Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ach ze verzinnen altijd weer wat nieuws bij ons hier hadden ze een kantelweg gemaakt
lache:D
De mensen gingen speciaal over die weg voor het grappige gevoel , en ja ik ben er ook overgegaan en inderdaad heel erg grappig zeker als je een beetje gas geeft de kids liggen in een deuk
Toen er trekkers over moesten met een sproeitank ging het bijna mis de trekker kwam met 2 wielen van de grond daarna die andere kant van de grond hahaha die vent zal wel bang geweest zijn .. kantelen hadden ze toch bijna gelijk gehad :P[rquote=1856473&tid=141549&author=Kale gek][rquote=1854819&tid=141549&author=Astraman][rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P
heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef [/rquote]Kun je ook gewoon ff die switch indrukken en kijken of ie uitgaat. ;)[/rquote]
wil niet zeggen dat de koffer m dan indrukt als ie dicht is… schakelaar kun je stellen nl…
enne wat was het probleem nou??[/rquote]Zeker weten doe ik het nog niet maar waarschijnlijk zit het in de alarminstallatie
Ik heb het anti start gedeelte er uit geknipt want als ik de stekker los trok kon ik niet meer starten met de sleutel en om met een aparte drukknop vond ik wat omslachtig om te starten
dus nu maar wachten tot ik een paar dagen niet moet rijden[rquote=1854864&tid=141549&author=Ghanz]accu misschien gewoon zwak?[/rquote]
…eu… nog geen jaar oud en is een gel accu 900 amp/hr
moet wel wat kunnen hebben dacht ik deze word voornamelijk gebruikt bij grote amerikanen en trekkers ..nu ook in de manta :angel
[rquote=1854819&tid=141549&author=Astraman][rquote=1854788&tid=141549&author=mantadevil]ga eens in de kofferbak liggen en trek klep dicht ,wel zorgen dat er iemand buiten staat met sleutel:P
heb dit ook eens gehad en toen bleek dat mijn kofferbak verlichting constand branden bleef [/rquote]Kun je ook gewoon ff die switch indrukken en kijken of ie uitgaat. ;)[/rquote]
heb voor dit gewoon het lampje eruit gehaald :sleeping
nee dit kan ut het ook nie zijn en ik heb ook geen versterkers erin
Maar ik heb er een alarm inzitten en ik denk dat het daarin het probleem gaat zitten (hoop ik)
ik heb de stekker eruit getrokken maar kleeft 1 nadeel aan nu kan ik niet starten met de sleutel maar met een aparte druk knop die ik rechtstreeks op de startmotor heb aangesloten[rquote=1854758&tid=141549&author=Freestyler]begin eens met de radio af te koppelen.
(of een ampere meter in de + kabel van de radio te zetten, en kijken wat het verbruik is als alles afstaat)[/rquote]
had al een nieuwe gekocht maar dat mocht niet baten en het lijk me sterk dat die nieuwe radio ook de accu leeg trek
Ik heb de ouwe radio maar in een andere auto gestoken en heb dit probleem niet en die staat soms een hele maand stil
Mijn conclusie was niet de radio dus[rquote=1851149&tid=140788&author=Paullus][rquote=1850267&tid=140788&author=plexpiloot]
IK heb ook al een paar keer gehad en het was het wormwiel die niet meer vast zat
ik heb een putje geboord in de as en een klein schroefje er in gedraaid en werkt weer als een tiet [/rquote]kon je hier bij dan? of was de bak onder de auto uit?[/rquote]
op de brug – kabel los draaien – het adapter eruit halen (waar je kabel aan zit km kabel kan je er ook laten aanzitten)- wormwiel naar achter schuiven en met een klein boortje een putje boren in de as
