Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
um die zit op je uitlaat spruitstuk kun je van boven af zien .
zie je zo zitten is een soort dikke bout met een draad eraan .mwah die clipjes en kroonsteentjes kunnen het aantal ampere wel aan maar wat 1985 ook al zegt .
gewoon ff soldere is 10 minuten werk en je zit met een gerust hart in je autosolderen is bij zoeits het beste anders heb je kans op kortsluiting .
als het los gaat .nee nee remschoenen en remblokken allemaal niet want die zijn 3000 km oud XD
.ja weet het zeker want als ik optrek hoor ik un tikken geluid bij de homokineet .
maar voor dat ik wat vervang leek het me handig om even te weten wat dat precies is :P .hahah naja ik heb het geprobeerd bijde kante uit .
tot uitbreken toe ( allemaal mensen kijken ) naja maar er bokt dan helemaal niks.
heb ook verschillende bochten gemaakt maar niks gemerkt .
dus heb het alleen op het rechten stuk tussen de 1500 en 2000 toeren .
en heb opgemerkt dat de velg links warmer is als rechts.
rechts gewoon buiten temp en links nadrukkelijk warmertoch het wielager ?
lijkt me sterk eigenlijk want die maken een heel ander geluid naar mijn meiningen zit die geperst ?
hum opzich wel een logische theorie maar de uitvoering lijkt me nog al een lompe uitvoering :P zal het zo eens proberen
homokineet is indd 150 euro maar kan ze met korting krijgen kosten ongeveer 130 euro .
montage is voor mezelf dus daar heb ik geen extra kosten aan .
maar is maar een enkele keer dat die bokt in de bochten maar wordt wel langzaam erger in de bochten .
wat zijn de symptomen van een lager ?[rquote=1901663&tid=145359&author=Bu5t3d]aah okee. lijkt mij dat als het eenmaal goed staat.
is misschien 3 uurtjes werk om alles precies het zelfde te zetten, maarja daarna ga je er toch meer aan schroeven of wel?[/rquote]
toch niet meer aan schroeven bedoel je ?
nee dat was niet de bedoeling indd .
nee maar ben daar niet zo kapot van gewoon vaste verlaging met in hardheid verstelbaar vind ik fijner .je zit bij een schroef set altijd met het feit als jij je hem lager zet dat je veer dan minder stug is vergeleke met je schockbreker.
anders om precies het zelfde verhaal alleen dan is je veer stugger dan je schokbreker.
en dan gaat allemaal ten koste van het rijgedrag vind ik.
daarom ben ik persoonlijk niet zon fan van een schroefset .heb liever een vaste set waarbij ik de hardheid van de schock los kan instellen .
er zullen allicht schroefsets zijn die ook verstelbare hardheid en chamber hebben .
maar dat wordt te duur :Phum het ziet er wel goed uit .
maar heb voor 100 euro net iets meer mogelijk heden en nieuw spul.
maar toch bedankt voor de link :)en heb het niet zo op schroef sets . ivb de afstelling
[rquote=1901508&tid=145351&author=ondanks alles]Goededag allemaal,
Een vriendin van mij heeft een goeiekope corsatje gekocht.
nog niet eens een slechte wagen. maar er zijn wel wat dingen waarvan ik denk…nou… misschien had je daar wat beter over na moeten denken. Zo is er bijvoorbeeld een K&N luchtfilter geplaatst, wat mij niet helemaal origineel over kwam. Ik ben met haar naar een lokale garazie gereden. Waar mijn vermoeden bevestigd werd dat het niet helemaal origineel was en ook niet echt goed was ingebouwd.
Volgens de monteur kan dit zeker in de winter zorgen voor wat problemen met het lopen van de motor.Ze staat nu voor de keuze of deze “tuning” goed uitvoeren, of gewoon terugbouwen naar de originele luchtinlaat. Het is mijn auto niet, en wat haar betreft hoeft het geen opgefokt apparaat te worden en daar heeft ze ook geen geld voor.
