Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Beide Wappies zijn écht wel lachwekkend, m.a.w. ik ben blij dat je nog kunt lachen. Resteert weinig anders dan hen veel plezier toe te wensen met hun schoenendoosjes uit de Chinese Geely stal.
Voordat ik het vergeet : oei, oei, voor zo’n premium merk zóveel klachten, héél veel pagina’s over slechts 1 modelletje, wew………. https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=79218
Gelet op hetgeen jij post, ben ik al reagerende op jouw postings volledig ontopic.
Het gaat niet om het woord “indien” het gaat om de rest van je tekst. Zie het vetgedrukte hieronder. (Als ik het simpel mag verwoorden? Je bent de ‘pisang’.
Wappie2 / Hans GLX schreef : Ik ken je persoonlijk niet, en ik weet ook niet waar je woont. Dat is jouw geval maar goed ook. Want je hebt mij destijds zó kwaad gemaakt, dat als ik wist wie je was, en waar je woont, indien je voor mijn auto kwam, ik je doormidden zou rijden. En dan heen en terug, een keer of 4, zodat een speciaal onderzoeksteam aan de hand van je DNA je moest identificeren! Hallo? Ben je er nog?? Dat was toen de druppel voor mij, om hier definitief af te haken. Ik hoop dat je dit met je beperkte verstandelijke vermogens. kunt bevatten.
daarnaast : hoe vaak ‘haak’ je nog af? Zéker gelet op je uitspraak : Dat was toen de druppel voor mij, om hier definitief af te haken.
Toch volledig en totaal ongeloofwaardig je uitspraak over afhaken?
Heintje Davids is er écht niets bij.
Wees gerust, we gáán elkaar zien!
Geen van allen strafbaar volgens de NL wetgeving. Bedreigingen tegen het leven wel. Geen boemerang effect dus. Maar, wissel alvast je adres / telefoonnummer met Wappie2 uit, dan kan hij je uitnodigen als íe mag opdraven en dan zien we elkaar over enige tijd.
Ik kan écht niet wachten.
Wappie2 / Hans GLX, houd wellicht je voordeur / brievenbus / deurmat in de gaten. Bedreigingen uiten zijn een paar stappen teveel.
Ik ga de komende week / weken via justitie bij het forum je ISP vorderen, vervolgens bij je provider je persoonsgegevens opvragen en daarna aangifte doen ter zake 285 Sr. Er ZIJN grenzen en dreigen met overrijden is een brug of 100 te ver. Helaas kan dit weken zo niet een enkele maand duren, waar wees gerust, we gaan elkaar nu zéker in levende lijve in de rechtzaal ontmoeten.
Het spijt mij, maar je hebt ’t er zelf helemaal naar gemaakt. Ik vind het voor een SGP aanhanger fors laakbaar gedrag,
Wie schreef ook al weer dat hij de handdoek in de ring had gegooid (of anders gezegd : zijn nederlaag had erkend?)
Ja, da’s precies wat ik bedoelde. Bedankt voor je instemming.
Grappig, ondanks het feit dat jullie schrijven afgehaakt te zijn op dit forum, blijven, blijven, blijven en blijven jullie maar posten, posten, posten en posten. Ik vind het érg leuk. :yahoo:
Terugkeer Heintje Davids was er niets bij.
Jij bent ook al redelijk afgezakt. De handdoek in de ring gooien betekent niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk, opgeven. Da’s heel andere koek dan iets winnen.
Als jullie maar gelukkig zijn met je schoenendoosjes, dáár gaat het om. Tip : check wel op tijd de (gas)veren van het achterdeksel!
Nog meer gróót nieuws?
Nu na een jaar of drie a vier soebatten en na ik weet niet hoveel postings dat de rechter een paar maanden later uitspraak zou gaan doen, had ik eindelijk wel eens figuurlijk triomfantelijk tromgeroffel moeten kunnen horen van Wappie1 (Jopsa) ivm de riante vergoeding die de rechter hem heeft toegewezen nav de door hem in bezit (geweest?) zijnde Grandland X.
Topics gaan bij mij niet zelden het ene oor in en het andere oor uit, maar ik meende zelfs recentelijk te lezen dat Wappie1 de handdoek in de ring heeft gegooid. Zéér stoer!
Dat zal ongetwijfeld niet voortvloeien uit de ‘sterkte’ van zijn zaak, eerder uit de gebleken ‘zwakte’ van zijn zaak. Wanneer hij de zaak zou hebben gewonnen hadden we ongetwijfeld een .pdfje hier kunnen vinden met daarin de ‘great victory’.
