quandor

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 970)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553400

    Het is en blijft een Chinees Geely product en dat wordt de komende jaren niet anders / beter. Een wat verdere buurman heeft zo’n XC40 schoenendoosje. Links en rechts tikkend op de panelen ontdek je dat het wemelt van plastic plaatmateriaal. Misschien nog twee houten stokjes, een bakje gekookte rijst en een stukje vis erbij en dan zal in de nabije toekomt het model nog wel wat populair kunnen blijven, mits er minimaal ook een bakje Babi Panggang bij geleverd dat worden. Sambal bij?

    Gratis tip voor jou? Als je leest hoe jij de voormalige autokeuzes van een forumlid afzeikt met bijv. woorden als dat je er nog niet in begraven wil worden, dan doe je je forumnaam Wappie2 alle eer aan. Je maakt duidelijk weer een nieuwe vriend. Houd je toch eens in, wat had / heeft dat forumlid jou aangedaan dat je zijn autokeuzes uit het verleden zó af moet zeiken?

    In reactie op: Opel grandland x 2018 #18553386

    Tja, dat is ook een benadering / ervaring. Mijn schoonvader had ooit een Renault 18 en idd. ook die was prettig zachtjes geveerd en had ook zachte zetels , iig stukken zachter / fijner dan mijn Avensissen (2003 en 2008)

    Wassink, da’s ook een grotere jongen met meerdere filialen, zo zit die geloof ik ook in Nijmegen en in nog tal van andere plaatsen.

    In reactie op: Opel grandland x 2018 #18553382

    Ik heb over de 6 jaren in de door mij gereden Grandland X slechts 2 opmerkingen :

    1. bij drempels op een 60 Km weg stelde ik de cruisecontrol op 57 in. Zette ik ‘m op 60 dan maakte de auto na het oprijden van de drempel en bij het eraf rijden een soort van sprongetje (alleen de achteras).  Ik voelde dan letterlijk en figuurlijk de achterkant van de Grandland X een paar centimeter naar links of rechts ‘springwn’. Eenzelfde ervaring bij voormalig heftige asfaltreparaties op de snelweg. Ook daar een soort van ‘jumpje’. Mogelijk had het ook wat te maken met de velg en bandenmaat want ik had er 18 of 19″ onder liggen. Misschien dat mensen met 17″ velgen / banden dit niet hebben ervaren.

    Tweede dingetje was een krakende armsteun van de bijrijdersstoel in bochten op klinkerweggetjes, maar omdat dat euveltje zich pas eind  2022 voordeed en ik de Grandland X in 2023 inruilde heb ik daar verder geen punt meer van gemaakt.

    Wat zit en veercomfortbetreft denk ik dat je nog wel eens met weemoed aan de C4 terugdenkt? Renault en Citroën hadden (hebben?) qua zit en veercomfort wel een bepaalde goede reputatie. De Grandland was / is sowieso harder afgeveerd.

    Die dealer, betreft dat per ongeluk Broekhuis? Dan wordt het toeval bijna wel griezelig.

     

     

    In reactie op: Opel grandland x 2018 #18553380

    Over toeval gesproken. Ik heb 1x een Kia Ceed Station 1.6 diesel in mijn bezit gehad en dat was van 2012 tot 2017 (idd. de Grandland X verving in 2017 mijn Kia uit 2012) Daarvoor had ik twee Toyota Avensissen gereden maar omdat mij vrouw een auto van de zaak kreeg, hadden wij geen grote en dure Avensis diesel meer nodig.

    Ik vond de Kia op zich wel prima rijden, maar het had niet het verfijnde van de Toyota Avensis. Bijv. door de laadruimte klonken alle geluiden wat ‘hol’ / ‘blikkerig’ en daar hadden wij in onze beide Avenssisen nooit last van gehad. Daarnaast was het onderstel van de Avensis verfijnder, de Kia Station ‘stuiterde / bonkte/  wat meer.

    Wat dat betreft heb je met de GLX weer een prima auto. Het Stellantis gedoe heb je gevolgd of via de dealer vernomen?

