Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je hebt vanaf je verdelerhuis een 3-aderige kabel naar je ontstekingsmodule (onder je bobine) 2 geven voeding aan je Hall-gever en 1 (groene) geeft het signaal naar je computer, toerenteller en bobine.
Op je bobine heb je 12 volt staan op aansluiting 15 als het contact aanstaat.
De groene draad zorgt voor een pulserende massa. Als de massa dus onderbroken is, meet je op contact 1 gewoon 12 volt.
Als je verkeerd meet, verniel je de module!Gewoon kijken of je nog een vonk hebt met een losse bougie.
hou het even bij 1 topic a.u.b. king:
Draait de electrische benzinepomp niet?
Ook niet tijdens het starten? Hiervoor krijgt de computer een signaal vanaf je startmotor.
Is er een andere motor in je auto gezet of is de motor er plotseling mee gestopt?
Groene draadje kun je niet zo veel aan meten. Dit is electronisch, dus kan je beter afblijven.
Ik denk dat je even naar je brandstofpomp relais kan kijken (klikt deze tijdens het starten) en meten of hier voeding binnenkomt.
Als hij klikt en er komt voeding binnen, dan kun je meten bij je brandstofpomp.Ziet er mooi uit :thumbup :thumbup
De Webers waren al zo schoon.
Het beugeltje om de twee gaskleppen te verbinden heb ik zelf gemaakt.
De gaskleppen heb ik zo gekoppeld:


Zo, dat ziet er wel heel netjes uit :thumbup :thumbup
Mooi gemaakt!!
Jij gebruikt dubbele Solex carburateurs?
Met de originele benzinepomp?
Jij sluit de choke wel aan?Ik heb bij de eerste Post nu twee filmpjes staan :thumbup
Nou, dat is moeilijk te schatten, maar ik denk 160 PK en 190 Nm.
Ik doe geen gekke dingen met nokkenassen en bewerkte kanalen. (daar heb ik een andere motor voor). Het zijn ook maar 40mm Webers en dat beperkt je in het top-vermogen.Kelken blijven erop / erbij. Ik moet nog even meten en rekenen voor de filters of er genoeg ruimte overblijft.
Ik wil zo lang mogelijke kelken gebruiken.
De motor moet veel koppel hebben :)Wat bedoel je met een extra vacuumpunt? In het andere spruitstuk ook zo’n aansluiting maken en dan met een T-Stuk werken? :hmmz
Ja, en de uitlaat weer ombouwen.
Ik ben nou eenmaal gek op CIH-motoren. :wors
Visco-koppeling gaat er nog af, want er komt een electrische vin voor de radiateur.
Ik moet alleen nog K&N filters hebben en dempers/afdichtingen tussen het spruitstuk en de carburateurs. Oh ja, gas-mechanisme is ook wel handig.
In de rode CC.
De OHC gaat eruit, dan wordt de binnenkant gespoten, waarna de 2,4 erin gaat.
Het gaat niet om het vermogen………..het moet mooi zijn :Porigineel gepost door mantaroel
Als je nou een beetje doorknutselt kun je er volgende week mee naar de
powertesting:PHet moet allemaal weer veel te mooi worden, dus dat gaat niet lukken.
Ik was al verbaasd dat het liep………..
:DVanaf je min-pool van de accu loopt een massastrip naar je carrosserie. Meestal boven je uitlaat (bij een CIH), dus bij jou onder je inlaat, zit een massastrip vanaf je chassisbalk naar je blok.
Losdraaien, oppervlakken goed schoon maken en weer monteren.
Je kan het testen door even een startkabel op je minpool te zetten en de andere kant op je motorblok.tapeind heet stoken, af laten koelen en dan eruit draaien.
LET OP dat daarna het materiaal verzwakt kan zijn. Nieuw tapeind is dus wel nodig.
houden zo !! :thumbup
Ik was wel erg benieuwd naar de huidige stand van zaken.
Eerste reactie?
Verkeerde nokkenas erin.
Je hebt nu waarschijnlijk een nokkenas zonder groef in het voorste lager gemonteerd.
Waar komt de olie vandaan voor de achterste lagers van de nokkenas? Loopt dat niet gewoon over de bodem van de cilinderkop, waardoor je denkt dat alle lagers olie krijgen?
Heb je een lucht-omloopklep met stappenmotor?
Hierbij zit ook een apart kastje met daarop “leerlauf reglung”?
Kijk even of deze stappenmotor nog werkt.Temperatuur sensoren wel geplaatst?
Wat bedoel je met “er komt olie via het luchtfilter omhoog”?
Je krijgt altijd een beetje oliedamp vanaf je carterontluchting in je luchtfilter. Is dat nu extreem geworden?
Dat zou betekenen dat de druk van boven de zuiger in je carter terecht komt. Meestal komt dit door een defect aan de zuigerveren, maar het geluid wat jij beschrijft komt hiermee niet overeen.Loopt de motor ook anders?
Je kunt beginnen met je kleppendeksel te verwijderen en de motor met een sleutel rond te draaien. Nu moeten alle tuimelaars evenveel kantelen. Kijk ook even goed of alle klepstelen nog normaal zitten.
Voldoende opbrengst uit je benzinepomp?
Even brandstofslang van de carburateur af, in een potje hangen en starten.
Pakt hij wel met een beetje remmenreiniger of startpilot?
Heb je de carburateur van je oude motor erop of van de nieuwe motor?
5 oktober 2009 om 12:02 In reactie op: Aansluitschema dubbele koplampen(foto's staan erbij ook #17531323Ligt er helemaal aan welke lmapen je in de buitenste lampen hebt.
Zitten hiet H1 lampen in, is er niets aan de hand (deze gaan dan wel uit op moment dat je groot-licht aanzet.
Heb je in de buitenste lampen echter H4 lampen zitten, moet je een relais gaan plaatsen. Anders kost het heel gauw je lichtschakelaar.ietsje zakken en donkerblauwe nummerplaten met opgelegde letters zouden hem nog mooier maken.
Maar……hij ziet er wel gaaf uit!!:thumbupReacties en foto’s in Mantaclubgedeelte a.u.b.
Anders loopt alles dubbel :angel :angel
-
AuteurBerichten