pjotter

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 661)
  • Auteur
    Berichten
  • @desjohn wrote:

    Welk soort en type lsmpen moet ik aanschaffen voor het vervangen van alle verlichting ,?
    achterlicht led
    Achteruitrijverlichting led
    remlicht led
    richtinaanwijzers. Led
    mistlampen. Led
    dimlicht (8000k) ik weet dat dit h7 is

    hierbij een link http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/body_systems/lighting/description_and_operation/exterior_lighting_systems_description_and_operation/

    In reactie op: [Astra K] Android Auto #18321221
    Arokh wrote:
    Die van mij wordt hoe dan ook na 1 augustus gebouwd, dus dan ga ik er een heel klein beetje vanuit dat de update er dan
    Vandaag bij de dealer geweest die vertelden mij dat navilink 900 geschikt was voor android echter de juiste app via google op zich laat wachten heb de android app via een andere link gedownload http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-1-6-2820-2825091-release-release/android-auto-1-6-282070-2825091-release-android-apk-download/ kreeg deze echter niet verbonden met mijn navilink900

    na de update zal er android auto naast google play in het menu moeten komen vermoed ik zoals onderstaande afbeelding
    In reactie op: Test gereden Opel zafira1.6 Turbo 170 pk #18321995
    In reactie op: [Astra K] Android Auto #18321218
    AxelBaas wrote:
    Goedemorgen Allen,

    Heeft er iemand al voor elkaar om ‘Android Auto’ aan de praat te krijgen in de nieuwe Astra K met Intellilink NAV900?
    Volgens de handleiding zou je naast de optie ‘Apple CARplay’ en optie ‘Android Auto’ moeten hebben, maar deze is niet te vinden.

    Ik lees op het Engelse forum dat er een update mogelijk is, heeft iemand er al ervaring mee?

    Ik heb geprobeerd de android auto te downloaden via google die gaf aan dat het voor dit land niet mogelijk is
    als iemand uit england dit wil delen dan zou het mischien lukken om deze te installeren op je android phone
    heb mij inderdaad bij de engelse site gelezen dat het daar wel mogelijk is zie hieronder de link

