Powercorsa

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,222)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: electrisch probleem astra 1.4 ,94 #17712178

    Bij mij maakte het toch een redelijk verschil
    Was het meeste in het benzine verbruik te merken ;)

    De c16nz is qua techniek gelijk aan de c14nz, het verschil zit um alleen in de cilinderinhoud.

    In reactie op: Corsa geparkeerd op mijn astra trekhaak en bumper #17714595

    Is altijd heel moeilijk, helaas.

    Mn pa heeft het zelfs meegemaakt dat ie in de auto zat, reed een bestel bus langs en 3 auto’s hadden schade (allemaal de spiegel eraf). Doorgegeven aan de politie en die hebben het kenteken doorgekregen, ze sturen een brief en de persoon in kwestie ontkent dat die daar geweest is. (stond zelfs reclame op de bus welke overeen kwam).
    Uiteindelijk maar op de sloop een andere spiegel gehaald en dus zelf betaald.

    Ziet er erg netjes uit, succes met de laatste loodjes

    In reactie op: kadett gsi 2,5 V6 #17354132

    Gefeliciteerd

    In reactie op: Nitrolympics pics! #17710703

    leuke foto’s

    In reactie op: Corsa B, Mm lampje, codes 13, 43 en 93 #17714021

    Welkom Thomas :thumbup

    Het raam had je idd. wel via de verzekering kunnen claimen (wa + of hoger) maar je moet nooit gelijk claimen ;)

    Je raam wat zo slecht sluit
    Geleidingsrails die niet recht zitten/versleten of het mechaniek eronder is niet helemaal goed meer.

    Electrische probleem
    Verdenk zelf de ECU, aangezien deze al een intern probleem heeft (93)

    In reactie op: electrisch probleem astra 1.4 ,94 #17712172

    Als die geen signaal afgeeft op welke stand de nokkenas staat zal de ontsteking niet werken ;)

    In reactie op: radio stuurbediening astra g #17713036

    Dan moet de radio er wel ondersteuning voor bieden, niet elke radio is hiervoor voorbereid :thumbup

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17377763

    Alex u2u’de mij al ;)

    In reactie op: verdommme !!!!! inbraak corsa ! #17712051

    damm, succes met de afhandeling

    In reactie op: tellerklokken veranderen? #17712089

    Let wel op dat je er een voor de juiste brandstof koopt.
    Anders klopt je toerenteller niet, diesel gaat tot 5000 en benzine tot 7000 :thumbup

    In reactie op: soundboard maken.. #17713109

    Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar let wel op dat een woofer een bepaalde kist grote nodig heeft om goed te functioneren.

    Tip voor het maken van bijv. een bodemplaat, gebruik een stuk karton en je originele mat.
    Teken de vorm van je mat af op het karton, knip het karton op maat en ga passen en aanpassen totdat je de juiste vorm hebt.
    Als je deze hebt over tekenen op het hout en je hebt de juiste afmetingen.

    In reactie op: NL-TUNING TOPIC: #17377761

    origineel gepost door alex

    we zijn nog op zoek naar schroefset 2e hands dus als iemand die nog hebt liggen stuur maar een u2u :P

    groeten alex

    Ik neem aan voor de Corsa A??
    Ik heb nog een setje van de Corsa B KW var 1 liggen, als het goed is is deze ook geschikt voor de Corsa A

    In reactie op: rfz 2412 #17713077

    Bedoel je niet de Rockford rfp2412??

    Dit is een 200W RMS sub, zou dus kijken naar een mono welke 200W RMS aan 2 Ohm kan geven (mits je beide spoelen hebt aangesloten en dan ook nog parallel (plussen aan elkaar en minnen aan elkaar)

    Weet niet wat je budget is, maar ik zou kijken dan naar een Rockford versterker.

    In reactie op: Verlichting achter na het wassen #17712181

    Klinkt mij ook als een massa probleem.
    Maak anders eens een eigen massa aan deze lichtunit naar de carrosserie

    In reactie op: Clifford #17712487

    Het probleem is dat je deze officieel niet los mag kopen, het moet eigenlijk ingebouwd worden.
    Ik weet wel waar je er aan zou kunnen komen zonder inbouw, maar dat is wel een eindje uit te buurt.
    Dat is Automat te Hardenberg

