Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik weet het ook niet precies, maar volgens mij is het een gecombineerde remkrachtverdeler en een remkracht begrenzer.
De verdeler is er ook als veiligheid, mocht er in de hoofdremcilinder iets fout gaan.
De remkrachtbegrenzer is om te voorkomen dat de achterwielen blokkeren.
Kijk eens naar je oliedruksensor op de zijkant van je blok.
Als deze nat is van de olie, is het vervangen van de oliedruksensor voldoende.
Ook kan het zijn dat de olie te dun is.
Een CIH behoort gewoon 15W40 te hebben en niet bijv. 0W30
Ik kan er inderdaad wel een heel vaag verhaal bijzetten, maar op de foto’s zie je volgens mij alles.
Eén leiding gaat rechtstreeks vanaf de voorkant van de hoofdremcilinder naar de linker voorrem door het scherm.
De andere voorste aansluiting gaat naar de remkrachtverdeler. Hier zit een aansluiting naast die dan weer naar de rechter voorrem gaat.Je ziet ook op de foto een leiding vanaf de remkrachtverdeler naar de achterkant van de auto gaan langs de stuurstang.
Goed kijken en het spreekt voor zich. :D
Ik ben even de garage ingedoken en een paar foto’s gemaakt.
Ik had al het vermoeden dat hij bij mij een kwart slag gedraaid zat…….


Geen idee……….
Ik heb hem bij een bedrijfje gekocht die bijna alleen maar in amerikaanse muscle cars deed.
origineel gepost door postbusmanta
Hier mijn Commodore Coupé uit 1969:
Staat momenteel te wachten op restauratie.
Sorry,
Even te laat gereageerd.
Zit inderdaad een 3.0E in (is alweer een ander blok dan toen ik hem kocht).
Ik heb hem ongeveer 10 jaar geleden gekocht in Oudewater.Deze lekkage komt heel vaak voor.
Soms gaat zelfs je controlelampje daardoor branden.
Je denkt dat er geen oliedruk meer is, maar in werkelijkheid is je sensor inwendig lek.Hier mijn Commodore Coupé uit 1969:

Staat momenteel te wachten op restauratie.
nou, de mijne dan ook maar even:
Overgangsmodel: Buitenkant A1 en binnenkant A2.
Komt uit Zwitserland:

Op het vliegwiel of op de poelie?
Hoeveel toeren draait hij dan?
Met aangesloten vacuum-vervroeger of met losgetrokken en afgedopt?
Hoeveel graden voorontsteking heb je met aangesloten vacuumvervroeging op het vliegwiel als je hem op 3000 omw/min zet?
Loopt er bij jou ook een zwart kabeltje vanaf je ontstekingsmodule naar de bevestiging van je bobine op je binnenscherm?
Dan zou ik die even los halen en helemaal schoonmaken. Waarschijnlijk zit hier roest tussen en maak deze verbinding af en toe geen contact.origineel gepost door Opelkees
woensdag op de a27 t.h.v. Huizen Postbusmanta gespot in de CC + aanhangerAh, leuk……………was al op weg naar het brabantweekend met deze combinatie:

Ik kan hem niet vinden :cry :cry
Ik ga even voor je kijken.
Als het goed is heb ik er nog één op zolder liggen.
ontstekingsvolgorde is inderdaad 1-3-4-2
Rotor draait rechts-om van bovenaf gezien.
Cilinder 1 bij het streepje op het verdelerhuis zetten.Bobine krijgt geschakelde voeding vanaf contactslot via een weerstanddraad, wanneer de ontsteking via contactpunten plaats vindt.
Groene draad vanaf de contactpunten gaat naar je bobine. Tevens zorgt deze draad voor de aansturing van je toerenteller.
De draad die naar je startmotor gaat, moet je even meten: even multimeter op de massa en de vermoedelijke draad en vervolgens je contactsleutel helemaal doordraaien. Nu moet er een voeding op komen.
Oliedruksensor zit rechts op het blok, onder het spruitstuk achteraan. Deze zorgt alleen voor het oliedruklampje (en soms voor de oliedrukmeter, als je die hebt.
Kom je niet naar de onderdelenbeurs te Maarssen?
Kon je hem mooi meenemen…………..:)
Zijn er nog andere oplossingen voor aan de achterkant behalve uit Australië laten komen?
interesse in een nieuwe rubber strip links-voor op de bumper??
Ik denk dat er twee problemen zijn.
de schakelaar is in ieder geval niet lekker. Je voelt hem bijna niet “klikken” en je kan hem tussen twee standen in zetten, waardoor er dus niets meer gebeurd.Dat intervalrelais moet ik nog even zoeken of het wel aanwezig is.
Vandaag eerst maar even de olie ververst en het oliefilter vervangen.
Toen ik de verdelerkap verwijderde schoot het middelste contactpennetje weg :o :o
De veer bleek gebroken (dat hij nog zo mooi liep was een wonder). Helaas was een nieuwe kap niet uit voorraad leverbaar. Gelukkig had ik nog een bijna nieuwe kap van m’n Commodore op zolder liggen. Alles even nameten en die toen gemonteerd.
Ook de bougies vervangen en een bougiekabel die veel te lang was.
Voor je het weet is het alweer donker. :cry :cryDus nog niet naar de interval gekeken.
OK, ik ga even graven.
Iemand die me kan helpen aan een goede / nieuwe schakelaar?
Ja, ik had ook al even gemeten op de kabel, maar ik meet helemaal niets. Ik krijg het vermoeden dat de temp-meter in m’n dash kapot is.
Ik ga de boel wel even openhalen.
Maar dat van die draaiende motor klopt toch?
Nou, ik heb inderdaad een afgeknipte kabel gevonden naast de blauw/witte die naar de dynamo loopt.
Het betreft hier een blauwe kabel, klopt dat?
Ik heb er weer een 0,75mm blauwe kabel aan gesoldeerd en aangesloten op de temperatuurzender, maar het werkt nog niet.
Ook als ik deze kabel even op massa leg, gaat de tempmeter niet bewegen.
Ik moet dus even verder zoeken of er wellicht iets meer aan de hand is.
Draagarm-rubbers?
Rubber waar die bout door je draagarm gaat?
Hulpstuurarm?
Bandenspanning?
Fuseekogel?
Is er al meer nieuws?
Ik ben toch wel erg benieuwd wat de oorzaak is geweest.
-
AuteurBerichten