Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hum ik durf het niet te zeggen , of die ook geplakt zit . maar dat is aan de binnekant goed te zien .
ik ben een paar dagen terug op de sloop geweest en daar stond een tigra van 98 en daar zat een geplakt achter logo op !
ik weet niet van welk bouwjaar de jouwe is dominic ?
ik ga er zelf een maken . heb de beschikking over de materialen en gereedschappen .
alleen de ervaring zal een uitdaging worden maar ik neem de tijd .
ik koop wel een spagetti spruitstuk maar de rest maak ik zelf.heeft iemand een goed adres
om een simpele rvs sport kat en rvs midden demper te kunnen kopen ?heb al een leuke site gevonden maar meer opties zijn natuurlijk welkom .
voor 300 euro aan materiaal heb ik een uitlaat zonder arbeids urennaja met sensors ga ik neet van de sloop liggen plaren
ik denk geschoven . gewoon even mailen .
uitlaat lassen wort maar weinig gedaan is trouwens ook onmogelijk bij een tigra ivb de achter as .
dus ik ga ervan uit dat die geklemd wordt.@xanquezer wrote:
Het enigste verschil tussen de 1.4 en de 1.6 is het bezine verbruik, de cylinder koppen zijn iets groter… :hmmz
de pk`s en nm`s nemen ook toe ;) thats alllllll foks :idea:als het allemaal zo simpel was :P , zitten veel meer verschillen in .
ja dat is de uiteindelijke bevestiging . aan het chasis .
maar hij heeft het over hoe de delen aan elkaar moeten :P .ik denk dat je dit het beste kan vragen aan de verkoper .
meestal zitten deze met uitlaat klemmen aan elkaar .
de universele . de customs zitten meestal aan elkaaroke zal ik eens doen ,
ut grootste probleem is dat ik wel uitlaten kan vinden , maar dan zonder kat .
even beter zoekeneven een 2 de vraagje wil iemand eens meten voor mij wat de afstand tussen de uitlaat pijp en de tank is .
dit is bij mij 2,5 cm .
viel me op
dat dit erg dicht bij is of hoort dit ? wil er iemand even voor me kijken?edit : heb het al gevonden die zitten wel erg dicht bij allemaal .
agja zal wel goed zijn :Pnaja 600 euro of iets meer is nog te over zien .
op de sloop ga ik het zowizo neit scoren dan ga ik gewoon een originele uitlaat vervanger van romax halen .ik wil het niet te gek maken .
gewoon een leuk alternatief . wat betaal baar is hoef niks unieks wil iets wat duurzaam is en geen rotzooi.die 2 slangen moet aan elkaar vast gemaakt worden daar zit normaal een bochtje van rubber .
waar het precies voor diend . dat weet ik niet ik heb hem laats eens schoon geblazen .
zat bij mij allemaal rotzooi in.dit is je map sensor , de slangen gaan naar het inlaat traject .
als die koud is doet die dat altijd en dit is alleen in stationeer :P .
naja ik hoop dat je het allemaal voor elkaar krijgt (Y)
banden maat staat op je band :P
dat is volkomen normaal , je auto loopt dan op een rijker mengsel dit duurt een paar minuten en dan zakt die terug .
hoeveel km heeft jou tigra eigenlijk gelopen ?
@xanquezer wrote:
alles afdoppen ga ik doen :)
***ze zijn niet kapot maar netjes eruit gehaald en in een zak gedaan en liggen momenteel in de achterbak***
bedoel je daar de vering mee of temp sensor ?
die hoefde je helemaal niet weg te slopen XD
nu zit je met allemaal losse zooi.
gewoon terug bouwen of alles goed afdoppenen je temp sensor zit op je thermostaat huis .
maar hoe weet je dat die stuk is ?oja zijn je veren egt door geroest of veroest ? anders kun je ze gewoon op borstelen en opnieuw spuiten die van mij waren een beetje veroest is verder niks speciaals.
en anders kun je toch gewoon originelen veren halen en erop zetten .
kost ook niet zo veel .@dabok wrote:
Wat Andreas al zei, een Tieg of een Corsa heeft geen boordcomputer, dat wat aan de passagierskant achter die kap zit, is het motormanagement, oftewel de computer die je motor aanstuurt, logisch dus als je die lostrekt dat die het niet meer doet haha..
