Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18365117]Beste Opel-fans, ik heb een vectra c 1.8 uit 2004 hieronder zitten lm.velgen ET 39…nu wou ik er astra velgen ET 49 om leggen..past wel en er is ruimte over….maar geeft dit op den duur problemen ?
[/quote]Is de steek wel gelijk van beide velgen anders zul je adapters moeten gebruiken geeft iets meer belasting op je wiellagers
[quote quote=18365069]ik hoop dat iemand het hier weet. ben opzoek naar de zekering van de secundaire luchtpomp van mijn Signum 2.8 turbo. dat apparaat maakt enorme herrie in de ochtend.
[/quote]
[quote quote=18365082]Als eerste moet je de speakercover aan de bovenkant van de middenconsole losmaken, deze zit vastgeklikt (het makkelijkst is om een oud plastic pasje te gebruiken). Vervolgens moet je een schroefje losdraaien die achter (onder de cover) zit (uit m’n hoofd is dat een T20). Vervolgens is de rest van het bovenstuk vastgeklikt en kun je deze losklikken (wel voorzichtig doen). Die 4 gaatjes is om de radio te verwijderen.[/quote]


[quote quote=18365006]Bedankt Pjotter!, dat wist ik dus niet. Maakt het wel een stuk makkelijker. Was ik helaas iets te snel met die kabel. Had hem net onder de deurstijlen en kappen gelegd naar voren
maar dan trekken wie die maar weer los.[/quote]las dat het is gelukt met de trekhaak heb je er toevallig fotos van gemaakt als leidraad voor andere gebruikers om dit zelf te doen

[quote quote=18365002]25 maart 2019 om 12:34[/quote]
De accu van een astra K bevindt zich onder de achterbank of kofferbak bij stationwagen dus uw hoeft de kabel niet naar het motor compartiment te brengen

[quote quote=18364970]Goedendag, Ik heb al veel gelezen over de problemen met de Opel Radio en het wel bekende *safe* Helaas is dit mijn ook overkomen, met veel gebel en contact met de dealer, was het op vragen van de radio code niet meer mogelijk. Dus, ben ik wezen kijken voor een inbouwframe welke past in mijn Opel Corsa (C) model uit 2002. Gelukkig voor een prikkie kunnen kopen, maar helaas kwam ik hierbij tot de ontdekken dat ik een kabel mis voor mijn radio. CD en USB doen het prima. Maar nou begreep ik dat je een antenne kabel met een vrouwtje of mannetje moet hebben die in de radio gaat en kan aansluiten op de connector van de Corsa. Maar welke Kabel moet ik hiervoor mand me uit de brand kan helpen
[/quote] je bedoeld een adapter van iso naar din om je antenne aan te sluiten
Ben nog in het bezit van oude handleiding van rekord mocht je interesse stuur maar pb met email dan stuur ik deze
23 maart 2019 om 17:35 In reactie op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) #18364925[quote quote=18364924]Ik was wel wat zenuwachtig vooraf of het ging lukken, maar gaf mij vertrouwen dat ik het goed had voorbereid. En ja, zou het zo weer doen. De enigste uitdaging is het los krijgen van die oude bouten die op een ongelukkige plek zitten. Ik heb ze trouwens zorgvuldig schoon gemaakt en met loctite weer vast gezet. Je wil immers niet dat de bouten los trillen….[/quote]
Dat het vaak vastzit klopt meestal geroest inderdaad goed schoonmaken en persoonlijk zou ik kopervet (keramisch)gebruiken en de bouten op moment zetten
Fijn dat het gelukt is had je nog gebruikt gemaakt van de set om de remcylinders terug te stellen
[quote quote=18364824]Heb een Opel Antara van het bouwjaar 11/2016. Welke versie van China clone Opcom software kan ik voor mijn wagen gebruiken, daar de versie die ik kan vinden maar tot 2010 of 2014 gaan ??? Bedankt, Johnny.[/quote]
Mocht je interesse hebben kan ik je de opcom 2016 versie sturen stuur maar een pb met je email dan stuur ik deze naar je toe
Bij deze versie OPCOM2016 (102309a-160115a) staat deze wel in de lijst maar heb deze nog niet in de praktijk uitgeprobeerd
Mocht je belangstelling hebben stuur maar een pb met je email dan stuur ik deze naar je toe
17 maart 2019 om 11:57 In reactie op: Opel Corsa D opc 2008 !Schokbrekers origineel nodig! #18364782[quote quote=18364780]Hmm, okedan. Dan ga ik toch maar eens een second opinion aanvragen bij een andere garage, want die garage zei dat het perse originele schokbrekers moesten zijn voor de achters.. toch bedankt voor je reactie![/quote]zie hieronder een link
17 maart 2019 om 11:44 In reactie op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) #18364781[quote quote=18364777]Wederom weer bedankt voor de informatie en antwoorden! Wat is het verschil tussen massief en Geventileerd schijven, moet je Geventileerd schijven hebben of mag het ook massief zijn?[/quote]
De remklauw van je auto is zo geconstrueerd dat hier een schijf van een bepaalde dikte tussen past kun je niet zomaar veranderen
Een geventileerde remschijf zou beter worden gekoeld door de luchtstroming die er doorheen gaat als een massieve schijf (alleen buitenkanten)
[quote quote=18364776]hallo allemaal sinds gisteren de trotse eigenaar van een Opel Vectra wagon 2.2 uit 2005 het enige is dat er geen gebruikershandleiding bij zit enig idee waar ik deze zou kunnen krijgen.[/quote]
https://www.gebruikershandleiding.com/Opel-Vectra-2007/preview-handleiding-736687.html
16 maart 2019 om 19:50 In reactie op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) #18364764[quote quote=18364751]Uitvoering: 1A02A5EABN5 Auteur Berichten 15 berichten aan het bekijken – 1 tot 15 (van in totaal 15) Reageer op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) You can use BB[/quote]
Hierbij link voor astra H https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/h__brakes/front_wheel_brake/repair_instructions/technical_data_front_wheel_brake/
en hieronder zie foto waar de reparatie set voor nodig zijn

