Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2012 om 17:03 In reactie op: Belinda zoekt Manta A als verrassing voor haar man 1 sept ! #18046567
@Maartuh wrote:
Misschien dat je een paar man af kunt bellen met een dergelijke manta daar in de omgeving die lid zijn van de mantaclub?
Niet iedereen komt hier op het forum natuurlijk, dus misschien dat daar iemand wel wil?Zou een beetje sneu zijn als er niemand kan…
(Ik zelf heb een B manta)
Misschien heb ik dat al gedaan ;)
Ik heb aan de hand van de postcode gezocht in de ledenlijst naar mensen met een A-Manta daar in de buurt. Aan de hand daarvan heb ik verscheidene mensen gebeld.
Dan gaan we weer: sommige mensen vinden het toch teveel moeite om door te geven welke auto’s ze hebben……..Dus niet van iedereen is bekend of ze een A- of een B-Manta hebben.
Het komt er straks gewoon op neer dat ik daar zelf sta met een roestige Manta :cry
Mij maakt het niet uit dat ik 90 km moet rijden om iemand een plezier te doen.
Alleen zou het zo leuk zijn als er eens andere mensen opstaan om aan zoiets mee te doen.Ook is dit weer een mooie gelegenheid om een verslagje te schrijven in het clubblad met leuke foto’s erbij.
5 augustus 2012 om 22:12 In reactie op: Belinda zoekt Manta A als verrassing voor haar man 1 sept ! #18046565Belinda heeft gezegd dat het niet “voor niets” hoeft.
Ik zou het echter vreemd vinden als mensen om die reden opeens wel kunnen gaan. :hmmz
Iedereen heeft het tegenwoordig zogenaamd “druk”.
Iemand een plezier doen lijkt er niet meer in te zitten…….
Terwijl dit een mens een beter gevoel geeft dan bijvoorbeeld al je “vrienden” op facebook.
Wondere wereld………………. :cry4 augustus 2012 om 23:19 In reactie op: Belinda zoekt Manta A als verrassing voor haar man 1 sept ! #18046563Over een paar weken is het al zover……………en er is nog steeds geen Manta gevonden!!
Belinda begint zich ernstige zorgen te maken of haar plannetje nog wel gaat lukken……….
Dit is voor mij zomer:
Lekker scheuren door de polder, met het dakje open:

Hou 60.000km tot 80.000 km aan.
En zoals gezegd: ook optisch blijven bekijken.
Als je er 1 trommel afhaalt en je laat vervolgens iemand rustig het rempedaal intrappen en weer loslaten, dan kun jij kijken wat er gebeurt.
Gaan de remschoenen wel terug naar binnen als je met 2 schroevendraaiers de remschoenen terug-wrikt?
Als dit ook bijna niet lukt, dan kan het inderdaad aan dehoofdremcilinder liggen.
Maar het kan net zo goed de remslang tussen de carrosserie en de achteras zijn.
Deze willen nog wel eens een hele kleine doorgang krijgen, of hun eigen “klepje” creëren.
Je bent toch niet overgestapt op DOT 5 remvloeistof?
Leuk hoor, als je een boutje afbreekt van je thermostaathuis, wanneer je je thermostaat wilt vervangen (en dat achteraf gezien niet nodig was).
Er zijn heel veel bedrijven die gebruik maken van deze temperatuurmeters.
Een beetje installatiebedrijf heeft zo’n ding. Veel garage’s tegenwoordig ook. Ook het gemiddelde boot-onderhoudsbedrijf heeft er één.
Een beetje monteur wil vast wel even dat ding op je thermostaathuis richten als je daar aan komt rijden met warme motor.

Eerst met een infra-rood temperatuur pistool op je thermostaathuis meten.
Je kunt wel lukraak dingen gaan vervangen, maar je moet eerst weten wat er aan de hand is.
Even de weerstand meten van je temperatuursensor (direct op je sensor).
Even op het schema zoeken welke contacten van de computerstekker de temperatuursensor zijn.
Stekker van de temperatuursensor weer erop klikken.
Stekker van de computer afnemen en meten op de betreffende contacten volgens schema.14 juli 2012 om 23:11 In reactie op: Belinda zoekt Manta A als verrassing voor haar man 1 sept ! #18046559Ja………en ondertussen heel wat roest.
Van afstand is het nog steeds een mooie auto, maar ik hoop toch dat we een knappere Manta daar voor de deur kunnen neerzetten.
Ik kan alles zelf wel weer op gaan lossen, maar het is veel leuker als er meer mensen de andere leuke kanten van onze mooie hobby kunnen meemaken.
Dat kan heel veel oorzaken hebben:
Een defecte koelvloeistof-temperatuursensor. (of een draadbreuk)
Een koudstart-injector die open blijft staan.
Een verstopte retourslang, waardoor de brandstofdruk te hoog is.
Een defecte brandstofdrukregelaar.
Een verkeerde aansturing van het ontstekingssignaal naar de computer.
Een defecte computer.
Een defecte luchthoeveelheidsmeter.
Gewoon een slecht contact.Maar……………alles is op te lossen :D
13 juli 2012 om 18:12 In reactie op: Belinda zoekt Manta A als verrassing voor haar man 1 sept ! #18046555Wie woont er een beetje in de buurt van Alphen a/d Rijn?????
Als er 5 aanmeldingen zijn, kunnen er gewoon 5 Manta’s naartoe hoor….. :D
(een kleine stoet Manta’s is natuurlijk nog veel leuker dan slechts 1).Maarrrrrrr…………de eerste moet nog komen. :hmmz
Zit het hele injectie-gebeuren erop van een 2.0E of van de 2.4E ??
Gasklep-positiesensor ???