    In reactie op: Opel grandland x 2018 #18553378

    Volgens mij waren / zaten die standaard in de Innovation (of het betrof een optiepakketje bestaande uit de AGR stoelen met geheugen, dat weet ik nu even niet zeker meer)

    Als je in de auto zit dan kijk je vanuit de bestuurderszitplaats links naar beneden en dan zie je ja of nee de 2 schakelaars voor stoelgeheugen 1 of 2.

    In reactie op: Opel grandland x 2018 #18553376

    Ik wist dat het een tiepvautje betrof, ik heb namelijk precies dezelfde uitvoering gehad. :good:

    Er was in 2017, toen ik ‘m in mei bestelde en ‘m in oktober geleverd kreeg, geen uitgebreidere versie te koop.

    Grappig was wel dat de dealer bij aflevering (begin / medio oktboer 2017) meldde dat er op dat moment in Nederland slechts 2 Grandland X’jes op naam waren gezet. De auto trok daarom in het begin wel heel veel bekijks.

    Ik had alleen de schakelbak. Daar heb ik nu achteraf wel spijt van want sinds een jaar rijd ik in een automaat en daar eenmaal aan gewend wil je nooit meer wat anders.

    Fijn van de Innovation was ook het tweevoudig stoelgeheugen met de daaraan gekoppelde buitenspiegels instelling die mee draaiden bij het kiezen van geheugenpositie 1 of 2.

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553374

    Dat staat idd als een paal boven water. Winst / winst en winst. De Chinezen zijn daar, net zoals vele anderen, ook érg op gebrand, maar vooral de Chinese overheid want die hebben biljoenen in de auto industrie gepompt om die autootjes in Europa aan de man te breng.

    Alleen de naam voor de tweelingbroer/zus van de XC40 : BYD.

    Hoe verzinnen ze het bij Geely in China : B uild   Y our   D reams

    Hoezo grappig en volledig onzinnig kun je een autonaam verzinnen?

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553370

    Wappie2 : jij leeft nog in 2019 of zo? De ellende met de oververhitte accupakketten heeft Ford in 2020 opgelost. We leven NU in 2024…………. !!

    Ja idd. XC40 premium gasveren, prima volumeregeling en verder :

    De Volvo XC40, een populaire compacte SUV, is over het algemeen betrouwbaar en goed presterend. Er zijn echter enkele elektronische problemen en storingen geweest. Hieronder vindt u een overzicht van enkele veel voorkomende problemen en mogelijke oplossingen:

    Startproblemen:
    Sommige XC40-eigenaren hebben gemeld dat ze problemen hebben met het starten van hun auto. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een defecte startmotor, een zwakke batterij of een probleem met de brandstofpomp.
    Om dit probleem op te lossen, wordt aanbevolen om de batterij en de startmotor te laten controleren door een gekwalificeerde monteur. Het kan ook nodig zijn om de brandstofpomp te reinigen of te vervangen.

    Elektrische storingen:
    Sommige eigenaren hebben gemeld dat ze te maken hebben gehad met elektrische storingen in de Volvo XC40. Deze storingen kunnen optreden in verschillende systemen, zoals de verlichting, het infotainmentsysteem of de sensoren.
    Als u te maken krijgt met elektrische storingen, kunt u proberen de betreffende zekering te controleren en indien nodig te vervangen. Het kan ook nuttig zijn om de elektrische bedrading te laten controleren door een professional om eventuele problemen te identificeren en op te lossen.

    Problemen met de schermweergave:
    Sommige eigenaren hebben gemeld dat het scherm van het infotainmentsysteem soms bevriest of niet reageert. Dit kan erg frustrerend zijn en de functionaliteit van het systeem beperken.

    Een mogelijke oplossing voor dit probleem is om de software van het infotainmentsysteem bij te werken naar de nieuwste versie. Dit kan meestal worden gedaan door een bezoek aan een erkende Volvo-dealer of door contact op te nemen met de klantenservice van Volvo voor verdere ondersteuning.
     

