pjotter

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 576 tot 600 (van in totaal 661)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn favoriete Opel Kadett/Astra is…. #18311246

    @omegast wrote:

    en gestemd.voor mij is het toch wel de astra F .ben met een Fje mijn mobiele leven mee gestart. en heb er uiteindelijk 3 van versleten.

    in de tussenstand is de kadett c op kop

    Peilstok

    Mijn favoriete Opel Kadett/Astra is….

    de Kadett A

    7.1%

    de Kadett B

    9.3%

    de Kadett C

    25.9%

    de Kadett D

    8.1%

    de Kadett E

    12.8%

    de Astra F

    3.8%

    de Astra G

    7.0%

    de Astra H

    3.8%

    de Astra J

    5.7%

    de Astra K

    16.3%

    In reactie op: Opel Astra TCR benadert aerodynamisch perfectie #18313308
    In reactie op: Autoradio CD30 vervangen #18310164

    @Stefaan1988 wrote:

    Een goede dag, ik zal mij eerst eens even voorstellen. Ik ben Stefan en ben in het bezit van een Opel Astra H GTC 1.6 16v uit 2006.

    Ik ben heel erg tevreden met deze astra ik heb hem nu een maandje en toch bij elke rit weer veel rijplezier maar helaas toen ik het audiosysteem [de radio] ging bekijken viel dit wel heel erg hard tegen ik bedoel een auto uit 2006 en dat zit daar een radio in met alleen een cd speler :S dat vind ik wel teleurstellend.

    Nou heb ik gelukkig nog een hele goede radio liggen namelijk de Sony WX-GT90BT echt een fantastisch ding maar ja nu komt het volgende probleem waar ik tegen aanliep want het blijkt dat je behoorlijk wat dingen moet doen om de huidige radio te vervangen.

    Het vervelende is dat mijn garage waar ik altijd naar toe wil gaan dit wel wil doen maar ben bang dat ik straks zo’n 250 a 350 euro verder ben incl. iso-kabel en 2din panel en montage. @WillemR wrote:

    Ik denk dat het gewoon aan de instellingen ligt.
    Als je naar de afbeeldingen op internet van die radio kijkt zie je dat er 6 tulp aansluitingen op de achterkant zitten, waarschijnlijk 4 voor speakers en nog twee voor aparte bas speakers.
    Met een Iso2car worden alleen de 4 speakers aangesloten, (cd 30 heeft ook maar 4 speaker aansluitingen) denk ook niet dat je twee aparte bas speakers hebt.
    Je moet dus even in de instellingen/handleiding zoeken hoe je dat instelt met 4 speakers zonder aparte bas.

    Kijk als een van jullie zegt dit kun je makkelijk zelf en jullie kunnen mij hierbij helpen aan de hand van foto’s of uitleg wat ik allemaal weg moet halen dan moet het ook goed komen.

    hierbij link voor info cd30 aansluitingen
    http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/OPEL-Car-Radio-Wiring-Connector.htm
    http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm

    In reactie op: Op-com NL software #18217774
    pimmutje wrote:
    sorry fijne opel liefhebbers.
    zal der wel over heen gelezen hebben maar ben opzoek naar nederlandse software voor de opcom.
    het gaat dan om de opcom china clone 08/2010.
    alvast bedankt
    http://www.mediafire.com/download/gn8bdil8b300ig2/OP-COM.CHINA.08-2010.exe
    https://www.mediafire.com/folder/osz7s9w3u9r8o/Opcom_2014
    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18136635

    opel astra innovation 1,4 turbo 150 pk , 18 inch bicolor velgen , 8 inch navigatie



    In reactie op: wanneer distributie riem vervangen astra j 17 cdti 125 pk #18311136

    @Dietrich Concept wrote:

    Dat was mijn vraag toch niet
    Hoeveel km is de vraag de rest weet ik wel

    zie link voor info
    http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/engine_mechanics_1.7l_diesel_(lpl_lpv_lub)/repair_instructions_on_vehicle/timing_belt_replacement/

