Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mijn GLX (Dark ruby red), perfect en compleet gespoten / afgewerkt.
Allen / @WB : afgelopen maandag, 29 oktober, zijn de rugleuningen van mijn auto vervangen (idd. beide voorstoelen). Bij ophalen zag ik dat de rugleuningen eruit zagen als de kont van een pasgeboren baby, zo strak). Kennelijk heb ik geluk gehad, of de monteurs van mijn dealer hebben al meer GLX’en onder handen gehad en zodoende ervaring opgebouwd.
Tegelijkertijd heb ik de eerste onderhoudsbeurt laten uitvoeren (Km-stand 24.300). Bij ophalen van de auto wachtte mij een redelijk onplezierige verrassing v.w.b. de voorwaarden van de pechhulp. Zie daarvoor het door mij nieuw aangemaakte topic genaamd : “a Veranderde voorwaarden pechhulp”.
Nee, herken ik niet. Even langs de dealer denk ik?
Gisteren van de My Opel website Q2 2018 gedownload en op USB gezet. Vanochtend in de usb poort gestopt en tot mijn afgrijzen ‘zei’ het systeem dat er geen content op de usb stick werd aangetroffen. USB stick daarom maar weer verwijderd en ja, na 3x insteken en 2x verwijderen, werd de update gedetecteerd. 50 minuten later was de update geïnstalleerd.
Ondervind je derhalve problemen na het insteken van de usb stick, even volhouden (paar keer uitnemen en opnieuw insteken) dus…………
Laat ik er dit nog aan toevoegen : ik ben voor 95% tevreden over de DAB. Frappant is wel dat wanneer ik het spoorviaduct onder Ede inrijd, de radio steevast gedurende een paar seconden uitvalt. Dit gebeurt bij de meeste (kleine) tunnels en / of viaducten niet, maar ALTIJD onder het spoorviaduct bij Ede.
Helaas, ik heb de rugleuningbekleding vervangen gelijk laten inplannen met de 1e onderhoudsbeurt en da’s pas op maandag 29 oktober. Ik laat het t.z.t. weten.
Wat het niet strak zitten betreft : dat verbaast mij niet. Toen ik uitgevogeld had wat er precies aan de hand was / de reden van terugroepen, heb ik voor mijzelf de conclusie getrokken dat de huidige stiknaden zodanig degelijk / goed zijn, dat de airbag ze niet ‘kapot’ kan krijgen wanneer deze uit moet ‘klappen’. Ik verwacht dan ook idd. dat wanneer de klus is geklaard, het e.e.a. minder ‘strak’ zal zitten zodat bij een aanrijding de kracht van de airbag de rugbekleding gemakkelijker zal doen ‘openbarsten’.
Inmiddels 2e terugroepactie voor mijn Grandland. De rugleuningen van beide voorstoelen worden vervangen omdat bij een aanrijding de airbags niet goed uit zouden kunnen klappen. (ik heb lederen stoelen).
Terugroepactie 3 : de bouten waarmee de trekhaak bevestigd is, geldt niet voor de trekhaak van mijn auto. Die is in de fabriek met de goede / juist aangedraaide bouten gemonteerd.
Heb ik niet meegemaakt en ben ik ook nog nergens tegengekomen. Daar we nu zo’n dag of 6 verder zijn vraag ik mij af of het probleem vanzelf over is gegaan en zo nee, wat de garage ervan vond?
@aapje1963, lees de eerste regel van mijn bericht nog eens. Als TS niet verder gaat dan Kleve, Goch of Weeze (waar het weer niet verschilt van dat in Nijmegen of Arnhem) is de investering in winterbanden m.i. een groot vraagteken. Rijdt TS regelmatig dieper Duitsland in, dan geen enkele twijfel, kopen die dingen.
Voor die 5 keer in de winter dat er in Kleve, Goch of Weeze sneeuw ligt, kan TS misschien wel een alternatief verzinnen. Kan die dat niet, dan gewoon kopen die winterbanden.
Hangt er een beetje vanaf hoe diep je in Duitsland rijdt. Winterbanden in Nederland hebben voor 95% 0,0% effect. Enigste nut dat winderbanden in Nederland hebben is op dagen dat er sneeuw op de weg ligt en het aantal dagen dat dat het geval is, zijn op de vingers van één hand te tellen. Winterbanden zijn ons door de fabrikanten van banden ‘aangepraat’. Voor die 5 dagen in de winter dat ze nut hebben ga je toch geen honderden Euro’s uitgeven?
Sterker nog, bij nattigheid en een temperatuur van +/- 2 tot 7 graden zijn winterbanden ‘gevaarlijker’ dan zomerbanden, ic. ze veroorzaken bij dat soort weeromstandigheden een langere remweg.
Correct / mee eens.
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar de huidige stand van zaken.
