Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het meest nette is om achterop het contactslot een nieuwe draad te solderen, welke rechtstreeks naar de bobine/ ontstekingsmodule gaat.
De ontstekingsmodule dient d.m.v. een oogje contact te maken met massa. Vanaf de ontstekingsmodule loopt dan weer een groene draad naar de bobine en naar de toerentellen (en in de meeste gevallen naar de computer).GOED EN VOLLEDIG LEZEN A.U.B. !!!!! (anders heeft de aangeboden hulp geen zin…………..en dat vind ik ook zonde van mijn tijd)
Voor zover ik op het schema kan zien, loopt de koudstartinjector volledig buiten het brandstofpomprelais om.
Als je de drie-polige stekker laat zitten, je verwijdert het brandstofpomprelais en je zorgt dat de brandstofpomp draait (d.m.v. een voeding op de dikke witte aansluiting te zetten) dan zou de motor precies hetzelfde moeten doen:
Even starten, een paar seconden lopen en dan weer afslaan.
Zet je nu echter OOK voeding op de dunne witte aansluiting, dan zouden de injectoren weer moeten werken. (als de computer goed werkt en goed aan massa ligt……..)
EVEN PROBEREN DUS!!!
Ook de hulp-start vanaf je startmotor naar je bobine vervalt.
Als ik het goed begrijp, trek je het brandstofpomp relais van de stekker…………..en lus je de dikke rode aansluiting (voeding) door met de dikke witte aansluiting (deze wordt in de 3-polige stekker blauw……en loopt naar je benzinepomp).
Als je nu je contact aanzet, moet de pomp gelijk gaan draaien.
De dunne witte aansluiting moet je echter ook voorzien van een voeding, want dit is de voeding voor je injectoren.Let op: als je per ongeluk op een andere aansluiting voeding zet, is de kans groot dat er ergens iets kapot gaat. Ik heb het dan vooral over de groene kabel.
En welke 3-polige stekker is dat?
Ik heb hier even geen draadboom of voorbeeld in de buurt……….en in het schema kan ik even geen dikke witte kabel vinden.
Waar zou deze witte kabel van moeten zijn?
Wat lus je dan precies door?
Laat je dan het brandstofpomprelais zitten of trek je deze uit de houder?????
En nogmaals de vraag: Werkt je benzinepomp nu wel of niet via het brandstofpomprelais?
Ik heb alles nog eens terug gelezen van dit topic.
Ik zie echter nergens feitelijke meetwaarden.
Ik zie alleen “gele injectoren”.
Ik zie niet of er nu wel of geen voorschakelweerstanden in je systeem zitten.
Feit is dus, dat je injectoren niet open gaan.
Deze krijgen een plus vanuit je brandstofpomprelais en een pulserende massa vanuit je computer.
Wordt je brandstofpomprelais wel aangestuurd? Krijgt deze ook een voeding?
Hoe stuur je momenteel je benzinepomp aan? Want volgens mij gebeurt dit momenteel ook niet vanuit je brandstofpomprelais??
Mijn conclusie is: er komt geen voeding naar je brandstofpomprelais, waardoor de injectoren geen plus krijgen.
Je kunt ook de boel testen door die hele luchtregelklep er tussenuit te gooien en de twee slangen even door te verbinden met een stukje pijp.
Door nu met een griptang, of lijmtang of moordenaar te zorgen dat de slang wordt dichtgeknepen, zodanig dat er nog een klein sleufje openblijft………….kun je testen of de boel dan wel goed start.
1 dagje ben je er niet……………en gelijk paniek…………. :jerry
Wat is er aan de hand?
Over je vraag van de Leerlaufreglung?
Deze kun je alleen uitwisselen als de nummers corresponderen.
(als de reeds gemonteerde natuurlijk de originele is………..)5 februari 2012 om 16:50 In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983867@eddepet007 wrote:
waren er nog km prijzen ?
@ pascal had deel voor je klaar liggen maar wefens niet gaan moeten we maar keer kijken
Jawel:
Eddie, jij hebt de derde prijs gewonnen in de kilometervreter-prijzen-competitie !!!!
Gefeliciteerd. :thumbup :thumbup
Je beker en oorkonde zijn meegenomen door de regiovertegenwoordigers van Overijssel.
5 februari 2012 om 15:54 In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983864Uitslag van de fotowedstrijd staat in het mantaclub gedeelte.
5 februari 2012 om 00:59 In reactie op: Ja ja Het wie neemt wat mee naar de filmavond topic !!! #17983858Wij zijn ook weer thuis.
Onderweg waren er totaal geen problemen.
Gewoon 130 – 140 km/h kunnen rijden.Gelukkig waren er toch nog een paar mensen die het wel aangedurfd hebben om te komen. Dan waren d voorbereidingen niet voor niets.
Presentaties werden volgens mij wel gewaardeerd…..Bedankt aan iedereen die er een gezellige avond van hebben gemaakt.
Je kunt het er ook op likken, maar dat wordt toch afgeraden :D
Ja, gewoon met een kleine kwast.
Dus wat de één met een panty doet…………..daar heb ik een stuk gereedschap voor gekocht?????
(ik deed het voorheen altijd met een platte metalen duimstok).

