Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Op je carpass, deze zit meestal aan kentekenbewijs deel 1 geniet.
Ter grootte van een pinpas (staat ook je radio code op)Goed bezig, erg dik autotje zo aan het worden :D
(Het worden er jammer genoeg steeds minder, merken wij ook, blij dus dat er nog mensen zijn die er zorg in steken :D )Heb je de beveiligingscode wel correct ingevoerd?
Zonder deze kan je niet programmeren….
En staat je contact wel aan? Kijk een onder meetwaardeblokkenProbeer het eens handmatig ;)
Durf het zo ff niet te zeggen, zou ik zelf de opcom eraan moeten hangen om na te kijken…@gertjuh1968 wrote:
@Risl
ik wil je niet verbeteren,
maar gebruik a.u.b. geen kroon olie.
hier krijg je alleen maar drap van in je blok, van die majo troep…..Sorry, maar mayo in je blok duidt volgens mij op een lekke koppakking/vocht in de motor? :hmmz
@TS inderdaad 5W40 voll syn pakken, lopen ze het mooist op (Zeker als hij start problemen heeft).
10W40 is ook goed, is alleen dikker en zal dus bij koude start minder goed bij de klepstoters komen (kán hij moeilijker door starten/ door gaan tikken)Denk ook dat een goede beurt je auto goed zal doen, deze motoren zijn erg vatbaar voor dikke olie/slechte vonk/luchtfilter e.d.
Hierbij ook de gasklep schoonmaken, bougies vervangen, olie vervangen, luchtfilter vervangen, en de carterventilatie schoonmaken.
Verder eventjes de inspuiting controleren, heb je dit allemaal gedaan dan kan je eens naar je kabels gaan kijken. :)Tijdsgrens verlopen betekend dat hij geen communicatie krijgt (Hij blijft het een x tijd lang proberen en stopt daarna met een foutmelding)
Heb je de goede auto, motor e.d. gekozen?
1. Rik (Kadastra)
2. Helmer
3. Stender
4. Peter.
5. Kennis van Stender&Peter
6. FnF
7. Sander
8. Rick
9. Chris (kennis Jordi)
10. Martin (Klopper)
11 Andreas.Berger
12. D-gek
13 Emile (Vlieger)
14 t/m 21: 8 Speedsters uit België via Sandra en Twanni
22 Haasje17
23 t/m 25 Leden OSC (via Haasje17)
26 SmileySpeedster
27 Bavel
28. PyroNiels
29. USB-stick
30. 2e-c14nz
31. Bassie_16v
33 t/ 34 076 Wokkel + kennissen
35 Midnight Black
36 erwal
37 Maurice89
38 t/m 42 Enkele leden van het VTN
43 KurtManta?
44&45 Mario + kennis
46 Hans (Rovers)
47 Giovanni (Corsateam)
48 Hans (kennis Jordi)
49 Rek66
50. ouders Rick
51. Tigra-Ricky (Tigrateam)
52. René (CCD/corsateam)En mogelijk:
Sandra & Twanni
JeroenK
Kennissen 2e-c14nz
De Meistah
2x Tigra – kennissen PyroNiels (Tigrateam)
Bello corsa c – kennis buks & pyroniels (bello/ultratuinder)Zeker weten dat de kabelboom goed is aangesloten bij de inbouw?
M.a.w. de draden van de diagnose op de juiste pinnen… Misschien ff controleren.
(Ik ken de pinnen en kleurcode’s niet uit mijn hoofd, maar er zijn hier vast mensen die het wel weten :) )@jeroenk wrote:
Bij mij ligt er nu ook 5w40 in. Over anderhalve week ga ik de olie verversen met 5w30 welke volgensmij fabrieksaf geleverd is.
Welk blok heb je? In de c..xe en x..xe blokjes is 5w30 wel erg dun hoor (zeker in de zomer).
Voor de z..xe blokjes is het een ander verhaal…
Je vergeet bukz (corsa c) en ook nog giovanni en rene (corsatjes D), en ook nog 3 tiegjes vanuit ons wss
(1 sowieso, 2 ovb)Zit even op tapatalk dus kan het lijstje ff niet wijzigen :)
Loopt er inderdaad goed op, maar 5w40 is een net iets dunnere viscositeit, motoren met een tikje erin lopen hier vaak net wat mooier op.
Ook zul je het goed merken bij het starten als hij koud is :)
Dikke bak hoor! :D
Je ziet ze jammer genoeg steeds minder, maar blijf er zelf een zwak voor houden.Moet wel zeggen dat scherpe nokken echt aan te bevelen is icm een powerbox, het geld meer dan waard! :D
Hoe was het gevoel toen je hem de eerste keer opentrok met de mantzel, vergeet je nooit meer hè :)
(kom anders ook een bij ons kijken: http://www.corsateam.nl , altijd leuk om b’tjes te mogen verwelkomen! )Monteur kan ik je niet aan helpen…
Maar ik denk dat je wel een datum gekozen hebt om een meeting te organiseren in sevenum….Die datum is namelijk ook een van de grootste nederlandse opelmeetings in sevenum, namelijk de opn meeting ;)
Inderdaad je olie verwisselen, gooi er 5w40 in.
Loopt het blokje net iets mooier en rustiger mee als op 10w40. :)
Reden dat het blok kan gaan tikken door de oude olie zijn de hydraulische klepstoters, deze gaan als het ware ‘zweven’.Is je probleem dan niet verholpen dan kan je gaan kijken naar je ketting (of dynamo).
Drukgroep denk ik… (specifiek: het lager)
Als je het er toch onderuit hebt liggen meteen koppeling mee vervangen :)23 juni 2012 om 21:07 In reactie op: corsa b c14se motormanagement ging aan en auto houd in #18036455@John Opeltje wrote:
ja dat klopt ben er mee bezig software heb ik al alleen nog zoon ding bestellen haha ik weet niet precies welke ik moet bestellen? weten jullie dat?? eventueel foto’s hier van??
John,
Ik heb er nog een liggen, met software versie 8/2010 erbij. Mag weg voor 45 exc. verzenden. Pm maar bij intresse :)
Voor je foutcode: Ook mogelijk dat je gasklep vies is, veel voorkomend kwaaltje…
@InjectTheVenom wrote:
@PyroNiels wrote:
Ja inderdaad, bedoel ik dus ook :)
(doe het dan in ieder geval bij de taxatie)Doe wat bij de taxatie, originele einddemper of de dubbel ronde die ik wil hebben :vertag
Ik was ff de quote vergeten haha.
Ik bedoelde een originele demper, taxateur gaat je afrekenen op de remus…..(ik zou persoonlijk ook netjes een soort kapje maken voor de turbotimer zodat deze ook aan het zicht onttrokken word, gewoon van origineel dashboard oid van de sloop maken)
Hoe origineler hoe geiler een taxateur erop wordt :)