    https://www.docdroid.net/Qmd8T4a/my16-faq-navi-900-touch-r700-intellilink-software-update-android-auto.pdf.html
    zie hier vertaling
    Software Update Navi 900 / Touch R700 IntelliLink
    Veel gestelde vragen
    mei 2016
    1
    Q: Ik hoorde over een software-update voor het modeljaar 2016 Navi 900 & Touch R700 IntelliLink infotainment
    systemen. Waar gaat het over?
    A: Vanaf mei 2016, O / V biedt een fee-based software-update voor het modeljaar 2016 auto’s met Navi 900 & en
    Touch R700 IntelliLink infotainment-systeem. Deze update zal een aantal nieuwe functies toe te voegen aan het infotainmentsysteem,
    zoals Android Auto compatibiliteit en TMCpro (Navi 900 IntelliLink) om de belangrijkste veranderingen te noemen.
    Aarzel dan niet contact op te nemen met uw dichtstbijzijnde O / V-dealer om een afspraak te krijgen de update geïnstalleerd
    op uw voertuig.
    Q: Welke functies en verbeteringen doet de update toe te voegen aan mijn modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700
    IntelliLink?
    A: De update zal de volgende functies toe te voegen aan het modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink:
    · Android Auto compatibiliteit
    · Lijst scrollen voor Apple en Android CarPlay Auto met behulp van de menu knop op de bedieningselementen
    · TMCpro voor Duitsland (alleen Navi 900 IntelliLink)
    · Minor spraakherkenning en navigatie prestatieverbeteringen
    Q: Kunt u herinner me – wat is Android Auto weer?
    A: Android Auto is een eenvoudige en slimme manier om uw Android ™ smartphone in de auto. Android Auto stelt u in staat
    weer te geven en te controleren bepaalde telefoon apps die zijn geoptimaliseerd voor in-car gebruik en functionaliteit via het voertuig
    touch-screen of via de stem infotainment beeldscherm
    Q: U noemde TMCpro, wat is dat?
    A: TMCpro is een verbeterde verkeersinformatie dienst die beschikbaar is in Duitsland.
    Q: Ik begrijp dat deze update is niet gratis, maar fee-based? Hoeveel moet ik betalen om de update geïnstalleerd
    op mijn auto en wat doet het honorarium te dekken?
    A: De dealer zal de prijs van de update te stellen. Neem contact op met uw O / V-dealer voor eventuele vragen over de kosten en de
    installatie van de update. De vergoeding zal al het werk dat nodig is voor het leveren en installeren van de update op uw dekken
    voertuig.
    Q: Kan ik heb slechts enkele functies of verbeteringen van de update op mijn auto geïnstalleerd en zou ik dan nog
    moet betalen?
    A: Nee, het selecteren van slechts een subset van functies of verbeteringen van de update is niet mogelijk.
    Software Update Navi 900 / Touch R700 IntelliLink
    Veel gestelde vragen
    mei 2016
    2
    Q: Hoe kan ik zien of de update is van toepassing op mijn auto?
    A: De eenvoudigste manier om erachter te komen of de update is van toepassing op infotainment systeem van uw voertuig te controleren of een
    PROJECTIE pictogram wordt weergegeven op het beginscherm van uw Navi 900 / Touch R700 IntelliLink. Als u het pictogram kunt vinden,
    dan de update kan worden geïnstalleerd.
    Q: Ik heb gelezen dat GM is het actualiseren van haar merken gratis in Noord-Amerika, dus waarom moet ik hier betalen in Europa?
    A: De update is anders verwerkt in Noord-Amerika, om organisatorische redenen. Hier in Europa is de dealer zal stellen
    de prijs.
    Q: Mijn voertuig is niet uitgerust met een modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink. Kan ik deze update
    geïnstalleerd om mijn auto toch?
    A: Nee, de update kan alleen worden geïnstalleerd op een modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink infotainment-systeem.
    Q: In plaats van de update nu bij de dealer en het betalen voor het, krijg ik het gratis later als ik wachten op een af fabriek
    update b.v. op MY17?
    A: Momenteel zijn er geen plannen om de kenmerken van deze update gratis te schakelen op een later tijdstip voor het modeljaar 2016
    Navi 900 / Touch R700 IntelliLink.
    Q: Hoe kan ik of Android Auto is beschikbaar in mijn land en als mijn Android-telefoon is compatibel met Android
    Auto?
    A: Android Auto vereist Android versie 5.0 of hoger (Lollipop). Zoek naar de Android Auto app in Google Play
    op je Android-telefoon. Als Android Auto is beschikbaar om te downloaden dan is het in uw land beschikbaar en kan worden
    geïnstalleerd op uw Android-telefoon. Of kijk op Google’s Android Auto webpagina (LINK) of contact opnemen met uw O / V-dealer.
    Q: Met zoveel Android-telefoons beschikbaar zijn, hoe kan ik ervoor zorgen dat werkt mijn Android-telefoon goed met
    Android Auto in mijn O / V voertuig na de update geïnstalleerd?
    A: De beste manier om uit te vinden dat wil
    1. Download de Android Auto app van Google Play op uw Android-telefoon
    2. Controleer of uw telefoon is op onze lijst van gevalideerde smartphones
    3. Ga naar uw O / V-dealer en verbind uw telefoon met een ander voertuig dat al heeft de software-update
    geïnstalleerd.
    Q: Aangezien ik een Apple CarPlay gebruiker, zal CarPlay nog steeds werken na de update aan mijn Navi 900 / Touch hebt geïnstalleerd
    R700 IntelliLink?
    A: Absoluut. De update zal ook zorgen voor een betere Apple CarPlay gebruikerservaring doordat-lijst scrollen met