Nog even over de soort lijm die je kan gebruiken:
Ik heb bij de autobekleder de volgende lijm gehaald:

Je kunt wel risico’s nemen met andere soorten lijm, maar als de kleur van de lijm door de hemel trekt, is het echt niet goed.
Tevens dien je de (immitatie-)hemel op sommige plaatsen nog een beetje af te knippen en in te knippen.
Alleen de Manta 1.8S (en de 1.3 ook volgens mij) heeft een snaar. De rest heeft een ketting.
Deze moeten alleen vervangen worden wanneer er slijtage opgetreden is.
Meestal is dit pas boven de 250.000 km.
Zolang er geen mechanische geluiden optreden en de speling tussen nokkenastandwiel en ketting niet noemenswaardig is, gewoon lekker laten zitten.
Ja, we willen natuurlijk wel de uitslag weten!!!
26 januari 2012 om 20:07 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945328Uitlijnen met de laser-waterpas :hmmz :hmmz
Jij ook al?? (ik heb er nog een tweede bijgekocht……………..gaat nog mooier!) :D :D
En dan met een lampje langs je distributieketting schijnen en kijken of er allerlei stukjes kunststof onderin de behuizing liggen..
Ja…………een 4-deurs…….. :D :D
Die losse stukjes kun je gewoon bij de autobekleder halen. Dan kun je ook nog kiezen in welke kleur.
Normaal zijn ze bij de GSI een beetje in de kleur van het dashboard (donker-grijs). Ik heb ze in de kleur van het hemeltje gemaakt.







Die wasknijpers aanpassen is wel een flinke klus. Het werkt echter wel heel goed.
Wat is je bandenmaat nu?
@i200 wrote:
@postbusmanta wrote:
Ik zie:
* side-skirts gemonteerd
* meegespoten spiegels
* Zwarte bies op de bumper is verdwenen
* Driehoekje bij de C-stijl en het paneel achter de kieuwen zijn niet meer zwart (helaas)
* Andere velgen
* Stickers verwijderd (ik denk dat de auto (gedeeltelijk) is overgespoten?)
* Gele Koni’s voor?????
* Hij wil opstijgen !!!
* Handrem doet het niet :D :DGoed bezig hoor :thumbup :thumbup
Je vergeet de Spatlappen. :D
En het interieur blijkbaar !!! :D
23 januari 2012 om 19:45 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #179453202km gereden en nu je banden al aan het oproken :wtf :wtf
:D
Ik zie:
* side-skirts gemonteerd
* meegespoten spiegels
* Zwarte bies op de bumper is verdwenen
* Driehoekje bij de C-stijl en het paneel achter de kieuwen zijn niet meer zwart (helaas)
* Andere velgen
* Stickers verwijderd (ik denk dat de auto (gedeeltelijk) is overgespoten?)
* Gele Koni’s voor?????
* Hij wil opstijgen !!!
* Handrem doet het niet :D :DGoed bezig hoor :thumbup :thumbup
-
AuteurBerichten