    In reactie op: opel astra K #18301924

    @Andre_Ede wrote:

    En hoe bevalt de Astra

    Bevalt zeer goed wel blij dat ik voor de 1,4 turbo gekozen heb lekker vlot over het gehele toeren gebied met trekkracht ook de nieuwe
    media en extra mogelijkheden werken prima stoelen zijn stevig maar wel comfortabel voor lange ritten en afstel mogelijkheden
    asteroide grijs met bicolor velgen komt goed uit maar is persoonlijk keus opel astra is weer op de goede weg wat mijn betreft

    In reactie op: Een nieuwe auto een waxoyl behandeling geven #18304914

    kreeg een tip over collinite wax 845

    Heeft iemand hier ervaring mee zou goede werking hebben
    https://www.carclean.nl/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219

    In reactie op: cd70 navi update 2014/2015 europa #18248018

    Heb ze van spotnet gedownload +/-7gb het zijn 13 cd s

    tips voor het branden van de cds zie hieronder
    you want a MODE 2 CD?

    Step 1: Unpack the rar files with WinRAR 5 (!!)
    Step 2: Open ultra iso / Magic ISO.
    Step 3: Insert a blank CD into your CD / DVD burner.
    Step 4: Choose Tools, Burn CD / DVD with ISO …
    Step 5: Select the ISO file ‘CD / DVD image file.
    Step 6: Change the ‘CD / DVD Writing Speed’ for the lowest setting.
    Step 7: Choose ‘Format’voor “Mode 2 / XA’
    Step 8: Choose Finaleze CD
    Step 9: Click “Burn it!””
    The navigation CD is being copied. in mode2

    In reactie op: post hier je km stand #17501865

    km stand 854

    In reactie op: Opel Manta in 1970 #18309431

    Dank je hierbij de link voor de liefhebbers altijd wel leuk die test van autos uit het verleden
    http://autovisie.nl/testverslagen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Welke historische Opel modelnaam moet terugkomen? #18308120

    @pjotter wrote:

    @SimpleFace wrote:

    Manta niet, dat gaat commercieel gezien niks worden. Teveel bijsmaak en tokkiewokkie gehalte.
    GT zijn ze te laat mee, teveel andere GT’s op de markt.
    Monza, bekt lekker, en zolang die een beetje lijkt op de concept versie een regelrechte blikvanger en instant imago poetser.
    Calibra, tja… niet slecht maar denk ook dat hier weer een bijsmaak aan kleeft. Petjes factor kan meespelen in aanschaf. Dus denk niet dat ze zich hieraan gaan wagen.

    Persoonlijke voorkeur dus voor de Monza.

    geen verkeerde wagen concept Monza zie link
    http://www.autojunk.nl/2013/07/opel-monza-concept-preview

    maar een opel gebouwd als de buick avista ziet er ook bijzonder mooi uit
    ook als insignia mogelijk

    In reactie op: Welke historische Opel modelnaam moet terugkomen? #18308119

    @SimpleFace wrote:

    Manta niet, dat gaat commercieel gezien niks worden. Teveel bijsmaak en tokkiewokkie gehalte.
    GT zijn ze te laat mee, teveel andere GT’s op de markt.
    Monza, bekt lekker, en zolang die een beetje lijkt op de concept versie een regelrechte blikvanger en instant imago poetser.
    Calibra, tja… niet slecht maar denk ook dat hier weer een bijsmaak aan kleeft. Petjes factor kan meespelen in aanschaf. Dus denk niet dat ze zich hieraan gaan wagen.

    Persoonlijke voorkeur dus voor de Monza.

    geen verkeerde wagen concept Monza zie link
    http://www.autojunk.nl/2013/07/opel-monza-concept-preview

    In reactie op: Stompzinnige en vreemde dingen op Marktplaats #17920714

    Iemand wil van zijn Vectra af

    Gepost op 05-01-2016 om 15:21 door rynnus – 49 Reacties »

    Geile Vectra kopen?
    Er zijn nu eenmaal een paar manieren om je Opel Vectra aan de man te brengen, deze meneer begrijpt hoe.