    de menu knop op de infotainment controles element.
    Software Update Navi 900 / Touch R700 IntelliLink
    Veel gestelde vragen
    mei 2016
    3
    Q: Ik ben niet zeker als ik wil deze update voor mijn auto. Is er een manier om beter te begrijpen wat de update zal toevoegen
    aan mijn modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink voordat hij het op mijn auto geïnstalleerd?
    A: U kunt altijd een bezoek aan uw O / V-dealer en verbind uw telefoon met een beschikbare auto die al heeft de
    software-update is geïnstalleerd, maar de beste manier om te ervaren wat de update zal toevoegen aan uw modeljaar 2016 Navi
    900 / Touch R700 IntelliLink is om een afspraak te maken voor de software reflash plannen.
    Q: Is het mogelijk om de update op mijn eigen te installeren zonder tussenkomst van mijn O / V dealer, bijv. via de OnStar WiFi
    hotspot?
    A: Nee, om de update te installeren op uw auto, neem dan contact op met uw O / V-dealerschap en plannen een
    afspraak.
    Q: Ik wil deze update. Hoe kan ik het op mijn auto zijn geïnstalleerd en hoe lang zal het duren?
    A: Als de update op uw voertuig kan worden geïnstalleerd, neem dan contact op met uw O / V-dealer om een afspraak te maken en
    wordt u geadviseerd over de gedetailleerde timing. Houd er rekening mee dat het gebruik van Android Auto vereist uw smartphone te zijn
    compatibel met Android Auto en Android Auto moet beschikbaar zijn in uw land.
    Q: Hoe kan ik aan de slag met Android Auto?
    A: Ten eerste, zorg ervoor dat je de meest recente Android-besturingssysteem geïnstalleerd op uw telefoon. Controleer ook of
    je Android-telefoon ondersteunt Android Auto en als Android Auto is verkrijgbaar in uw land. Om Android Auto te gebruiken,
    Volg deze stappen:
    1. Download en installeer de Android Auto app van Google Play op uw telefoon.
    2. Sluit uw telefoon aan op de infotainment-systeem met een USB-kabel. Voor de beste prestaties dient u uw telefoon
    -Fabriek meegeleverde USB-kabel.
    3. Op uw telefoon te configureren Android Auto toegang tot noodzakelijke functies van de telefoon.
    4. Als Android Auto niet automatisch start, drukt u op de Android Auto icoon op het startscherm van de
    infotainment systeem.
    5. Houd er rekening mee dat sommige functies van Android Auto, zoals het streamen van muziek of praten met Google, zou een 3G-eisen
    of 4G internet verbinding.
    Q: Ik had mijn O / V-dealer de update te installeren op mijn auto, maar ik kan niet krijgen Android Auto aan het werk. Wat kan ik doen?
    A: Als dit de eerste keer dat u gebruik maakt van Android Auto in een bepaalde auto, moet u uw telefoon te ontgrendelen en accepteer de
    Voorwaarden op het scherm van uw telefoon nadat u hebt aangesloten en raakte de Android Auto-knop op
    uw beeldscherm. Zorg er ook voor dat de “Alleen verbinden met bekende auto’s” instelling in de Android Auto app is uitgeschakeld.
    Voor meer informatie kunt u terecht op de Android Auto support website (LINK).
    V: Waarom heeft de minder dure R 4.0 IntelliLink infotainmentsysteem al ondersteunen Android Auto terwijl ik moet
    betalen voor de update naar Android Auto in te schakelen in mijn Navi 900 / Touch R700 IntelliLink?
    A: De prijs die de dealer is voor de bij het updaten van het infotainmentsysteem arbeid, niet voor de
    software zelf. De update zal niet alleen toe te voegen Android Auto compatibiliteit, maar ook een aantal andere functies en
    verbeteringen (zoals TMCpro in Duitsland) om een modeljaar 2016 Navi 900 IntelliLink.
    Q: Is deze update ook eventuele problemen met de stabiliteit van het modeljaar 2016 Navi 900 / Touch R700 IntelliLink repareren? Zo ja,
    Waarom moet ik betalen voor de update?
    A: Deze update is geen bijgewerkte software, maar voegt geheel nieuwe functies om het modeljaar 2016 Navi 900 /
    Touch R700 IntelliLink zoals Android Auto compatibiliteit en TMCpro.
    Software Update Navi 900 / Touch R700 IntelliLink
    Veel gestelde vragen
    mei 2016
    4
    Q: Ik bestelde net mijn nieuwe O / V Astra / Insignia met Navi 900 / Touch R700 IntelliLink. Doet de update van toepassing op mijn nieuwe
    auto ook?
    A: Als uw voertuig is / werd gebouwd na 1 juni 2016 dan is uw Navi 900 / Touch R700 IntelliLink zal al zijn allemaal voorzien
    kenmerken van de update.
    V: Mijn O / V dealer vertelde me dat voor het toepassen van de update, hij betaalt € 35 van de O / V. Waarom rekent u de dealers?
    A: Een vergoeding in rekening gebracht door O / V om de administratieve werk dat nodig is voor het verstrekken van de update te dekken.
    Q: In de toekomst zullen er aanvullende updates voor mijn infotainment-systeem en moet ik betalen voor hen ook?
    A: Hoewel we zijn continu bezig met het verstrekken van de beste ervaring aan onze klanten, op dit moment hebben we geen
    plannen voor toekomstige updates te delen.
    Q: Heeft u ook van plan om een software-update die MirrorLink in staat zal stellen in mijn auto leveren?
    A: We hebben geen plannen op dit moment om MirrorLink bieden in onze voertuigen.
    Q: Hebben alle O / V-dealers rekenen dezelfde vergoeding voor het installeren van de update?
    A: Hoeveel u moet betalen voor de installatie van de update wordt bepaald door uw O / V-dealer

