voor deze Grandland ingeruild en die Astra had 170 Pk terwijl mijn Grandland 120 Pk heeft. Dát merk je.
Wat het brandstofverbruik van jouw Grandland betreft : het is redelijk bizar wat jouw auto verbruikt, tenzij………………….. ik weet niet hoe ik het diplomatiek moet verwoorden dus daarom maar even zo:
tenzij je rijdt als een oud mannetje of vrouwtje van een jaar of 95 die waar je 50 mag, 30 rijdt, waar je 80 mag, 60 rijdt en die op de snelweg de cruisecontrol op 85 zet.
Kijk maar even naar onderstaande link (écht brandstofverbruik van een kaartmaatschappij) dan zal je zien dat jouw gemiddelde bizar is. Er is namelijk in Nederland geen Grandland X bezinebezitter -die middels deze kaartmaatschappij tankt- (op jou na dus) die gemiddeld beter scoort dan 1 op 14,45.
Na een kleine 16.000 Km zit ik (totaal gemiddeld vanaf de eerste kilometers) op 5,7 l / 100 Km (1 op 17,27). Is niet echt slecht, maar ik hoop / verwacht toch echt rond de 1 op 17,5 of nog beter.
Handgeschakelde 1600 diesel (Innovation met 18″ wielen)
[quote quote=18358575] @quandor bedankt voor het meedenken! Er zitten fisieke ventilatoren in de stoelen zelf[/quote]
Zal ongetwijfeld, maar verbaasd ben en ik blijf dan nu toch een beetje over de aanwezigheid van ventilatoren in de stoelen. Hoe / waar hebben ze die dingen in vredesnaam dan vast kunnen schroeven? De stoelen / het materiaal ‘leent’ zich imho niet (te dun) voor de (duurzame aanwezigheid / ) montage van een ventilator (denk aan een computerfan)……….?
Hoi,
Leuk de link die je plaatst, maar wat nu, wat kan Wesley / wat kunnen wij ermee? Klikken op het onderwerp levert niets op. Wat mis ik / doe ik fout?
Oké, dat wist ik niet. Jammer, het had een aardige optie kunnen zijn.
Als ik nog een keer probeer mee te denken :
heb je mogelijk stoelen in de auto die de ventilatiefunctie hebben (of mogelijk zitten in elke Granland X uitvoering dergelijke ventilatiestoelen?)
Ik heb er geen flauw idee van hoe die functie werkt, maar toen jij het over de middentunnel had, toen dacht ik opeens aan die ventilatiefunctie. Wat nu als er vanuit de airco door de middentunnel leidingen naar die stoelen lopen en wat nu als……………………..?
Zojuist de vloer bij bestuurder en passagier gevoeld, gort en gort droog.
Mijn auto zie ik vanavond pas. Je gaat van mij horen.
Grappig
Ik denk dat ik al weet wat jij fout doet.
VOORDAT je de coördinaten (zoals jij hierboven vermeldt) invoert, moet je de coördinaatnotatie veranderen. Druk daartoe op je scherm op de knop DD.
Je zal zien dat de notatie verandert. Nu kun je de coördinaten invoeren zoals jij dat wilt.
Hoe je bevestigt? Je ziet als je de lengtegraad hebt ingevuld links onderin een groen vinkje? Klik dit aan en je gaat 1 scherm terug waarna je vervolgens de breedtegraad invoert. Na weer het groene vinkje keer je terug naar het vorige scherm en daar staat dan een zwart kader midden in beeld met daarop het icoontje van een diskette en een 2e icoontje in de vorm van een pijltje. Kies je voor het pijltje dan wordt de bestemming berekend en na een seconde of wat op je scherm gezet. Voilá.
Wat er gebeurt als je voor de diskette kiest? Probeer maar………..
Ik vermoed dat het land Nederland een rol speelt in het geheel. Wij zijn natuurlijk qua afnemer van producten een minilandje en mogelijk zijn de autofabrikanten véél “drukker” met grote afnemers als Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje etc. etc.