natuurlijk ook een klein gaatje het wormwiel dan een schroefje die verzonken in het wormwieltje
dus een zelftapper schroef zonder kopje die je met een klein schroevendraaier er dan kan in draaien
want je moet in het dal van de schroefdraad van het wormwiel je schroefje indraaien
let op dat je schroefje niet uitsteekhet is wel priellen maar werkt perfect
eerst had ik het geprobeerd om dat wormwieltje vast te plakken maar dit was maar van korte duur en voor dat je het weet dan rij je te hard en kom je op tv :( en ik spreek uit ervaring@dr-antrax.. ben ik met je eens, maar heb zelf het idee, bij mijn vorige uitlaatsysteem, dat hij naar verloop van tijd wel wat voller gaat klinken.[/rquote]
Ik heb er een van ebay gekocht van rvs kompleet 385 euro inclusief verzending
nu na 2 jaar is het geluid bijna niets veranderdbehalve als ik eens echt aan het gas hang dan word het geluid (vind ik) mooi donker zwaar dof
nadeel (vind ik niet) na tikken bij het afzetten van de motor
Dan krijg je nogal eens de vraag van kweetnie nogal aan het gas gehange[rquote=1845200&tid=140788&author=Paullus]mijn kilometerteller kabel van mijn c-kadett doet het niet. tenmiste, meestal doet hij het niet, behalve als je al een tijdje aan het rijden bent, dan zie je dat de wijzer af en toe omhoog komt. nog even later doet hij het dan gewoon naar behoren. De werking is vergelijkbaar met die van een viagrapil dus, die ook 45min nodig heeft om omhoog te komen (niet dat ik daar ervaring mee heb…):P
Maar to the point, kan dit het wormwiel zijn? en zo ja, moet dan de bak gesplitst worden om dit te vervangen?
het gaat hier om een gte tellerunit icm getrag 240 bak[/rquote]
IK heb ook al een paar keer gehad en het was het wormwiel die niet meer vast zat
ik heb een putje geboord in de as en een klein schroefje er in gedraaid en werkt weer als een tietIk zelf was het niet maar een kennis van me zijn vriendin
“Ik heb het koelvloeistof bijgevuld ….. was maar goed dat ik keek want er ging ruim 5 liter vloeistof in en was nog niet aan de dop “
Hij 5 liter ??? da kan nie .. hij kijken en ze had het kleppendeksel dop te pakken gehad
woehahahaha kan toch veel koelvloeistof in een bmw :P:P:P:P
origineel gepost door de menace
HEHE !!
Ik heb de 1.6 klaar. Na 1e rondje ( met nieuwe olie & idem filter) rammelde de kleppen mij tegemoet. Hierop geprobeert de kleppen te stellen, maar ging steeds beroerder lopen. Boel gedemonteerd en bleek dus vast stoters te zijn. Ben met 4 stuks ong een uur bezig geweest om ze er uit te krijgen. Ze waren op het vrijloopdeel bij de nokkenas flink aangevreten. Nokkenas was trouwens verder helemaal goed. Hierop de olietoevoerkanaaltje schoongespoelt (zat flinke zwarte sludge in en op de kop). Kop verder gereinigd en mijn hydrostoters gemonteerd van de 2.0. Boel weer gemonteerd, laten draaien en gesteld. Dat scheelde een slok op een borrel. Echter toen ik een rondje ging rijden en terugkwam, ging mijn olielampje flikkeren en toen ik langzaam het toerental verhoogde, hoorde ik de rammel…..drijfstanglagers….! GRRRRR!! !!!!
Motor er weer uit gepielt en carterpan eronder vandaan gevist. Nieuwe drijfstanglagers gehaald, flink in de olie gedoopt (AMEN !) en gemonteerd. Pen in de oliepomp op de boormachine om druk op te bouwen vòòr koudstart. Toen motor op de startmotor rond laten gaan zonder bougies en olielampje was meteen uit. Bougies erin, elektronische ontsteking aangesloten en starten … LOPEN !
