Powerwing

Aangemaakte reacties

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324714

    @sig63 wrote:

    Bij technische specificaties staat wel degelijk Euro 95
    en E10 wat in Duitsland al lang beschikbaar is, is geen enkel probleem.
    (enkel de iets oudere 2.2 Direct uit de Vectra/Signum heeft een probleem met E10)

    Zal dan een foutje geweest zijn in de configurator. Dacht het al.
    Er stond ook Euro6 in de config, terwijl in de technische gegevenslijst Euro5 staat voor de 1.6T (de 1.4T is dan wel weer Euro6).

    In reactie op: Astra K ervaring topic #18324589

    @stillekracht wrote:

    Net bericht gehad van Opel Nederland dat binnnen 4md de ACC leverbaar wordt op de Astra K.

    Mijn schoonouders hebben sinds begin mei hun Astra K 5-deurs, 1.4T Innovation met alles erop en eraan. Voor zover ik weet zit daar ook ACC op.
    Is wel in België…

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324712

    Nog een vraagje wat de brandstof betreft : op de site van Opel tijdens een configuratie meen ik gezien te hebben dat de 1.6 Turbo 170pk een Euro6 motor is en bij brandstof staat Euro 98.
    Ik dacht dat 98 octaan enkel voor de iets oudere motoren was.
    Nu Euro 95 E5 al overal gebruikt wordt, ga ik ervan uit dat oudere motoren hier niet voor geschikt zijn. Vanaf 1 januari 2017 wordt E5 in België vervangen door E10.
    Kan me niet voorstellen dat ik met zo’n moderne motor met het duurdere Euro 98 zal moeten rijden…

    In reactie op: Overtuigde Opelrijder uit België #18325172

    @commo 67 wrote:

    Welkom landgenoot! Haha!
    :jerry :jerry :jerry

    Zo enthousiast ! :D

    In reactie op: Overtuigde Opelrijder uit België #18325170

    @Corsaliefhebber wrote:

    Welkom Christof :thumb :thumb :thumb
    Je hebt een erg leuke auto geschiedenis, zo te lezen heb je de meeste nieuw gekocht king:

    Thx !
    Enkel de Astra J en nu de Insignia niet nieuw, allebei Certified Used Cars van ongeveer 1 jaar oud. De rest was nieuw.

    In reactie op: Astra K ervaring topic #18324582

    @aapje1963 wrote:

    Ik vind om een kraakje in achter rugleuning teleurgesteld zijn in een auto wel wat kort door de bocht.
    Dit kan een exemplarisch iets zijn, of wellicht iets om op te lossen. Om daardoor nu teleurgesteld te zijn in een totale auto…..? Ik heb veel proefgereden in Astra J modellen bj 2014 2015 (Daar begon mijn zoektocht voor de vervanger van onze Vectra Gts) maar daar zaten ook best kraakjes in maar om nu direct teleurgesteld te zijn in de J gaat me te ver. Ik vindt de materialen van de K erg goed. Zeker niet onderdoen van de J

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    Dat minimale gekraag en gepiep zou geen deal breaker zijn, dat zeg ik niet. Ik heb gewoon een algemeen ‘minder degelijke’ indruk van de K, wat niet wil zeggen dat hij minder degelijk ‘is’.
    De K is zo’n 150kg lichter dan de J en ik vind dat je dat merkt (maar ik ben dan ook HEEL kritisch nu).
    Dit is inderdaad subjectief en ik wil niet zeggen dat de K niet goed is afgewerkt. Ik vind ‘m heel mooi, daar niet van, maar ik vind de kwaliteit van de gebruikte materialen alvast niet echt een vooruitgang tegenover de J.
    Neemt niet weg dat, mocht ik nu toevallig niet op die Insignia gestoten zijn (ik was nu niet specifiek op zoek naar een Insignia), dat ik hoogstwaarschijnlijk was overgestapt naar een Astra K Sports Tourer…

    In reactie op: Astra K ervaring topic #18324580

    @Klaasvaker wrote:

    Doet trouwens niets af aan dat van de J, is nog altijd vlekkeloos, mooi en geen enkele rammel in te bespeuren. Daar moet de K zich natuurlijk nog in bewijzen.

