Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
is zo’n aansluiting niet model afhankelijk?
ik was even online i.v.m. drukte op het werk.
Ja, wat jij schrijft m.b.t. veranderingen / vernieuwingen in de handleidingen kan ik wel een beetje bevestigen denk ik.
Tot slot misschien de opmerking dat ik het forum opeens weer wel leuk begin te vinden, ondanks het feit dat ik een andere auto heb aangeschaft. We hebben het hier weer over auto’s en niet alleen over problemen met auto’s. Het is daarom hier recentelijk een stuk rustiger/ gecontroleerder geworden en dat bevalt mij uitstekend!
Aanvulling op vorige bericht:
écht, ga eens raadplegen op postings van Jopsa : geklaag, gezeur, afgeven op de Opel GLX maar een bijdrage in een oplossing voor een gemeld probleem? Nop, nada, 0 !
In het een of andere topic adviseerde een ander forumlid Jopsa om vooral verder te gaan op een Belgisch forum, daar waar hij Belg is.
Dit voorstel ondersteun ik inmiddels van harte. Laat ons kaaskoppen / Nederlanders met rust en zeur naar believen verder op een Belgisch Opel forum.
Kijk eens op pagina 125 van de handleiding. Kan een enkele pagina +/- verschillen, afhankelijk van welke auto je hebt, want er zijn meerdere versies van de handleiding.
Typ in Google handleiding Opel GLX en je bent er zo.Misschien is het aan te bevelen de pagina’s die genoemd zijn te bekijken? Dan lees je dat de auto 2 zekeringkastjes bevat.
@HHo,
waarbij ik nog vergat te vermelden dat ik hoop dat de in de fik vliegende accu’s van de PHEV (zo’n 2 tot 3 jaar terug) inmiddels wel tot het verleden behoren……………..
@HHo,
Het is een goede keuze geweest, zeker het aandeel elektrisch rijden met een gemiddelde afstand van 55 km valt zeker niet tegen, hetgeen in de achterliggende koude periode terug liep naar 45 km.
Algemene indruk t.o.v. de GL het rijden geeft een gevoel dat men een klasse hoger rijd, auto is zeer stil en een heeft een hoog comfort gekoppeld aan een beter doordachte bediening en hulpsystemen, wel mis ik als enige min de AGR stoelen die ik beter vind dan de zetels van de Kuga.
Ik weet niet of de ‘blockquote’helemaal is gelukt (bleek niet, dus ik heb jouw tekst dus maar even cursief overgenomen’) maar ik had een deel van je bericht willen quoten. Daar mijn autootje inmiddels in zijn 6e levensjaar zit ben ik tussen nu en de zomer toe aan een volgende auto.
De nieuwe GLX vind ik qua uiterlijk niet zo fraai, hij gaat naar mijn smaak meer op een Hyuandai / Kia lijken en die vind ik qua uitstraling niet zo fraai, té glimmerig, téveel van het e.e.a.
De oude GLX vond ik eigenlijk wel een goede uitstraling hebben.Toen ik jouw bericht over de Kuga las ben ik zo het e.e.a. gaan lezen over de auto en ik ga zelfs nog voor de Kerst een proefritje maken. Samen met een nog een tweetal andere auto’s zat de Ford al een beetje in mijn achterhoofd. De Kia was nummer 4 maar die ben ik gaan bekijken en als je de binnenkant ziet, dan is het allemaal pianoglimmende zwarte lak en da’s niet mijn ‘ding’.
19 december 2022 om 13:35 In reactie op: Opel Grandland X Hybrid 4 kraakgeluid bij optrekken en remmen #18496275Wacht misschien even op de reactie van forumlid Jopsa : die heeft alle Grandlandx mankementen ondervonden en heeft er dientengevolge erg veel verstand van.
Ik ben langzamerhand out of speech : was het dit topic of een ander, ga naar een Belgisch forum (waar je qua nationaliteit thuishoort) en zeur daar lekker verder.
Als jij een goede weet uit je opgedane ervaringen?
Lees topic : afscheid GLX.
het ‘merk’ Volvo staat wél op de 3e plaats!!! (van onder……….)
@HHo :
je rijdt de Kuga nu zo’n beetje 5 maanden. Bevalt íe?