Geen tikje, geen sputtertje, helemaal niets. Loopt mooi stationair en reageert goed op het gas met de 2.0 injectie. Trekt niet de straatstenen uit de grond, maar loopt wel goed.Kan nu op mijn gemak de 2.0 uit elkaar halen om te bekijken wat het probleem is met dat blok…
gasten, bedankt voor de tips en :worsDennis de menace
En ik dacht dat ik alleen degene was die maar aan het sukkelen was
origineel gepost door mantadevil
heb zelf gewoon lampjes in de auto
werkt net zo goed
af en toe kijk ik wel even op de tank wat er precies in zit :thumbupdat heb ik met mijn andere wagen ook die met lampjes
normaal zit dit metertje niet aangesloten en aangezien de benzinetank er toch niet meer inzit dacht ik van even proberenEn het is inderdaad een losse metertje die met een magneet word gestuurd
dus naar de gasboer en vragen naar een goeie meter probleem opgelost denk ik
En anders werkt die maar lekker andersom (leuk voor dat iemand je auto leent hahaha)
was laatst op en neer z wolle 31 liter gas kwijt en das voor mij een goeie 150km
is een verbruik van 1op4,8 op de lange weg [/quote]V8 7.0 liter 345 pk verbruik 1 op 4.16 met een eigen gewicht van 2400 kg
moet de opel zeker 1 op 8 of minder verbruik zijn
origineel gepost door mantadevil
vandaag weer eens gemeten ,maar goed 400 meter om op te 80 te komen hahah word al wat sneller
maar goed eens kijken wat dat verbruik is
moet ergens vandaan komenkrijg die genoeg lucht ?
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door plexpiloot
origineel gepost door McLambo
Okay, die zijn dus te hergebruiken, en horen bij 1 kant.Halen jullie allemaal de lagers bij Kraus? Of zijn er ook adresjes in NL waar ze te krijgen zijn? Is het een specifiek lager qua maat? of zouden ze er bij een lagerfabriek enkele hebben liggen in deze maat?
Ik heb ze besteld in dronten m&n of zoiets weet nie meer maar in ieder geval in dronten
er zijn 2 types groot en kleine maat
ik was krimpring en lager+rubbere ring met verzending 90 eurie kwijt
de andere kant was nog niet nodig dus lekker laten zittenbij mij kwam dat k*t lager niet los die heb ik dan maar met een 1 mm schijfje af geslepen
de rest ging vanzelfzal m&m geweest zijn
doen ook al heeeel lang in opels;)
dacht dat ze eerder m&m service heetten;)
Yep volgens mij ook ik zat toch in de buurt :D
origineel gepost door McLambo
Okay, die zijn dus te hergebruiken, en horen bij 1 kant.Halen jullie allemaal de lagers bij Kraus? Of zijn er ook adresjes in NL waar ze te krijgen zijn? Is het een specifiek lager qua maat? of zouden ze er bij een lagerfabriek enkele hebben liggen in deze maat?
Ik heb ze besteld in dronten m&n of zoiets weet nie meer maar in ieder geval in dronten
er zijn 2 types groot en kleine maat
ik was krimpring en lager+rubbere ring met verzending 90 eurie kwijt
de andere kant was nog niet nodig dus lekker laten zittenbij mij kwam dat k*t lager niet los die heb ik dan maar met een 1 mm schijfje af geslepen
de rest ging vanzelfook nog puntjes gescoord in Flensburg?:jerry [/quote]
nee daar hebben ze niets over gezegd net dat ik binnen de 4 maanden een kopie van me rijbewijs moest laten zien
zoals ik al eerder zei ik kom maar 1 keer in de 10 jaar in Duitsland en dan moeten ze je nog aanhouden ook
en als ze me punten zouden geven of aftrekken tegen die tijd zit ik weer in de plus :angelorigineel gepost door SiggieTigra
origineel gepost door plexpiloot
Ik heb er eentje binnen gekregen van 41 km te hard na correctie
ik zag een bord 120 gas los gelaten lekker laten uit bollen toen iets verder bordje 100 nog steeds niet geremd zat toen nog op 122 op tomtom en flits blijk dat je daar maar 80 mocht …nooit gezien
wat kan ik hier van verwachten in euro`s ?kijk eens op http://www.bussgeldkataloge.de/ugeschwindigkeit.php
ik heb hem binnen 1 hele maand niet meer in Duitsland rijden en 183 eurie boete
Valt dus wel mee vergeleken met Nederland en België
een hele maand nie rijde in Duitsland ook wel jammer ,1 x in de 10 jaar dat ik daar rij :sleepingorigineel gepost door de menace
@ plexpiloot: hoe ben je daar achter gekomen ? doorgemeten ofzo ?door dingen te veranderen eerst kabelboom daarna lm vacuüm potje vervangen toen kwam ik aan de sensoren toen was het opgelost
Maar roken : verschrikkelijk !! en daarna sputteren, smoren en afslaan. Hierop mijn oude LLM weer gemonteerd en deed hetzelfde….. :swear
wel of hij op de eoa manier op een gegeven moment verzuipt. Vanmiddag liep hij meteen goed stationair, maar rookte als een beer, begon op een gegeven moment weer te sputteren en over te slaan, daarna op 3, toe op 2 pitten en daarna sloeg hij af….Dit heb ik ook gehad dit wel met een 2.4 met een 2.2 injectie erop maar ik denk dat dit niet veel uitmaakt
Bij mij was dat er een sensor in het thermostaat huis kapot was en gaf ongeveer de zelfde klachten .
