Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@funkycorsa wrote:
ik ben benieuwd, niels eens ff aankijken of hij tijd heeft om me te helpen ;)
Als het bier koud staat, dan help ik jou king: :thumb
Duidelijker kan je het niet krijgen :D
Radio en snelheidsmeter zijn toch dezelfde zekering normaal, een zekering kan heel lijken en toch kapot zijn.
Dus misschien toch eens testen om deze te verwisselen :)(Of het inderdaad nummertje 17 is weet ik niet uit mijn hoofd, dit kan je even in de boekjes nakijken).
Welkom :)
Chiptuning: Als je het geld er voor over hebt zeker doen :)
Onderhoud: Gewoon netjes volgens de onderhoudsboekjes, met als extra de EGR afdoppen, Gasklep schoonmaken + carterventilatie opboren. Dan heb je de belangrijkste puntjes wel gehad. (Owja, de bewegende delen van het dak nakijken, smeren)
Hij is in april onderhouden, interval volgens het boekje aanhouden. Misschien van te voren even je EGR en gasklep doen om problemen te voorkomen :D26 juli 2012 om 15:31 In reactie op: zwarte randen achteruit en deurhendels weer zwart maken. #18048003Dat vervolg heb ik niet meegekregen? Laatste wat mij bijstaat is dat het lange tijd goed gewerkt heeft?
En als ik het topic terug lees op TT/CT dan is ze er bijna een maand later nog dik tevreden over…ps: Long time no see @ TT/CT ?
Als het een twintop is, kan het ook het welbekende probleem bij de bcm zijn…
Die zafira opc heb ik gezien volgens mij, spot hem wel vaker hier in de regio.
De beste man staat vaak in Prinsenbeek, en heeft achter OPC velgen, en voor andere velgen….Je kan beter een te zware versterker eraan hangen en deze op 3/4de laten spelen. Is het beste voor je versterker en voor je woofer.
Ik zelf draai op een A.S. Helon 15″, 2000W rms en hieraan heb ik een MTX TA92001D 3000W rms hangen. De gain op 3/4de staan en speelt erg lekker.
Ik zou in jou geval gaan voor een versterker van om en nabij de 900w rms, lichter mag ook (als het een A merk is). Neem je een lichtere van een B merk is het maar de vraag of zijn waardes gehaald worden op 14,4v laat staan op 12v.
Houd je bij het zoeken wel rekening met de impendatie waar je woofer op speelt?
Voor de condensator: lekker niet doen, gewoon een goede 2de accu achterin, zo dicht mogelijk bij de amp. Hier zal je veel meer mee winnen :D
22 juli 2012 om 08:39 In reactie op: Op zoek naar ‘met-powerbox-rekening-houdende-afdekplaat’.. #18048859De meeste pakken 2 originele kappen, een soldeerbout en toevoeging en gaan daarmee aan de slag. Ik durf te wedden dat 3/4de van bovenstaande kappen zo gemaakt zijn :D
Anders eventjes Don Carbon contacteren, die heeft ze/ kan ze maken.
Geen idee waar Mill ligt, ik kom uit Breda en heb ook een opcom :)
Dus als je in de buurt bent pb kaar even dan lees ik hem wel uit.(btw, hoezo oude laptop nodig, als je een beetje handig met pc’s bent krijg je hem ook werkzaam op windows 7)
Als willem het uitbesteed, zal het wel niet zo makkelijk zelf te doen zijn :p
Echt een top project dit, volg hem op de voet! :D
Maar die demper van mp, kan je niet beter die monteren, dan heb je in ieder geval een oem opel demper, lijkt mij al origineler als een remus ? :DIk zou altijd de kit compleet verwijderen en primeren. Hobby bobby manieren zijn leuk om 5 euro te besparen, maar meestal is goedkoop duurkoop.
Waarom: hij klaagt dat het raam lekt, dan kan je het beter meteen goed doen, in plaats van straks weer overnieuw beginnen.
