prince

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: CV Corsa C Silverline aanpassen #18228862

    Hoi,

    Dit is met een Op-com of Tech 2 aan te passen.

    JOJONOPEL,

    Ik heb nu begrepen wat je bedoelt met het feit dat de homokineet eraf moet………

    Heb vandaag de ashoes vervangen en kwam erachter dat de tripode koppeling dus niet te verwijderen is bij deze aandrijfas.
    Dus inderdaad eerst de hoes en homokineet wielzijde eraf en dan langs die kant de nieuwe hoes voor de bakzijde schuiven… Dan weer in elkaar zetten en klaar is kees.

    Alsnog bedankt voor de aanwijzing :)

    Er kwam trouwens geen bakolie uitgelopen, omdat ik hem redelijk schuin had gezet.

    Extra info: Bij de Opel dealer hier gebruiken ze geen ‘originele’ klemmen meer voor de ashoezen, maar grote slangklemmen die je dus gewoon vast kunt draaien. Zij hebben hier betere ervaringen mee dan de gewone klemmen. Ik stond hier wel even raar van te kijken, maar het werkt goed! Nu hopen dat beide ashoezen goed dicht zijn ;)

    Hoi,

    Ok dan begrijp ik nu in ieder geval wat je bedoelt;)
    Maar das alleen maar lastiger en meer geknoei dacht ik zo. Wat dat betreft kan ik dus beter de tripode koppeling eraf halen aan de bakzijde dacht ik zelf…

    Bedankt voor je reactie,

    Maar bakzijde zit geen homokineet maar een tripodekoppeling. Deze moet eraf en uit elkaar en daar zoek ik nog tips voor.

    Alvast bedankt!

    Hoi,

    Bedankt voor de tip, maar dat is bij deze originele hoes niet nodig. Ik haal de as uit elkaar.

    Nog niemand gelezen die hier ervaring mee heeft??

    Hoi,

    Bedankt voor de tips. Ik krik hem inderdaad zo hoog mogelijk op aan één kant in ieder geval. Maar de bakolie verversen is niet zo simpel aangezien ik dan ook de pakking ed van het carter moet vervangen.

    Verder moet ik niet de homokineet, maar het tripode gedeelte (versnellingsbakzijde) uit elkaar halen. wilde eigenlijk weten of iemand tips hiervoor heeft.

    Thx!

    In reactie op: C orsa C Z13DT foutcode P1191 en P1093 #18225852

    Ja slijtage is ook logisch natuurlijk. Deze pomp heeft er nl al 312dkm op zitten ;)

    ter aanvulling; Ik had de pomp ook al een keer uit elkaar gehad om alle pakkingen en o-ringen te vernieuwen, omdat hij lekte. Dit had alleen dus geen effect op de druk die hij moest leveren.

    In reactie op: C orsa C Z13DT foutcode P1191 en P1093 #18225850

    Zo, gisteren de brandstofpomp vervangen!! In een half uurtje was dit gefixt!
    Even proefgereden met OP-COM eraan en ja hoor……… Hij levert de gewenste druk!!
    Na een uitgebreide proefrit geen storing en de druk blijft zoals het hoort!!

    Dit probleem opgelost!

    In reactie op: MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6 #18204425

    Olietemperatuur lijkt mij echt TE laag. Gemiddeld moet je toch ergens tussen de 90 en 100 graden uitkomen. Zeker als je kijkt dat je KVS ook tussende 80 en 90 graden is normaal gesproken. Ik zeg niet dat het niet klopt, maar het is wel heel erg laag. Ik weet niet wat de olietemp is als je flink het gas erop houdt??

    In reactie op: C orsa C Z13DT foutcode P1191 en P1093 #18225848

    Gezien het feit dat er geen enkele reactie komt ga ik ervan uit dat er niemand is die de kennis of ervaring met bovenstaand probleem heeft….

    Ik heb inmiddels een andere pomp besteld en die wordt als het goed is morgen bezorgd. Ik ga er dan maar vanuit dat het probleem opgelost is.

