postbusmanta

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,307)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ascona b 2.2e koude start storing #17979880

    Voeding voor de brandstofpomp komt uit het brandstofpomprelais.

    Als het goed is, is deze kabel blauw. Deze kabel moet wel afgezekerd worden tussen relais en benzinepomp..

    De kabel voor de toerenteller is groen. Deze komt uit de ontsteking en loopt naar de computer. Deze kun je aftakken voor het signaal naar de toerenteller.
    Dit is een pulserende massa. Geen rare metingen aan verrichten en niet verkeerd aansluiten!!

    In reactie op: cih 265-getrag bak. #17979546

    Volgens de site van Kroon-oil:

    Aanbevolen produkt:
    Transmission Oil SP 1051

    Goed alternatief:
    Gearlube GL-4 80W

    Carter van de bak ook mooi opgeknapt zie ik??

    Jo, je moet natuurlijk helemaal zelf bepalen wat jou stevig genoeg lijkt voor de diverse onderdelen.
    Je hebt immers in de loop der jaren al genoeg zwakke punten ontdekt in diverse onderdelen.

    Echter:
    Teveel plaatselijke warmte inbrengen in staal, kan vervelende gevolgen hebben op de lange termijn. Dit heeft vooral te maken met de manier waarop het materiaal na verhitting afkoeld. Meestal gaat dit te snel en wordt het staal onbewust plaatselijk “gehard”. Op de scheidingslijn tussen het “geharde” staal (grote moleculen) en het niet-geharde staal (kleine moleculen), ontstaan vaak scheuren.

    Ik denk dat de vraag van @Danny ook is gebaseerd op de vraag of het wel verstandig is om een stabilisatorstang te verhitten??

    In reactie op: Dynamo probleem #17979717

    Kijk eens goed of je wel het juiste lampje in het dashboard hebt zitten.

    Als dit lampje een verkeerde waarde heeft, dan krijg je hele vreemde dingen.

    Als het lampje bijvoorbeeld 2 watt moet zijn, maar er zit een 1 Watt lampje in…………….dan zit daar een dunner gloeidraadje in. Er kan dan dus minder stroom door het lampje lopen, waardoor ook de veldbekrachtiging van de dynamo niet op gang komt.

    Tevens kan er een breuk in de print zitten achter het dashboard. Als je wat langer rijdt……wordt de auto warmer (interieurtemperatuur). Hierdoor zet de print iets uit, waardoor het print-spoor weer contact maakt. Hierdoor loopt er weer stroom door het dynamolampje en wordt het veld weer bekrachtigd, waardoor de dynamo weer gaat laden.

    Contact-oppervlakken van de aansluitingen achterop je startmotor goed schoonmaken kan helpen tegen het zachte opgloeien van het dynamolampje.

    In reactie op: Opel Rekord 2.0S LPG probleem #17980805

    Dat is een lastige !!! :hmmz

    Heb je wellicht onlangs iets veranderd / ingebouwd, waarvan je denkt dat dat er totaal niets mee te maken heeft?

    Kun je de afsluiters op je tank en onder de motorkap tijdelijk buitenom bekrachtigen, om te kijken of het probleem dan wegblijft?

    Als het probleem dan blijft, moet je het toch in de verdamper gaan zoeken.

    In reactie op: ascona b 2.2e koude start storing #17979878

    Via de startmotor krijgt het systeem ook een signaal om extra in te spuiten.
    Volgens mij loopt dat kabeltje naar je brandstofpomprelais.

    Misschien ook even iets om te checken (dit heeft alleen met het starten te maken, natuurlijk niet met het moeilijke koud stationair lopen.

    In reactie op: nieuwe schoenen voor mijn manta b #17965934

    Je vraagt: “waar staat de ET-waarde voor?”

    Het is toch wel even belangrijk om dat goed uit te zoeken!

    Hier vind je veel info:

    http://www.steekmaat.nl/etwaarde.php

    In reactie op: ascona b 2.2e koude start storing #17979876

    Ik ben wat minder thuis in de 2.2E

    Is de temperatuursensor, waar jij het over hebt, bruin van kleur?
    dan is het de temperatuur-tijdschakelaar.

    Deze moet ook goede massa krijgen vanaf het thermostaathuis.

    Zitten er massa-kabels aangesloten achterop je injectie-spruitstuk?
    Zijn de contactoppervlakken hiervan goed schoon?

    Gasklep-positiesensor kun je meten.
    Stekker eraf. Multimeter op “weerstand meten” en meetpennen op contacten van gasklep-positie-sensor. Stationair dienen er twee (van de drie) contacten met elkaar doorverbonden te zijn. Vol-gas dient het middelste contact doorverbonden te zijn met het andere contact. (volgens mij is het middelste contact de “common”).

    In reactie op: restauratie b manta Update 27-02 #17908749

    Als je dat driehoekje zwart maakt, lijkt de auto iets langer en lager.

    Zeker met zwarte sierlijsten zou ik dat driehoekje zeker niet blauw laten.
    Ik zie het vaker en hieraan herken je altijd meteen of een auto (wellicht effe snel) is overgespoten.

    Maar……………gelukkig verschillen de smaken van iedereen………………….anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden met dezelfde wielen enz.

    Voor de rest heb ik veel waardering voor je werk :thumbup :thumbup

    In reactie op: restauratie b manta Update 27-02 #17908747

    Nee……………..nog niet beginnen met opbouwen!!!!

    EERST de driehoekjes bij de C-stijl, en het plaatwerk achter de “kieuwen” zwart spuiten !!!

    Dit wordt vaak vergeten, maar je ergert je er later dood aan.