Het risico met een dun randje laten zitten;
Je weet niet hoe/ wie de laatste keer de ruit gekit heeft. De mogelijkheid bestaat dus dat deze laag slecht hecht, dit vermoeden wordt nog verder versterkt door het feit dat de ruit nu al lekt.Kan hier inderdaad mee te maken hebben.
Wat voor toevoeging heb je erin gegooid? Als het een cleaner is, kan het zijn dat er vuil uit de tank losgekomen is en daardoor nu je injectoren verstopt zitten.Och, ik heb het toch al minimaal 5 keer getest voor de lol ;)
Helemaal op 0 gezet, wat trouwens niet eens kan. Blijft altijd een 1 staan. Vervolgens op 999999 en toen weer terug op mijn km stand die hij hoort te zijn.
Vervolgens wilde maatje van me het ook zien. Heb ik die van hem naar 0 gezet en weer terug naar origineel.
Dat is al 5x en toch geen probleem hoor.
Maar blijf natuurlijk zo: km stand moet je niet mee knoeien, lekker origineel laten. :)Gaatje 2 of 3 mm achterin de unit boren.
Zo geef je het vocht de kans weg te trekken.Condens zal blijven vormen, maar wel vrij vlot weg gaan zodra de lamp warm is.
Als je echt helemaal geen tik hoort.
Ook niet van het relais, dan is 99% zeker je relais overleden.De dashboard lampjes e.d. branden wel als hij op contact staat?
Tech 2 kan dus wel degelijk veel meer. ;)
Neemt niet weg dat iedere opel sleutelaar eigenlijk een opcom zou moeten hebben.(zeker voor die 3 tientjes die ze kosten…. )
Updates? De setjes die jij voor 30 euro ziet zijn allemaal chinees, geen officiele setjes.
Updates is dus net welke gecrackte software er op internet verschijnt.Over het algemeen kan je het volgende:
Comfortsluiting
Sleutels programmeren
Foutcodes lezen
Actuators testen
Km-stand en service interval
Bcm programmeren (variant configuratie)
Sensor waardes lezenEn nog veel meer. Maar het makkelijkste is: wat wil je er mee doen? Dan zeggen wij wel of het kan.
Ruitje lijmen:
– oude kit verwijderen
– ruit en sponning ontvetten
– primeren (belangrijk!)
– kitrand aanbrengen, let op dat deze on onderbroken, gelijkmatig en dik genoeg is (spuitmond zoals hierboven zit bij de kit normaal gesproken).
– ruit erin leggen, hierbij is hulp erg handig
– goed aandrukken, kloppen met de vlakke hand
– zuignappen met 1 nap op de ruit en 1 nap op het dak zodat de ruit niet zakt.
– aanbevolen tijd laten drogenEn klaar ben je, om zeker te weten dat hij waterdicht is.
– zeepsop rond de ruit spuiten (buitenkant)
– compressor met luchtspuit langs de binnenkant
-waar hij lek is begint het zeepsop te borrelen aan de buitenkant.Nog een keer je gasklep loshalen.
En kijken als je de klep handmatig opend of hij dan wel helemaal sluit als je hem loslaat.
(dit moet hij uit zichzelf doen, zonder hulp).Doet hij dit niet, nog een keertje schroefjes los en goed erin doen. Houd er rekening mee dat hij ook ondersteboven kan zitten. ;)
Hoe het kan weet ik niet, maar je bent dan ook in het verkeerde forum :p
(beste even vragen bij vragen en suggestie o.i.d. )Welkoop, boerenbond, praxis, gamma, karwei…
Om maar even een paar plaatsen te noemen waar je dit kan krijgen :)Heb je de schuif zelf ook los gehad?
Klinkt namelijk alsof je gasklep niet helemaal goed sluit, hierdoor schiet hij in noodloop….Service interval > ja
Programmeren > verlichting, sleutels, ramen etc. (wat precies verschilt per auto en kan je het makkelijkst zien door de opcom eraan te hangen ;) ) -
AuteurBerichten