Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik wil ook graag weten wat er nou echt aan de hand was.
Ik vind het nog steeds zonde, maar deze was zo slecht.
En………..het is voor een goed doel: Een andere CC nog mooier maken.
Heb je alles over gezet uit de donor-auto?
Brandstofpomp, filter, computer, ontsteking, bobine?
Wat voor motor lag er eerst in de auto waar deze motor nu is ingebouwd?
Ik heb geen moeite om hem omhoog te krijgen…………
Gewoon met de garagekrik en zorgen dat je wat gewicht in de kofferbak hebt (3 reserve wielen).

Bouten gingen perfect los!!
Het enige dat echt vast zat was de linker schokdemper en de uitlaat natuurlijk.
Waarschijnlijk hebben mijn buren een partij opgericht samen met jouw buren :D :D
Zie topic “motor draait verkeerd om”.
Heb je al een injector eruit gehaald, weer aangesloten en gestart?
Dan moet je kunnen zien of er benzine uitkomt.Het lijkt erop dat hij niet voldoende brandstof krijgt. (dat is natuurlijk pure speculatie, maar omdat hij het alleen bij vol gas heeft………….).
Je zou belast de benzinedruk moeten meten.
Zit er al een nieuw brandstoffilter onder?
12 oktober 2009 om 22:00 In reactie op: Omdat jullie het zo graag willen: het show your PUSSY topic #17535342O.K.
We hebben de kale poes gehad, de poes tussen de benen………….Hier komt’ie dan……………….DE NATTE POES:

Onze kat gaat 1 keer per maand onder de douche!!!
En hij vind het heerlijk!
Na het douchen is’tie weer zo:

origineel gepost door victorbc10
heb het met mn brommer ook wel eens gehad idd toen was het een draadje van de ontsteking omdraaien.. daarom dacht ik dat het met mn auto vast ook wel zou kunnen..hij start namelijk wel maar als ik gas geef verzuipt hij harstikke.. en de koelvin blaast de verkeerde kant op…
Welke kant blaast de koelvin dan op?
De koelvin zit op een poelie op de motor, aangedreven door een V-snaar??Een motor die verkeerd-om draait?
Ik heb dat wel eens gezien bij model-motoren, maar bij een auto-motor???
Hoe kan dat nou……..je startmotor draait toch niet opeens andersom? Hoe zit het dan met de timing van je nokkenas?Haal de verdelerkap eraf. Zet je auto in de derde versnelling en duw hem vooruir. Je ziet nu welke kant de rotor op draait.
Er staat een streepje op het verdelerhuis op de kopse kant waar de verdelerkap op zit. Dit behoort de eerste cilinder te zijn. Controleer dit met de verdelerkap en de bougiekabel. Vervolgens ga je in de richting van de draairichting van de rotor de andere bougiekabels aanleggen:
Onstekingsvolgorde is 1-3-4-2.
12 oktober 2009 om 18:42 In reactie op: Omdat jullie het zo graag willen: het show your PUSSY topic #17535327Dit is Angel (engel in het engels):
(is al 12 jaar oud en ligt graag daar waar het niet mag)

En dit is Charlie: (kleine poesjes worden groot) Een Noorse Boskat van 1 jaar:



Vandaag nog één keer laten lopen voordat de boel uit elkaar ging:
Gaskleppen gesynchroniseerd en de (zelfgemaakte) pakkingen nog even goed gedaan:
En zo staat het blok tijdens het stationair draaien:
kijk………..dat horen we graag!! :thumbup
origineel gepost door jeroen3
@ JohnC kijk das t mooie spul :DPS: @ topicstarter : sloper 1ste post tekoop?
Sloper gaat aankomende week uit elkaar.
Plaatwerk is niet veel eer meer aan te behalen hoor.Ik zie een Manta A. Ik ga ervan uit dat dit oorspronkelijk ook een carburateurblok is geweest.
De brandstoftoevoer zie ik voorlangs de motor gaan.
De originele benzinepomp is de mechanische onderop het distributiehuis in mijn ogen. ;)Je hebt de accupolen wel schoongemaakt, maar niet de oppervlakken van de massastrip tussen carroserie en motorblok?
Zoals ik al zei in m’n antwoord hierboven: leg even een startkabel tussen het motorblok en de min-pool van je accu.
Als hij dan wel goed ronddraait, weet je waar je moet zoeken.
origineel gepost door stefansmilde
allemaal bedankt voor de leuke reactie
en het is een orginele GT/EIk twijfelde door het chromen randje om de grille. ;)
Bokaal koplampen????? :hmmz
Je bedoeld zeker vissenkommen of aquarium-lampen? :P
Ik heb er ook al een keer naar gekeken en volgens mij kan het wel.
Ik probeer het nog één keer:
Op contact 15 van je bobine zitten een kabel vanaf je contactslot én de zwarte kabel naar je ontstekingsmodule.
Op contact 1 van de bobine zit de groene kabel vanaf je ontstekingsmodule met de speciale stekkertje.
De groene kabel is een pulserende massa. Als je op contact 1 meet en de massa is onderbroken, meet je daar 12 volt.
Dit is een teken dat de primaire spoel van de bobine in orde is.
MEET JE VERKEERD, DAN BLAAS JE DE MODULE OP!!
METEN is WETEN
WEET WAT JE MEET (die is in dit geval nog belangrijker)
Is gewoon 12 volt als contact aan staat.
Er zit al een draad vanaf je contactslot op je bobine, daar zet je deze zwarte kabel bij.
Nee, daar komt uiteindelijk een gekietelde 2,4 in met throttle-bodies en DTA.
De bruine is inderdaad massa.
Die zwarte mag je op aansluiting 15 van je bobine zetten (volgens het schema wat ik hier voor me heb).Voor het meten verwijs ik je nogmaals naar de antwoorden die hierboven staan.
op pinnetje zit inderdaad een stekker met het groene draadje. Deze komt vanaf de module, hier splitst hij naar je toerenteller en computer.
-
AuteurBerichten