Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@AstraK wrote:
Heb jij niet de premium speakers dan? Dan heb je namelijk wel speakers achter toch.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Het verschil in de configurator is dat je bij de 4.0 intellilink Type UW6 en bij de RF900 intellilink Type UZ6 heeft
Radio 4.0 IntelliLink (IOB)
Bevat: USB aansluiting (USR) ; 6 luidsprekers (UW6) ; 6 premium luidsprekers (UZ6) ; Grafisch info display (UDC) ; Korte dakantenne (U91)Navi900 IntelliLink pakket (LP1D) € 695,00
Bevat: Grafisch kleureninfodisplay (UDD) ; Dakantenne ‘shark fin’ (US3) ; Park pilot vóór en achter (UD5) ; RF900 Navi IntelliLink (IO6) ; Digitaal Audio Systeem geïntegreerd type DAB/DAB+/DMB-R (U2Q) ; 6 premium luidsprekers (UZ6)Hoi,
Ik heb inderdaad alles in Duitsland besteld inclusief de kabelboom.
Deze kun je daar ook los kopen, waarom zelf maken, weet je zeker dat het klopt als je deze koopt.
Maar als je radio niet is geprogrammeerd voor voor bepaalde opties zoals bluetooth gaat het niet werken.
Deze dealer moet deze opties koppelen aan de radio vandaar men een vci code nodig heeft.
Deze code moet men aanvragen in russelheim bij opel.Jij heb een CD600 maar deze is gelockt aan de auto waar deze origineel in hoort.
Die kan je bij mijn weten nooit zo over zetten.
Deze moet als ik het goed heb vrijgeven worden en dan kan de dealer deze koppelen aan jou auto.
Of de dealer deze kan vrij geven weet ik niet (un-pairen) dat kan je vragen daar.
Er zit in de UK een firma die deze kan vrijgeven.Nu heb ik me eens laten vertellen dat als men een nieuwe silverbox koopt of hoe dat mag heten (de radio dus)
deze zich zelf programmeert.
Ik was dus eerste instantie op zoek naar een unpaired nieuwe silverbox, hiervan wilde ik alle flashes en eeproms uitlezen.
en dan eens kijken wat die doet als ik die gegevens in mijn radio had geprogrammeerd.
Helaas heb ik er geen gevonden om uit te lezen, een nieuwe kopen is erg duur.
Vandaar ik dus toch op de dealer was aangewezen.
Jammer was een leuk project geweest als dat had gewerkt, zo kun je nog eens iets omzetten van systeem van auto of zo.Het is me overigens wel gelukt om een CD400 die ik had gekocht weer aan de praat had met een cd400 radio die defect was.
Deze was van een maatje, Ik heb de eeprom uitgelezen van de defecte radio, heb deze gegevens in de goede maar gelockte geprogrammeerd en alles werkte weer.
Toen wij de radio zo over hadden gezet werkte het dus niet.
Er verscheen een melding in het display iets van gelockt of zo weet even de melding niet meer.Dus ik kan me niet voorstellen dat je een CD600 zo over kan zetten.
Maar misschien heeft iemand dat al eens geprobeerd hier.
Want een CD400 is natuurlijk weer anders als een CD600 navi.[/quote]
Ben benieuwd naar het adres in de UK of deze mijn CD600 kan vrijgeven
heb wel een 4cijferige code gekregen via een site aan de hand van productie en serie nr
Ik las dat je ook eproms kan uit lezen kun je dit ook doen bij een CD600
weet niet of je in de omg woont anders heb ik wel een uitdaging kan je ook een pm sturen
in ieder geval bedankt voor de heldere uitleg hoe je het voor mekaar hebt gekregen@Helmer opelfan wrote:
Gebruikt Opel bij de nieuwere auto’s geen ander uitlees apparatuur?
Dit is mooi als je genoeg geld uit wil geven als garage dan zeg ik ja maar als hobbyist kun dit ook met de
opcom uitvoeren op een betaalbare manier en blijft het ook leuk om te doen@jan miche wrote:
Hier een update betreffende de CD300 radio meriva b.
