Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@omegast wrote:
en gestemd.voor mij is het toch wel de astra F .ben met een Fje mijn mobiele leven mee gestart. en heb er uiteindelijk 3 van versleten.
in de tussenstand is de kadett c op kop
Peilstok
Mijn favoriete Opel Kadett/Astra is….
de Kadett A
7.1%
de Kadett B
9.3%
de Kadett C
25.9%
de Kadett D
8.1%
de Kadett E
12.8%
de Astra F
3.8%
de Astra G
7.0%
de Astra H
3.8%
de Astra J
5.7%
de Astra K
16.3%
@Stefaan1988 wrote:
Een goede dag, ik zal mij eerst eens even voorstellen. Ik ben Stefan en ben in het bezit van een Opel Astra H GTC 1.6 16v uit 2006.
Ik ben heel erg tevreden met deze astra ik heb hem nu een maandje en toch bij elke rit weer veel rijplezier maar helaas toen ik het audiosysteem [de radio] ging bekijken viel dit wel heel erg hard tegen ik bedoel een auto uit 2006 en dat zit daar een radio in met alleen een cd speler :S dat vind ik wel teleurstellend.
Nou heb ik gelukkig nog een hele goede radio liggen namelijk de Sony WX-GT90BT echt een fantastisch ding maar ja nu komt het volgende probleem waar ik tegen aanliep want het blijkt dat je behoorlijk wat dingen moet doen om de huidige radio te vervangen.
Het vervelende is dat mijn garage waar ik altijd naar toe wil gaan dit wel wil doen maar ben bang dat ik straks zo’n 250 a 350 euro verder ben incl. iso-kabel en 2din panel en montage. @WillemR wrote:
Ik denk dat het gewoon aan de instellingen ligt.
Als je naar de afbeeldingen op internet van die radio kijkt zie je dat er 6 tulp aansluitingen op de achterkant zitten, waarschijnlijk 4 voor speakers en nog twee voor aparte bas speakers.
Met een Iso2car worden alleen de 4 speakers aangesloten, (cd 30 heeft ook maar 4 speaker aansluitingen) denk ook niet dat je twee aparte bas speakers hebt.
Je moet dus even in de instellingen/handleiding zoeken hoe je dat instelt met 4 speakers zonder aparte bas.Kijk als een van jullie zegt dit kun je makkelijk zelf en jullie kunnen mij hierbij helpen aan de hand van foto’s of uitleg wat ik allemaal weg moet halen dan moet het ook goed komen.
hierbij link voor info cd30 aansluitingen
http://www.tehnomagazin.com/Auto-radio-car-connector/OPEL-Car-Radio-Wiring-Connector.htm
http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htmpimmutje wrote:sorry fijne opel liefhebbers.
zal der wel over heen gelezen hebben maar ben opzoek naar nederlandse software voor de opcom.
het gaat dan om de opcom china clone 08/2010.
alvast bedankt
http://www.mediafire.com/download/gn8bdil8b300ig2/OP-COM.CHINA.08-2010.exe
https://www.mediafire.com/folder/osz7s9w3u9r8o/Opcom_2014opel astra innovation 1,4 turbo 150 pk , 18 inch bicolor velgen , 8 inch navigatie



18 februari 2016 om 18:57 In reactie op: wanneer distributie riem vervangen astra j 17 cdti 125 pk #18311136@Dietrich Concept wrote:
Dat was mijn vraag toch niet
Hoeveel km is de vraag de rest weet ik welzie link voor info
http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/engine_mechanics_1.7l_diesel_(lpl_lpv_lub)/repair_instructions_on_vehicle/timing_belt_replacement/@Andre_Ede wrote:
En hoe bevalt de Astra
Bevalt zeer goed wel blij dat ik voor de 1,4 turbo gekozen heb lekker vlot over het gehele toeren gebied met trekkracht ook de nieuwe
media en extra mogelijkheden werken prima stoelen zijn stevig maar wel comfortabel voor lange ritten en afstel mogelijkheden
asteroide grijs met bicolor velgen komt goed uit maar is persoonlijk keus opel astra is weer op de goede weg wat mijn betreftkreeg een tip over collinite wax 845

Heeft iemand hier ervaring mee zou goede werking hebben
https://www.carclean.nl/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219Heb ze van spotnet gedownload +/-7gb het zijn 13 cd s

tips voor het branden van de cds zie hieronder
you want a MODE 2 CD?Step 1: Unpack the rar files with WinRAR 5 (!!)
