Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je komt dan uit op 40.6 x 9.3 cm (is dus min 2x hout dikte), de sleuf kan je aan de linkerkant of rechterkant van je sub maken (zelfde zijde). De diepte blijf hetzelfde.
Berekeningen:
Hoogte van de sleuf:
45 – 2.2 – 2.2 = 40.6 cmBreedte van de sleuf:
378 / 40.6 = 9.3 cm (Oppervlakte delen door de hoogte met als eindresultaat de breedte)Een sleuf aan de onderkant (liggende) is mogelijk, maar deze kan niet de gehele breedte van de kist gebruiken (i.v.m. de verhouding 9 / 1). Daarom is het makkelijker om een staande sleuf te maken.
Waarschijnlijk bedoel je de sleuf poort, je moet dan de verhouding niet kleiner maken als 9 / 1 anders wordt de gleuf te dun.
Ik zal zo wel ff aan het rekenen slaan, had je BTW al een hoogte en breedte maat van de front van je kist (kant van je sub)?22 februari 2009 om 17:17 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466832Mag je collega je wel bedanken, dat er zulke vriendelijke forumers z’n probleem hebben opgelost….:P:P:P:jerry:jerry:jerry
Oppervlakte cirkel = pi x straal ²
De straal is de helft van de diameter :oVoor jou is de diameter dan 21.9382 cm
Basis wiskunde….. :P :jerry:jerry:jerry
Dan verwacht ik dat je geen problemen hiermee zult ondervinden.
Een beetje schommelen van de voedingsspanning kan de elektronica wel tegen.Dan mogen ze wel een hele dikke accu of condensator hebben geplaatst om de spanning stabiel te houden :P
Zo’n spanningsstabilisator is meer bedoeld om lf/hf piekjes op de voedingsspanning te elimineren, niet om grote stroom tekorten op de vullen.
Een condensator is eigenlijk pas nodig als je een stroom tekort krijgt, bijv. knipperende lampen.
Per 1000W wordt er een 1Farad condensator berekend.Heb je ook de massa aangepast bij de accu (vanaf de minpool naar een massapunt)?
De voedingskabel is ruim voldoende voor jou mits niet lager gaat als 2 ohm (700 Watt RMS).Een versterker is inderdaad geen inductieve belasting, en zal dus inderdaad geen verhoging van de spanning opleveren. Maar wat wel schadelijk kan zijn, is het schommelde voedingsniveau. De steile flanken die hierdoor ontstaan kunnen inderdaad elektronica slopen (meestal veroorzaakt door de subwoofer versterker).
Dit wil niet zeggen dat het gebeurd, maar het is in de theorie wel mogelijk.Nog een tip: Kijk naar het RMS vermogen van een versterker. Piek vermogen is een waarde die je toch niet gaat behalen.
Ik denk dat er geen spanningstabilisatoren zijn, die de spanning stabiel kunnen houden met een audio installatie.
Ik denk dat je dan toch moet gaan zoeken naar een goed voeding voor je audio, je kan hierbij aan de volgende punten denken:
– Juiste diameter (mm2) voedingskabel
– Juiste massa punten, ook bij de accu de bestaande kabel aanpassen/extra aansluiten
– Condensator (is niet perse nodig indien je voeding goed aangelegd is)
– Gel accu monteren (extra of i.p.v. je loodaccu)Maar let wel op, dit zijn enkele punten waarop je zou kunnen letten. Het is makkelijker als je plaats wat je van plan bent, een 4×100 watt versterker levert geen grote pieken op. 2000 watt bijv. weer wel.
is niet moeilijk, maar je heb wel een T25 (torx schroevendraaier) nodig.
Vergeet niet de 2 schroeven aan de voorkant (even je bank naar voren klappen) en het ronde stukje plastic, en het schroefje achter bij de schokdemper (achter het klepje).
Alle schroeven los draaien en dan zit het paneel al zo goed als los, wrikken is absoluut niet nodig..17 februari 2009 om 20:33 In reactie op: Subwoofer plaatsen in kofferbak Manta coupe: Heeft het zin? #17467091de meeste BMW’s hebben ook een gesloten kofferbak, en ze gebruiken toch een woofer.