    Daar zit je dan met je Vectra uit 2004. Een slordige 400.000km op de klok en met Halfords afweergeschut zó smakeloos dat het iedere potentiële koper toch minstens de stuipen op het lijf jaagt. In dat geval kun je twee dingen doen; je zet je auto op Marktplaats en je wacht tot er iemand zo gek is, of je versnelt het hele proces door er een buitengewoon, laten we zeggen, oprechte verkooptekst bij te schrijven. Deze verkoper windt er geen doekjes om, een beetje zoals Natasja. Recht door zee vertelt hij de potentiële kopers die dijenkletsend achter hun pc zitten hoe de vork in de steel zit. Je kunt zeggen wat je wilt, maar je weet wel waar je aan toe bent als je zijn auto koopt. Zo schrijft hij dat de bestuurderstoel iets smerig is omdat de monteur er meer in heeft gezeten dan hij zelf. “…is goed schoon te maken.” Toch prettig om te weten.

    Beschrijving

    Naar veel overweging zet ik toch mijn super goed onderhouden Opel vectra te koop…de Vectra heeft meer beurten gehad dan een veel bezochte prostituee..de kilometerstand is nu 409000 en een beetje…jaaa u leest het GOED…ik kan u verzekeren dat de kilometerstand niet VOORUIT is gedraaid dit is aantoonbaar door de onderhoudsboekjes…er is bij kilometerstand 143000 een gloed nieuwe motor geplaatst dit is aantoonbaar dmv boekjes en navraag bij de plaatselijke opel dealer..er zit zoveel reperatie bonnen bij deze opel dat ze er extra bomen voor moesten kappen…sinds dat ik hem heb heeft hij in principe meer bij de dealer gestaan dan dat ik er in gereden heb…maar goed… ik ben nu leeg gezogen en de auto is technisch in super staat…de apk loopt t/m juni 2016 en de apk meester kon niets vinden…volgens mij heeft hij de avond ervoor teveel gedronken want nog geen 2 maand later kon ik alle remschijven incl de remblokken vervangen.
    Toen ik de Vectra 5mnd had kreeg hij last van astma…hij was niet meer vooruit te branden, dus effe naar de Dealer gegaan voor een conditietest…naar een uitleestest bleek dat mijn Vec. last had van zijn werfelkleppen dus laten vervangen, achteraf was er een verkeerde diagnose gesteld…dus hij kuchte nog meer…toch maar even naar de echte specialisten (dacht ik) ons favoriete buurland ”duitsland”…die hadden een andere diagnose ”du must die steuerkette erneueren ” was zagen zie” naar een gebrekkig gesprek begreep ik hem….dus de distribieketting plus alle toebehoren laten vervangen…toen ik de prijs voor mijn neus geschoteld kreeg dacht ik nog ”krijg ik mijn opa’s fiets ook terug?” want dat was effe slikken…en dan werd mij ook nog even verteld dat mijn vec. nog steeds last had van een korte adem…dus met een SNELHEID van 20a30 km/pu terug naar mijn woonplaats..uhm in cognito want ik schaamde mij dood…gelukkig had mij vrouw er nog een zonnebril liggen die heb ik dus ook maar even gedragen..
    Thuis toch maar even op google (opel forums) gekeken om de ECHTE vakmensen te benaderen…die hadden het over de hogedrukbenzinepomp……bij mijn vec. zat er nog een siemens op (ik dacht dat die alleen in wasmachine deden) die moest ik dus vervangen voor een continental….nu ik deze vervangen had liep de vec weer als een hardloper die aan de einde v/d regenboog een geldkist ziet…perfect dus.