    Echt…………doen hoor ;)

    In reactie op: ascona b 2.2e koude start storing #17979874

    Aanslagschroef van je gasklep mag je niet verdraaien!

    Werkt de gasklep-positiesensor goed?

    Heb je de leerlaufregler (zwarte kastje) al een keer uitgewisseld? Ik ga ervan uit dat je een luchtomloopklep hebt met stappenmotor?

    Werkt de koudstart-injector (als je die hebt op de achterkant van het spruitstuk)?

    In reactie op: 2.0 e loopt vaag(loopt weer) #17928416

    Meld je dit ook even netjes aan evenementen@mantaclub.nl ?

    In reactie op: nieuwe schoenen voor mijn manta b #17965925

    Die Schmidt Modern line velgen zijn mooi (onder die Golf).

    Niet groter dan 16 inch gaan, want dat vind ik niet zo mooi (smaak).

    7J ET 15

    Maar ook daar zijn de meningen weer over verdeeld.

    In reactie op: 2 kleine probleempjes #17977823

    Probleem van je knipperlicht zit zeer waarschijnlijk in je stuurkolomschakelaar.

    Je kunt het proberen met contact-spray.

    Je kunt ook proberen om een andere stuurkolomschakelaar aan te sluiten op de onderkant van de zekeringkast (wel even dat deel van het dashboard verwijderen (2 schroefjes).

    Je deur veert terug toch? Je wilt hem dicht doen, maar hij valt niet in de sluiting?

    Dan moet je de pen die in de deursponning zit losdraaien, verplaatsen naar de buitenkant van de auto en weer vastdraaien.

    Let goed op de hoogte van de deur (hij mag niet naar boven of naar onderen worden gedwongen tijdens het sluiten).
    Als de deur gesloten is, moet de knik exact op dezelfde hoogte zitten ald de knik in het achterscherm.

    In reactie op: stationair kastje onder dahsboard 2.0 S #17975179

    Nooit geweten !!

    Weer iets geleerd………. :wors

    In reactie op: stationair kastje onder dahsboard 2.0 S #17975177

    Ik wist niet dat een carburateur-motor een stationair regelkastje had???

    Ik dacht dat alleen de motoren met een stappen-motor geregelde lucht-omloopklep een leerlaufregler hadden?

    Dus ik vraag me af: is dit kastje niet iets anders geweest? :hmmz

    Balen dat ik er niet bij was, maar de Manta is nog niet betrouwbaar genoeg (bleek vandaag).

    Het verslagje en de foto’s mogen ook los hier naartoe hoor.

    Dan voeg ik het wel samen.

    Wil je ook die mail van de familie erin verwerken?

    Super gedaan allemaal!!! :thumbup :thumbup

    In reactie op: 2.4 kleppen in 2.0 kop #17871115

    Ja hoor, dat kan.

    Je moet alleen even bij een revisiebedrijf andere zetels laten plaatsen en de klepgeleiders laten checken.

    Als je slim bent, plaats je geharde klepzetels (ze doen volgens mij niet anders meer) en zorg je ervoor dat zowel de inlaat als de uitlaat voorzien kunnen worden van klephoedjes (als dit niet al het geval is).

    In reactie op: Probleem ontsteking #17969526

    Hebben we te maken met een contactpunt-ontsteking of electronische?

    Zit de “geweven” massakabel wel tussen blok en carrosserie onderaan bij het vliegwiel aan de bijrijderskant.???

    Als je er ruimte voor hebt, had ik zoiets in gedachten:

    In reactie op: Krijg de manta niet meer gestart #17900498

    En als je electronische ontsteking hebt…………….heb je dan ook een bobine welke voor electronische ontsteking bedoeld is?

    Er zit namelijk verschil in bobines.

    Elke dag weer even kijken of er vorderingen zijn…………….

    Ik zit alleen nog steeds te kijken naar de constructie van de steun van de versnellingsbak…………

    Ik zou daar toch nog 2 schoren in lassen (een omgekeerde “V”).

    Het staat niet in verhouding met de contructie van de motorsteunen die je normaal gesproken maakt. :hmmz

    Natuurlijk valt de belasting op dit punt bij normaal gebruik erg mee. Ik kijk dan ook even naar de extremere belastingen, snel bochtenwerk en langdurige trillingen.

    In reactie op: treffen manta in engeland #17966775

    Wij zijn toen met de nachtboot vanaf Hoek van Holland gegaan. Vanaf Harwich is het dan nog ongeveer 200km.

    Anders moet je eerst naar Frankrijk rijden en in Engeland weer een grote afstand, maar daar hadden wij niet zoveel trek in.

    Met de boot: 270 euro retour (Auto, 2 volwassenen, 1 kind). Dit is exclusief de hut, welke je bij een nachtelijke overtocht MOET boeken.

    Met de trein kost het ongeveer 150 euro retour (als ik de site goed snap…………..)

    Dan moet je alleen de extra brandstof meerekenen.

    In reactie op: treffen manta in engeland #17966773

    Waarschijnlijk bedoel je deze:

    VBOA National Rally
    Date: Saturday 14 July 2012 – Sunday 15 July 2012
    Location: Billing Aquadrome, nr Northampton
    Description: What we call the Big One – Billing! 2012 sees the 30th anniversary of a Vauxhall gathering on the Billing site so it will be a special celebration.

    Dit moeten volgens mij de nummers zijn:

    Computer (ECU) : BOSCH 0 280 000 301

    Luchthoeveelheidsmeter : BOSCH 0 280 202 030

    Ontstekingsmodule: BOSCH 1227 022 008

    Ontsteking : BOSCH 0 237 020 040

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 1,307)