Step 2: Open ultra iso / Magic ISO.
Step 3: Insert a blank CD into your CD / DVD burner.
Step 4: Choose Tools, Burn CD / DVD with ISO …
Step 5: Select the ISO file ‘CD / DVD image file.
Step 6: Change the ‘CD / DVD Writing Speed’ for the lowest setting.
Step 7: Choose ‘Format’voor “Mode 2 / XA’
Step 8: Choose Finaleze CD
Step 9: Click “Burn it!””
The navigation CD is being copied. in mode2km stand 854


Dank je hierbij de link voor de liefhebbers altijd wel leuk die test van autos uit het verleden
http://autovisie.nl/testverslagen/” onclick=”window.open(this.href);return false;@pjotter wrote:
@SimpleFace wrote:
Manta niet, dat gaat commercieel gezien niks worden. Teveel bijsmaak en tokkiewokkie gehalte.
GT zijn ze te laat mee, teveel andere GT’s op de markt.
Monza, bekt lekker, en zolang die een beetje lijkt op de concept versie een regelrechte blikvanger en instant imago poetser.
Calibra, tja… niet slecht maar denk ook dat hier weer een bijsmaak aan kleeft. Petjes factor kan meespelen in aanschaf. Dus denk niet dat ze zich hieraan gaan wagen.Persoonlijke voorkeur dus voor de Monza.
geen verkeerde wagen concept Monza zie link
http://www.autojunk.nl/2013/07/opel-monza-concept-previewmaar een opel gebouwd als de buick avista ziet er ook bijzonder mooi uit
ook als insignia mogelijk@SimpleFace wrote:
Manta niet, dat gaat commercieel gezien niks worden. Teveel bijsmaak en tokkiewokkie gehalte.
GT zijn ze te laat mee, teveel andere GT’s op de markt.
Monza, bekt lekker, en zolang die een beetje lijkt op de concept versie een regelrechte blikvanger en instant imago poetser.
Calibra, tja… niet slecht maar denk ook dat hier weer een bijsmaak aan kleeft. Petjes factor kan meespelen in aanschaf. Dus denk niet dat ze zich hieraan gaan wagen.Persoonlijke voorkeur dus voor de Monza.
geen verkeerde wagen concept Monza zie link
http://www.autojunk.nl/2013/07/opel-monza-concept-previewIemand wil van zijn Vectra af
Gepost op 05-01-2016 om 15:21 door rynnus – 49 Reacties »
Geile Vectra kopen?
Er zijn nu eenmaal een paar manieren om je Opel Vectra aan de man te brengen, deze meneer begrijpt hoe.

Daar zit je dan met je Vectra uit 2004. Een slordige 400.000km op de klok en met Halfords afweergeschut zó smakeloos dat het iedere potentiële koper toch minstens de stuipen op het lijf jaagt. In dat geval kun je twee dingen doen; je zet je auto op Marktplaats en je wacht tot er iemand zo gek is, of je versnelt het hele proces door er een buitengewoon, laten we zeggen, oprechte verkooptekst bij te schrijven. Deze verkoper windt er geen doekjes om, een beetje zoals Natasja. Recht door zee vertelt hij de potentiële kopers die dijenkletsend achter hun pc zitten hoe de vork in de steel zit. Je kunt zeggen wat je wilt, maar je weet wel waar je aan toe bent als je zijn auto koopt. Zo schrijft hij dat de bestuurderstoel iets smerig is omdat de monteur er meer in heeft gezeten dan hij zelf. “…is goed schoon te maken.” Toch prettig om te weten.
Beschrijving
Naar veel overweging zet ik toch mijn super goed onderhouden Opel vectra te koop…de Vectra heeft meer beurten gehad dan een veel bezochte prostituee..de kilometerstand is nu 409000 en een beetje…jaaa u leest het GOED…ik kan u verzekeren dat de kilometerstand niet VOORUIT is gedraaid dit is aantoonbaar door de onderhoudsboekjes…er is bij kilometerstand 143000 een gloed nieuwe motor geplaatst dit is aantoonbaar dmv boekjes en navraag bij de plaatselijke opel dealer..er zit zoveel reperatie bonnen bij deze opel dat ze er extra bomen voor moesten kappen…sinds dat ik hem heb heeft hij in principe meer bij de dealer gestaan dan dat ik er in gereden heb…maar goed… ik ben nu leeg gezogen en de auto is technisch in super staat…de apk loopt t/m juni 2016 en de apk meester kon niets vinden…volgens mij heeft hij de avond ervoor teveel gedronken want nog geen 2 maand later kon ik alle remschijven incl de remblokken vervangen.