Hans GLX, ik kan helaas niets anders constateren dan dat je redelijk zeurt, blijft zeuren en voortdurend de discussie zoekt. Ik wens je heel veel succes met je auto. Wist je trouwens dat de fabriek in Frankrijk waar de Grandlands worden gebouwd, ook op zondag produceert? Wat nu als jouw auto op zondag is gebouwd? Ga je hem dan inruilen?
Ik denk dat je, gelet op het gewicht van de auto, spijt zal gaan krijgen. Maak even een proefritje en voel hoe het ding als een drachtige olifant op gang komt.
Ik begrijp de moeite die een aantal van ons doet om met de voet de klep te openen niet echt. Als je de deur uitgaat en je loopt naar je auto, (of je nu in een flat of een ander soort woning woont) dan druk je op de afstandsbediening op het icoontje van de klep openen en voilá. Scheelt ook nog dat je dan niet hoeft te wachten want, zoals in mijn geval (woonhuis) pak ik de sleutel van het sleutelrekje, druk op klep openen en stop de sleutel in mijn broek/jaszak. Tegen de tijd dat ik bij achterzijde van de auto ben staat de klep al mooi openen en dus hoef ik niet eens meer te wachten en kan ik de hond of de boodschappentassen gelijk naar binnen brengen. Waarom al die moeite (zéker bij aanwezigheid van een trekhaak) om het met de voet te willen doen? De auto reageert al op een meter of 40 op de afstandsbediening dus zelfs na het winkelen met een paar zware tassen is het op 40 a 50 meter openen middels de afstandsbediening een peulenschilletje.
Netjes!
Ik las hierboven in één van je berichtjes dat je hiervoor een Peugeot 307 diesel had. In mijn Groteland X zit een Peugeot 1600 diesel en nu, na ruim 18 K zit ik op een jaargemiddelde van 1 op 17.6. (Ik heb ‘m inmiddels 9 maanden) Misschien was de diesel voor jouw woonomgeving toch handiger geweest? Peugeot maakt uitstekende dieselmotoren én het verbruik was iig wat minder geweest…… Het is natuurlijk mosterd na de maaltijd, dat weet ik……
Gelet op jouw woonomgeving is het iig wel zo dat de motor in no time op temperatuur is, dat reduceert het verbruik ook wel weer.
Heb inmiddels ruim 18K gereden en ik heb de ervaring dat wanneer de tank wat leger begint te raken (zeg minder dan 300 Km te gaan) de dán plaatsvindende ritjes een redelijke dominante invloed hebben op het totale (display) verbruik. Anders gezegd : als de laatse 300 Km alleen maar stadsritten zijn, dan wordt het uiteindelijke resultaat redelijk negatief, zijn de laatste paar ritjes vanaf 300 te gaan snelweg, dan stijgt het totaal gemiddelde, zónder dat dit direct op het display waarneembaar is.
Da’s een ervaring die ik niet heb. Een paar tienden wijkt het soms af en dan ook nog eens afwisselend zuiniger dan wel minder zuinig.
Idd.
Afneembare trekhaak op mijn handgeschakelde 1.6 diesel Innovation:
alle sensoren en camera functioneren normaal. Ik rijd permanent met de afneembare trekhaak rond. Reden? Je moet idd. plat op je buik om het ding te monteren of te demonteren en zelfs voor het aansluiten van de kabel mag je min of meer op de grond gaan liggen. Het permanent rondrijden met de trekhaak zal het brandstof iets doen toenemen, maar daar staat dan weer tegenover dat bij het parkeren de trekhaak ook een veiligheidsbuffertje vormt tegen de 18 jaar oude VW Golf met een bestuurder die wat enthousiast is bij het in of uitparkeren………
Idd. de oranje schakelaar werkt niet meer bij het aangekoppeld hebben van een aanhanger.
Waarom zou je dit door de dealer willen laten doen? Simpel een USB stick pakken en de update erop zetten en daarna in de USB poort duwen achter het glazen (plastic) schermpje van de middenconsole. Ik heb inmiddels van anderen hier op het forum begrepen dat stilstaan tijdens het updaten niet echt noodzakelijk is, maar een draaiende motor wél. Daarom gewoon bij een rit van >30 minuten de USB inpluggen en gaan met de banaan. Alleen even niet vergeten om het start-stopsysteem uit te schakelen, anders heb je bij het eerste en beste verkeerslicht een probleempje.
Ik had dezelfde ervaring toen ik eind 2017 voor het eerst een karretje achter mijn Groteland hing. De achterklep wilde niet meer elektrisch sluiten. Heel even dacht ik aan een defect, maar na de rit met de aanhanger en het ontkoppelen van het karretje, werkte de elektrische sluiting van de achterklep weer als vanouds. Kennelijk is het idd. een soort van beveiliging.
Mee eens !!!
@Hans GLX : neem een Fanta en houd alsjeblieft op met je gezever!!!
Je blijft maar zoeken naar discussie en contradictie, stop daar svp mee!!!
-
AuteurBerichten