koud goed draaien maar zodra die een beetje warm werd begon het klote te gaan .
hopelijk is het voor jou net zo makkelijk opgelost als voor mij toen succesdistributie huis, zit een inbus dop, die is er voor om de pomp vol te gooien [/quote]
ik heb die inbus (was een sensor) eruit gehaald en met een slangetje in het gat de pomp opgevuld
en na een paar wentelingen hoorde ik een smakkend geluid en toen ging het lampje uit :thumbup
bedankt voor de tip dit zal me voor de volgende keer me wat minder stress geven
bougies erin en pomp aangesloten en na 2 omwentelingen draaide die als een zonnetjeKlaar voor circuit spa :jerry:jerry
origineel gepost door Freestyler
Heb je de oliepomp ook gevuld?Je kunt het beste vanuit het verdelergat olie in de pomp laten lopen. Werkt het makkelijkst.
dan zou ik het in het sleufje moeten mikken of kun je het ergewoon ik kappen ?
demontage van de “krimpring”
geloof het of niet dat hoor je met kleine staal beitel te doen
haaks op de as tik je die beitel in de krimpringdeze splijt daardoor en is weg;)
oude lager er af persen
nieuwe lager erop persen
ring er achteraan persenzo hoort het
En zo heb ik het ook gedaan helaas moest ik het lager eraf slijpen want die zat zo vast als een huis
De steekas trouwens kwam er redelijk makkelijk uitIk denk dat ik de andere kant ook maar eens gaat doen zal nooit geen kwaad kunnen :P
Bij mij staken de steekassen zo vast dat ik een slagtrekker van een pantservoertuig
gebruikt heb. De rest op de hydraulische pers gedaan. [/quote]Ik hoop dat het bij mij een beetje beter wil gaan want ik heb dus geen slagtrekker , onlangs nog met een amerikaan gedaan fluitje van een cent .. volgende week zal ik het wel weten of die zo los komt of nie
origineel gepost door MantasticB1
voor een wiellager toch niet…:sleepingals het lager van je pignontandwiel (waar het starre gedeelte van je cardan aan de achteras vastzit) vervangen moet worden, wel!
voor een wiellager heb je alleen pakkingpapier en vloeibare pakking nodig ;)
blijkbaar weet jij wat er allemaal moet gebeuren :hmmz
Misschien kan je me dan verder helpen want ik heb het zelfde probleem en had het lager al bij M&M dronten besteld en heb dit nog nooit gedaan
steekas los maken as eruit trekken en dan hoe verder ???Krijg je zeker een beste boete en je mag je rijbewijs voor 3 maanden inleveren.
Ik heb er eentje binnen gekregen van 41 km te hard na correctie
ik zag een bord 120 gas los gelaten lekker laten uit bollen toen iets verder bordje 100 nog steeds niet geremd zat toen nog op 122 op tomtom en flits blijk dat je daar maar 80 mocht …nooit gezien
wat kan ik hier van verwachten in euro`s ?
of zal ik het inderdaad proberen zoals je al aangaf -
AuteurBerichten