Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor je sub kanaal zou ik hem toch echt op LP (low pass) zetten. (tenzij je natuurlijk de sub uitgang hebt gebruikt voor de versterker)
Een hogere frequentie vind de sub toch echt niet fijn.Welke head unit heb je?
Hoe heb je hem aangesloten?
Welke instelling verander je?Niet bewust verlaagt, maar m’n audio setup verzorgt wel een lekkere verlaging.
ongeveer 75 op de leusderweg…foei…:jerryIs het filmpje wel al gedownload (buffer) naar je systeem, kan namelijk erg lang duren bij hun.
Zelf met m’n 50 mbit (glas) duurt het af en toe 5 minuten voordat ik het filmpje zonder problemen kan zien.Die van de Corsa B GSI was bij A&D auto’s, ik weet niet of dat de zelfde eigenaar is.
Maar jij reed dus achter me aan of niet Eljan?
CMOS battery hoef je niet lang los te hebben, gewoon je voeding los koppelen CMOS bat eruit halen en even sluiting maken tussen de 2 pennetjes.
Als je een linux bak wil starten, kijk dan eens naar Bluequartz + CentOS, is de interface van een SUN Cobalt RAQ 550 i.c.m. een Linux server distributie. De configuratie gaat gewoon via de web interface.
Alleen 1 plus en 1 min, meer niet
Niet zomaar draden gaan omdraaien, als de protect niet goed werkt dan heb je een probleem.Afhankelijk hoe je hem wilt aansluiten moet je bepalen hoe de bekabeling moet lopen.
Aangezien dit een 2×4 ohm is zal je hem niet in serie gaan aansluiten maar parrallel.
Sluit de 2 plussen van de woofer aan op de plus van de versterker
De 2 minnen van de woofer sluit je aan op de min van de versterker.Sluit eerst 1 spoel aan en probeer hem uit, indien dit geen problemen oplevert kan je de 2 spoel erbij aansluiten.
Misschien is het handig als je je merk/type versterker en woofer vermeld.
Dit is makkelijker om dan antwoorden te geven :thumbupBrand soms ook het protect lampje op je versterker?
Als de woofer raar gaat fibreren kan dit komen omdat de + en – op een van de 2 spoelen verkeerd om zitten.
Heb je het al geprobeerd om maar 1 spoel aan te sluiten, de andere kan je gewoon los laten.11 november 2008 om 19:15 In reactie op: dietrich concept weer in de verbouwing AUDIO UPDATE 18 M #17448289Ziet er erg netjes uit, alleen waar ga je je kratje bier nou laten :angel
Om goed bij de kabelboom te komen is het wel makelijker.
Je kan ook alle onderdelen los halen welke makkelijk los te halen zijn en dan tussendoor steken.Compleet zal je van beide niet krijgen, ze hebben de kabelboom gestript van de onnodige kabels (dus alleen nog de minimum kabels hebben ze als kabelboom).
Dus je zou hooguit de overbodige kabels kunnen overnemen.jep is in schothorst.
Kan me natuurlijk ook vergissen, maar hij leek veel op je omschrijving.BTW komt Eljan wel eens vaker op de Paladijnenweg?
Volgens mij heb ik zo’n corsa wel vaker daar zien staan.Volgens mij niet, hij kon me zonder problemen bij houden.
Eerst een gat laten vallen en daarna op komen rijdenVolgens mij de corsa tr van David gespot Utrechtseweg -> Ponlijn -> Leusderweg.
Gele koplampen en een dakdrager, de rest was niet goed te zien, moest meer op het verkeer letten :Pvolgens mij klopt je redening niet…..
Het stukje massa draad wat je extra aansluit is voor het laatste stukje van je stroom kring.
Het staat niet parallel met je massa van je condensator maar in serie (t.o.v. je accu).
Daarin tegen zou een massa alleen geen stroom kunnen trekken en dus ook niet het probleem kunnen veroorzaken.
Ik denk dat je het toch in een sluiting dan moet zoeken.Maar als ik het goed begrijp had je 1x 35mm2 plus naar achteren en daarnaast nog 1x 35mm2 min vanaf je accu naar chassis.
Wat willem waarschijnlijk bedoeld is dat je de alarm knopperschakelaar goed moet indrukken (en vast houden) en daarna de hendel moet proberen.
Het grootlicht is een aparte schakeling in de schakelaar, deze staat los van de richtingaanwijzer.
Vreemd, zou niet mogen. :hmmz
Bij mij ligt er nu ook een extra 35mm2 en geen problemen, de versterker doet het alleen maar beter.Ik neem aan dat je de kabel er extra heb bijgezet en niet als vervanger?
Hoeft niet perse, je kan mits de versterker er over beschikt een high output (speaker uitgang) gebruiken.
Maar een andere radio geeft ook wel een verschil in geluid.De aansluitingen naar de bank toe, niet naar de klep.
Dus dat de sub de draden verbergt.Hangt er vanaf hoe je het nu hebt aangesloten, ik neem aan dat de beide subs op de versterker zitten en de boxen voor op de pioneer?
Ben trouwens wel benieuwt hoe dit klinkt, ik heb nooit een combo van gepoort en gesloten gehoord.Het kan je probleem zijn, zodra de sub flink vermogen vraagt zakt de spanning (bij mij van) naar 10.9 volt.
En dit is dan met een 1.2 farad condensator (de motor staat dan wel uit).Je kan zelf ook testen of je dynamo nog goed is, al je motor draait hoeveel volt heb je dan op de accu staan.
Als dit hoger is al 13.8 Volt dan mag je wel aannemen dat de dynamo nog goed is.Is trouwen wel een leuk verhaal van die man, check zelf maar eens wat het vermogen van z’n lamp is.
2x Zo’n lamp is ongeveer 70 watt, standaard is 1 lamp 60 watt.
Xenon verbruikt minder stroom als een gloeilamp, dus daar zal je het niet in moeten zoeken.
Anders is het zelf makkelijk te checken, zet je licht eens uit als het lampje licht brand.Tevens kan je even je massa weerstand tussen de min van de dynamo en de minpool van de accu controleren.
Deze zou na genoeg minder als 1 ohm aan moeten geven.I know…. ik heb het alarm zelf gemonteerd, het incl inbouwen vond ik ook veel te duur.
Ziet er netje uit chef, ik had alleen persoonlijk de woofers net andersom gemonteerd (dan zie je de aansluitingen niet direct zitten)
De extra massa kabel van de minpool van de accu naar het chassis wordt vaak vergeten.
Ik had er zelf ook nooit bij nagedacht maar eigenlijk wel logisch dat je daar ook wel een extra kabel moet maken.En een condensator heb je echt wel nodig voor die sub, je schikt ervan wat het spanningsverlies al is als de sub goed te keer gaat. (zonder motor draaiend dan)
Schakelaar (hendel) defect?
Doen ze heb beide kanten (links/rechts) niet of maar 1 kant?Je zou eventueel kunnen kijken of de steker nog goed vast zit.
Geeft niet te snel de schuld aan de Opel dealer.
Pioneer staat er erg om bekent dat de line out vaak kapot gaat.
Daardoor wist de PAI boer ook wel dat de radio waarschijnlijk het probleem moest zijn. -
AuteurBerichten