Het nadeel is dat je veel vermogen nodig hebt om de bassen naar de cabine te krijgen, en dat je vervorming niet hoort.17 februari 2009 om 20:29 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466828quote van Willem:
A stijl rechts
net als bij de corsa-B en de Vectra-A
bij de vectra-A en astra-F ligt hij verstopt achter de motorcomputer:P
17 februari 2009 om 20:15 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466825Dat zou je even aan willem v6 moeten vragen, dat is echt zijn afdeling :P
Heb je de kiekert al gevonden?
16 februari 2009 om 22:04 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466822meet de zekering 20A is door met een meter, zover ik in de vraagbaak kan zien is deze de enige zekering tussen de accu en de kiekert.
Check gelijk eens wat 14XE zegt, is er iets met de bekabeling aangepast?
16 februari 2009 om 11:53 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466819Bij m’n pa’s auto heb ik de bruin/rood en bruin/wit gebruikt. (de Zwart/rood en Zwart/geel zijn de stuurdraden van de motor :mad:)
Dit werkt zonder problemen.Waarschijnlijk heb je een kapotte kiekert, je zou deze aan de bijrijders kant moeten kunnen vinden.
15 februari 2009 om 21:58 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466817BTW als de kiekert kapot is dan werkt je CV meestal helemaal niet meer.
Je kan dit checken door beide draden los te halen en dan de CV te testen. (eventueel even je minpool los halen zoals hierboven beschreven)
Als dan je CV normaal werkt dan hoef je niet bang te zijn dan de kiekert defect is.15 februari 2009 om 21:50 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466815Als je denkt dat ie in de beveiliging staat dan even de min pool loshalen, dan gaat de kiekert uit de beveiliging.
De draden, sluit ze eens andersom aan, heb je lock/unlock per ongeluk niet omgedraaid?
Bij mijn alarm worden de deuren ook geopend als ze dicht zitten ( EDIT: na het uitzetten van de motor dan :jerry) .Of haal een van de draden eens los en kijk of het dan wel goed werkt, zo niet eens de andere los.
Volgens mij heb ik bij m’n pa’s astra de zwart/rood en zwart/geel gebruikt om de deuren te openen en sluiten.
Kan het morgen wel even nakijken voor je als je wilt?15 februari 2009 om 20:34 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466808origineel gepost door CorsaSport1400i
nu kan de centrale vergrendeling alleen werken als de motor loopt/contact aanstaat.
normaal hoort dit altijd te werken.Hieruit haalde ik dat ie geen constante spanning kreeg, but anyway is dus niet het probleem. Na het bestuderen van het schema kwam ik erachter dat je beide draden niet goed heb zitten. Je moet hebben Zwart/Geel (BKYE) en Zwart Rood (BKRD) beiden te vinden aan de linkerkant bij de bestuurder (achter het paneel links onder)
de kiekert hoef je niet te zoeken, je hebt alleen de open/sluit draden nodig.
De open en sluit puls zijn beide massa geschakeld :P
15 februari 2009 om 17:10 In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466806Zorg eerst eens dat je i.p.v. de geschakelde plus een constante plus (met een losse zekering) op de spyball kit zet, dan is waarschijnlijk het probleem van het sluiten ook opgelost.
Je hebt waarschijnlijk een wat goedkopere set ingebouwd, die hebben wel eens last van een mis fire.
Het enige wat je zou kunnen doen is je leverancier eens aanspreken indien je nog garantie hebt (je zou dan een reparatie/vervanging kunnen eisen omdat het product gebreken vertoont.)
Als je geen garantie meer hebt dan zal je zelf in de gaten moeten houden of je lampen branden, of een andere set inbouwen (Camco/Pilot)welkom :thumbup
welkom :thumbup
standaard zou er een draad moeten liggen, daarvoor moet je achter de panelen kijken.
Waarschijnlijk kan je via de kapjes van je achterlichten al zien of er een kabel (los) hangt.zie antwoorden in het Corsa gedeelte
welkom :thumbup
Kijk eens in het tekoop topic
-
AuteurBerichten