Toen ik de Vectra 5mnd had kreeg hij last van astma…hij was niet meer vooruit te branden, dus effe naar de Dealer gegaan voor een conditietest…naar een uitleestest bleek dat mijn Vec. last had van zijn werfelkleppen dus laten vervangen, achteraf was er een verkeerde diagnose gesteld…dus hij kuchte nog meer…toch maar even naar de echte specialisten (dacht ik) ons favoriete buurland ”duitsland”…die hadden een andere diagnose ”du must die steuerkette erneueren ” was zagen zie” naar een gebrekkig gesprek begreep ik hem….dus de distribieketting plus alle toebehoren laten vervangen…toen ik de prijs voor mijn neus geschoteld kreeg dacht ik nog ”krijg ik mijn opa’s fiets ook terug?” want dat was effe slikken…en dan werd mij ook nog even verteld dat mijn vec. nog steeds last had van een korte adem…dus met een SNELHEID van 20a30 km/pu terug naar mijn woonplaats..uhm in cognito want ik schaamde mij dood…gelukkig had mij vrouw er nog een zonnebril liggen die heb ik dus ook maar even gedragen..
Thuis toch maar even op google (opel forums) gekeken om de ECHTE vakmensen te benaderen…die hadden het over de hogedrukbenzinepomp……bij mijn vec. zat er nog een siemens op (ik dacht dat die alleen in wasmachine deden) die moest ik dus vervangen voor een continental….nu ik deze vervangen had liep de vec weer als een hardloper die aan de einde v/d regenboog een geldkist ziet…perfect dus.Wat is er allemaal vervangen?
Wat ik al vertelde …de remschijven rondom incl blokken
Distributieketting plus alle toebehoren
Dynamo ivm disco licht tijdens het rijden
Hogedruk sensor
Hogedruk regelaar
Hogedruk benzinepomp
Luchtfilter
Olie en oliefilter
Dubbele custom made sportuitlaten bij een bedrijf waar ik de taal niet verstond..wel een goed bedrijf hoor
en nog veel en veel meer….overal heb ik de bonnen van bewaardOptie’s en gadgets
ABS
EPS
GVD voor als de auto weer eens niet doet (maar deze optie hoef je niet meer aan te spreken…de vec. is in goede technische staat
Electrische ramen 4x
Mistlampen
Schroefset lowrider style…hoef niet. kan in elke gewenst standje geschroeft worden
19 Inch sportvelgen met nieuw rubber
Dvd /navigatie/tv met digitenne (dat laatste was wel handig toen ik met pech aan de kant v/d weg stond en op de anwb moest wachten, kon mijn vrouw toch nog GTST kijken.Wat moet er nog gebeuren?
De bestuurderstoel is iets smerig dit omdat de monteur er meer in heeft gezeten dan ik zelf…is goed schoon te maken
Achterlager wiel vervangenEERST KIJKEN OF JE HET GELD HEBT DAN VRAGEN AAN JE VROUW EN DAN PAS MIJ MAILEN
Voor de geïnteresseerden onder jullie is hij dus heel duidelijk. Mocht je dan echt drieduizend euro willen stukslaan op zijn auto moet je er snel bij zijn, er zijn al bedragen boven de 9 miljoen geboden. Je vind de Vectra van de man (die trouwens Rene heet) in Enschede.
@Vannos wrote:
Welkom,
Ja voor de z20let motor is een leh turbo en chip wel een must, :thumb
heb je nog wat :kewlpics van je zaf ?
( van de navigatie weet ik niks van )
als het om een cd70 navigatie gaat kun je deze nog updaten
weet niet welk type het gaat in de opel zafira@djsparky wrote:
@McLambo wrote:
Ik ben mijn cd niet kwijt, of zoiets, maar ik gebruik al jaren dezelfde versie van opcom, en ik ben even benieuwd wat de meest recente versie is :-)
Volgens mij is 2010-08 de nieuwste versie, tenminste, die heb ik draaien en nog niet geen andere versie kunnen ontdekken…
Mijn Astra is van 03-2011 en naar mijn idee mis ik van een hele hoop dingen de mogelijkheid om uit te lezen en instellingen te wijzigen… ik kan zelfs geen measure blocks uitlezen van de motor, ecc en noem maar op. Voor de ecc e.d. heb ik het al geprobeerd te doen alsof het een insignia is, maar voor de motor gaat dat niet lukken (A14NEL)…Heeft er iemand toevallig al een oplossing hiervoor, of moet ik het gewoon nog even afwachten? :angel
@bladluis wrote:
Is goed ik ga toch voor de 19 inch et 42 8.5j
Alleen de banden maat even kijken of ik 235 35 19 pak of 225 235
40 19 pakdan zou ik voor de 235 35 19 gaan zit je iets lager heb je wat meer ruimte dit is ook meestal wat er standard op zit
12 januari 2016 om 21:03 In reactie op: kofferbak k wanneer vlakke ruimte met of zonder reserve wiel #18305604midnight black wrote:Een Ford Ka :jerry Enigste Opel die tot K gaat is de nieuwe Astra dus ik ga er vanuit dat die wordt bedoelt.