De monteur raadde aan om via de onderdelenlijn te kijken. maar daar heb ik nog niet veel op binnen gehad.Dus waar ik naar op zoek ben is een origineel luchtfilterhuis voor een corsa B x1.4xe en waar beter te zoeken dan bij mensen die wel graag een opgefokte corsa hebben, waar de 1 of ander wellicht nog zo’n ding in de schuur heeft liggen.
Het gaat dus om het complete huis met het 1 met alles wat erbij hoort. :)
Alvast bedankt[/rquote]
ik heb er nog eentje liggen . die kun je er zo op monteren .
moet je alleen even een nieuw paneel filtertje in doen .
in goede staat .
je kan hem hebben voor 25 euro inc verzend kosten .
u2u maar bij intressenik wilde inderdaad de complete set halen met veren en schockbrekers .
klinkt goed dus dan ga ik die denk ik bestellen .
is 40/40 lager of hoger als 35 ?ziet er allemaal erg goed uit .
hahah dat denk ik ook af en toe .
agja soms moet je niet denken maar gewoon doen :afroinderdaad , ik vind dat altijd zo ergelijk als je dan ergens zoveel moeite in heb t gestoken en het is het net niet .
laat het los ofzo heb ik ook wel is is egt heel irritant gelukkig blijft dit tot nu toe allemaal fijn zittenik hoop voor je dat het blijft zitten .
[rquote=1901476&tid=145349&author=Jeremy134]Beste allemaal,
Ik heb een tigra uit ’95 en deze rijdt verder primaNou is er echter 1 probleem. Zodra ik ga rijden ( koude motor ) trekt deze lekker door, dit mede door de Choke, wat ik vermoed ( ben niet zo goed met auto’s dus zal hier en daar wat mis hebben )
Wanneer hij op temperatuur komt, gaat hij minder trekken, en moet ik iedere keer pedaal helemaal indrukken om goed vooruit te kunnen, ik heb ook geen idee wat dit zou kunnen zijn.
Heb er al van alles aan vervangen, ik vermoed dat het gebeurd is nadat ik de EGR heb afgedopt, kan dit?
Als er meer info nodig is hoor k ’t wel.
Groetjes,
Jeremy[/rquote]ik had van de week precies het zelfde :P.
bij mij was het de brandstof filter en injectors.
heb je er al eens ooit een nieuwe op gegooid ?
en inderdaad een open lucht filter is niks waard .
een ori filter is egt een hoop waard.[rquote=1901248&tid=140189&author=X-PloiD]Hmm even updateje over mijn panelen.. kan melden dat spuitlijm niet goed is tis rommel ookal staat er Bison op en dat het nooitmeer loslaat (contactlijm) is niet waar. Het eerste paneel dat ik deed bestuurderskant leek allemaal mooi en aardig te zijn gelukt. Toch zat alles er testrak overheen dat was stom maja wat wil je.. nooit eerder gedaan. Andere panelen zijn daarintegen nog redelijk goed maar ben bang dat alle panelen naar de klote zijn als het een keer 30 graden gaat worden.. dusja.. nooit meer spuitlijm gebruiken.. bestuuderskant heb ik overnieuw gedaan daarnet en er zit een vouw in nu omdat hij echt te strak eroverheen zat.. maja heb de vouw zo onopvallend mogelijk gemaakt aldus ben ik niet echt tevreden, toch zal k er maar mee moeten leven want k heb geen tijd meer om het nog een keer over te doen, k post binnenkort wel een foto van wat er is gebeurd
@pluuske, ziet er super uit hoop echt dat het allemaal goed blijft zitten! ik baal enorm op moment.. heb geprobeerd er iets van te maken en hoop dat de rest van de panelen niet los gaat laten.[/rquote]ik had als test die achterste 2 paneeltjes gedaan die blijven nog wel redelijk zitten maar de grote panelen en dak heb ik met tix gedaan omdat ik al merkte dat dit niet ging houden .