Nu na een jaar of drie a vier soebatten en na ik weet niet hoveel postings dat de rechter een paar maanden later uitspraak zou gaan doen, had ik eindelijk wel eens figuurlijk triomfantelijk tromgeroffel moeten kunnen horen van Wappie1 (Jopsa) ivm de riante vergoeding die de rechter hem heeft toegewezen nav de door hem in bezit (geweest?) zijnde Grandland X.
Topics gaan bij mij niet zelden het ene oor in en het andere oor uit, maar ik meende zelfs recentelijk te lezen dat Wappie1 de handdoek in de ring heeft gegooid. Zéér stoer!
Dat zal ongetwijfeld niet voortvloeien uit de ‘sterkte’ van zijn zaak, eerder uit de gebleken ‘zwakte’ van zijn zaak. Wanneer hij de zaak zou hebben gewonnen hadden we ongetwijfeld een .pdfje hier kunnen vinden met daarin de ‘great victory’.
Je kunt goed zelf beginnen met een visuele inspectie van alle kabels die het motorcompartiment binnenkomen. Het is wel een klein beetje tijdrovend, maar hierdoor zou je kunnen gaan beginnen met de opsporing van een kleiner of groter stukje kabelmantel dat ergens op / in dat draadje in dat compartiment ontbreekt, waardoor de kabel (soms, bijvoorbeeld bij kuilen in de weg) tegen een metalen onderdeel ‘aan schuurt’ en daar ook na het parkeren (ook weer ‘soms’) tegenaan blijft liggen en zodoende een lichte sluiting veroorzaakt. Mijn kennis van auto-elektronica is niet toereikend om te kunnen schrijven dat een zekering ook bij een minimale sluiting door zou moeten branden
Pas als dat niets oplevert, dan rest je weinig anders dan de boel draadje voor draadje te gaan (laten) doormeten, maar zoals ik al schreef, da’s redelijk tijdrovend en dus qua arbeidsloon duur. De garantie zal wel verlopen zijn, of de vorige eigenaar moet een driejarige verlengde garantie erbij hebben gekocht, dan zou deze nu in 2024 nog geldig zijn.
Ik denk toch een beetje dat de oorzaak gezocht kan worden in hetgeen Floki op juli 2023 schreef.
Ik ga zo voor een paar uurtjes weg en omdat ik niet weet wat jij op de gestelde vraag gaat antwoorden, typ ik alvast mijn volgende berichtje:
als de adaptieve cruisecontrol aan staat (voor zover aanwezig) , zou het imho helemaal niet mogen gebeuren.
Het lane keeping assist systeem is echter vaak de oorzaak’ met name als je heel ontspannen het stuur vasthoudt, (lees : eigenlijk nauwelijks vasthoudt of misschien slechts met een vinger) dan ‘registreert’ de auto dat als “er bevinden zich geen handen aan het stuur”. Door het lane keeping systeem stuurt de auto dan min of meer vanzelf en dat wordt door de sensoren gezien als ‘geen handen aan het stuur’. Heb je de handen aan het stuur dan stuurt iedereen wel eens een 5 of 10 centimeter naar links of rechts op de snelweg en zal de detector niet ‘reageren’ want deze signaleert dan échte stuurbewegingen.
BTW : het lane keeping systeem is uitschakelbaar.
Laadt jouw auto bij tijdens het uitrijden en / of afremmen? Zo ja, dan kun je in de ‘stad’ véél meer kilometers elektrisch rijden dan op de snelweg. Woon je dichtbij de snelweg en moet je voor de een of andere rit gelijk de snelweg op, dan gaat het elektrisch bereik als een raket ‘naar beneden’. Pas bibeko maak je met een regenererende hybride erg veel elektrische winst.
Staat de cruisecontrol ingeschakeld?
@Bertvankemena schreef :
Tot op heden is er in de garage niets gevonden. Wel hebben ze in de garage de 13 polige stekkerdoos van de afneembare trekhaak een kwart slag gedraaid. 1 maart de laatste keer een lege accu gehad. In totaal is er nu 12 keer de Opel hulpdienst en 1 keer de adac bij geweest om te starten.
Dat lijkt heel in de verte toch op een mogelijke relatie met hetgeen @floki op 11 juli 2023 schreef : het een of andere kabel / contact probleempje dat contact maakt met iets van metaal waardoor er spanning weglekt. Om dat bevestigd te krijgen, of juist uit te sluiten, is er imho maar een optie : doormeten vanaf het ene eind tot het andere eind wanneer het euvel zich ooit weer voor zou doen, maar ja dat kost tijd en tijd is geld voor een dealer.