    Bekende defecten van de veiligheidssystemen in de Volvo XC40
    In de Volvo XC40 zijn enkele bekende defecten opgemerkt met betrekking tot de veiligheidssystemen. Het is belangrijk om op de hoogte te zijn van deze problemen, zodat u de nodige voorzorgsmaatregelen kunt nemen en tijdig eventuele reparaties kunt laten uitvoeren. Hieronder vindt u een overzicht van enkele veelvoorkomende defecten die zijn gemeld door eigenaren en experts:

    Het detectiesysteem voor dode hoeken kan soms onnauwkeurig zijn en niet altijd alle voertuigen detecteren die zich in de blinde hoek bevinden. Het is belangrijk om extra voorzichtig te zijn bij het wisselen van rijstrook en gebruik te maken van uw zijspiegels.
    Er zijn meldingen geweest van ongewenste remactivering bij bepaalde situaties. Hoewel het noodremsysteem is bedoeld om ongevallen te voorkomen, kan het soms overreageren en onnodig remmen, wat de rijervaring kan beïnvloeden.
    Eigenaren hebben problemen gemeld met het intelligente snelheids-aanpassings-systeem. Dit systeem is ontworpen om automatisch de snelheid van uw voertuig aan te passen aan de verkeersomstandigheden, maar kan soms onnauwkeurig zijn en abrupte snelheidswijzigingen veroorzaken.

    Mogelijke problemen met de ophanging en wielophanging van de Volvo XC40

    De Volvo XC40 : net als bij elke auto, kunnen er mogelijke problemen optreden met de ophanging en wielophanging van de Volvo XC40. Het is belangrijk om bewust te zijn van deze problemen, zodat u op tijd actie kunt ondernemen en dure reparaties kunt voorkomen.

    Een van de meest voorkomende problemen met de ophanging en wielophanging van de Volvo XC40 is versleten schokdempers. Versleten schokdempers kunnen leiden tot verminderde wegligging, onstabiel rijgedrag en een oncomfortabele rijervaring. Het is belangrijk om regelmatig de staat van uw schokdempers te controleren en deze indien nodig te laten vervangen door een gekwalificeerde monteur.

    Een ander mogelijk probleem is speling in de stuurinrichting. Speling in de stuurinrichting kan leiden tot een onnauwkeurige besturing en een verminderde controle over het voertuig. Het is essentieel om dit probleem tijdig te identificeren en te laten verhelpen door een professional. Daarnaast kan een regelmatige uitlijning van de wielen helpen om eventuele problemen met de stuurinrichting te minimaliseren.

    Veelvoorkomende klachten over interieurkwaliteit en afwerking bij de Volvo XC40

    De Volvo XC40 is een populaire compacte SUV die bekend staat om zijn stijlvolle exterieur en luxe interieur. Echter, net als elke auto, heeft ook de XC40 enkele veelvoorkomende klachten met betrekking tot de interieurkwaliteit en afwerking. Hieronder vindt u een overzicht van enkele van de meest genoemde klachten.

    Een veel gehoorde klacht is dat de bekleding van de stoelen in de XC40 snel slijt. Hoewel Volvo bekend staat om zijn hoogwaardige materialen, hebben eigenaren gemeld dat de stoelbekleding na relatief weinig gebruik begint te scheuren of te verkleuren. Dit kan resulteren in een minder esthetisch aantrekkelijk interieur en kan een aanzienlijke kostenpost zijn om te repareren.

    Daarnaast hebben eigenaren klachten gemeld over de afwerking van het interieur. Er zijn gevallen geweest waarbij het  dashboard scheuren vertoonde of loszat, waardoor het interieur er slordig uitziet en mogelijk functionele problemen kan veroorzaken. Bovendien hebben  gebruikers gemeld dat de sierlijsten loskomen of dat er onregelmatigheden in de lak zitten, wat afbreuk doet aan de algemene kwaliteitsindruk.

    Klinkt allemaal wel érg premium ja………………. en dan is dit nog maar een redelijk beperkte opsomming. Premium! Jazeker, de ventieldopjes zijn wellicht premium. (made in China) :yahoo:

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553366

    Zeker, dat zal alles te maken hebben met het o zo saaie (schoenendoos) uiterlijk en daarnaast betreft het allergrootste deel op naam gezette kentekens leasebakken.

