Powercorsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 1,222)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Poort voor de Kicker Solo X 12 #17467533

    Je komt dan uit op 40.6 x 9.3 cm (is dus min 2x hout dikte), de sleuf kan je aan de linkerkant of rechterkant van je sub maken (zelfde zijde). De diepte blijf hetzelfde.

    Berekeningen:

    Hoogte van de sleuf:
    45 – 2.2 – 2.2 = 40.6 cm

    Breedte van de sleuf:
    378 / 40.6 = 9.3 cm (Oppervlakte delen door de hoogte met als eindresultaat de breedte)

    Een sleuf aan de onderkant (liggende) is mogelijk, maar deze kan niet de gehele breedte van de kist gebruiken (i.v.m. de verhouding 9 / 1). Daarom is het makkelijker om een staande sleuf te maken.

    In reactie op: Poort voor de Kicker Solo X 12 #17467531

    Waarschijnlijk bedoel je de sleuf poort, je moet dan de verhouding niet kleiner maken als 9 / 1 anders wordt de gleuf te dun.
    Ik zal zo wel ff aan het rekenen slaan, had je BTW al een hoogte en breedte maat van de front van je kist (kant van je sub)?

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466832

    Mag je collega je wel bedanken, dat er zulke vriendelijke forumers z’n probleem hebben opgelost….:P:P:P:jerry:jerry:jerry

    In reactie op: Poort voor de Kicker Solo X 12 #17467529

    Oppervlakte cirkel = pi x straal ²
    De straal is de helft van de diameter :o

    Voor jou is de diameter dan 21.9382 cm

    Basis wiskunde….. :P :jerry:jerry:jerry

    In reactie op: spanningsstabilisator #17467497

    Dan verwacht ik dat je geen problemen hiermee zult ondervinden.
    Een beetje schommelen van de voedingsspanning kan de elektronica wel tegen.

    In reactie op: spanningsstabilisator #17467495

    Dan mogen ze wel een hele dikke accu of condensator hebben geplaatst om de spanning stabiel te houden :P

    Zo’n spanningsstabilisator is meer bedoeld om lf/hf piekjes op de voedingsspanning te elimineren, niet om grote stroom tekorten op de vullen.

    In reactie op: spanningsstabilisator #17467493

    Een condensator is eigenlijk pas nodig als je een stroom tekort krijgt, bijv. knipperende lampen.
    Per 1000W wordt er een 1Farad condensator berekend.

    Heb je ook de massa aangepast bij de accu (vanaf de minpool naar een massapunt)?
    De voedingskabel is ruim voldoende voor jou mits niet lager gaat als 2 ohm (700 Watt RMS).

    In reactie op: spanningsstabilisator #17467491

    Een versterker is inderdaad geen inductieve belasting, en zal dus inderdaad geen verhoging van de spanning opleveren. Maar wat wel schadelijk kan zijn, is het schommelde voedingsniveau. De steile flanken die hierdoor ontstaan kunnen inderdaad elektronica slopen (meestal veroorzaakt door de subwoofer versterker).
    Dit wil niet zeggen dat het gebeurd, maar het is in de theorie wel mogelijk.

    Nog een tip: Kijk naar het RMS vermogen van een versterker. Piek vermogen is een waarde die je toch niet gaat behalen.

    In reactie op: spanningsstabilisator #17467489

    Ik denk dat er geen spanningstabilisatoren zijn, die de spanning stabiel kunnen houden met een audio installatie.
    Ik denk dat je dan toch moet gaan zoeken naar een goed voeding voor je audio, je kan hierbij aan de volgende punten denken:
    – Juiste diameter (mm2) voedingskabel
    – Juiste massa punten, ook bij de accu de bestaande kabel aanpassen/extra aansluiten
    – Condensator (is niet perse nodig indien je voeding goed aangelegd is)
    – Gel accu monteren (extra of i.p.v. je loodaccu)

    Maar let wel op, dit zijn enkele punten waarop je zou kunnen letten. Het is makkelijker als je plaats wat je van plan bent, een 4×100 watt versterker levert geen grote pieken op. 2000 watt bijv. weer wel.

    In reactie op: Achterspeakers Corsa B #17466561

    is niet moeilijk, maar je heb wel een T25 (torx schroevendraaier) nodig.
    Vergeet niet de 2 schroeven aan de voorkant (even je bank naar voren klappen) en het ronde stukje plastic, en het schroefje achter bij de schokdemper (achter het klepje).
    Alle schroeven los draaien en dan zit het paneel al zo goed als los, wrikken is absoluut niet nodig..

    de meeste BMW’s hebben ook een gesloten kofferbak, en ze gebruiken toch een woofer.
    Het nadeel is dat je veel vermogen nodig hebt om de bassen naar de cabine te krijgen, en dat je vervorming niet hoort.

