Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Over de lichtopbrengst : uiterst tevreden.
M.b.t. groot licht automatisch aan of uit, redelijk tevreden :
– het systeem reageert zeer adequaat v.w.b. inschakelen, maaaaaar,
– het uitschakelen is soms wel een ‘dingetje’ bij nadering van een fietser of op de snelweg nadering van auto’s als er nog maar weinig verkeer is. De reactiesnelheid / detectietijd is op de snelweg soms lang en bij binnenweggetjes bij nadering van fietsers (ondanks dat de fietser een heldere / goede verlichting voert) soms dramatisch. Handmatig uitschakelen groot licht is dan de enigste optie om geen opgestoken middelvinger of andere wijze van afkeuring van een fietser te verkrijgen.
Samengevat?
De sensor detecteert uitstekend het ‘donker’ maar detecteert maar matig nadering van voertuigen onder bepaalde omstandigheden.
Zie bericht van 11 mei 2020 om 22:42…………….
Had je dat advies van 11 mei opgevolgd, dan had je een maand of 7 minder ergernis ervaren :applause01: B-) :bye:
Wat de firmware update(s) betreft :
idd. sommige bedrijven lichten uitputtend toe wat een update inhoudt, andere zijn wat spaarzamer met hun info.
Wat de update van Opel betreft : het boeit mij eigenlijk geen tierelier wat ze onder de motorkap softwarematig allemaal hebben verbeterd middels de firmware update, (het zal er ongetwijfeld niet slechter op geworden zijn) ik was en ben al reuze gelukkig met de verandering van de zichtbaarheid van de temperatuur. Dat was een ergerlijk manco en heeft mij 3 jaren lang geïrriteerd. Ja, idd. ik was in november 2017 één van de allereerste Nederlanders die in een GLX reed omdat ik hem in juni, toen de auto middels de website van Opel pas 1 dag configureerbaar was, heb besteld. Het heeft mij dus bijna 1100 dagen irritatie opgeleverd dat de temperatuur slecht zichtbaar was bij helder daglicht.
Alleen daarom al was de 45 minuten updaten afgelopen november het mij waard.
Wat het kwijt zijn van adressen / contacten betreft : dat snap ik even niet. Het systeem synchroniseert met de smartphone die verbonden wordt, dus mocht na een update bepaalde info verloren zijn gegaan, dan wordt deze bij het opnieuw connecten van de smartphone gewoon weer ingeladen.
25 minuten en 45 minuten.
Dan heb je met mijn bericht precies waar je naar op zoek was.
En ja, dat toontje was nodig, want ik heb vele tientallen hits gevonden en los daarvan, één van de vele Opel dealers in Nederland levert je erg graag twee.
Imho zit je qua vraagstelling niet heel ver weg van deze vraag: https://opel-forum.nl/forums/topic/afvalbakje/
Ik snap zelf eigenlijk niet waarom ik dit bericht plaats. Het is misschien een beetje vragen : “Zit er veel water in de Noordzee”?
A. één van de vele Opel dealers…..?
Hoeveel lijsten wil je hebben?
Ik kan er vrij kort over zijn.
Ik update maar 1x per jaar en afgelopen oktober was het weer zover.
Echter, op de website van Opel géén update(s) te vinden.
Opel NL gebeld en excuses hier en excuses daar, er kan al maanden geen Opel Nav. update (kaart / firmware) worden gedownload en daarom kunt u het niet op de website van Opel vinden. Problemen met ICT.
Op mijn opmerking dat vele GLX bezitters via Peugeot updaten antwoordde Opel NL : “Dat raad ik u écht af. Er zitten verschillen in de Peugeot en Opel updates. Het systeem kan anders reageren / functioneren met Peugeot updates. We doen ons uiterste best om het e.e.a. z.s.m. te regelen maar info over wanneer er weer ge-update kan worden bij Opel heb ik helaas nog niet”
Doe met deze info wat u wilt………… ik quote hierboven (het vetgedrukte) slechts een opmerking van de klantenservice van Opel.
@Hans GLX : in mijn werkomgeving ‘lopen’ een paar XC 40-tigjes. Mooie auto’s alleen het echte (benzine) brandstofverbruik schommelt tussen de 1 op 10 en meest gunstig, 1 op 12. Da’s mogelijk even slikken voor een particuliere rijder?
Voor 99% mee eens, maar dat ene procentje……….
Toen de kids nog een jaar of 10 a 12 waren en navigatie eerder een zeldzaamheid dan gemeengoed was, reed ik redelijk veel in de zomervakanties naar Spanje. De plaats / stad / dorp van bestemming vinden was idd. a.d.h. van papieren kaarten redelijk eenvoudig, maar de lokatie / camping zelf was veelal een crime om te vinden. Dán is navigatie tot op straatnaamniveau vandaag de dag toch wel verrekte gemakkelijk.
En nogmaals idd. het iedere 3 maanden updaten is absoluut zinloos. 1x per jaar is imho meer dan voldoende, tenzij je, zoals ik al eerder schreef, een ZZP’er bent in ‘dienst’ van PostNL en je rijdt het halve land door. Dan krijg ik wél beelden bij een drie maandelijkse update.