    In reactie op: 1.7 DTI (Isuzu) valt weg #18226248

    Dit durf ik niet te zeggen. Storingen hebben vaak een vreemde uitwerking. Je kunt het op z’n minst proberen. Heb je hem ook wel eens uitgelezen als het lampje nog brandt?
    Als het lampje (heeft) gebrand moet er sowieso een storing zijn opgeslagen. Als dat in jouw geval de krukassensor is zal dit natuurlijk heel goed kunnen.

    Ik hoop je zo enigszins geholpen te hebben.

    p.s. als dit er niets mee te maken heeft denk ik nog aan de egr klep

    In reactie op: 1.7 DTI (Isuzu) valt weg #18226246

    Ok moet je dan niet in deze richting gaan denken??

    In reactie op: 1.7 DTI (Isuzu) valt weg #18226244

    Wat zijn de foutcodes??

    Om even in te haken op de pakkingset:

    die is van ELRING en dat is een goed gerenommeerd merk!!

    Dus dat kun je prima kopen!

    In reactie op: C orsa C Z13DT foutcode P1191 en P1093 #18225847

    Aanvulling,

    Vanmorgen rijdend de brandstofdruk in de rail getest middels op-com.
    Hieruit bleek dat de geleverde druk constant minder was dan de gewenst druk in de rail met een gemiddeld verschil van 100-120 bar. Uiteindelijk geforceerd weer de noodloop gekregen en toen weer dezelfde foutcodes veroorzaakt.
    Ik vermoed dus dat de pomp niet meer genoeg druk kan leveren bij maximale brandstofvraag.
    Ik heb zojuist een pomp gevonden en deze ga ik wss bestellen.

    Is er iemand die dit bevestigen of ontkrachten kan?

    alvast bedankt!

    In reactie op: C orsa C Z13DT foutcode P1191 en P1093 #18225846

    Niemand??

    In reactie op: Vervangen koppeling incl. vliegwiel Z19DTJ #18225401

    Hallo,

    Sachs en LUK zijn van hetzelfde bedrijf. Voornamelijk sachs gebruikt veel onderdelen van LUK, omdat ze zelf niet produceren. Ze reviseren net als andere producenten veel koppelingen en drukgroepen.

    In reactie op: Het grote ‘iemand-met-opcom-in-de-buurt?’-topic #18253503

    Leden,

    Is er iemand in de omgeving van Emmen die mijn corsa kan en wil uitlezen? Heb enkele keren motorstoring icm noodloop gehad.

    alvast bedankt!

    In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur #18218056

    Jawel. Thermostaat is goed en heb het met nog twee andere 1.3 cdti’s vergeleken. Die blijven ook allebei rond de 80 graden staan en worden ongeveer net zo snel warm.

    Bedankt voor je reactie!

    In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI 70 pk Welke koelvloeistof??` #18216382

    Gisteren de KVS ververst zonder problemen. wel duurde het best lang totdat de blauwe er helemaal uit was.

    Topic kan op slot!

    In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur #18218054

    Thermostaat gisteren getest na het vervangen van de KVS en deze is prima in orde!!

    Topic kan op slot

    In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur #18218052

    Hoi, de openingstemperatuur weet ik die is 88 graden…. Testen gaat niet zo makkelijk, omdat het een compleet thermostaathuis is waar de thermostaat in zit.

    Ik ga hem idd dan maar eens proberen bij koude motor. De slang voelen….

    In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur #18218050

    Korte update:

    Ik heb gisteren even flink gas gegeven op de Duitse Autobahn en vanaf 130-140 km per uur loopt de temperatuurmeter wel verder op richting de 90 graden.

    Dus blijft bij mij de vraag of de thermostaat dan goed is, want hij zakt bij stilstand bijvoorbeeld niet beneden de 80 graden…

    In reactie op: Op-com NL software #18217463

    Moet je lid zijn van deze FB pagina om dit te downloaden??
    Ik heb zelf geen FB, maar m’n vrouw wel vandaar dat ik niet helemaal thuis ben in FB…

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 66)