Wat ik nog vergat : geel plaatje met zwarte letters achterop, rijbewijs A en karren maar…………………..
Soms zeggen plaatjes meer dan woorden:

Gewéldig :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Kleine selectie uit tevreden GLX rijders :
Noa
Luca
Sem
Sam
Isa
Nova
Bo
Jip
Lou
Frietbakkertje
Charlie
Kai
Noé
Quandor
Jayden
Dani
Lio
Roan
Lenn
Melle
Ezra
Quinn
Bowie
Puck
Robin
Novi
Hans GLX
Beau
Bodhi
Riley
Senna
Logan
Marley
Demi
Mace
Luka
Lowen
Jules
Alex
Anne
Joa
Bobby
Jackie
Noël
Bodi
Jamie
Ali
Kay
Lío
Miran
Lux
Zoey
Noah
Indy
Bobbi
Coco
Nouri
Eden
Izzy
Vesper
Gabriel
Juda
Marly
Floki
Micha
Eli
Riv
Teddy
Joey
Manu
Sami
Jaydi
Nour
Diede
Nowi
Sil
Sammie
Jaimy
Schipper1
Louie
Jona
Silke
Doris
Lennon
Chris
Noï
Joes
Loet
Jessie
Louèn
Len
Marijn
Jule
Maan
Arya
Bobbie
Maxime
Lenny
Antoni
Kae
Revi
Royce
Billie
Eef
Puk
Scotti
Ik denk dat de telefonist / monteur van de werkplaatsreceptie van een willekeurige dealer binnen 10 seconden de antwoorden qua kleurtjes kan geven.
Ik heb desondanks toch even op Google rondgesnuffeld en daarbij het volgende gevonden (weliswaar niet specifiek Grandland(X) gebonden, maar toch….)
wit : niet gevonden
groen : alles oké
oranje : oppassen, heeft (binnenkort) aandacht nodig
rood : stop op een veilige plek en zorg dat de spanning omhoog wordt gebracht
Tja Floki, als jij toestemming hebt gekregen van ‘de baas’ om te mogen computeren, wie zijn wij dan……?
@Floki, mocht jij zomaar achter de computer tijdens je vakantie?
@RonaldGLX schreef :
Na 5 jaar probleemloos gereden te hebben gaat de auto in augustus vervangen worden voor een geheel elektrische auto. Enige probleem dat ik eigenlijk gehad heb is dat er 2 x een halve liter olie bij moest dus dat mag geen naam hebben.
Lang gezocht welke naar de vervanger maar voor mij was al snel duidelijk dat hij niet uit China mocht komen of het merk Tesla. Ook al weet ik dat in elke auto wel iets uit China zal zitten. De E-3008 en de Opel Grandland elektrisch hadden voor mij een te lange levertijd omdat in augustus mijn contract afloopt. Veel auto’s bekeken. Getwijfeld tussen de Ford Explorer en de Renault Scenic e-tech maar die laatste is het geworden. Alpine uitvoering met 87kw dus de actieradius zal geen probleem zijn. Na heel veel Opels gereden te hebben nu voor het eerst naar Renault. Op papier 625 km dus in praktijk misschien rond de 450 km verwacht ik. Lang genoeg dus om geen laadstress te krijgen.
Ik ben reuze benieuwd als je in september een maandje hebt mogen sturen, hoe die bevalt. Een familielid heeft enige tijd geleden nog Renault gereden (privé). Een enkel keertje heb mogen sturen en ik moet vaststellen dat de Fransen de vering / het comfort van hun auto’s toch naar een vrij comfortabel niveau hebben gebracht. Dit was vroeger ook al zo, maar als je de redelijk stevige zit van een VAG produkt vergelijkt met dat van bijv een Renault, dan tja. Ik heb ooit als passagier een keer in een oude DS mogen zitten, maar tsjonge jonge, zelfs in een vliegtuig voel je bij wijze van spreken meer van de rit (de vlucht) dan zittende in een DS.
Wat de techniek betreft : je hebt in Nederland 2 ‘kampen’ : zij die alles wat uit Frankrijk komt verfoeien en zij die het als geweldig ervaren. Kijk bijv naar de opgetelde verkoopcijfers van de Renaults / Peugeotjes, Citroën / DS auto’s, dan komen ze tot een heel best aantal.
Maar goed, voor jou is het een ‘slechts’ een leasebak met een contract voor een jaar of 2 a 3 (?) Bevalt íe niet, dan de volgende keer weer een ander merk.
-
AuteurBerichten