@G.H. Ickelsheimer wrote :
Sinds 13 mei 2022 rijdt ik met Opel Lease in Grand Land X benzine, geregistreerd als Merk D.1, Type D.2 onder handelsbenaming D.3.
Ik heb tot heden 5100 km gereden en daarvoor verbruikt 340 liter benzine. Ik rijd voor 90% op de autoweg en rond 800 km met caravan van 1300kg. Dat zou dus neerkomen dat ik voor 1 liter benzine 15 km heb gereden. Als ik van het totaal aantal gereden km de 800 km caravan buiten beschouwing laat, dan zou het verbruik liggen op rond 17 km voor 1 liter benzine.
Is dat een normaal verbruik voor deze nieuwe auto?
Da’s een héél nette waarde.
Met onze diesel halen wij momenteel ‘slechts’ 1 op 18.0 = +/- 5.5 liter per 100 Km.(auto is 5 jaar en 2 maanden oud en heeft 109.000 Km ‘gelopen’.)
Hoi,
idd. je schrijft daar wat :good: :good:
Ik reageer alleen als mensen imho onwaarheden / leugens of onzinnigheid schrijven, anders reageer ik idd. niet meer. Gelet op jouw eigen opmerking in dat genoemde topic over bijna 4 jaar en jouw opmerking over rekenvaardigheden in dit topic, laat ik graag aan jou over of je :
1. een kleine onwaarheid,
2. een keiharde leugen of,
3. een onzinnigheid hebt geschreven.
Echter, gelet op je oeverloze / extreem lange reageer berichten, probeer je je in allerlei bochten te wringen om het e.e.a. recht te kletsen.
Echter, degenen die jou volgen / hebben gevolgd, weten nu na dit topic en het olietopic wat ze aan je hebben.
Zie u allen wat een fantast, i’ll rest my case :
Kijk na de posting “Olieverbruik” en dan met name het laatste bericht van 5 december.
Olieverbruik – Opel-forum
Sorry, maar het moest even, geloofwaardigheid?? :cry: :yahoo:
Allen,
na een stuk of “tig” (héél, héél, héél erg veel) topics waarin forumlid Jopsa zijn ongenoegen uit, blijft uiten en voortdurend blijft z**ken over zijn GLX, wordt het tijd voor een harde conclusie :
geen énkele civiele rechter laat een zaak 4 jaar ‘sukkelen’ wanneer een eiser in zijn recht staat.
Wat ik daarmee bedoel? Geacht forumlid Jopsa had kennelijk een probleem met zijn GLX (dat kan natuurlijk) en heeft dit aangekaart bij zijn dealer / Opel Nederland. Dit leverde kennelijk niet het gewenste resultaat op (op zich al vreemd, maar goed….) waarna juridische assistentie werd ingeroepen.
Inmiddels zijn we zo’n 4 jaar verder (eigen aangegeven tijdslijn van forumlid Jopsa).
Geloof mij (of niet) geen énkele civiele rechter laat een kwestie rondom een consumentenprodukt als een auto zo lang aansukkelen. Vermoedelijk besluit een rechter na 2 jaar touwtrekken tot het inschakelen van extern en onpartijdig advies. Dat geacht forumlid geen splinternieuwe of deugdelijk gerepareerde auto heeft mogen ontvangen kan maar tot 1 conclusie leiden :
Forumlid Jopsa fantaseert / overdrijft heftig, of ziet anderszins vele beren op zijn pad die er imho niet zijn. Het wordt mogelijk tijd voor een Lada of een Dacia. Daar zit zo weinig elektronika in, dan kan er weinig mis gaan.
@ardy97 : qua merk is het een kwestie van Google ‘uitmelken’. De ene auto van merk A komt er beter uit dan een auto van merk B.
Ik rijd nu een van de allereerste in Nederland geleverde GLX’en (november 2017 geleverd) en ik ben er uiterst tevreden over. Er zijn ook mensen die kennelijk pech hebben gehad met hun GLX maar dat tref je aan bij elk merk en elk type.
Wat de keuze tussen de 3008 en de GLX betreft kan ik kort zijn. M.u.v. het plaatwerk dat verschilt, zijn ze identiek. Daarom denk ik dat de persoonlijke smaak zal bepalen of je de Peugeot mooier vindt dan de GLX of andersom. Qua techniek en alles wat er mee samenhangt maakt het geen verschil.