Via een gerenommeerd demontage bedrijf een uitgeleerde CD300 radio aangekocht.
Via een officiële Opel dealer is mijn oude kapotte radio in de auto ook uitgeleerd,en de aangekochte radio gemonteerd en ingeleerd.
Maar op het display blijft staan “vergrendeld” alle geluiden die eerder niet meer te horen waren zijn wel weer aanwezig,maar de radio zelf doet het zelf niet.
Zou het zo maar kunnen zijn dat Opel je hierdoor alleen maar dwingt om een nieuwe radio te laten aanschaffen,want deze is “leeg” zonder chassisnummer herkenningsteken.
Dat zou toch van de gekke zijn,dat je niet aan recyclen mag doen op een legale wijze.
Misschien heeft iemand ook hiermee te maken gehad en kan bijdrage tot hopelijk een positieve oplossing zonder de aanschaf van een geheel nieuwe radio?
Je mag mij hierover ten alle tijden mailen: janmiche2000@gmail.com
Bij voorbaat vriendelijk dank.hier nog een link om de radio code op te vragen de iaatste had ik een mail gestuurd en kreeg code toegezonden
https://www.radio-code.co.uk/
http://www.ivgsoft.com/contacts.htmlals de link open krijg ik dit op mijn beeldscherm

@63wilfred wrote:
ter info:
als ik naar deze site ga krijg ik roodscherm met waarschuwing schadelijke software
mijn op-com heb ik hier gekochthttp://www.obdshop.nl/obd-2-specifiek-20/obd-2-specifieke-interfaces/opel-obd-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
die van 49,99 euro incl.
nog niet gebruikt maar ik ken mensen die er tevreden mee zijn
ik zou deze link gebruiken krijg je geen rode waarschuwing dan de opcom14 downloaden zie hieronder
http://op-com.weebly.com/downloads.html@astra turbo wrote:
bedankt voor de tip. maar via deze site kan ik de juiste “clone” software downloaden en ook gebruiken ?
http://op-com.weebly.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;je kunt zelfs de firmware updaten naar 1.64 en met de software die je op de bovenstaande site staat eng versie 12309
kun je astra t/m 2014 uitlezen alleen niet updaten voor de rest kun je deze gewoon gebruiken@RISL wrote:
Ik vroeg me af of er iemand in de buurt woont die mijn Astra Coupé eens zou willen uitlezen? Stationair looptie namelijk niet lekker en ik kom er niet aan uit wat het nou kan zijn.
Alles in de omgeving van Breda en Roosendaal is voor mij prima te doen.
Binnenkort wil ik zelf ook op-com aanschaffen, maar ik wil me eerst wat beter inlezen over hoe het werkt.
woon in omg v breda kan je wel helpenAlvast bedankt :)
waterrat wrote:pjotter wrote:waterrat wrote:Hallo,Vraagje.
heb je een orginele bluetooth modulle v opel of een los systeem
heb je ook de bekabeling moeten aanpassen om deze te koppelen aan de can bus
van je huidige systeemInmiddels is alles geprogrammeerd.
Om terug te komen op je vraag.
Alle onderdelen zijn origineel van opel, deze heb ik in Duitsland besteld.
Daar zit een op maat gemaakte kabelboom bij, die tussen de radio erbij komt.
Dit stelt niks voor 10 min werkt.
Het enge wat is miste was de Fakra antenne kabel van de DAB naar de achterkant van je achterraam.
Daar zit je Dab+ antenne in je raam verwerkt.
Deze heb ik los besteld op Ebay en zat er ook in 30 min in.
Verder werkt alles nu 100% DAB+ USB Carkit.Je moet alleen bedenken of je het allemaal er wel voor over hebt.
Al bij al is het erg duur, maar ik hou niet van losse kasje carkits enz, vandaar deze keus bij mijn.