Een boordcomputer is een apart schermpje (MID bijv.), waar je je gereden afstand op kan bekijken, hoeveel liter benzine, deur open etc. etc. !
Motorcode staat eventueel ook nog op de bak als het goed is..
ja oke , maar ze noemen het vaak zat een boordcomputer , ik dacht dat die dat bedoelde :P .
maar je hebt indd gelijk.viewtopic.php?f=9&t=146299
daar is tie
@Andreas.Berger wrote:
Dat wat rood omcirkeld is , heeft niks met je motor vermogen te maken, bij de koude start verwarmt hij je KAT , dat gebeurd 5 min, dan gaat hij uit, is net een stofzuiger.
Boardcomputer heeft een tigra niet, corsa ook niet, is gewoon een schermje wat je datum en tijd weergeeft en radio zenders en buiten temperatuur
zonder boordcomputer loopt die niet trek je rechter kap er maar eens af in je deur stijl daar zit die .
tigra heeft ook een tid dat is dat schermpjedat is je aanjager die zorgt ervoor dat je kat eerder warm is. bij mij is die al sinds ik hem heb kaduuk.
un boord computer klopt zit rechts onder het handschoenkasje.
bijna alles auto’s hebben een boord computer . als ik het goed heb alles met injectie .
carbs weet ik niet .maar wat bedoel je met helemaal hetzelde op de zuiger na ? :P
en zijn dat pk’s op de kruk of op de wielen ?
dat is namelijk een groot verschil scheeld 30 %
turbo stofzuiger is je kat opwarmer :P ,die heeft niks met je toeren te maken .
en een tigra is zowizo erg pittig vanaf de 3000 toeren wordt je wel een beetje aan geduwd .en begin je net met rijden ? dan is een tigra in het begin altijd snel .
en je stuur moet je gewoon beter vast pakken :P :jerryindd gewoon voor een k&n filter gaan want opels zijn totaal niet asmatisch aangelegd .
opzich een leuk lijstje om te doen .suc 6 :thumbup
oja de ledjes passen net niet door het gaatje in de achterkant van de teller .
die moet je even met det hand op boren naar 9.5 past precies allemaal .
en ziet er zeer mooi uitdit kom door dat het led zijn led schijnt alleen naar voren .
en een gloeilamp opzij .
dit kun je oplossen door een t10 fitting let te kopen 3 stuks met weerstand 10 minuten solderen .
en klaar ik heb rode verlichting in het tigra gedeelte staan de foto’sik heb er een besteld
imitatie kost 52 euro inc btw.
en een van gm kosten 71 euroheb dus voor gm gekozen aangezien de plaats waar die zit
@NooN wrote:
@pluuske wrote:
de fan moet al veel eerder aanslaan ik denk dat je thermo switch het begeven waardoor je motor te warm geworden is en er een leiding of koppaking gescheurd is .
Ik ben een echte leek, maar als je thermo switch het heeft begeven dan zou de Fan toch helemaal niet aanslaan? of is dit een redenatie die nergens op slaat :wink:
nee dat klopt niet een thermos switch bestaat uit 3 weerstanden die reageren op een bepaalde temperatuur een bi metaal noemen ze dat .
en waarschijnlijk deed alleen jou laatste stand het en die was ook al goed gaar.
ik denk dat dit je oorzaak is van de lekke koppaking .als je handig bent kun je ook overwegen om een motor swap te doen met een zelfde type motor .
kost niet zo veel -
AuteurBerichten