postbusmanta

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,151 tot 1,175 (van in totaal 1,307)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Startprobleem #17534653

    Je hebt vanaf je verdelerhuis een 3-aderige kabel naar je ontstekingsmodule (onder je bobine) 2 geven voeding aan je Hall-gever en 1 (groene) geeft het signaal naar je computer, toerenteller en bobine.

    Op je bobine heb je 12 volt staan op aansluiting 15 als het contact aanstaat.
    De groene draad zorgt voor een pulserende massa. Als de massa dus onderbroken is, meet je op contact 1 gewoon 12 volt.
    Als je verkeerd meet, verniel je de module!

    Gewoon kijken of je nog een vonk hebt met een losse bougie.

    In reactie op: Startprobleem #17534669

    hou het even bij 1 topic a.u.b. king:

    In reactie op: Startprobleem #17534650

    Draait de electrische benzinepomp niet?

    Ook niet tijdens het starten? Hiervoor krijgt de computer een signaal vanaf je startmotor.

    Is er een andere motor in je auto gezet of is de motor er plotseling mee gestopt?

    Groene draadje kun je niet zo veel aan meten. Dit is electronisch, dus kan je beter afblijven.

    Ik denk dat je even naar je brandstofpomp relais kan kijken (klikt deze tijdens het starten) en meten of hier voeding binnenkomt.
    Als hij klikt en er komt voeding binnen, dan kun je meten bij je brandstofpomp.

    In reactie op: nieuwe aanwinst opgehaald #17534605

    Ziet er mooi uit :thumbup :thumbup

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534473

    De Webers waren al zo schoon.

    Het beugeltje om de twee gaskleppen te verbinden heb ik zelf gemaakt.

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534469

    De gaskleppen heb ik zo gekoppeld:

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534468

    Zo, dat ziet er wel heel netjes uit :thumbup :thumbup

    Mooi gemaakt!!

    Jij gebruikt dubbele Solex carburateurs?
    Met de originele benzinepomp?
    Jij sluit de choke wel aan?

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534463

    Ik heb bij de eerste Post nu twee filmpjes staan :thumbup

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534462

    Nou, dat is moeilijk te schatten, maar ik denk 160 PK en 190 Nm.
    Ik doe geen gekke dingen met nokkenassen en bewerkte kanalen. (daar heb ik een andere motor voor). Het zijn ook maar 40mm Webers en dat beperkt je in het top-vermogen.

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534460

    Kelken blijven erop / erbij. Ik moet nog even meten en rekenen voor de filters of er genoeg ruimte overblijft.
    Ik wil zo lang mogelijke kelken gebruiken.
    De motor moet veel koppel hebben :)

    Wat bedoel je met een extra vacuumpunt? In het andere spruitstuk ook zo’n aansluiting maken en dan met een T-Stuk werken? :hmmz

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534454

    Ja, en de uitlaat weer ombouwen.

    Ik ben nou eenmaal gek op CIH-motoren. :wors

    Visco-koppeling gaat er nog af, want er komt een electrische vin voor de radiateur.

    Ik moet alleen nog K&N filters hebben en dempers/afdichtingen tussen het spruitstuk en de carburateurs. Oh ja, gas-mechanisme is ook wel handig.

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534452

    In de rode CC.

    De OHC gaat eruit, dan wordt de binnenkant gespoten, waarna de 2,4 erin gaat.
    Het gaat niet om het vermogen………..het moet mooi zijn :P

    In reactie op: Effe een dagje sleutelen #17534450

    origineel gepost door mantaroel

    Als je nou een beetje doorknutselt kun je er volgende week mee naar de
    powertesting:P

    Het moet allemaal weer veel te mooi worden, dus dat gaat niet lukken.

    Ik was al verbaasd dat het liep………..
    :D

    In reactie op: warme koppelings kabel #17534342

    Vanaf je min-pool van de accu loopt een massastrip naar je carrosserie. Meestal boven je uitlaat (bij een CIH), dus bij jou onder je inlaat, zit een massastrip vanaf je chassisbalk naar je blok.

    Losdraaien, oppervlakken goed schoon maken en weer monteren.
    Je kan het testen door even een startkabel op je minpool te zetten en de andere kant op je motorblok.

    In reactie op: olieprobleem klepstoters #17533821

    tapeind heet stoken, af laten koelen en dan eruit draaien.

    LET OP dat daarna het materiaal verzwakt kan zijn. Nieuw tapeind is dus wel nodig.

    In reactie op: Droog lopen klepstoter #17516279

    houden zo !! :thumbup

    Ik was wel erg benieuwd naar de huidige stand van zaken.

    In reactie op: olieprobleem klepstoters #17533819

    Eerste reactie?

    Verkeerde nokkenas erin.

    Je hebt nu waarschijnlijk een nokkenas zonder groef in het voorste lager gemonteerd.

    Waar komt de olie vandaan voor de achterste lagers van de nokkenas? Loopt dat niet gewoon over de bodem van de cilinderkop, waardoor je denkt dat alle lagers olie krijgen?

    In reactie op: 2.4 ingebouwd, startproblemen #17533374

    Heb je een lucht-omloopklep met stappenmotor?
    Hierbij zit ook een apart kastje met daarop “leerlauf reglung”?
    Kijk even of deze stappenmotor nog werkt.

    Temperatuur sensoren wel geplaatst?

    In reactie op: kapotte motor Manta A 1.6s #17533402

    Wat bedoel je met “er komt olie via het luchtfilter omhoog”?

    Je krijgt altijd een beetje oliedamp vanaf je carterontluchting in je luchtfilter. Is dat nu extreem geworden?
    Dat zou betekenen dat de druk van boven de zuiger in je carter terecht komt. Meestal komt dit door een defect aan de zuigerveren, maar het geluid wat jij beschrijft komt hiermee niet overeen.

    Loopt de motor ook anders?

    Je kunt beginnen met je kleppendeksel te verwijderen en de motor met een sleutel rond te draaien. Nu moeten alle tuimelaars evenveel kantelen. Kijk ook even goed of alle klepstelen nog normaal zitten.

    In reactie op: motor loopt niet #17532045

    Voldoende opbrengst uit je benzinepomp?

    Even brandstofslang van de carburateur af, in een potje hangen en starten.

    Pakt hij wel met een beetje remmenreiniger of startpilot?

    In reactie op: motor loopt niet #17532042

    Heb je de carburateur van je oude motor erop of van de nieuwe motor?

    Ligt er helemaal aan welke lmapen je in de buitenste lampen hebt.
    Zitten hiet H1 lampen in, is er niets aan de hand (deze gaan dan wel uit op moment dat je groot-licht aanzet.
    Heb je in de buitenste lampen echter H4 lampen zitten, moet je een relais gaan plaatsen. Anders kost het heel gauw je lichtschakelaar.

    In reactie op: Fotoshoot topic #17485389

    ietsje zakken en donkerblauwe nummerplaten met opgelegde letters zouden hem nog mooier maken.
    Maar……hij ziet er wel gaaf uit!!:thumbup

    In reactie op: Fotoshoot topic #17485382

    @Stender,

    Wil je mij die 4de foto in volledig formaat mailen?

    Mag naar secretaris@mantaclub.nl

    In reactie op: Drenthe-rit (aanrij route aangepast) #17527892

    Reacties en foto’s in Mantaclubgedeelte a.u.b.

    Anders loopt alles dubbel :angel :angel

25 berichten aan het bekijken - 1,151 tot 1,175 (van in totaal 1,307)