    Wat is er allemaal vervangen?
    Wat ik al vertelde …de remschijven rondom incl blokken
    Distributieketting plus alle toebehoren
    Dynamo ivm disco licht tijdens het rijden
    Hogedruk sensor
    Hogedruk regelaar
    Hogedruk benzinepomp
    Luchtfilter
    Olie en oliefilter
    Dubbele custom made sportuitlaten bij een bedrijf waar ik de taal niet verstond..wel een goed bedrijf hoor
    en nog veel en veel meer….overal heb ik de bonnen van bewaard

    Optie’s en gadgets
    ABS
    EPS
    GVD voor als de auto weer eens niet doet (maar deze optie hoef je niet meer aan te spreken…de vec. is in goede technische staat
    Electrische ramen 4x
    Mistlampen
    Schroefset lowrider style…hoef niet. kan in elke gewenst standje geschroeft worden
    19 Inch sportvelgen met nieuw rubber
    Dvd /navigatie/tv met digitenne (dat laatste was wel handig toen ik met pech aan de kant v/d weg stond en op de anwb moest wachten, kon mijn vrouw toch nog GTST kijken.

    Wat moet er nog gebeuren?
    De bestuurderstoel is iets smerig dit omdat de monteur er meer in heeft gezeten dan ik zelf…is goed schoon te maken
    Achterlager wiel vervangen

    EERST KIJKEN OF JE HET GELD HEBT DAN VRAGEN AAN JE VROUW EN DAN PAS MIJ MAILEN

    Voor de geïnteresseerden onder jullie is hij dus heel duidelijk. Mocht je dan echt drieduizend euro willen stukslaan op zijn auto moet je er snel bij zijn, er zijn al bedragen boven de 9 miljoen geboden. Je vind de Vectra van de man (die trouwens Rene heet) in Enschede.

    In reactie op: Nieuw hier, van VW naar Opel.. #18308108

    @Vannos wrote:

    Welkom,

    Ja voor de z20let motor is een leh turbo en chip wel een must, :thumb

    heb je nog wat :kewlpics van je zaf ?

    ( van de navigatie weet ik niks van )

    als het om een cd70 navigatie gaat kun je deze nog updaten
    weet niet welk type het gaat in de opel zafira

    In reactie op: Software voor clone op-com #17944189

    @djsparky wrote:

    @McLambo wrote:

    Ik ben mijn cd niet kwijt, of zoiets, maar ik gebruik al jaren dezelfde versie van opcom, en ik ben even benieuwd wat de meest recente versie is :-)

    Volgens mij is 2010-08 de nieuwste versie, tenminste, die heb ik draaien en nog niet geen andere versie kunnen ontdekken…
    Mijn Astra is van 03-2011 en naar mijn idee mis ik van een hele hoop dingen de mogelijkheid om uit te lezen en instellingen te wijzigen… ik kan zelfs geen measure blocks uitlezen van de motor, ecc en noem maar op. Voor de ecc e.d. heb ik het al geprobeerd te doen alsof het een insignia is, maar voor de motor gaat dat niet lukken (A14NEL)…

    Heeft er iemand toevallig al een oplossing hiervoor, of moet ik het gewoon nog even afwachten? :angel

    ZIE LINK
    http://op-com.weebly.com/downloads.html

    In reactie op: schuifbouten #17923477

    @bladluis wrote:

    Is goed ik ga toch voor de 19 inch et 42 8.5j
    Alleen de banden maat even kijken of ik 235 35 19 pak of 225 235
    40 19 pak

    dan zou ik voor de 235 35 19 gaan zit je iets lager heb je wat meer ruimte dit is ook meestal wat er standard op zit

    midnight black wrote:
    Een Ford Ka :jerry Enigste Opel die tot K gaat is de nieuwe Astra dus ik ga er vanuit dat die wordt bedoelt.
    inderdaad het gaat om een astra K zie bovenste foto blijkt dat je dan geen vlakke bodem heeft mischien de mogelijkheid om
    zelf gelijk te maken indien je genoeg draagkracht voor een afdekplaat om af te steunen op de zijranden maar ook midden
    ondersteuning nodig om eventueel gewicht op te vangen
    In reactie op: Achteruitrijcamera: Switch #18303780

    @Rottentweetie wrote:

    Ik heb uiteraard zelf ook nog even zitten zoeken. Ik heb het volgende plaatje erbij gevonden, welke meteen meer duidelijkheid geeft:

    Hier haal ik het volgende uit:
    – Rood/Zwart (aan elkaar): De ‘ plus’ en ‘ min’ .
    – Blauwe draad: Trigger om het kastje in te laten schakelen wanneer er in ‘ Reverse’ geschakeld wordt. (Moet dus aan de achteruitrij verlichting gekoppeld worden)
    – Kleine rode draadjes bij de video kabels: De ‘plus’ voor de cameraatjes, om de camera’s van voeding te voorzien.
    klopt inderdaad rood en zwart voeding hierbij wordt de blauwe draad gebruikt om de camera te schakelen
    ‘Correct me if i’m wrong!’ maar zo moet het hem gaan worden denk ik…
    Binnenkort maar is beginnen!

    In reactie op: Achteruitrijcamera: Switch #18303778

    Zo als ik zo zie op de fotos lijkt het erop dat je 2 camera ingangen hebt voor de achter als de voorkant met het rode draadje als + 12 V om de
    cameraatjes van voeding te voorzien bij de gele ingangs stekkers De middelste is de video uitgang naar je display video ingang Aan de andere zijde
    van het kastje 12V rood+ blauw – en zwart als schakeldraad om deze te switchen

    In reactie op: water in kofferbak Astra J #18307584

    quote=”paul45″]Goedemorgen,
    Ik heb lekkage rechtsachter in mijn kofferbak van mijn Astra J.
    Volgens mij komt het via de achterlichtunit naar binnen.
    Mijn vraag is hoe krijg ik de achterlichtunit eruit om e.e.a. weer opnieuw te kitten?

    Zie link
    http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/body_repair/bumpers_and_fascias/repair_instructions/rear_bumper_fascia_replacement_5-door_estate_35/

    In reactie op: schuifbouten #17923466

    @bladluis wrote:

    De steek maat van de velg is 5×112 maar heb Vectra c met steek maat 5×110 moet dat lukken ?
    En is dit wel veilig die schuifbouten ?
    kan geen kwaad mits uw alles goed heeft gemonteerd en op de et waarde let
    Vectra c

    In reactie op: C14nz foutcodes 33 & 75 #18306883

    @jopiejo wrote:

    Goedendag , ik heb sinds kort wat problemen met m’n corsa b c14nz .
    Voor de kerstvakantie begon deze opeens slecht te starten s’morgens , moest echt wel een tijdje door starten voor ie aansloeg en dan liep ie erg slecht .
    Als ik gas gas leek t wel of ie verzoop maar na een km of 2 te hebben gereden reed ie weer prima en had ik nergens geen last meer van .
    Ook Smiddags starten die weer gewoon alsof er niks aan de hand was , maar de volgende ochtend weer t zelfde liedje .
    Nou had ik m zo’n anderhalve week niet gebruikt en dacht zal is kijken of ie gewoon start , maar helaas nou sloeg die helemaal niet aan alleen wat ploffen uit de uitlaat en volgens mij ook uit de lucht inlaat .
    Heb toen ern nieuwe rotor en verdelerkap erop gezet en meteen starten , alleen blijft ie nou niet mooi lopen en slaat ie uit bij stationair draaien wat die daarvoor dus niet had .
    Heb met de paperclipmethode uitgelezen en daar kwamen 2 codes uit , 33 en 75 weet iemand wat ik hieraan kan doen om m weer goed te krijgen .
    Het gaat om een corsa b 1.4i automaat met Bosch ontsteking .
    Alvast bedankt

    Hierbij een handleiding voor foutcodes te herleiden
    http://issuu.com/pjotter7/docs/haynes_automotive_diagnostic_fault_

    In reactie op: schuifbouten #17923464
    bladluis wrote:
    ik heb ook 5×110 vectra c maar ben nu op zoek naar 19 inch velgen maar de meeste zijn allemaal 5×112
    En schuifbouten heb ik verder geen ervaring mee nooit gehad

    hoe moet ik dat zien schuifbouten graag hoor ik er meer van

    Welke Steek?

    De steek van velgen wordt bepaald door 2 getallen gescheiden door een X-teken, bijvoorbeeld 5 x 100 of 4 x 98.