is wel klote indd van het mooie werk
[rquote=1899256&tid=140189&author=petrolhead]netjes gedaan kerel :thumbup ik heb precies dezelfde stoelen zien er wel netjes uit voor die prijs, maar in combi met rode sparco 4 punts gordels zien ze er nog beter uit:wub[/rquote]
heb je er zelf ook 4 punts gordels bij zitten ?
heb je mischien een foto voor me hoe het uitziet aan de buiten kant van de stoelen ?
bijde plastic kapjes .oke ga ik doen bedankt voor de informatie :)
heb mijn antwoord al op de vraag of de originele weg kunne en die kunnen weg .
dus dan ga ik binnekort eens op zoek naar een netjes of nieuw setje 4 punts gordels .
wel heel wat werkt om dan de gordel rommel eruit te halen
maar ziet wel stukken strakker uit :)25 maart 2011 om 12:05 In reactie op: mag je de gordels verwijderen bij plaatsen 4 punts gordel #17844098dat is dan de bevestiging voor de achterste 2 stukken gordel ? of moeten daar alle 4 de punten op ?
25 maart 2011 om 11:50 In reactie op: mag je de gordels verwijderen bij plaatsen 4 punts gordel #17844096oke dat is duidelijk .
dan ga ik de originele spulletjes eruit halen dan mag dat klik ding aan de zijkant van de stoel er ook uit toch ?
dan gelijk een andere vraag , jij hebt een vergelijkbaar binnewerk als ik heb .
hoe heb jij die gordels bevestigd ?[rquote=1899256&tid=140189&author=petrolhead]netjes gedaan kerel :thumbup ik heb precies dezelfde stoelen zien er wel netjes uit voor die prijs, maar in combi met rode sparco 4 punts gordels zien ze er nog beter uit:wub[/rquote]
dat ben ik inderdaad nog aan het overwegen maar waar maak je dingen aanvast ?
heb geen zin om alles er weer uit te halen om een paar beugels aan de vloer te lassen .wilde ik eigenlijk rode halen
en hoe zit dat dan met de originele gordels kun je die dan weg halen ? of moeten die blijven hangen ?
haha ja inderdaad ik denk dat ik het zo allemaal gewoon ga fixen zonder poes pas .
kan je mijn mischien vertellen welke pakkingen ik allemaal nodig heb buiten de 2 voor het inlaat spruit en de egr blindplaat.
want dan kan ik die alvast halen dan kan ik in een moeite door sleutelen .hahah zal ik doen want de buiten kant is nu rood egt spuug lelijk .
en dan had ik gelijk nog een vraag mischien dat ik het inlaat spruitstuk wilde flowen .
maar als de injectoren in het spruitstuk zitten werkt dat natuurlijk niet .oke dat klinkt allemaal goed :) .
ik ben zowizo iemand die nooit een pakking 2 keer gebruikt ook al zit die nog aan mekaar .
dan haal ik gewoon even een aantal nieuwe.je bedoelt even de inlaat flowen ? als ik die eraf heb ? .
want egt aanslag komt daar niet in toch ?
hou wel van een glimmende auto :agent
en dat van die banden spray is een handige tip ga ik eens proberen .
dan ga binnekort eens pakkingen verzamelen en materiaal en dan ga ik eens aan de slag .
die blind plaat pakkingen kun je die krijgen bij de dealer of moet ik die even zelf maken ?alvast bedankt voor jullie reacties hier heb ik wat aan
bougies zitten er nu 12 0000 km in .
luchtfilter een origineel paneel filter ongeveer 6000 km
bij de volgende grote beurt was ik van plan om extra mee te nemen :
over 3000 km
natuurlijk alles wat bij een grote beurt
maar verder ff de gasklep stappen motor schoon maken .
en als ik toch al zover ben dop ik de egr maar gelijk af .
want hoor dat er veel mensen er last van krijgen bij de 2 ton .
dus dan is mijn mening voorkomen is beter dan dubbel werk toch ?
of heb ik het verkeerd .verder is alles bijna nieuw .
-
AuteurBerichten