Leuke mijlpaal :)
Ja inderdaad, bedoel ik dus ook :)
(doe het dan in ieder geval bij de taxatie)Welkom, ben benieuwd naar de fotos :D
Stiekem ooit nog wel een droom van mij om een insignia te hebben ;p
Wij hebben op het forum een heel verhaal over corsa’s staan. Die zal ik eens opzoeken vam de week :)
Ja goed hè, gaat lekker :)
Laat maar weten, wordt weer ouderwets gezellig! :DStructurele oplossing: Stuggere schokbrekers/veren :)
Goedkope oplossing: Veerstops monteren (Dan veert hij niet meer verder in)Goedkoop en makkelijk? Pindakaas zonder stukjes (á een paar cent per potje bij aldi/lidl etc.) ;)
Is bevonden dat dit beter werkt, en langer goed blijft als dure goedjes van bijvoorbeeld turtle-wax
De test, en ‘before and after’ foto’s: http://www.tigrateam.nl/forum/showthread.php?t=683″ onclick=”window.open(this.href);return false;
(wel eventjes aanmelden en voorstellen.)Hieronder het resultaat:

@astraTD wrote:
Met 70km/u valt de schade echt wel mee hoor :hmmz
Valt de schade mee… Kan je nog wel foto’s toesturen hoe mijn oude eruit zag toen ik met 50 achterin reed… :hmmz :(
Iedere situatie is anders, en geen ongeluk is hetzelfde ;)edit: hierbij wat foto’s. dit is toevallig ook een ‘onderschuif’ schade…
Op de foto’s is de achterliggende schade niet te zien (en de reeds gedemonteerde onderdelen), dit zijn puur de structurele zaken.
Economisch total, maar zo gek als ik ben gewoon gerepareerd :P


-
AuteurBerichten