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466828

    quote van Willem:

    A stijl rechts
    net als bij de corsa-B en de Vectra-A
    bij de vectra-A en astra-F ligt hij verstopt achter de motorcomputer

    :P

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466825

    Dat zou je even aan willem v6 moeten vragen, dat is echt zijn afdeling :P

    Heb je de kiekert al gevonden?

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466822

    meet de zekering 20A is door met een meter, zover ik in de vraagbaak kan zien is deze de enige zekering tussen de accu en de kiekert.

    Check gelijk eens wat 14XE zegt, is er iets met de bekabeling aangepast?

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466819

    Bij m’n pa’s auto heb ik de bruin/rood en bruin/wit gebruikt. (de Zwart/rood en Zwart/geel zijn de stuurdraden van de motor :mad:)
    Dit werkt zonder problemen.

    Waarschijnlijk heb je een kapotte kiekert, je zou deze aan de bijrijders kant moeten kunnen vinden.

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466817

    BTW als de kiekert kapot is dan werkt je CV meestal helemaal niet meer.
    Je kan dit checken door beide draden los te halen en dan de CV te testen. (eventueel even je minpool los halen zoals hierboven beschreven)
    Als dan je CV normaal werkt dan hoef je niet bang te zijn dan de kiekert defect is.

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466815

    Als je denkt dat ie in de beveiliging staat dan even de min pool loshalen, dan gaat de kiekert uit de beveiliging.

    De draden, sluit ze eens andersom aan, heb je lock/unlock per ongeluk niet omgedraaid?
    Bij mijn alarm worden de deuren ook geopend als ze dicht zitten ( EDIT: na het uitzetten van de motor dan :jerry) .

    Of haal een van de draden eens los en kijk of het dan wel goed werkt, zo niet eens de andere los.

    Volgens mij heb ik bij m’n pa’s astra de zwart/rood en zwart/geel gebruikt om de deuren te openen en sluiten.
    Kan het morgen wel even nakijken voor je als je wilt?

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466808

    origineel gepost door CorsaSport1400i

    nu kan de centrale vergrendeling alleen werken als de motor loopt/contact aanstaat.
    normaal hoort dit altijd te werken.

    Hieruit haalde ik dat ie geen constante spanning kreeg, but anyway is dus niet het probleem. Na het bestuderen van het schema kwam ik erachter dat je beide draden niet goed heb zitten. Je moet hebben Zwart/Geel (BKYE) en Zwart Rood (BKRD) beiden te vinden aan de linkerkant bij de bestuurder (achter het paneel links onder)

    de kiekert hoef je niet te zoeken, je hebt alleen de open/sluit draden nodig.

    De open en sluit puls zijn beide massa geschakeld :P

    In reactie op: probleempje bij het aansluiten van een spyball cv-kit #17466806

    Zorg eerst eens dat je i.p.v. de geschakelde plus een constante plus (met een losse zekering) op de spyball kit zet, dan is waarschijnlijk het probleem van het sluiten ook opgelost.

    In reactie op: xenon werkt af en toe niet #17466780

    Je hebt waarschijnlijk een wat goedkopere set ingebouwd, die hebben wel eens last van een mis fire.
    Het enige wat je zou kunnen doen is je leverancier eens aanspreken indien je nog garantie hebt (je zou dan een reparatie/vervanging kunnen eisen omdat het product gebreken vertoont.)
    Als je geen garantie meer hebt dan zal je zelf in de gaten moeten houden of je lampen branden, of een andere set inbouwen (Camco/Pilot)

    In reactie op: FF Voorstellen: THE MUD #17466638

    welkom :thumbup

    In reactie op: hallo ik ben ivco #17466639

    welkom :thumbup

    In reactie op: Achterspeakers Corsa B #17466559

    standaard zou er een draad moeten liggen, daarvoor moet je achter de panelen kijken.
    Waarschijnlijk kan je via de kapjes van je achterlichten al zien of er een kabel (los) hangt.

    In reactie op: probleem ruitenwissers #17466453

    zie antwoorden in het Corsa gedeelte

    In reactie op: wannabe opelcoureur #17466265

    welkom :thumbup

    Kijk eens in het tekoop topic

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 1,222)