    Al enkele keren meegereden in de Astra K 5-deurs van mijn schoonouders (1.4T, Innovation met alle toeters en bellen, inclusief leer). Toch wat gekraak en gepiep vastgesteld aan de rugleuning van de achterzetels…
    Is misschien een geïsoleerd probleem maar ik moet toch toegeven dat ik een ietsie-pietsie teleurgesteld ben in de Astra K.

    In reactie op: Astra K ervaring topic #18324578

    @Klaasvaker wrote:

    Vooral het interieur van de Astra K vind ik veel mooier dan de Insignia.

    Ik vind de afwerking eerlijk gezegd niet zo hoogstaand eigenlijk. Mijn Astra J is qua afwerking stukken beter dan mijn oude H, maar de K vind ik in elk geval geen stap vooruit. Ziet er allemaal trendy uit, maar ik vind de J degelijker…
    Vind het wel een heel mooie auto, daar niet van, maar ik ben een klein beetje ontgoocheld. Sowieso koop ik altijd een auto nadat hij een facelift heeft gehad dus ik schat zo’n 4 à 5 jaar met de Insignia te rijden en dan wellicht een Astra K facelift te kopen (nieuwe Insignia wordt nog een dikke 10 cm langer dan de huidige dus dat wordt echt een beest om mee te rijden…).
    Verschil tussen de eerste generatie Insignia van 2008 en de facelift vanaf 2013 is trouwens heel groot, ’t is dus een heel ingrijpende facelift geweest…

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324708

    Ik zie al waar het probleem zit : hangt blijkbaar af van je ’trim’ level. Kies eens de ‘Elite Nav’ trim en daar zal je zien dat je enkel keuze uit diesel hebt…

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324706

    @KRSA2000 wrote:

    Er zijn 2 benzine blokken beschikbaar voor de Insignia in de UK. (1.4T & 1.8)

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk

    Vreemd, want in de configurator was er enkel keuze uit twee 1.6 diesels en twee 2.0 diesels. Ofwel niet goed gekeken… :D

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324704

    @sig63 wrote:

    Alvast proficiat !

    Xenon-lichten kun je eenvoudig aanpassen aan linksrijdend verkeer – staat beschreven in handleiding (iets met de hendel naar je toetrekken en zo houden tijdens starten);
    het vervelende als je hem op miles zet, is dat ook je navigatie mee wijzigt én ook je temperatuur display van de ECC naar Fahrenheit gaat.
    Opel eye gaat niet goed werken; ik geloof zelfs dat het in de UK nooit goed gewerkt heeft en daar daarom ook niet meer verkrijgbaar is

    Thx !
    Wat die conversie naar UK betreft : dat de navigatie naar miles wordt overgezet, vind ik niet erg, want ik zet sowieso altijd alles in het Engels (we zijn een half-Engels gezin en spenderen alles samen een dikke maand per jaar in de UK). Dat van die Fahrenheit is een beetje hinderlijk, maar goed, uiteindelijk niet zo erg (hoewel ik denk dat je dat misschien ook wel kan aanpassen in de settings)…

    Los hiervan : even gekeken naar de Vauxhall Insignia en je kan hem blijkbaar alleen in diesel nog krijgen, terwijl je hier in België ook nog benzine kan configureren. Vreemd, want ik heb de indruk dat er in de UK meer benzine-auto’s rijden dan in België. Zal wel zijn omdat de Insignia voornamelijk voor de fleetmarkt bedoeld is. Anderzijds hebben wij bij Opel België nog maar twee uitvoeringen nl. Edition en Cosmo, terwijl je er bij Vauxhall 8 of 9 hebt. Dat wordt flink wat werk om de juiste en beste combinatie van opties te vinden ! ;)

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324700

    Heb ‘m vandaag gekocht en ga ‘m volgende week zaterdag ophalen. :-D
    Ik post wel foto’s wanneer ik ‘m heb !

