Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voeding voor de brandstofpomp komt uit het brandstofpomprelais.
Als het goed is, is deze kabel blauw. Deze kabel moet wel afgezekerd worden tussen relais en benzinepomp..
De kabel voor de toerenteller is groen. Deze komt uit de ontsteking en loopt naar de computer. Deze kun je aftakken voor het signaal naar de toerenteller.
Dit is een pulserende massa. Geen rare metingen aan verrichten en niet verkeerd aansluiten!!Volgens de site van Kroon-oil:
Aanbevolen produkt:
Transmission Oil SP 1051Goed alternatief:
Gearlube GL-4 80W22 januari 2012 om 14:31 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945304Carter van de bak ook mooi opgeknapt zie ik??
Jo, je moet natuurlijk helemaal zelf bepalen wat jou stevig genoeg lijkt voor de diverse onderdelen.
Je hebt immers in de loop der jaren al genoeg zwakke punten ontdekt in diverse onderdelen.Echter:
Teveel plaatselijke warmte inbrengen in staal, kan vervelende gevolgen hebben op de lange termijn. Dit heeft vooral te maken met de manier waarop het materiaal na verhitting afkoeld. Meestal gaat dit te snel en wordt het staal onbewust plaatselijk “gehard”. Op de scheidingslijn tussen het “geharde” staal (grote moleculen) en het niet-geharde staal (kleine moleculen), ontstaan vaak scheuren.Ik denk dat de vraag van @Danny ook is gebaseerd op de vraag of het wel verstandig is om een stabilisatorstang te verhitten??
Kijk eens goed of je wel het juiste lampje in het dashboard hebt zitten.
Als dit lampje een verkeerde waarde heeft, dan krijg je hele vreemde dingen.
Als het lampje bijvoorbeeld 2 watt moet zijn, maar er zit een 1 Watt lampje in…………….dan zit daar een dunner gloeidraadje in. Er kan dan dus minder stroom door het lampje lopen, waardoor ook de veldbekrachtiging van de dynamo niet op gang komt.
Tevens kan er een breuk in de print zitten achter het dashboard. Als je wat langer rijdt……wordt de auto warmer (interieurtemperatuur). Hierdoor zet de print iets uit, waardoor het print-spoor weer contact maakt. Hierdoor loopt er weer stroom door het dynamolampje en wordt het veld weer bekrachtigd, waardoor de dynamo weer gaat laden.
Contact-oppervlakken van de aansluitingen achterop je startmotor goed schoonmaken kan helpen tegen het zachte opgloeien van het dynamolampje.
Dat is een lastige !!! :hmmz
Heb je wellicht onlangs iets veranderd / ingebouwd, waarvan je denkt dat dat er totaal niets mee te maken heeft?
Kun je de afsluiters op je tank en onder de motorkap tijdelijk buitenom bekrachtigen, om te kijken of het probleem dan wegblijft?
Als het probleem dan blijft, moet je het toch in de verdamper gaan zoeken.
Via de startmotor krijgt het systeem ook een signaal om extra in te spuiten.
Volgens mij loopt dat kabeltje naar je brandstofpomprelais.Misschien ook even iets om te checken (dit heeft alleen met het starten te maken, natuurlijk niet met het moeilijke koud stationair lopen.
Je vraagt: “waar staat de ET-waarde voor?”
Het is toch wel even belangrijk om dat goed uit te zoeken!
Hier vind je veel info:
Ik ben wat minder thuis in de 2.2E
Is de temperatuursensor, waar jij het over hebt, bruin van kleur?
dan is het de temperatuur-tijdschakelaar.Deze moet ook goede massa krijgen vanaf het thermostaathuis.
Zitten er massa-kabels aangesloten achterop je injectie-spruitstuk?
Zijn de contactoppervlakken hiervan goed schoon?Gasklep-positiesensor kun je meten.
Stekker eraf. Multimeter op “weerstand meten” en meetpennen op contacten van gasklep-positie-sensor. Stationair dienen er twee (van de drie) contacten met elkaar doorverbonden te zijn. Vol-gas dient het middelste contact doorverbonden te zijn met het andere contact. (volgens mij is het middelste contact de “common”).Als je dat driehoekje zwart maakt, lijkt de auto iets langer en lager.
Zeker met zwarte sierlijsten zou ik dat driehoekje zeker niet blauw laten.
Ik zie het vaker en hieraan herken je altijd meteen of een auto (wellicht effe snel) is overgespoten.Maar……………gelukkig verschillen de smaken van iedereen………………….anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden met dezelfde wielen enz.
Voor de rest heb ik veel waardering voor je werk :thumbup :thumbup
Nee……………..nog niet beginnen met opbouwen!!!!
EERST de driehoekjes bij de C-stijl, en het plaatwerk achter de “kieuwen” zwart spuiten !!!
Dit wordt vaak vergeten, maar je ergert je er later dood aan.
Echt…………doen hoor ;)

Aanslagschroef van je gasklep mag je niet verdraaien!
Werkt de gasklep-positiesensor goed?
