Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij mij maakte het toch een redelijk verschil
Was het meeste in het benzine verbruik te merken ;)De c16nz is qua techniek gelijk aan de c14nz, het verschil zit um alleen in de cilinderinhoud.
18 augustus 2010 om 11:27 In reactie op: Corsa geparkeerd op mijn astra trekhaak en bumper #17714595Is altijd heel moeilijk, helaas.
Mn pa heeft het zelfs meegemaakt dat ie in de auto zat, reed een bestel bus langs en 3 auto’s hadden schade (allemaal de spiegel eraf). Doorgegeven aan de politie en die hebben het kenteken doorgekregen, ze sturen een brief en de persoon in kwestie ontkent dat die daar geweest is. (stond zelfs reclame op de bus welke overeen kwam).
Uiteindelijk maar op de sloop een andere spiegel gehaald en dus zelf betaald.17 augustus 2010 om 12:30 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372821Ziet er erg netjes uit, succes met de laatste loodjes
Gefeliciteerd
leuke foto’s
Welkom Thomas :thumbup
Het raam had je idd. wel via de verzekering kunnen claimen (wa + of hoger) maar je moet nooit gelijk claimen ;)
Je raam wat zo slecht sluit
Geleidingsrails die niet recht zitten/versleten of het mechaniek eronder is niet helemaal goed meer.Electrische probleem
Verdenk zelf de ECU, aangezien deze al een intern probleem heeft (93)Als die geen signaal afgeeft op welke stand de nokkenas staat zal de ontsteking niet werken ;)
Dan moet de radio er wel ondersteuning voor bieden, niet elke radio is hiervoor voorbereid :thumbup
Alex u2u’de mij al ;)
damm, succes met de afhandeling
Let wel op dat je er een voor de juiste brandstof koopt.
Anders klopt je toerenteller niet, diesel gaat tot 5000 en benzine tot 7000 :thumbupIk snap niet helemaal wat je bedoeld, maar let wel op dat een woofer een bepaalde kist grote nodig heeft om goed te functioneren.
Tip voor het maken van bijv. een bodemplaat, gebruik een stuk karton en je originele mat.
Teken de vorm van je mat af op het karton, knip het karton op maat en ga passen en aanpassen totdat je de juiste vorm hebt.
Als je deze hebt over tekenen op het hout en je hebt de juiste afmetingen.origineel gepost door alex
we zijn nog op zoek naar schroefset 2e hands dus als iemand die nog hebt liggen stuur maar een u2u :P
groeten alex
Ik neem aan voor de Corsa A??
Ik heb nog een setje van de Corsa B KW var 1 liggen, als het goed is is deze ook geschikt voor de Corsa ABedoel je niet de Rockford rfp2412??
Dit is een 200W RMS sub, zou dus kijken naar een mono welke 200W RMS aan 2 Ohm kan geven (mits je beide spoelen hebt aangesloten en dan ook nog parallel (plussen aan elkaar en minnen aan elkaar)
Weet niet wat je budget is, maar ik zou kijken dan naar een Rockford versterker.
Klinkt mij ook als een massa probleem.
Maak anders eens een eigen massa aan deze lichtunit naar de carrosserieHet probleem is dat je deze officieel niet los mag kopen, het moet eigenlijk ingebouwd worden.
Ik weet wel waar je er aan zou kunnen komen zonder inbouw, maar dat is wel een eindje uit te buurt.
Dat is Automat te HardenbergBij Opel is dit de Hall gever (even opgezocht ;) ).
Zie dat je uit Ermelo komt, dan zou je bij Pieper in Putten eens moeten kijken.
Die hebben regelmatig C14NZ’s staan (zit o.a. in de Corsa/Astra/Kadett)
Moet je alleen even opletten wat voor een ontsteking erop zit (meestal Bosch, maar er is nog een andere)Is redelijk makkelijk zelf te vervangen.
Verdeler kap los halen met de 2 klemmetjes
boutje onderaan los draaien (uit m’n hoofd sleutel 10)
Dan zit ie los, alleen nog even de stekker los halen.
Bij het in elkaar zetten even de rotor en verdeler kap controleren, indien deze niet meer schoongemaakt kan worden dan zou ik deze gelijk vervangen.Tip, niet alle bougie kabels in een keer los halen, maar stuk voor stuk en dan gelijk overzetten naar de nieuwe verdeler kap (wel even opletten hoe deze gemonteerd moet worden).
Even bij een garage de ontsteking laten afstellen, of je moet iemand kennen met een stroopje
Vermeld eens je motor type, er zijn teveel verschillende type motoren geleverd in de Astra’s
Mijn gevoel is een kapote pulsgever van de ontsteking (ben z’n naam ff kwijt zit achter de verdelerkap).Het wordt btw erg gewaardeerd als je je even voorsteld :thumbup
http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30Je bedriegt de meter eigenlijk, maar het is ook geen preciesie meting. Het gaat erom dat de waarde die eruit komt erg laag is, 0.3 a 0.4 komt meestal voor.
Als die veel hoger is dan heb je een probleem met de massaJe had bepaalde fabrikanten die veel uitval op moederboarden hadden (ook grote merken)
Allemaal bolle condensatoren, vervangen en meestal werkte het bord daarna zonder problemen ;)Niet helemaal.
De enige weg naar de minpool toe is de massa is het chassis. Daarnaast loopt er stroom door dit gedeelte (motor heeft toch stroom nodig om te kunnen lopen) waardoor het prima als shunt te gebruiken is.
Ik hoef je niet uit te leggen waar stroom loopt en spanning staat dat daar vermogen is.
Ook door de weerstand gaat er een spanning over de massa heen staan waar uiteindelijke je verlies dus dan zit. ;)Maar er zijn idd. meerdere manieren om dit te meten, en iedereen heeft zijn eigen voorkeur.
Tell me about it, dan weet je vast ook nog wel van de taiwanees die een incomplete formule had gekocht :D
klopt, maar dan is de condensator wel heel er versleten ;)
Weerstand is a.o. afhankelijk van temperatuur en indien slecht contact vaak ook van vocht.
Dit zou het wisselde starten/niet starten kunnen veroorzaken.Het is vrij eenvoudig te controleren
Ik weet niet of de ts een multimeter heeft, anders de motor starten en de weerstand tussen de motor en minpool meten op de ohm stand.Je kan um natuurlijk altijd vroegtijdig vervangen, als jou dat beter uit komt. (waarschijnlijk zal de dealer je dit ook adviseren ;) )
Idd. waterpomp en spanrollen dienen tegelijkertijd mee vervangen te worden.
Ik weet niet of je volgende week naar Sevenum toe gaat anders kan ik de hoes wel meenemen voor je :thumbup
origineel gepost door X-PloiD
Idd kan ook goed.Maja accu vervangen lijkt me beter.. hoe oud is die accu die er nu inzit ?
Kan zoiezo nooit kwaad een nieuwe accu.. zoduur zijn ze niet..
En vergeet niet je dynamo na tekijken..
Dynamo kan inderdaad al het hele probleem veroorzaken, heb het zelf meegemaakt met m’n b.
Dynamo vervangen alles opgelost ;)Reset um is en controlleer of je je foutmelding terug krijgt.
Meestal als je zulke codes krijgt moet je motorstoringslampje gaan branden. -
AuteurBerichten