    In reactie op: [Astra K] Android Auto #18321216

    @Arokh wrote:

    Komen de updates dus niet via de ingebouwde 4g verbinding binnen? Daar was ik tot nu toe steeds vanuit gegaan… Het klinkt wel heel droevig als je voor zijn update naar de dealer moet, en nog erger als het betaald is….

    waarschijnlijk zal je navilink een update nodig hebben via de dealer kosten ?
    dan nog welke versie van android ondersteund dit 5.01 of 6.01 heb je al een samsung galaxy S5,S6 of S7 nodig
    welke apps heb je nog meer nodig om mirrorlink je Phone display op je car display te projecteren en bedienen

    In reactie op: OPEL GT Museum #18321799

    @Andre_Ede wrote:

    Jammer dat er in het artikel geen website of verder info staat over openings tijden e.d.
    Maar misschien komt dat allemaal nog.

    hier nog een link voor onderdelen https://www.opelgtparts.com/

    In reactie op: Opel terug in Nederlandse rallysport #18313584

    Opel scoort ADAM-successen met Timo v.d. Marel

    Rallycoureur Timo van der Marel en navigator Rebecca van der Marel hebben tijdens de Vechtdalrally in Hardenberg wederom een uitstekende race afgeleverd. Ze snelden in hun Opel ADAM R2 naar de eerste plaats in hun klasse en werden uiteindelijk achtste in het algemeen klassement.

    De Vechtdalrally in Hardenberg bestond uit negen klassementsproeven en drie loops. Met zo’n 98 kilometer is het de kortste rally van het Nederlands kampioenschap. Omdat de Vechtdalrally voor 95 procent over asfalt gaat en slechts vijf procent onverhard is, is het ook direct een van de rally’s met de hoogste gemiddelde snelheid.
    Rallycoureur Timo van der Marel en navigator Rebecca van der Marel hebben tijdens de Vechtdalrally in Hardenberg wederom een uitstekende race afgeleverd. Ze snelden in hun Opel ADAM R2 naar de eerste plaats in hun klasse en werden uiteindelijk achtste in het algemeen klassement.

    De Vechtdalrally in Hardenberg bestond uit negen klassementsproeven en drie loops. Met zo’n 98 kilometer is het de kortste rally van het Nederlands kampioenschap. Omdat de Vechtdalrally voor 95 procent over asfalt gaat en slechts vijf procent onverhard is, is het ook direct een van de rally’s met de hoogste gemiddelde snelheid.

    De Opel ADAM R2 beschikt over een hoogtoerige 1,6-liter ECOTEC 16V-viercilindermotor met 185 pk en 190 Nm, gekoppeld aan een sequentiële vijfbak. Het maximale toerental bedraagt 8.800 tpm. Verder is de ADAM R2 voorzien van een sperdifferentieel en een speciaal afgesteld onderstel voor optimale tractie op allerlei soorten ondergrond.

    2-Opel-VechtdalrallyDe Opel ADAM is een auto die je volledig kunt personaliseren. Dit geldt ook zeker voor de ADAM R2 van Timo van der Marel, waarbij dit in extreme zin is gedaan met het thema ‘Unleash the beast’. De ADAM R2 krijgt voor elke rally een andere outfit. Zo verscheen de ADAM R2 al tijdens voorgaande rally’s in een beestachtige tijger-livery en een zwarte panter-livery aan de start. Tijdens de Vechtdalrally werd gekozen voor een opvallende adelaar-livery. Op http://www.opel.nl/motorsport vind je over ‘Unleash the beast’ meer informatie.