Heb je de leerlaufregler (zwarte kastje) al een keer uitgewisseld? Ik ga ervan uit dat je een luchtomloopklep hebt met stappenmotor?
Werkt de koudstart-injector (als je die hebt op de achterkant van het spruitstuk)?
Meld je dit ook even netjes aan evenementen@mantaclub.nl ?
Die Schmidt Modern line velgen zijn mooi (onder die Golf).
Niet groter dan 16 inch gaan, want dat vind ik niet zo mooi (smaak).
7J ET 15
Maar ook daar zijn de meningen weer over verdeeld.
Probleem van je knipperlicht zit zeer waarschijnlijk in je stuurkolomschakelaar.
Je kunt het proberen met contact-spray.
Je kunt ook proberen om een andere stuurkolomschakelaar aan te sluiten op de onderkant van de zekeringkast (wel even dat deel van het dashboard verwijderen (2 schroefjes).
Je deur veert terug toch? Je wilt hem dicht doen, maar hij valt niet in de sluiting?
Dan moet je de pen die in de deursponning zit losdraaien, verplaatsen naar de buitenkant van de auto en weer vastdraaien.
Let goed op de hoogte van de deur (hij mag niet naar boven of naar onderen worden gedwongen tijdens het sluiten).
Als de deur gesloten is, moet de knik exact op dezelfde hoogte zitten ald de knik in het achterscherm.Nooit geweten !!
Weer iets geleerd………. :wors
Ik wist niet dat een carburateur-motor een stationair regelkastje had???
Ik dacht dat alleen de motoren met een stappen-motor geregelde lucht-omloopklep een leerlaufregler hadden?
Dus ik vraag me af: is dit kastje niet iets anders geweest? :hmmz
15 januari 2012 om 20:18 In reactie op: LAATSTE WENS MANTA-A (OVERLEDEN 19-04-2012)restauratie manta #17969815Balen dat ik er niet bij was, maar de Manta is nog niet betrouwbaar genoeg (bleek vandaag).
Het verslagje en de foto’s mogen ook los hier naartoe hoor.
Dan voeg ik het wel samen.
Wil je ook die mail van de familie erin verwerken?
Super gedaan allemaal!!! :thumbup :thumbup
Ja hoor, dat kan.
Je moet alleen even bij een revisiebedrijf andere zetels laten plaatsen en de klepgeleiders laten checken.
Als je slim bent, plaats je geharde klepzetels (ze doen volgens mij niet anders meer) en zorg je ervoor dat zowel de inlaat als de uitlaat voorzien kunnen worden van klephoedjes (als dit niet al het geval is).
Hebben we te maken met een contactpunt-ontsteking of electronische?
Zit de “geweven” massakabel wel tussen blok en carrosserie onderaan bij het vliegwiel aan de bijrijderskant.???
3 januari 2012 om 23:30 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945269Als je er ruimte voor hebt, had ik zoiets in gedachten:

En als je electronische ontsteking hebt…………….heb je dan ook een bobine welke voor electronische ontsteking bedoeld is?
Er zit namelijk verschil in bobines.
1 januari 2012 om 22:35 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945259Elke dag weer even kijken of er vorderingen zijn…………….
Ik zit alleen nog steeds te kijken naar de constructie van de steun van de versnellingsbak…………
Ik zou daar toch nog 2 schoren in lassen (een omgekeerde “V”).
Het staat niet in verhouding met de contructie van de motorsteunen die je normaal gesproken maakt. :hmmz
Natuurlijk valt de belasting op dit punt bij normaal gebruik erg mee. Ik kijk dan ook even naar de extremere belastingen, snel bochtenwerk en langdurige trillingen.
Wij zijn toen met de nachtboot vanaf Hoek van Holland gegaan. Vanaf Harwich is het dan nog ongeveer 200km.
Anders moet je eerst naar Frankrijk rijden en in Engeland weer een grote afstand, maar daar hadden wij niet zoveel trek in.
Met de boot: 270 euro retour (Auto, 2 volwassenen, 1 kind). Dit is exclusief de hut, welke je bij een nachtelijke overtocht MOET boeken.
Met de trein kost het ongeveer 150 euro retour (als ik de site goed snap…………..)
Dan moet je alleen de extra brandstof meerekenen.
Waarschijnlijk bedoel je deze:
VBOA National Rally
Date: Saturday 14 July 2012 – Sunday 15 July 2012
Location: Billing Aquadrome, nr Northampton
Description: What we call the Big One – Billing! 2012 sees the 30th anniversary of a Vauxhall gathering on the Billing site so it will be a special celebration.1 januari 2012 om 19:16 In reactie op: Hulp info gevraagd over storing/manta die niet wil starten. #17958229Dit moeten volgens mij de nummers zijn:
Computer (ECU) : BOSCH 0 280 000 301
Luchthoeveelheidsmeter : BOSCH 0 280 202 030
Ontstekingsmodule: BOSCH 1227 022 008
Ontsteking : BOSCH 0 237 020 040
-
AuteurBerichten