Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Altijd leuk om te horen dat het is opgelost en wat nu uiteindelijk de oorzaak was.
:thumbup :thumbup :thumbup
Compressie moet niet onder de 9,5 bar komen (als ik het goed heb).
Ik heb aan zoveel dingen zitten denken:
Stationair geeft de gasklepsensor een signaal naar de computer dat hij in z’n stationairprogramma moet lopen. Dit gaat goed.
Als je dan gas geeft, verteld de gaskleppositiesensor aan de computer dat er een ander programma gebruikt moet worden, waarbij de luchthoeveelheidsmeter een belangrijke rol speelt. Hier gaat het volgens mij mis. De injectoren blijven waarschijnlijk veel te lang open staan. En aangezien de gaskleppositiesensor is doorgemeten en de luchthoeveelheidsmeter is vervangen, ga ik denken aan de computer. Het signaal van wanneer de injectoren geopend moeten worden, komt vanaf de ontsteking. Wanneer deze informatie niet klopt (door een massasluiting), zou de auto helemaal niet willen lopen.Nou ik ben erg benieuwd wat het is.
Ik ga bijna aan je computer denken, maar ook die gaan zelden stuk. Zodoende dacht ik aan las-werkzaamheden.
Er zit geen lambda-sonde in je uitlaat.
Ben je toevallig aan het lassen geweest aan je auto?
Je kan even proberen om een brandstofslang 8mm vanaf je drukregelaar buitenom zo je vulhals in te gooien.
Kijken wat hij dan doet.
En je kan door je retourleiding (met kracht) de tank inblazen?
Even een hele andere brainwave:
Ik weet niet of je motor hier gelijk van afslaat, maar je kan het even bekijken.
Je kan het maar uitgesloten hebben:Heb je een Vacuumvervroeger op je verdelerbehuizing?
Trek dan even het slangetje daarvan van je spruitstuk en zuig er eens aan.
Je mag nu geen lucht kunnen aanzuigen en in de verdeler moet je de boel zien bewegen.Hoor je de gaskleppositiesensor wel heel zacht klikken op het moment dat je hem vanaf stationair naar iets gas draait?
2mm verdraaien moet al genoeg zijn.
In je startrelais zit achterin een contactbrug.
Deze zorgt ervoor dat de startmotor gaat draaien als het tandwieltje op de bendix tussen de starterkrans zit.
Als deze contactbrug is ingebrand, krijg je ook een overgangsweerstand.Dit kun je allemaal meten op de manier zoals hierboven omschreven.
Zonde om allerlei dingen te gaan verwisselen als daar het probleem niet in zit.:wors :wors METEN IS WETEN :wors :wors
En hoost hij er ook voldoende uit door de retourleiding?
origineel gepost door dennisvdl
juist gemeten en mijn fles van 1,5 liter is vol na 25 seconden.Meet je dit dan in je aanvoerleiding of in je retourleiding?
Even naar Gamma voor een Manometer die normaal in je CV-systeem zit. Met wat fitwerk aansluiten op een T-stuk in je brandstof aanvoerleiding.
Even met een multimeter de overgangsweerstand meten:
Je houdt de plus-pen op de + van de accu en de min-pen op de aansluiting van de startmotor.
Nu laat je iemand anders starten. Kijk wat de meter aangeeft.Dit doe je ook met de min-pen op de – van de accu en de plus-pen op de behuizing van je startmotor.
Weer laat je iemand starten. (kijk wat de meter aangeeft).Ik kan niet exact zeggen wat de maximale waarde is, maar volgens mij moet dit niet boven de 1 volt uitkomen.
Ik ga daar eens induiken.
Bedankt voor de tips.
Geld dat voor zowel voor als achter?
Zou mooi zijn :thumbup
Dat van die 500 PK klinkt ook mooi :o
Haal de slang tussen je luchtweger en het spruitstuk er eens uit en kijk deze eens goed na.
Deze zou aan de onderkant gescheurd kunnen zijn.
Ik wilde ook absoluut geen electronische poespas!!!
Geen digitaal dashboard, geen electrische ramen, geen ABS, geen boordcomputer.
Ik heb nu een digitaal tijdklokje!!! Dat gaat ver genoeg :D
(en natuurlijk de electronische injectie en ontsteking).
Eerst helemaal knap maken en laten taxeren.
Als de motor en bak me niet bevallen, worden die gewisseld.
De motor draait echter prachtig en heeft 139.000 km gedraaid (aantoonbaar). Alle boekjes zijn aanwezig.
Bijna zonde om deze eruit te gooien dus.
Met wat voor veren kun je een Monza verlagen?
Met de Manta ben ik nogal gek op Apex. Zijn deze er ook voor de Monza?Nee, daar stond hij niet……….en hij ziet er zo uit:






Er moeten wel andere voorschermen op en de onderkant moet behandeld worden, maar voor de rest is het een leuke auto.
Een 2,5 met een 3-traps automaat……………..precies wat ik niet zocht!Ik zoek nog wel nieuwe rubber stootstrippen voor op de bumpers (of hele gave complete bumpers).
Nou………….ik heb een Monza gekocht!!!
De staat van de auto was redelijk goed.
Er werd echter nog zoveel van de prijs afgedaan, dat ik hem niet meer kon laten staan.
Ik ben zelf handig genoeg om er later een 3.0 in te hangen of zelfs iets meer……….
Eerst maar even de basis dingen goed maken en rijden. Dan maar eens kijken wat er naar boven komt drijven.
Zit er daarom ook zoveel verschil in de vraagprijs tussen een 2,5 en 3,0?
Ik wil eigenllijk een 3,0 E, maar er moet wel een degelijke Monza omheen hangen voor betaalbare prijs.
Dit schijnt een erg moeilijke combinatie te zijn :hmmz
Is de 2,5 een beetje vooruit te branden t.o.v. een 3.0????
Ik ga morgen namelijk kijken voor een 2,5.
Dus heel simpel gezegd:
Als je een knopje ziet (en er is niet geknoeid met de auto) dan is het een 4-traps.
Als je geen knopje ziet, is het een 3-traps.
Ik dacht dat de Monza na een bepaald bouwjaar over is gegaan van 265 bakken naar R25 bakken?
(heb ik ook maar van horen zeggen).Hoe zit het dan met geventileerde schijfremmen vóór?
Ik ben er bij één wezen kijken, maar dat was een GS/E met enkele remschijven……..
Goedkope vernieuwing geweest wellicht? :hmmzEn de 4-traps automaat? is die allen geleverd op de 3.0 liter vanaf een bepaald bouwjaar? Of was dit ook gewoon een optie die besteld kon worden op alle modellen?
Hoe voorkom je nu dat het hele boeltje gaat scheuren door het enorme moment van het spruitstuk , gecombineerd met de trillingen?
-
AuteurBerichten