    03-ADAM-R2-PictureVan 19 tot 21 augustus a.s. staat de volgende rally op het programma. En dat is meteen de belangrijkste “afspraak” van het hele seizoen: het WK Rally wordt dan verreden in Duitsland.

    Uitslag Vechtdalrally 2016:
    1. Jasper van den Heuvel – Mitsubishi Lancer Evo X – 47:31.7
    2. Matthias Boon – Mitsubishi Lancer Evo X – 48:09.2
    3. Antoine van Ballegooijen – Mitsubishi Lancer Evo X – 48:30.8
    4. Steen Andersen – Mitsubishi Lancer Evo X – 48:39.8
    5. Brian Madsen – Peugeot 306 Maxi – 48:54.0
    6. Gerben Brouwer – Audi Coupe S2 – 49:43.4
    7. Ronald Leemans – Mitsubishi Lancer Evo IV – 49:50.9
    8. Timo van der Marel – Opel ADAM R2 – 50:10.7
    9. Andre de Vries – BMW M3 – 50:42.2
    10. Cheeone Lim – Opel ADAM R2 – 51.49.3

    In reactie op: Komt de Opel GT in 2018? #18320037

    @pjotter wrote:

    http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=26338&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

    In 2018 is het precies 50 jaar geleden dat Opel de GT presenteerde. Met dit model, ook wel als het Europese broertje van de Chevrolet Corvette betiteld, liet het Duitse merk zien meer te kunnen dan alleen maar burgerlijke gezinswagens bouwen.
    De afgelopen 50 jaar zijn Opel niet in de koude kleren gaan zitten, in de zin dat General Motors haar Europese dochter bijna had verkocht. Maar inmiddels kunnen we spreken van een renaissance van het automerk, met als voorlopig hoogtepunt de prijzenwinnende jongste generatie Astra.
    Om te laten zien dat het elan terug is bij Opel, presenteerde topman Karl-Thomas Neumann afgelopen maart op de autosalon van Genève de GT Concept: een moderne interpretatie van het iconische sportwagen.
    Net als het origineel is de GT Concept rank, slank en voorzien van achterwielaandrijving. Een andere overeenkomst is dat de motor gewoon uit de schappen van de volumemodellen komt: dit keer geen atmosferische 4 cilinder, maar een geblazen 3-pitter.
    Die krachtbron is het probleem dus niet bij een productievertaling van de conceptstudie, maar wel het onderstel: de originele GT was gebaseerd op de Kadett, die toen nog achterwielaandrijving had. Maar tegenwoordig is voor alle modellen het ‘Mini concept’ omarmd.
    Opel heeft een tijdje met het idee gespeeld om de Mokka als basis te gebruiken, maar dan zonder aandrijfstangen naar de voorwielen. Een oplossing die doet denken aan de achterwiel aangedreven sportwagen van Subaru en Toyota.
    Maar de Mokka wordt niet als een smaakvolle basisingrediënt gezien. Opel gebruikt liever de bodemplaat van de Cadillac ATS. Dat is sowieso een achterwiel aangedreven auto die veel lof toegezwaaid heeft gekregen vanwege zijn scherpe stuurgedrag.
    Maar ja, hoe maak je van een auto die in Nederland minimaal 51.740 euro kost een sportwagen die kan concurreren met de Mazda MX-5? Opel wil om te beginnen vasthouden aan haar 3 cilinder motor. Een snelle rekensom leert dat dit 13 mille kan schelen.
    Opel denkt verder kosten (en gewicht!) te kunnen besparen door het onderstel van de ATS in te korten en smaller te maken. De eigen turbomotor kan, zo weten we van collega Ford (Ecoboost), makkelijk opgevoerd worden tot 140 pk.
    Onderaan de streep kan dit inderdaad een sportwagen opleveren die zich qua prestaties kan meten met bijvoorbeeld de even sterke Fiat 124 Spider. Die kost in Anniversary tenue 38.995 euro en is óók een moderne interpretatie van een klassieker uit de jaren zestig.
    Niemand had in de jaren zestig gedacht dat Opel een rasechte sportwagen zou kunnen bouwen. En weinig mensen hadden in maart misschien de overtuiging dat er van de GT Concept een productiemodel te maken valt. Maar het kan. Het vergt alleen wat, zoals Opel het zelf noemt, Umparken im Kopf.

    Opel GT Concept dient als bron voor kunst
    http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=14810&utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

    .