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324698

    Ik ga morgen een beslissing nemen.
    Nog laatste vraagje : wij gaan vijf keer per jaar naar de UK op familiebezoek.
    In mijn Astra was het dan makkelijk dat je via de boordcomputer de snelheidsmeter van km naar miles kon zetten.
    Nu, dat lukt in de Insignia ook, maar wat met de lichten ?
    Kan je die Xenon lichten bv. anders richten zodat ze naar de linkerkant van de weg schijnen ipv naar rechts ? Dit om tegenliggers te verblinden (los je normaal op met van die speciale lichtstickers).
    En werkt Opel eye ook als je aan de linkerkant van de weg rijdt met een auto die normaal is ingesteld voor het vasteland ?

    In reactie op: IntelliLink 900 DAB traffic ? #18324804

    Had ik wel gedacht. Wel stom, dat ze DAB radio aan boord hebben, maar dan geen DAB voor de navi…
    Nu, dit is geen deal breaker voor me, was gewoon leuk geweest…

    In reactie op: Show hier je Insignia #17491191

    @desmoboy wrote:

    Voila mijn tweede eens showen,
    Xenon
    Flex-Ride
    Start/Stop
    Adaptive Cruise Controle
    Lane Change Alert
    Rear Cross Traffic Alert
    Acheruitrijcamera
    Keyless
    Dodehoeksensoren
    Sight and Light pack
    Opel-eye, traffic sign assistant
    8-duims display dashboard
    Elektrisch kofferklep
    Leder sportzetels
    Momenteel 18″
    Momenteel 140pk

    Gekocht bij Servayge Zwevegem, zie ik ! Is mijn dealer.
    Sta op het punt ook een Certified Used Insignia te kopen, ga morgen beslissen :
    http://opel.servayge.com/details?carID=1085″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324696

    @sig63 wrote:

    en beviel het ?
    (het is inderdaad dat knopje: naar beneden drukken als het in de middelste stand staat)

    ik heb eens gekeken op spritmonitor.de en op 47 Insignia 1.6T is het gemiddeld verbruik 9,34 l/100 km met uitersten tussen 7.34 en 12.55
    Als ik beperk tot de 1.6 SIDI T zakt het verbruik naar 8,77 (op 21 auto’s)

    Zalige auto om mee te rijden, echt dag en nacht verschil met mijn Astra.
    Had via Spritmonitor ook ongeveer dat resultaat gevonden…

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324692

    @InsignieJA wrote:

    Zou op de linker deur bij het knopje om je spiegels mee te verstellen moeten zitten. Deze naar beneden drukken en ze klappen in

    Ja, dacht dat het zoiets moest zijn, maar had zoveel om eens te bekijken (Intellilink alleen al neemt tijd in beslag) en had de auto maar voor een paar uur uiteindelijk (een mens moet nog slapen, nietwaar :mrgreen: )

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324693

    Heb de auto van m’n garagist vanavond mee naar huis gekregen, moet ‘m morgenochtend terug doen. Staat nu in m’n garage.
    Prachtige wagen. Alleen, hoe klap je de spiegels in ? Ik kan me niet voorstellen dat zo’n wagen geen elektrische spiegels heeft.
    Heb ze niet manueel ingeklapt, durf niet goed want misschien maak ik het motortje kapot. Vergeten te vragen hoe het werkt…

    Iemand ?

    In reactie op: Astra K ervaring topic #18324566

    Ik rij momenteel met een Astra J Sports Tourer (1.7 CDTI Ecoflex S/S 110pk) en ben daar heel tevreden mee. Normaal gezien verander ik om de 4 à 5 jaar van auto en voorgenoemde Astra wordt in september 4 jaar.
    Normaal gezien zou ik uitkijken naar een Astra K Sports Tourer (wel benzine deze keer, 1.4 Turbo 125pk o f 150pk) maar mijn oog is bij mijn dealer gevallen op een 1 jaar oude Insignia Sports Tourer met 1.6 Turbo motor (170pk).