Nu alles origineel via de auto zelf.
bedankt voor je reactie goed dat het gelukt is je heb als via duitsland gekocht las ik hangt wel een prijskaartje aan
ik heb namelijk zelf een orginele bluetooh module liggen allleen nog kabelboom maken dan zou het werken
heb je niks laten programmeren om deze werkend te krijgen vroeg ik mij af
had deze gekocht bij een demontage bedrijf een complete set cd600 navigate (silverbox) en bedieningspaneel 7 inch display, gps antenne, bluetooth modulle en bracket met usb sdkaart en aux voor 350€ om mijn cd 400
te vervangenHet ging om een 1,4 140 pk Cosmo astra J sporttourer uitvoering
Heb onder mijn astra ook 19 inch velgen 8j 5×105 geen probleem lag prima op de weg banden 235x35x19 vredestein
opel astra sport tourer deze was niet verlaagd wacht nu op mijn astra K weet niet of ze daar onder passen ivm
naafdiameter en et waarde daaronder zitten 18 inch velgen bicolor 5PC
Banden 225 / 40 R18 XL – 92W BW HW4 (Q5Y)complete orginele opel installatie navi cd600 bedieningspaneel 7 inch display bluetooth modulle bracket met usb sdkaart en aux
@AstraK wrote:
Deze komt in het dashbordkastje. Ik heb hem ook besteld alleen nu een beetje twijfel of dit wel zo handig is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
persoonlijk vind ik het jammer van de opbergruimte vandaar niet mijn keus en je kunt via usb muziek afspelen op cd kwaliteit
ik las dat deze keus alleen mogelijk is met 900 navilink volgens configurator
hier nog een afbeelding hoe deze is ingebouwd van een duitse opel site gehaald

@AstraK wrote:
Zijn er al mensen die er 1 besteld hebben? En wanneer deze geleverd gaat worden?
Inderdaad de dealer kan aan de hand van code de status zien ook waar hij gemaakt wordt en de
status wanneer deze geleverd wordt dit hangt van productie factoren af dus onder voorbehoud
heb hier nog een lijstje van de code komt van een duitse opel astra K site

@SimpleFace wrote:
Had precies zelfde gedachte maar toch maar niet genoemd. Misschien voor vrouwen zonder inzicht ook handig. Echter kan het ook handig zijn voor mensen die misschien niet zo flexibel meer zijn met hoofbewegingen, maarja ook daarvan kan je weer zeggen hoort niet in de auto want in geval van nood moet je wel 100% controle over je voertuig hebben.
Maarja, rijbewijs zegt niks over rijvaardigheid, dus je kan moeilijk mensen uitsluiten. Ik bedacht me laatst, net zoals bij een motor rijbewijs, zou het handig zijn om een extra test af te nemen voor auto rijbewijs in de vorm van voertuig controle. Nat wegdek, slippen, keihard remmen, wat de doen bij stilstand op spoorwegovergang etc. etc.Maar blijkbaar is het afnemen van een zinloze en totaal niet in te schatten inzichtvragen op een stilstaande afbeelding lucratiever, uuuhm ik bedoel leerzamer.
Je moet het niet zien als hoofddoel maar als hulpmiddel maar ben van mening dat de praktijk zeer belangrijk is om feeling te krijgen
met je auto maar een stukje theorie kan daarbij helpen om een goed weggebruiker te worden lijkt mijBij de astra K staat bij als je het innovation introductie pakket als optie neemt staat vermeld
Innovation introductie pakket (LP1H) € 995,00
Bevat: Dode hoek waarschuwing (UDQ) ; Park Assist II (UFQ) (incl. Achteruitrij camera; Dode hoek waarschuwing; Elektrisch inklapbare buitenspiegels); Achteruitrij camera (UVC) ; 18″ Lichtmetalen velgen “Bi-Color” (5PC) (incl. Tire 225 / 40 R18 XL – 92W BW HW4); Donker getinte achterste zijruiten en achterruit (AKO) ; Ergonomische comfortstoelen (AGR-gecertificeerd) (SRY)@AstraK wrote:
Zijn er al mensen die er 1 besteld hebben? En wanneer deze geleverd gaat worden?