[quote quote=18364731]Niemand?[/quote]als de rem cylinder vast zitten of moeilijk terug gaat zou het kunnen dat je remmen meer aanlopen
en warm worden dus ook meer slijtage maar ik neem aan dat de garage daarna kijkt als ze de remblokken vervangen je kunt ze ook redelijk
makkelijk zelf vervangen als je een beet je handig bent scheelt toch weer in de kosten
Zou even naar de rubberen hoes kijken of deze niet gescheurd zijn anders meer kans op vuil of beschadiging van de rem zuiger in cylinder
[quote quote=18364686]Betreft Zafira uit 2003 met Z16XE motor. Na 390.000 km heeft een drijfstanglager het begeven. Ben ( hopelijk ) op tijd gestopt en de lagertap op de krukas ziet er nog redelijk uit. Nu kom ik niet geheel uit de maten. De standaard tapmaat zou zijn 42.971 to 42.987. een verschil dus van 0.016 De onrondheid mag echter zijn 0.04 mm. Dan kom ik op 42.971-430.111, of 42.971-42.931 bij de kleinste maat. of 42.987 – 43.027 of 42.987 – 49.947 bij de grootste maat. Wat lees ik verkeerd ?? , aangezien de grootste en kleinste tapmaat maar een verschil heeft van 0.016 Daarbij moet de speling op de lagerschaal tussen de 0.19 -0.071 vallen. Wie kan me meer duidelijkheid geven. Gr. John[/quote]Hierbij een meet eenheid om te meten voor lagerschaal kan je ook de wkpl manual toesturen zodat je dit kunt bekijken
14 maart 2019 om 19:04 In reactie op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) #18364715[quote quote=18364712]Ik heb nog even verder gezocht en moet inderdaad wel de remmen zijn als ik onderstaande zo lees: De akoestische slijtagewaarschuwing bestaat uit een metalen plaatje dat op het buitenste remblok van de voorwielen is gemonteerd. Dit plaatje komt op een gegeven ogenblik in contact met de remschijf, zodra de dikte van de voering kleiner is dan 3 mm. Het plaatje veroorzaakt een krassend of soms zelfs gillend geluid, wat de bestuurder erop attent maakt dat de remblokken moeten worden vervangen Kan iemand mij nog aangeven voor welk merk ik moet gaan? Tevens zie ik dat de diameter (mm) van de remschijven voor er in 280 en 308 mm zijn en de achterremschijven er in 264 en 240 mm zijn. Daarnaast in massief en geventileerd. Hoe weet ik welke maat en type ik moet hebben? Online kenteken invoeren geven deze maten voor de voor en achteras weer, dus je moet zelf een keuze maken.[/quote]Heeft te maken met het motorvermogen van je auto PK uitvoering hieronder nog een link voor onderdelen 3 type astra H uit 2008 met verschillende vermogen https://www.auto-onderdelen24.nl/opel/astra-h-stationwagen-l35/22683/10132/remschijf
13 maart 2019 om 22:18 In reactie op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) #18364696[quote quote=18364685]Bedankt voor de toevoeging. Ik zie echter op de filmpjes die ik heb bekeken geen moment dat de monteur een cilinder terug drukt met speciaal gereedschap? Iemand nog advies welke materialen ik het beste kan aanschaffen?[/quote]
zie hier onder een film met het bovenstaande gereedschap zowel de voor remschijven als achter
12 maart 2019 om 20:26 In reactie op: Opel Astra H uit 2008 – Onderhoud (remmen voor en achter vervangen + overige) #18364667Als je de rem schijven gaat vervangen zul je de remcilinders terug naar binnen brengen om meer ruimte te krijgen om de remblokjes en schijven te plaatsen