    Kijk je bijv naar de Toyota RAV 4 of de Mazda CX60 (niet auto’s die ik ambieer) dan staan daar toch auto’s met karakter, maar zoals ik al schreef, mij kunnen ze niet echt bekoren, dan vond ik de Opel GLX 2017 / 2021 – 2022 toch wel wat fraaier al is de Grandland 2024 wel ‘fors’ gegroeid qua afmetingen.

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553362

    Oh, wat ik nog vergat en daarvan is het 101% duidelijk dat de Wappies het niet kunnen :

    ik kan mijn autootje opdracht geven om óf primair op benzine te rijden, of alleen elektrisch, of indien nodig, beide. Da’s wel zo handig als de komende jaren steeds meer dorpen en steden auto’s uitgerust met verbrandinsmotoren in hun binnenstad gaan weren.

    Ach, een premium bus, premium tram of premium metrokaartje is zó gekocht………………toch? Mogelijk is zelfs een abonnementje handiger als auto’s met diesel en / of benzinemotor de stadskernen niet meer in mag. Of een fiets achter op de trekhaak. Moet je wel een trekhaak hebben………

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553361

    Ohh, ik ben (niet echt) onder de indruk.

    Gelukkig kan mijn autootje het allemaal ook en zelfs nog veel meer, zoals bijv. het via de telefoon voorverwarmen of afkoelen van het auto-interieur. Daarnaast de XC T2 was en blijft het instappertje in de XC40 range, of op de manier zoals ik het zou zeggen : ik wil graag een échte auto rijden, maar ik kan helaas niet het budget op tafel gooien wat ik voor een échte nodig heb.

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553359

    Wat het ventieldopje betreft : ik kan jou weinig anders toewensen dan heel veel geluk met je XC40 T2 instappertje.

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553358

    Tja,

    gelet op wat ik op dat ‘andere’ forum heb gelezen en hierboven heb geplaatst, is het niet de eerste keer dat je niet goed las of het goed begreep. Geeft niks meer, we raken er hier ook al aan gewend.

    Grappig : het audiosysteem middels de ‘grote knop’ een paar seconden indrukken om zodoende te resetten, levert hetzelfde resultaat op. Érg, érg premium ja,…………………….. :yahoo:

    Moet je tijdens het tanken ook de motor afzetten of krijg je, als je dat niet doet, de tank niet 100% gevuld?

    Daarnaast niet vergeten om even het aantal getankte liters en de afgelegde afstand sinds de vorige tankbeurt op te schrijven. Dát zijn nog eens belangrijke zaken………………. :yahoo:

    Maarre, ga je nu wéér afscheid nemen en vervolgens toch posten? Als ik nog 16 zou zijn, zou ik schrijven, Heintje Davids versie 11.45

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553356

    Ik begin steeds beter te begrijpen waarom ik in diverse topics op dat Volvo forum opmerkingen van leden tegenkwam zoals bijvoorbeeld:

    – ambassadeur Hans

    – Hans, nu weten we het wel

    – Hans je moet beter lezen.

    Ik laat gemakshalve maar even in het midden welke “Hans” bedoeld wordt.

    Dan even terug naar de volumeregeling, hoe slim kan je zijn dat je niet door hebt dat daarmee de volumeknop van het infotainmentsysteem wordt bedoeld? Wew……………..

    Natuurlijk had Wappie2 daarvan maar 1 keer last. Als je het forum doorspit dan is het bij velen het geval.

    Prima regeling om hetzij het systeem te resetten dan wel de motor uit te zetten en opnieuw aan te doen om aldus te resetten. Dat is zo’n heerlijke premium ervaring -> de auto uitzetten om het audiosysteem te laten doen wat het hoort te doen, zó premium………….

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553353

    Da’s geloof ik tegenwoordig redelijk menselijk.

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553351

    Ja, idd.

    Vraag is misschien alleen in hoeverre je het moet geloven. Er wordt zoveel onzin op het WWW geplaatst en ja, er zijn mensen die alles ‘blind’ geloven wat ze op het WWW lezen. Degenen die vorig jaar (of was het ’t jaar evoor?) naar het capitool optrokken om de ‘orde’ te herstellen hadden elkaar ook via de media gek gemaakt.

    Aan de andere kant bleken de verhalen over de sjoemelsoftware m.b.t. dieselauto’s weer wél waar te zijn. Hij / zij die het allemaal weet mag het zeggen.