inderdaad het gaat om een astra K zie bovenste foto blijkt dat je dan geen vlakke bodem heeft mischien de mogelijkheid om
zelf gelijk te maken indien je genoeg draagkracht voor een afdekplaat om af te steunen op de zijranden maar ook midden
ondersteuning nodig om eventueel gewicht op te vangen@Rottentweetie wrote:
Ik heb uiteraard zelf ook nog even zitten zoeken. Ik heb het volgende plaatje erbij gevonden, welke meteen meer duidelijkheid geeft:
Hier haal ik het volgende uit:
– Rood/Zwart (aan elkaar): De ‘ plus’ en ‘ min’ .
– Blauwe draad: Trigger om het kastje in te laten schakelen wanneer er in ‘ Reverse’ geschakeld wordt. (Moet dus aan de achteruitrij verlichting gekoppeld worden)
– Kleine rode draadjes bij de video kabels: De ‘plus’ voor de cameraatjes, om de camera’s van voeding te voorzien.
klopt inderdaad rood en zwart voeding hierbij wordt de blauwe draad gebruikt om de camera te schakelen
‘Correct me if i’m wrong!’ maar zo moet het hem gaan worden denk ik…
Binnenkort maar is beginnen!Zo als ik zo zie op de fotos lijkt het erop dat je 2 camera ingangen hebt voor de achter als de voorkant met het rode draadje als + 12 V om de
cameraatjes van voeding te voorzien bij de gele ingangs stekkers De middelste is de video uitgang naar je display video ingang Aan de andere zijde
van het kastje 12V rood+ blauw – en zwart als schakeldraad om deze te switchenquote=”paul45″]Goedemorgen,
Ik heb lekkage rechtsachter in mijn kofferbak van mijn Astra J.
Volgens mij komt het via de achterlichtunit naar binnen.
Mijn vraag is hoe krijg ik de achterlichtunit eruit om e.e.a. weer opnieuw te kitten?@bladluis wrote:
De steek maat van de velg is 5×112 maar heb Vectra c met steek maat 5×110 moet dat lukken ?
En is dit wel veilig die schuifbouten ?
kan geen kwaad mits uw alles goed heeft gemonteerd en op de et waarde let
Vectra c@jopiejo wrote:
Goedendag , ik heb sinds kort wat problemen met m’n corsa b c14nz .
Voor de kerstvakantie begon deze opeens slecht te starten s’morgens , moest echt wel een tijdje door starten voor ie aansloeg en dan liep ie erg slecht .
Als ik gas gas leek t wel of ie verzoop maar na een km of 2 te hebben gereden reed ie weer prima en had ik nergens geen last meer van .
Ook Smiddags starten die weer gewoon alsof er niks aan de hand was , maar de volgende ochtend weer t zelfde liedje .
Nou had ik m zo’n anderhalve week niet gebruikt en dacht zal is kijken of ie gewoon start , maar helaas nou sloeg die helemaal niet aan alleen wat ploffen uit de uitlaat en volgens mij ook uit de lucht inlaat .
Heb toen ern nieuwe rotor en verdelerkap erop gezet en meteen starten , alleen blijft ie nou niet mooi lopen en slaat ie uit bij stationair draaien wat die daarvoor dus niet had .
Heb met de paperclipmethode uitgelezen en daar kwamen 2 codes uit , 33 en 75 weet iemand wat ik hieraan kan doen om m weer goed te krijgen .
Het gaat om een corsa b 1.4i automaat met Bosch ontsteking .