    Het eerste worden de boutgaten aangegeven. Zo zijn er velgen met 3, 4, 5 en 6 boutgaten.

    Ten tweede komt het getal wat de diameter van de (denkbeeldige) cirkel door precies het midden van alle boutgaten.

    Zie afbeelding:

    In dit geval heeft de velg een steek van 5 x 100.

    Dit is simpelweg dus de boutgaten telle = 5

    De diameter bepalen van de cirkel, hier aangegeven = 100 mm

    Nu kan het zijn dat u zich afvraagt wat dit met schuifbouten/moeren te maken heeft.

    Nou, eigenlijk heel veel.

    Het kan namelijk zijn dat de steek van de auto en van de wielen verschillend is.

    Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld een Alfa Romeo 146. Deze auto’s zijn gemaakt met een

    steek van 4 x 98. Om dus voor deze auto passende velgen te vinden moet u velgen vinden

    met steek 4 x 98. De keuze in velgen met deze steek is uiterst beperkt.

    Schuifbouten/moeren kunnen een steekverschil van +/- 3 mm opheffen door de speling van

    de conische ring van de bout/moer. Als we dit toepassen met de Alfa Romeo 146 dan kan de

    steek van 4 x 98 worden vergroot naar bijvoorbeeld 4 x 100.

    In deze steek is het velgenaanbod enorm en kan de Alfa Romeo rijder zich helemaal uitleven.

    De steek van velgen is in 99 van de 100 gevallen in de binnenkant van de velg (bv. in een

    spaak) gestempeld.

    Bij velgen is ook nog het volgende belangrijk:

    De ET-waarde staat voor het Duitse “Einpresstiefe”,

    oftewel wielbolling. Een wiel bestaat uit 2 delen,

    namelijk de velg waar de band op gemonteerd zit en een

    schijf (of spaken) die ervoor zorgt dat een min of meer

    stijve verbinding met het midden van het wiel, de naaf,

    tot stand komt en het geheel aan het voertuig

    gemonteerd kan worden met wielbouten of wielmoeren.

    Wanneer de schijf zodanig geplaatst is dat het

    montagevlak (M in de tekening) in het centrum van de

    velg geplaatst is (C in de tekening), spreekt men van ET

    0 (mm). Zowel aan de binnenzijde, als de buitenzijde is

    dan evenveel ruimte.

    ET-waarde: afstand tussen C=Middellijnwiel en M=Montagevlak

    bron: Wikipedia

    Om slijtage te verminderen dient het wiel zo goed mogelijk boven het wiellager

    gecentreerd te worden, de ET-waarde is dan gelijk aan de afstand tussen wiellager en

    bevestigingsplaats.

    Er zijn auto’s met een gemiddelde ET-waarde 35, een lage ET-waarde zoals ET 15 tot 28 en

    er zijn auto’s met een hoge ET-waarde vanaf ET 40 tot 58. VW Golf type 3 heeft bijvoorbeeld

    een gemiddelde ET-waarde
    (ET 35), BMW heeft in veel gevallen (5 en 7-serie) een
    lage ET-waarde (ET 15 of ET 20) en Opel heeft net als veel Japanse auto’s een hoge

    ET-waarde ET 49+. Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten

    komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een

    waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld

    genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel.

    In reactie op: Past 235 ers onder een Vectra C #17597442

    @nova…. wrote:

    Ik denk het ook maar ik denk wel dat je gebruik moet maken van adapterplaten cq spoorverbreders?

    Ik heb ooit is 235 gehad onder de astra stw met spoorverbreder

    Ben in het bezit geweest van een astra j stw hieronder zaten 235x35x19 was geen probleem zonder spoorverbr. of adapterplaten
    Hiervoor een vectra C gts met opc velgen zaten ook 235 banden op alleen waren dit 18 inch velgen deze was van de fabriek uit al
    2 cm verlaagd in combinatie met deze velgen

25 berichten aan het bekijken - 576 tot 600 (van in totaal 661)