    Waarom ?
    Wel, mijn schoonouders hebben sinds mei een nieuwe Astra K 5-deurs, 1.4T met 125pk, Innovation met leren stoelen en alles erop en eraan. Al een paar keer mee gereden, als passagier en zelf ook eens achter het stuur. Ik wist dat hij veel lichter was dan de Astra J, en eerlijk gezegd voel je dat wel als je ermee rijdt. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar hij voelt minder ‘stevig’ aan dan de ‘J’. Dat merk ik ook bij het dichtslaan van de deuren. Ofwel beeld ik het me allemaal in.
    Mijn schoonpa noemt hun nieuwe Astra trouwens nu al een ‘vrouwenauto’ (hun vorige was een Opel Signum).

    Dus ja, ik vind de nieuwe Astra K Sports Tourer wel een heel mooie auto, maar ik ben toch meer geneigd om die Insignia te kopen…

    Wat betreft het Start/Stop systeem op mijn Astra J : geen probleem mee, werkt zoals het moet en ik hou er wel van (ook op m’n vrouw haar Corsa D 1.3 CDTI).

    In reactie op: Hoog verbruik 1.4T benzine, iets mis? #18324428

    @Tjalster wrote:

    Als ik jouw verbruik vergelijk met de 1.4 Turbo’s op de site van http://www.spritmonitor.de, dan lijkt dat wel redelijk overeen te komen. (ongeveer 8,2 liter/100km gemiddeld).

    Er is niet heel veel vergelijkingsmateriaal, maar wel een paar:
    https://www.spritmonitor.de/en/overview/35-Opel/1117-Insignia.html?fueltype=2&power_s=140&power_e=141&gearing=1&exactmodel=1.4%20&powerunit=2

    Ik heb een 1.6T op het oog (170pk, Start/Stop) en die zou gemiddeld rond de 8,5 à 9 liter verbruiken. Die 8,2 liter voor de 1.4 lijkt me wel aanvaardbaar. Het is tenslotte benzine.
    Ik rij momenteel met een Astra J 1.7 CDTI Ecoflex Start/Stop 110pk en mijn verbruik is gemiddeld zo’n 5,5 liter diesel (iets meer dan 1000km met volle tank diesel van 55 liter). Je koopt natuurlijk geen benzine om zuinig te rijden maar ik wil overstappen op benzine omdat, in België althans, de prijs aan de pomp tussen diesel en loodvrij heel klein is geworden. Bovendien wordt dieselrijden hier sinds 1 januari 2016 veel meer belast…

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324690

    @sig63 wrote:

    zo nieuw is die motor niet, ik dacht dat het een verdere evolutie van een oudere motor is

    gelet op het gewicht van de ST is het ook geen snelheidsmonster, zo zal het koppel van 260 Nm in dezelfde orde zijn van jouw Astra, maar als je hem in toeren jaagt zal hij wel vooruitgaan.

    verder heb ik er niet echt ervaring mee (ik denk niet dat er hier in België veel 1.6T verkocht zijn), wel een paar keer gelezen dat hij nogal nerveus of schokkerig zou rijden en dat hij ook niet de meest zuinige zou zijn, maar ik denk dat dit erg afhankelijk is van de chauffeur (of goldt dit voor een vorige versie van de motor?)

    Hij ziet er alleszins goed uit. Kijk ook eens naar het aanbod stockwagens: ik denk dat je voor een klein beetje meer een nieuwe uit stock kan vinden.

    Ik schuim het internet af voor info over het verbruik. Ik heb sowieso een testrit aangevraagd om een idee te krijgen van het verbruik. Heb ook al gekeken naar stockwagens maar er zijn er niet zoveel met de 1.6T (het overgrote deel is diesel en dat wil ik niet meer). Als ik een model wil dat het dichtste bij bovenvermelde Insignia aanleunt, dan zit ik meteen al aan 31000, en dan ontbreken er nog een paar opties. Enige zogezegde pluspunt is Onstar, wat ik eigenlijk niet zo interessant vind, gezien je na het eerste jaar al flink wat mag ophoesten voor het abo (alsof ik zelf geen navi route kan ingeven of zelf de hulpdiensten bellen als er iets loos is – en zoals met alles in België is Onstar niet compleet, geen wifi, dus dan is zelfs 1 euro per jaar te veel).

    In reactie op: Insignia ST 1.6 Turbo 170pk #18324688

    Niemand ?

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)