Alvast bedanktHierbij een handleiding voor foutcodes te herleiden
http://issuu.com/pjotter7/docs/haynes_automotive_diagnostic_fault_bladluis wrote:ik heb ook 5×110 vectra c maar ben nu op zoek naar 19 inch velgen maar de meeste zijn allemaal 5×112
En schuifbouten heb ik verder geen ervaring mee nooit gehadhoe moet ik dat zien schuifbouten graag hoor ik er meer van
Welke Steek?
De steek van velgen wordt bepaald door 2 getallen gescheiden door een X-teken, bijvoorbeeld 5 x 100 of 4 x 98.
Het eerste worden de boutgaten aangegeven. Zo zijn er velgen met 3, 4, 5 en 6 boutgaten.
Ten tweede komt het getal wat de diameter van de (denkbeeldige) cirkel door precies het midden van alle boutgaten.
Zie afbeelding:
In dit geval heeft de velg een steek van 5 x 100.
Dit is simpelweg dus de boutgaten telle = 5
De diameter bepalen van de cirkel, hier aangegeven = 100 mm
Nu kan het zijn dat u zich afvraagt wat dit met schuifbouten/moeren te maken heeft.
Nou, eigenlijk heel veel.
Het kan namelijk zijn dat de steek van de auto en van de wielen verschillend is.
Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld een Alfa Romeo 146. Deze auto’s zijn gemaakt met een
steek van 4 x 98. Om dus voor deze auto passende velgen te vinden moet u velgen vinden
met steek 4 x 98. De keuze in velgen met deze steek is uiterst beperkt.
Schuifbouten/moeren kunnen een steekverschil van +/- 3 mm opheffen door de speling van
de conische ring van de bout/moer. Als we dit toepassen met de Alfa Romeo 146 dan kan de
steek van 4 x 98 worden vergroot naar bijvoorbeeld 4 x 100.
In deze steek is het velgenaanbod enorm en kan de Alfa Romeo rijder zich helemaal uitleven.
De steek van velgen is in 99 van de 100 gevallen in de binnenkant van de velg (bv. in een
spaak) gestempeld.
Bij velgen is ook nog het volgende belangrijk:
De ET-waarde staat voor het Duitse “Einpresstiefe”,
oftewel wielbolling. Een wiel bestaat uit 2 delen,
namelijk de velg waar de band op gemonteerd zit en een
schijf (of spaken) die ervoor zorgt dat een min of meer
stijve verbinding met het midden van het wiel, de naaf,
tot stand komt en het geheel aan het voertuig
gemonteerd kan worden met wielbouten of wielmoeren.
Wanneer de schijf zodanig geplaatst is dat het
montagevlak (M in de tekening) in het centrum van de
velg geplaatst is (C in de tekening), spreekt men van ET
0 (mm). Zowel aan de binnenzijde, als de buitenzijde is
dan evenveel ruimte.
ET-waarde: afstand tussen C=Middellijnwiel en M=Montagevlak
bron: Wikipedia
Om slijtage te verminderen dient het wiel zo goed mogelijk boven het wiellager
gecentreerd te worden, de ET-waarde is dan gelijk aan de afstand tussen wiellager en
bevestigingsplaats.
Er zijn auto’s met een gemiddelde ET-waarde 35, een lage ET-waarde zoals ET 15 tot 28 en
er zijn auto’s met een hoge ET-waarde vanaf ET 40 tot 58. VW Golf type 3 heeft bijvoorbeeld
een gemiddelde ET-waarde
(ET 35), BMW heeft in veel gevallen (5 en 7-serie) een
lage ET-waarde (ET 15 of ET 20) en Opel heeft net als veel Japanse auto’s een hogeET-waarde ET 49+. Hoe lager de ET-waarde van de velg, hoe verder het wiel naar buiten
komt te staan. Als de ET-waarde van de wielophanging 35 is en je monteert velgen met een
waarde van ET 10, dan komt het wiel 25 mm te ver naar buiten te staan. Gemiddeld
genomen is een ET-afwijking van 5 mm acceptabel.
@nova…. wrote:
Ik denk het ook maar ik denk wel dat je gebruik moet maken van adapterplaten cq spoorverbreders?
Ik heb ooit is 235 gehad onder de astra stw met spoorverbreder
Ben in het bezit geweest van een astra j stw hieronder zaten 235x35x19 was geen probleem zonder spoorverbr. of adapterplaten
Hiervoor een vectra C gts met opc velgen zaten ook 235 banden op alleen waren dit 18 inch velgen deze was van de fabriek uit al
2 cm verlaagd in combinatie met deze velgen




-
AuteurBerichten