[quote quote=18358035]Zodra ik een aanhanger aankoppel stoppen de achteruit rijsensoren, camera, lane assist en gaat het lampje van lane assist permanent branden op mijn dashboard.[/quote] en daaraan toegevoegd : de oranje knop op de achterklep om de klep te sluiten houdt ook op met werken. Enigste mogelijkheid om de achterklep te sluiten is……… met de hand.
[quote quote=18357986]Ik rijd een Grandland met een afneembare trekhaak welke vanaf fabriek is geleverd. De trekhaak demonteer ik echter nooit. De achteruitrij sensoren en camera werken normaal en “zien” de trekhaak niet.[/quote] Klopt!
Wat de dealer van @drieshoegie voor materialen heeft gebruik dat weet ik niet, maar ook bij mijn Grandland is de fabriek-af gemonteerde trekhaak permanent gemonteerd en ALLE sensoren / (360 graden) camera etc. etc. functioneren normaal.
[quote quote=18357360]Hallo, Zijn er mensen in dit topic die de Grandland X besteld hebben in diesel uitvoering 1.6 120PK en nu gewijzigd is naar 1.5 130PK. Productie start van die 130PK uitvoering medio oktober ’18. Levering, hoor ik van de dealer, eind december dit jaar.[/quote]
Niet echt, ik heb nog de ‘oude’ 1600 120 Pk motor in mijn Grandlandje. Reden dat ik toch reageer op je vraag is dat ik jou wil vragen, als je de auto hebt, zo af en toe het verbruik te posten. Daar is een apart topic voor gestart in het Grandland forum. Ik ben namelijk reuze benieuwd naar het brandstofverbruik van die nieuwe 1500 diesel. Mijn ‘gevoel’ zegt mij dat die motor dorstiger is dan de ‘oude’ 1600 (minder CC’s en dus moet die 1500 harder ‘werken’ om de boel aan het rollen te krijgen) maar of dat ook echt zo is zal de praktijk uit moeten wijzen.
Ik ben je even ‘kwijt’ geloof ik ….. (anders verwoord : ik begrijp je niet echt meer)
In de Grandland X zit reeds een systeem dat je waarschuwt als de spanning té laag wordt / is.
De actuele bandenspanning is echter niet (nooit) te zien.
Wat bedoel jij / beoog jij met je laatste paar berichten?
En hoe had jij in gedachten dat de boordcomputer de spanningsinformatie ‘overneemt’?
En?
Boot? Ze worden in zuid-oost Frankijk gebouwd, daar komen geen boten.
:mail: ik denk al bijna aan mijn volgende Grandland…………
Even los van de velgmaat (17, 18 of 19 inch) is het mijn ervaring dat hoe meer spaken, hoe moeilijker te reinigen. Daarom ben ik zo blij met de velg die ik nu heb. Deze zijn zo makkelijk schoon te maken.

Sterkte met het reinigen van de velgen. Sinds ik een jaar of wat geleden soortgelijke velgen had, als die jij nu hebt, heb ik mijzelf ‘gezworen’ NOOIT meer multispaaks velgen te nemen : deze zijn ZOOOOOOOOOOOOOOOOO lastig te reinigen.
Twee konijnen en drie hazen zijn opgeteld……….?
Nou…..…..
toen ik afgelopen december ontdekte dat er (bij Peugeot België / Frankrijk) gratis kaartupdates te verkrijgen waren en ik mijn dealer daarover vertelde, was deze hoogst verbaasd. De dealer wist niets van gratis updates. Da’s op zich ook niet zo heel raar, want pas sinds de Crossland en de Grandland (in het PSA concern) zijn deze gratis updates van toepassing. Voor alle andere Opel types mag je daarvoor ruim € 140,– per jaar voor aftikken. Het zal voor de Opel dealers wel even wennen zijn dat er types zijn die gratis kunnen updaten.
E.e.a. zal wel een jaartje duren voordat het kwartje bij alle dealers is gevallen……… én ze bij een jaarlijkse onderhoudsbeurt dit standaard meenemen.
-
AuteurBerichten