    Zo heb ik ooit gelezen dat wanneer je een Rolls Royce bezitter / rijder bent en het ding stopt ermee, men vanaf een servicepunt met een helikopter komt om je weer aan het rollen te krijgen. Of het waar was / is………….?

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553349

    Dat denk ik ook, maar aan de andere kant kwam ik van het weekend een artikeltje tegen op het WWW waarin geopperd werd dat fabrikanten mogelijk willens en wetens sommige onderdelen kwalitatief zodanig maken / inkopen van toeleveranciers waarbij vooraf min of meer vast staat dat de economische levensduur van die producten ongeveer 1 tot 2 jaar langer is dan de garantie periode van de auto. Dit is dan wel ‘lekker’ voor de aftersale verkopen / werkplaatsen van de merken.

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553346

    Dat zal ook de reden zijn dat MAN in 2021 tot truck van het jaar is gekozen en daarna, in 2022 en 2023 DAF.

    Mercedes in 2020.

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553344

    Wappie2 schreef ;

    Nee dat klopt, dat is maar een zeldzaamheid. Die kapotte gasveren, zijn ook maar sporadische gevallen, en bovendien zijn die producten van toeleveranciers, dus niet echt van Volvo zelf. Zoals remmen (Brabo), schokdempers (<Monroe), accu,s, (<Varta) uitlaten, ruitenwissers, enz. Uitzonderingen bevestigen de regel. Volvo geeft 2 jaar garantie. Dat is ook genoeg, omdat zij vertrouwen hebben in hun product. En ook de consument, heeft vertrouwen in het Volvo product. Ik heb dan ook geen extra garantie bijgekocht. Waarom ook? Volvo is Premium. En ik zal je even tippen. Er is op de XC40 geen volume regeling. Dat is alleen bij duurdere modellen met luchtvering. Zoals de XC60 en de XC90 als optie. Want niet iedereen wil luchtvering. Net als bv een Panorama dak. En ernstige roest….bij een Volvo? Hoe verzin je het.

     

    Even los van alle problemen die je in dat gerelateerde (zogenaamde) premiumauto topic tegenkomt, is het wel bijzonder dat je in de XC40 de radio niet harder of zachter kunt zetten. Om van in je broek te plassen……. :yahoo:

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553339

    Alweer terug? Ook jij had een keer of ’tig’ afscheid genomen, toch? Van een premium auto verwacht je toch geen : binnen enkele jaren defect rakende achterklep(gas) veren, ernstig haperende volumeregeling, stilvallende motoren, ernstige roest, etc. etc. (hetgeen allemaal te lezen is in dat topic)?

    In reactie op: Opel grandland x 2018 #18553330

    Gefeliciteerd met de auto. Welke motor / uitvoering heb je gekocht?

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553322

    En maar dóórgaan, dóórgaan, dóórgaan en dóórgaan………………, ondanks

    Wappie1 schreef om 14.33 uur :    mooi.  Doeoeoeoi

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553321

    Ik afsluiten? Never, jullie, beide Wappies hebben dat al een keer of tien geschreven.

    Deze is ook wel grappig :

    Wappie1 schreef :

    Roest ?  Niet bij mij.

    Nogmaals : beter roest dan een wagen die tijdens het rijden stilvalt en in stuurslot gaat.  Ook dat begrijp je niet

    Maar, je sloot 2 posts hierboven toch af ??

    Vooral déze is érg treffend : Wappie1 schreef Roest ?  Niet bij mij.

    Zóveel GLX rijders die geen problemen hebben, die zouden ook hebben kunnen schrijven : “Probleem / problemen, niet bij mij”.

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553320

    Lees het topic door, dan kom je ook stilvallende wagens tegen………… :yahoo: :yahoo: :yahoo:

    Ik las toch écht om 14.33 uur van Wappie1 : mooi.  Doeoeoeoi

    Tja,…………….

    In reactie op: Grooooot nieuws…….. #18553318

    Kijk naar de laatste paar berichten in het probleem topic : roest, roest, roest. Wew………….. ik zou zo’n premium  model zeker NIET willen hebben.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 970)