Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi,
Dit is met een Op-com of Tech 2 aan te passen.
7 april 2014 om 19:21 In reactie op: Corsa C aandrijfashoes vervangen – Versnelingsbakolie? #18227581JOJONOPEL,
Ik heb nu begrepen wat je bedoelt met het feit dat de homokineet eraf moet………
Heb vandaag de ashoes vervangen en kwam erachter dat de tripode koppeling dus niet te verwijderen is bij deze aandrijfas.
Dus inderdaad eerst de hoes en homokineet wielzijde eraf en dan langs die kant de nieuwe hoes voor de bakzijde schuiven… Dan weer in elkaar zetten en klaar is kees.Alsnog bedankt voor de aanwijzing :)
Er kwam trouwens geen bakolie uitgelopen, omdat ik hem redelijk schuin had gezet.
Extra info: Bij de Opel dealer hier gebruiken ze geen ‘originele’ klemmen meer voor de ashoezen, maar grote slangklemmen die je dus gewoon vast kunt draaien. Zij hebben hier betere ervaringen mee dan de gewone klemmen. Ik stond hier wel even raar van te kijken, maar het werkt goed! Nu hopen dat beide ashoezen goed dicht zijn ;)6 april 2014 om 15:35 In reactie op: Corsa C aandrijfashoes vervangen – Versnelingsbakolie? #18227580Hoi,
Ok dan begrijp ik nu in ieder geval wat je bedoelt;)
Maar das alleen maar lastiger en meer geknoei dacht ik zo. Wat dat betreft kan ik dus beter de tripode koppeling eraf halen aan de bakzijde dacht ik zelf…6 april 2014 om 10:42 In reactie op: Corsa C aandrijfashoes vervangen – Versnelingsbakolie? #18227578Bedankt voor je reactie,
Maar bakzijde zit geen homokineet maar een tripodekoppeling. Deze moet eraf en uit elkaar en daar zoek ik nog tips voor.
Alvast bedankt!
5 april 2014 om 19:49 In reactie op: Corsa C aandrijfashoes vervangen – Versnelingsbakolie? #18227576Hoi,
Bedankt voor de tip, maar dat is bij deze originele hoes niet nodig. Ik haal de as uit elkaar.
5 april 2014 om 18:02 In reactie op: Corsa C aandrijfashoes vervangen – Versnelingsbakolie? #18227574Nog niemand gelezen die hier ervaring mee heeft??
5 april 2014 om 12:10 In reactie op: Corsa C aandrijfashoes vervangen – Versnelingsbakolie? #18227573Hoi,
Bedankt voor de tips. Ik krik hem inderdaad zo hoog mogelijk op aan één kant in ieder geval. Maar de bakolie verversen is niet zo simpel aangezien ik dan ook de pakking ed van het carter moet vervangen.
Verder moet ik niet de homokineet, maar het tripode gedeelte (versnellingsbakzijde) uit elkaar halen. wilde eigenlijk weten of iemand tips hiervoor heeft.
Thx!
Ja slijtage is ook logisch natuurlijk. Deze pomp heeft er nl al 312dkm op zitten ;)
ter aanvulling; Ik had de pomp ook al een keer uit elkaar gehad om alle pakkingen en o-ringen te vernieuwen, omdat hij lekte. Dit had alleen dus geen effect op de druk die hij moest leveren.
Zo, gisteren de brandstofpomp vervangen!! In een half uurtje was dit gefixt!
Even proefgereden met OP-COM eraan en ja hoor……… Hij levert de gewenste druk!!
Na een uitgebreide proefrit geen storing en de druk blijft zoals het hoort!!Dit probleem opgelost!
Olietemperatuur lijkt mij echt TE laag. Gemiddeld moet je toch ergens tussen de 90 en 100 graden uitkomen. Zeker als je kijkt dat je KVS ook tussende 80 en 90 graden is normaal gesproken. Ik zeg niet dat het niet klopt, maar het is wel heel erg laag. Ik weet niet wat de olietemp is als je flink het gas erop houdt??
Gezien het feit dat er geen enkele reactie komt ga ik ervan uit dat er niemand is die de kennis of ervaring met bovenstaand probleem heeft….
Ik heb inmiddels een andere pomp besteld en die wordt als het goed is morgen bezorgd. Ik ga er dan maar vanuit dat het probleem opgelost is.
Dit durf ik niet te zeggen. Storingen hebben vaak een vreemde uitwerking. Je kunt het op z’n minst proberen. Heb je hem ook wel eens uitgelezen als het lampje nog brandt?
Als het lampje (heeft) gebrand moet er sowieso een storing zijn opgeslagen. Als dat in jouw geval de krukassensor is zal dit natuurlijk heel goed kunnen.Ik hoop je zo enigszins geholpen te hebben.
p.s. als dit er niets mee te maken heeft denk ik nog aan de egr klep
Ok moet je dan niet in deze richting gaan denken??
Wat zijn de foutcodes??
24 maart 2014 om 15:14 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225986Om even in te haken op de pakkingset:
die is van ELRING en dat is een goed gerenommeerd merk!!
Dus dat kun je prima kopen!
Aanvulling,
Vanmorgen rijdend de brandstofdruk in de rail getest middels op-com.
Hieruit bleek dat de geleverde druk constant minder was dan de gewenst druk in de rail met een gemiddeld verschil van 100-120 bar. Uiteindelijk geforceerd weer de noodloop gekregen en toen weer dezelfde foutcodes veroorzaakt.
Ik vermoed dus dat de pomp niet meer genoeg druk kan leveren bij maximale brandstofvraag.
Ik heb zojuist een pomp gevonden en deze ga ik wss bestellen.Is er iemand die dit bevestigen of ontkrachten kan?
alvast bedankt!
Niemand??
Hallo,
Sachs en LUK zijn van hetzelfde bedrijf. Voornamelijk sachs gebruikt veel onderdelen van LUK, omdat ze zelf niet produceren. Ze reviseren net als andere producenten veel koppelingen en drukgroepen.
Leden,
Is er iemand in de omgeving van Emmen die mijn corsa kan en wil uitlezen? Heb enkele keren motorstoring icm noodloop gehad.
alvast bedankt!
Jawel. Thermostaat is goed en heb het met nog twee andere 1.3 cdti’s vergeleken. Die blijven ook allebei rond de 80 graden staan en worden ongeveer net zo snel warm.
Bedankt voor je reactie!
Gisteren de KVS ververst zonder problemen. wel duurde het best lang totdat de blauwe er helemaal uit was.
Topic kan op slot!
Thermostaat gisteren getest na het vervangen van de KVS en deze is prima in orde!!
Topic kan op slot
16 februari 2014 om 13:47 In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur #18218052Hoi, de openingstemperatuur weet ik die is 88 graden…. Testen gaat niet zo makkelijk, omdat het een compleet thermostaathuis is waar de thermostaat in zit.
Ik ga hem idd dan maar eens proberen bij koude motor. De slang voelen….
16 februari 2014 om 08:58 In reactie op: Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur #18218050Korte update:
Ik heb gisteren even flink gas gegeven op de Duitse Autobahn en vanaf 130-140 km per uur loopt de temperatuurmeter wel verder op richting de 90 graden.
Dus blijft bij mij de vraag of de thermostaat dan goed is, want hij zakt bij stilstand bijvoorbeeld niet beneden de 80 graden…
Moet je lid zijn van deze FB pagina om dit te downloaden??
Ik heb zelf geen FB, maar m’n vrouw wel vandaar dat ik niet helemaal thuis ben in FB… -
AuteurBerichten