Heb op 10 november astra K innovation besteld verwachting half januari wordt in polen gemaakt gliwice
volgens de dealer ben ook benieuwd naar andere astra K kopers wanneer deze worden afgeleverd@Martin80 wrote:
Ik heb altijd begrepen dat max 5 mm verschil in ET-waarde nog kan.
Dus het verschil tussen J en K lijkt me op dit punt geen probleem.
Zou dan sprake zijn van een verschil in naafdiameter wellicht? :hmmzals de naafdiameter kleiner is kun je dit oplossen met naaf vulring
wanneer deze groter is zou het een probleem zijn@waterrat wrote:
Hallo,
Vraagje.
Weet iemand een Opel dealer die niet zo moeilijk doet om nieuw hardware bij te programeren.
Ik heb een Bluetooth/usb/dab+ erbij gebouwd.
Nu moet dat natuurlijk nog geactiveerd worden met een Tech2 heb ik me laten vertellen.
Alleen de dealer hier ziet er geen heil in en wil dat dus niet doen.
Misschien weet iemand een dealer die niet zo moeilijk doet, het liefs in Brabant.
heb je een orginele bluetooth modulle v opel of een los systeem
heb je ook de bekabeling moeten aanpassen om deze te koppelen aan de can bus
van je huidige systeemThx Ron
corsa2012 wrote:Hallo,Ook in het bezit van een op-com clone.
Zou iemand mij kunnen helpen aan versie 1.64
weet niet welke versie je nu hebt van opcom anders zou je van deze site de prof versie downloaden zie link
http://www.opcom-diagnose.de/updates.html
deze installeren niet updaten je opcom aansluiten zorg dat je de juiste usb drivers heb geinstalleerd
als je dan de profi versie opent zal hij deze upgraden naar firmware 1.64 daarna kun je hem verwijderen ook
de software en kun je hem gebruiken met de clone versie uit china geschikt t/m 2014 zie deze link
http://op-com.weebly.com/downloads.html
alleen niet updaten kun je hem gewoon gebruiken is wel engels versie@Vannos wrote:
Alles wijst zich zelf, in de wielkasten zitten vaak bevestiging punten, onder aan de bumper ook, soms moeten de achterlichten er uit omdat daar achter ook schroeven kunnen zitten.
Vaak zit er bij de trekhaak zelf ook een beschrijving !
heb mijn bumper ook losgemaakt in de wielkast scheiding tussen bumper en auto en onder de achterlampen zitten schroeven zie link
http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/body_repair/bumpers_and_fascias/repair_instructions/rear_bumper_fascia_replacement_5-door_estate_35/@Nick-GSI wrote:
Ben van de week op cursus geweest bij Opel Nederland, training Astra k. Daar werd verteld dat de steek anders is
hier een link van de winterbanden die ze te koop aanbieden
https://www.winterbanden-365.nl/winterbanden-velgen/2015/alcar/6365_634/@Nick-GSI wrote:
Nee steek van de Astra k is weer anders dan van de j
De steek van mijn astra j sporttourer is 5×105 ik las dat de steek van de astra K ook 5×105 is
bij winterbanden van de astra K dan lijkt mij dat de gewone velgen ook 5×105 zijn staat alleen
nergens vermeld in de huidige folder@manta xj-90-vk wrote:
hoi
is het ook mogelijk dat de nl-software voor de op-com
gr dennisnee helaas alleen in het engels voor de nieuwe software t/m 2014
je kunt ook de firmware upgrade naar 1.64 als je wilt@Michel03 wrote:
@arnovariante wrote:
@ Johnny0503,
De versterker/woofer is een Ampire Active 8 pro.
Dit is een combi en is idd aangesloten op de Nav 50.Zit hier een subwoofer aansluiting op dan?
Heeft er iemand een afbeelding van de achterkant van de navi 50?
of kan iemand me vertellen hoe de navi 50 uit het dashboard gehaald kan worden?
bedoel je cd50 staat in deze linkhttp://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/OPEL-Car-Radio-Wiring-Connector.htm
-
AuteurBerichten