Er zijn in die prijsklasse echter zo veel andere (interessante) SUV’s / crossovers te kooop, denk bijv. aan de Kia Sportage, de Hyundai Tuscon, de Ford Kuga etc. etc.
Kijk in Google welke ‘looks’ van het autootje je het meest aanspreekt, al moet ik eerlijk toegeven dat de facelift 2022 van de GLX er een heel fraai ogend autotootje heeft neergezet.
Wat je keuze tussen de GLX of de Insignia betreft : da’s mogelijk een kwestie van : wil ik een hogere instap of niet?
Uit eigen ervaring kan ik alleen maar schrijven dat ik nooit meer een andere auto wil dan eentje met een hogere instap. De wat hogere instap vind ik een ‘zegen’ voor de mensheid.
Er zijn denk ik meerdere dingen die een rol spelen bij het e.e.a.
– als www user zal je op enig moment waarde of geen waarde toekennen aan een onderzoek. Daar begint het een beetje mee. Als je geen vertrouwen hebt in de testers dan houdt het allemaal op en kun je de resultaten ook net zo goed naast je neerleggen.
– Wat ‘slechte’ auto’s betreft; elk merk / type heeft in de produktie wel rotte appels in de mand. Het gaat helaas om cijfertjes. Als je 25.000 auto’s hebt verkocht en 25 ervan behoren tot de categorie superberoerd, dan heb je het over ‘slechts’ 0,1 procent. Waar gaat dan over ? (tenzij je behoort tot die 0,1%)
Ik kan het gedeeltelijk met je eens zijn, maar waar je mogelijk een groep mensen vergeet, is wanneer je schrijft dat lang niet iedereen die ontevreden is op een / het forum zijn of haar ongenoegen uit. Ik denk juist dat het allergrootste gedeelte van mensen die veel problemen hebben met hun karretje zich juist een weg weet te vinden naar het forum en wel om reden dat zij ‘zoekende’ zijn naar lotgenoten en / of eventueel aangedragen oplossingen. Daarom vermoed ik dat er maar een heel klein groepjes is die ernstige problemen met hun karretje heeft en dat zich hier nog niet heeft gemeld. Mensen die over het gekochte produkt tevreden zijn zoeken imho eigenlijk geen forum op. Dat doen zij vermoedelijk wel vóórdat ze een produkt kopen. (Meer ter oriëntatie, maar dan zullen zij ongetwijfeld nog geen berichten posten)
Wat het bezit in tijd en afgelegde Km’s betreft : ik was GLX rijder van het eerste uur. Volgens mijn dealer was mijn auto in november 2017 één van de eerste 5 die in Nederland op de weg kwamen. Inmiddels meer dan 100K gereden en behoudens één krakende armsteun (idd. een fabricagefoutje) nog geen noemenswaardige dingen ondervonden. (afkloppen dus, want de verlengde garantie verloopt in november van dit jaar)
Kijkend naar de titel van dit topic en een hele ruwe inschatting makende (niet geteld) van het aantal echte probleemhouders / probleemauto’s, zouden dat er tussen de 5 en de 25 zijn?
Als je er eentje hebt, jammer, maar waar hebben we het dan over als er vele duizenden zijn geproduceerd?
Dan vermoed ik dat je de link van Top Gear niet helemaal hebt gezien? De auto’s in hun onderzoek betreffen alleen auto’s die in de US te koop zijn.
@Hans GLX : J.D. Power is niet een willekeurig onderzoeksbureautje dat mensen vragen stelt. Google desgewenst maar op de naam.
Na een maandje of wat toch nog maar even een berichtje:
ik volg, zoals zovelen, de diverse forums en (betrouwbare)) auto sites. Zo kwam ik vandaag bij toeval deze tegen:
Dit zijn volgens een internationaal onderzoek de betrouwbaarste automerken van 2022 – TopGear ->
Meest betrouwbare merken / auto’s : top 3:
Kia
Buick
HyuandaiMinst betrouwbare merken / auto’s : top 3:
Landrover
Ram
Volvo.De grote grap is dus kennelijk dat Opel de grote grijze mus is. Mocht ik binnenkort aan een andere auto toe zijn, dan weet ik iig welke drie ik ‘mee’ moet nemen in mijn onderzoek naar een nieuwe auto, maar ik weet ook zeer zeker welke 3 ik niet mee moet nemen.
-
AuteurBerichten