Het is eigenlijk redelijk simpel:
Als je twee verschillende metalen combineert, zal het minst edele metaal gaan corroderen.
Dan kun je ook nog een heel verhaal op gaan hangen met potentialen en potentiaal-verschillen, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.
1 ding staat vast: RVS bouten of schroeven gebruiken in stalen onderdelen, is vragen om problemen.
Laat in ieder geval het RVS geen contact maken met het staal. Bij gebruik van kunststof bussen en ringen, zal het probleem ondervangen worden.Het is makkelijker om een bout te vervangen, dan de body van de auto. ;)
Ik twijfel even of de 2.2 net als de 2.4 een krukassensor heeft.
Dit zie je snel genoeg als je de deksel van je oliepomp bekijkt.
Deze heeft dan een oog waardoor de krukassensor gestoken is.
Als deze sensor 180 graden verdraaid zit gemoneerd, dan doet hij het ook niet.In de andere gevallen zit er een hal-sensor in het ontstekingshuis.
Ik heb toevallig deze voor het eerst gehoord, dat een hal-sensor kapot ging.Een ander ontstekingshuis is dan de makkelijkste oplossing.
Je zet de nokkenas op tijd m.b.v. de markering op het vliegwiel, Niet met die op de poeli.
Hoe oud is de benzine die erin zit?
Aanvoer en retour goed-om?
Bij mij zitten er toch echt wel gaten richting de zij-pijpen.
Echter alleen aan de achterkant (als ik het goed heb onthouden).
De gaten zijn ongeveer 12mm.De zij-pijpen worden dus enkel gebruikt als expansie-kamers.
Heb je dat nummer al ingetikt op google?
Of op EBay???
24,50 voor een nieuwe (excl. verzendkosten)
nu weet je ook gelijk op welke autotypen deze module nog meer zit, dus kun je op de sloop even zoeken.
(maar…………….dan zit je nog steeds met ouwe troep.)Eerst zorgen dat hij op benzine goed loopt (incl CO-afstelling).
Daarna de LPG-afstelling controleren met de CO-meter.
Anders blijf je klooien.
Ik denk dat een verbruik op LPG van 1 op 7 reëel is.
Het is een kleine motor voor een zware auto, dus die moet flink werken.Op benzine zou ik een verbruik van 1 op 9 verwachten.
Bovenstaande is ook precies waarom ik de uitvoering met 3-dubbele pijp heb genomen.
Daar bovenop heb ik nog een uitlaatsierstuk van Laser erop gelast met een licht dempende werking.
Hoe het klinkt???
Geen idee……………hij is nog steeds niet rijklaar. :angelEn dan nog een paar leuke plaatjes:







Het was een zeer gezellige groep. Hier tijdens het eten in het hotel:

@i200 , weer bedankt voor het regelen. Het was super-leuk.
Heerlijk om daar met de Manta naar boven te scheuren, en aan het eind van de dag lekker te drinken en te eten.De rest van de groep heel erg bedankt voor de gezelligheid.
Het was weer een waardevolle herinnering.Dan hebben we nog een paar korte filmpjes.
Het gaat om het geluid……………en om de rijbeleving op die prachtige kronkelende wegen:
http://s72.photobucket.com/albums/i199/postbusmanta/?action=view¤t=MVI_7240.mp4
http://s72.photobucket.com/albums/i199/postbusmanta/?action=view¤t=MVI_7062.mp4
http://s72.photobucket.com/albums/i199/postbusmanta/?action=view¤t=MVI_7128.mp4
Onderweg toch ook wel een hoop leuke auto´s gezien:
Op de heenweg:


Op de Gross Glockner:
(de jonge dame had al 3000km gereden in de mini en wilde graag met de Manta op de foto:)
Tijdens een tussenstop bij de passentocht:


En dan alles nog dat we vergeten zijn te fotograferen…… :cry
-
AuteurBerichten