    In reactie op: electrisch probleem astra 1.4 ,94 #17712170

    Bij Opel is dit de Hall gever (even opgezocht ;) ).
    Zie dat je uit Ermelo komt, dan zou je bij Pieper in Putten eens moeten kijken.
    Die hebben regelmatig C14NZ’s staan (zit o.a. in de Corsa/Astra/Kadett)
    Moet je alleen even opletten wat voor een ontsteking erop zit (meestal Bosch, maar er is nog een andere)

    Is redelijk makkelijk zelf te vervangen.
    Verdeler kap los halen met de 2 klemmetjes
    boutje onderaan los draaien (uit m’n hoofd sleutel 10)
    Dan zit ie los, alleen nog even de stekker los halen.
    Bij het in elkaar zetten even de rotor en verdeler kap controleren, indien deze niet meer schoongemaakt kan worden dan zou ik deze gelijk vervangen.

    Tip, niet alle bougie kabels in een keer los halen, maar stuk voor stuk en dan gelijk overzetten naar de nieuwe verdeler kap (wel even opletten hoe deze gemonteerd moet worden).

    Even bij een garage de ontsteking laten afstellen, of je moet iemand kennen met een stroopje

    In reactie op: electrisch probleem astra 1.4 ,94 #17712167

    Vermeld eens je motor type, er zijn teveel verschillende type motoren geleverd in de Astra’s
    Mijn gevoel is een kapote pulsgever van de ontsteking (ben z’n naam ff kwijt zit achter de verdelerkap).

    Het wordt btw erg gewaardeerd als je je even voorsteld :thumbup
    http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30

    In reactie op: GSI start soms wel, soms niet #17710790

    Je bedriegt de meter eigenlijk, maar het is ook geen preciesie meting. Het gaat erom dat de waarde die eruit komt erg laag is, 0.3 a 0.4 komt meestal voor.
    Als die veel hoger is dan heb je een probleem met de massa

    Je had bepaalde fabrikanten die veel uitval op moederboarden hadden (ook grote merken)
    Allemaal bolle condensatoren, vervangen en meestal werkte het bord daarna zonder problemen ;)

    In reactie op: GSI start soms wel, soms niet #17710788

    Niet helemaal.

    De enige weg naar de minpool toe is de massa is het chassis. Daarnaast loopt er stroom door dit gedeelte (motor heeft toch stroom nodig om te kunnen lopen) waardoor het prima als shunt te gebruiken is.

    Ik hoef je niet uit te leggen waar stroom loopt en spanning staat dat daar vermogen is.
    Ook door de weerstand gaat er een spanning over de massa heen staan waar uiteindelijke je verlies dus dan zit. ;)

    Maar er zijn idd. meerdere manieren om dit te meten, en iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

    Tell me about it, dan weet je vast ook nog wel van de taiwanees die een incomplete formule had gekocht :D

    In reactie op: GSI start soms wel, soms niet #17710786

    klopt, maar dan is de condensator wel heel er versleten ;)

    Weerstand is a.o. afhankelijk van temperatuur en indien slecht contact vaak ook van vocht.
    Dit zou het wisselde starten/niet starten kunnen veroorzaken.

    Het is vrij eenvoudig te controleren
    Ik weet niet of de ts een multimeter heeft, anders de motor starten en de weerstand tussen de motor en minpool meten op de ohm stand.

    In reactie op: wijsheid ? #17711747

    Je kan um natuurlijk altijd vroegtijdig vervangen, als jou dat beter uit komt. (waarschijnlijk zal de dealer je dit ook adviseren ;) )

    Idd. waterpomp en spanrollen dienen tegelijkertijd mee vervangen te worden.

    In reactie op: iemand ervaring met een goede autohoes #17711589

    Ik weet niet of je volgende week naar Sevenum toe gaat anders kan ik de hoes wel meenemen voor je :thumbup

    In reactie op: corsa wil niet meer starten #17711438

    origineel gepost door X-PloiD
    Idd kan ook goed.

    Maja accu vervangen lijkt me beter.. hoe oud is die accu die er nu inzit ?

    Kan zoiezo nooit kwaad een nieuwe accu.. zoduur zijn ze niet..

    En vergeet niet je dynamo na tekijken..

    Dynamo kan inderdaad al het hele probleem veroorzaken, heb het zelf meegemaakt met m’n b.
    Dynamo vervangen alles opgelost ;)

    In reactie op: Foutmelding bij uitlezen #17710812

    Reset um is en controlleer of je je foutmelding terug krijgt.
    Meestal als je zulke codes krijgt moet je motorstoringslampje gaan branden.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,222)