De Romeinen hadden indertijd het land hopelijk al wel verlaten?
@Tjerk Visser : hetgeen Quadrijder2 schrijft is ongeveer precies een welkome aanvulling op hetgeen ik schreef.
Anders benaderend : het is niet nodig om elke 3 maanden de hele handel te updaten, tenzij je een ZZp’er in dienst van Post NL bent en ook nog eens keer iedere week een andere stad krijgt toebedeeld (hetgeen niet gebeurt……..)
Het lijkt verdikkie wel omdat iets gratis is (lees : de updates een keer of 4 per jaar binnen halen) dat iedereen zonodig elk kwartaal aan de computer hangt om een update binnen te hengelen. Volkomen zinloos!
Gewoon tijdens de reguliere onderhoudsbeurt even vragen aan de dealer!
Enne, gelet op de aanschafdatum van mijn Grandland X (particulier) in november 2017, was ik volgens mijn dealer één van de eerste 5 mensen in Nederland die een Grandland X reed. Binnenkort wordt ‘ie 3 jaar oud en ik meen op basis van de leeftijd van de auto een heel klein beetje recht van schrijven te hebben. B-) :applause01: :dank-u:
Voilá!!!
Ik word zo langzamerhand helemaal simpel van het aantal posts in dit topic.
Gewoon de beurt afwachten en de dealer erop attenderen dat ‘ie even update.
Scheelt mij en veeeeeeeeeeeeeele anderen meerdere zinloze mailtjes per dag aangaande de updates………..!!!!!!!!!
Nee, geen drammers. In een eerder bericht (15.57 uur) vergeleek jij het verbruik van een Grandland-x 1.2 (benzine) met een vorige auto van je, een Zafira 1,6 (diesel) en da’s klinklare onzin en heeft niets te maken met drammen.
Laat ik er dit nog aan toevoegen : Peugeot staat al sinds de jaren 70 van de vorige eeuw bekend om zijn uitstekende diesels. Ga voor de grap eens Googlen welke merken allemaal een Peugeot diesel in het vooronder hebben hangen.
Let wel : ik heb het dan alleen over de motoren van Peugeot, niet over het ’totaal plaatje’ Peugeot.
Piet Hofma, sorry, maar je weet écht niet waarover je het hebt.
Nimmer / nooit is het brandstofverbruik van een diesel te vergelijken met een benzinemotor.
Da’s toch appels met peren vergelijken, een benzinemotor en een dieselmotor…..?
Mogelijk had ik het al geschreven, dat weet ik niet meer en ik heb even geen zin om terug te lezen, maar:
Je moet een fractie links van de letters NL van de kentekenplaat van links naar rechts (RUSTIG!) ‘vegen’. Score dan 100% (en idd. na een seconde of twee)
Met de huidige vele en gecompliceerde elektronica in de auto doe je er goed aan om de verlengde garantie te nemen. De elektronica en alles wat er mee te maken heeft valt 100% onder de voorwaarden.
Tja, voor meer koppel had je de diesel moeten kopen.
Wat héél veel GLX rijders over het hoofd zien / niet weten, is dat de sensor niet ‘in het midden’ zit.
Als je met je voet onder de letters “NL” van je kentekenplaat schopt (dus LINKS van het midden) werkt het in 99,9% van de gevallen prima.
Waarvan akte!
Ik neem aan dat je een grapje maakt?
Trek de armsteun open, meet de ruimte op en koop bij de Hema, Action of de Blokker een klein plastic bakje.
Ik hoor je nu al lachen omdat deze simpele ziel (ik dus) nog een serieus antwoord geef…………
Een van de eerste auto’s? Mijn kentekenbewijs vermeldt oktober 2017 en da’s bijna 2,5 jaar terug. Eerste 4 tekens van het kenteken derhalve RH-89.
Dat was wel een van de eerste GLX’jes in Nederland. Ik heb ‘m overigens besteld op de dag nadat Opel Nederland ‘m op zijn website zette (ergens begin juli 2017)
Op een puntje kan ik je een oorzaak noemen : brommende motor van de ventilatie. Er is een boomblaadje in het rooster gekomen dat nu voor / in het aanzuiggedeelte van het motortje ligt. Oplossing? Naar de dealer en een anderhalf uur wachten of hopen op een goed nachtvorstje gevolgd door een zonnige dag. Als er een nachtvorstje over de auto heen komt bevriest het blaadje waarna het overdags bij een lekker zonnetje sompig wordt. Daarna is het brommen over. Ik heb het nu 2 keer gehad.
Gewoon geduld hebben, het systeem gaat vanzelf weer werken.
Het zou ook niet logisch zijn als in november kwartaal 4 te downloaden zou zijn. Al jaren en jarenlang is het zo dat de uitgebrachte kwartaalversie betrekking heeft op de voorliggende kwartaal en dá’s wel logisch.
Waar kunnen we lezen dat dit de versie Q4 is?
Via my Opel is kwartaal 3 te downloaden. Het zou mij zeer verbazen als er ergens Q4 te downloaden is. Q4 verschijnt (zoals gebruikelijk) pas ergens in februari van het daaropvolgende jaar.
-
AuteurBerichten