De kappen over de trommelremmen kun je los maken met een 2 losse draadbouten met de juiste draad zitten vaak vast geroest het is te doen
geeft wel vaak zwarte stof en roest dat loskomt De onderdelen kun je makkelijk via internet bestellen
[quote quote=18364506]beste forum genoten, heb nu al een tijdje een Astra G 1,6 101pk versie met de op z16xel motor, auto is uit 2004 . maar nu mijn vraag, heb al rond gezocht op het forum maar kom geen antwoorden tegen die voor mij van toepassing zijn. Ik heb dus zoals de titel al beschrijft een elektronisch gasklephuis die ik wil reinigen gezien het lichtjes schommelen in de toeren stationair, kan ik deze er zo maar afhalen zonder dat deze opnieuw ingeleerd moet worden samen met de stappenmotor? hoor het graag
[/quote]Hierbij link v demontage https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/j__engine_and_engine_aggregates/fuel_injection_systems/repair_instructions/throttle_body_potentiometer_remove_and_install_(x_16_szr)/
[quote quote=18364369]Op Duitse sites toch nog wat kunnen vinden betreffende de automaat, betreft een AT6 met koppelomvormer[/quote]
[quote quote=18364347]
heren, weet iemand wat het moment is (nm) van de boutjes van de drukgroep is en van het vliegwiel, het gaat om de z1.8xe, want m’n koppeling komt er aan, alvast bedankt. vr,gr, jac.
Hierboven wel de torque vliegwiel
[quote quote=18364336]heren, weet iemand wat het moment is (nm) van de boutjes van de drukgroep is en van het vliegwiel, het gaat om de z1.8xe, want m’n koppeling komt er aan, alvast bedankt. vr,gr, jac.[/quote]

Stuur maar een pb met email dan stuur ik je de info
[quote quote=18364196]Hallo, vraag over vivaro 2019 met cd18-bluetooth/usb radio is er ergens een makkelijke manier zonder veel te demonteren om extra luidsprekers in cabine aan te sluiten .. en indien wel veel te demonteren , hoe juist te werk gaan aub.
vriendelijke dank[/quote]Hierbij schema v vivaro het makkelijkste is om je bestaande luidsprekers door te koppelen


[quote quote=18364040]Sinds kort ben ik bezig met het opbouwen van mijn 24v in combinatie met een 4 traps AW71L bak uit een Senator/Monza A2. Bak en motor zitten aan elkaar. Zit nu met de uitdaging om de kickdownkabel en gaskabel te monteren. Ik heb bij een Romein meeting de volgende foto genomen van iemand die ook zo’n motor/bak combinatie heeft ingebouwd. Nu is de vraag heeft iemand een technische tekening voor het plaatje die aan de inlaat komt en waar zoals op de foto de beide beugels voor de gaskabel en de kickdown[/quote]
tekeningen gevonden van een Monza motorblok kun je hier wat mee



-
AuteurBerichten