    In reactie op: Opel Astra is de ‘Trekauto van het Jaar 2016’ #18319837

    @Sportstourer-k wrote:

    Ben benieuwd hoe de sportstourer het doet als trekker.

    Opel Astra 1.4 Turbo sleurt het beste als je dezelfde motor kiest als de hieronder beschreven lijkt mij dat deze dezelfde prestatie levert

    Terecht blije gezichten bij Opel. De Astra is door Kampeer & Caravan Kampioen verkozen tot ‘Trekauto van het jaar 2016’.
    Kampeer & Caravan Kampioen, een titel van de ANWB, heeft de Opel Astra met 150 pk en 245 Nm krachtige 1,4-liter Turbo onder de kap verkozen tot ‘Trekauto van het Jaar 2016’.
    De Astra wist de titel binnen te halen wegens zijn trekkwaliteiten en de stabiliteit van het onderstel. Daarbij heeft Kampeer & Caravan Kampioen punten gegeven voor het ruime interieur van Opel’s verse C-segmenter. De Astra liet in totaal 19 kandidaten achter zich. Eerder dit jaar werd de Astra al tot Europese Auto van het Jaar gekroond.

    In reactie op: Van Navi 600 Navi 900 maken #18177484

    @onno1962 wrote:

    Als je gewoon de beschrijving zoals hierboven bij pegasusjan vermeld, volgt is het heel eenvoudig. Ik heb de bestanden en de handleiding van het Duitse Opelforum gehaald. Deze handleiding met snelkoppelingen naar de betreffende bestanden heb ik hieronder weergegeven. Succes.
    Grafisch heb je de 3D mogelijkheid en ook rijbaanbegeleiding. Kortom alle functionaliteiten die je bij de 600 versie ontbeerd.

    Man benötigt:

    *einen leeren USB Stick (formatiert mit FAT32)
    *Einen CD Rohling

    ACHTUNG dieser Vorgang löscht alle gespeicherten Radiosender, das Adressbuch und alle Gespeicherten Ziele

    1. Lade diese zwei Dateien Herunter

    http://opel-club.ru/…900_rus_fix.rar” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://yadi.sk/d/lmhsKgwO4crXM” onclick=”window.open(this.href);return false;

    2. Brenne die ISO Datei auf die leere CD und Kopiere den Inhalt der ZIP Datei in das Stammverzeichnis (root verzeichnis) des USB Sticks.

    3. Im Auto: Schalte das Navi ein (Zündung ein-oder ausgeschaltet ist egal), entferne die SD Karte und Schließe den USB Stick an. Befolge nun die Anweisungen auf dem Display – der Prozess wird bei 80 % abbrechen, das ist normal.

    4. Entferne den USB Stick, und lege die CD ein, schalte das Gerät an und aus (bei mir selber startete das Navi automatisch von selbst). Man befindet sich nun im Bootloader, dieser lädt nun Automatisch die neuen Dateien von der eingelegten CD in den internen Navi Speicher. Dieser vorgang dauert ungefähr 8 minuten.

    5. Setzte nun die SD Karte ein und lasse die Navigationssoftware sich Initialisieren.

    6. Setzte nun den USB Stick wieder ein und wiederhole die Update Prozedur (wieder den Anweisungen auf dem Display Folge leisten). Diesmal wird das Update ohne Fehler durchlaufen.

    7. Gebe dem System die Chance zum mehrmaligen Neustart, es wird danach als Navi900 Starten

    Wichtig: Das Navi900 kann Sprachbefehle entgegen nehmen um zum Beispiel den Radiosender umzustellen, doch die Normale SD Karte enthält keine Sprachdateien um dieses Feature nutzen zu können, wenn man dieses Feature aktiviert kommt die Meldung das die Sprachdateien nicht Installiert sind. Die Sprachbefehle für das Telefon werden über Bluetooth weitergeleitet und funktionieren normal.

    het iso bestand op een cdr branden de overige files op een geformateerde fat 32 usb stick zetten
    daarna de link volgen zou het moeten werken

    In reactie op: cd70 update / nieuwe navi #18100584

    @rvv wrote:

    Dag mensen,

    Na al die goede reacties ben ik weer hoopvol gestemd over het vinden van een nieuwe navi cd.
    Ik rijd sinds kort een Astra MY2011 met cd500 systeem. Ik heb wat navigatiebestanden gevonden (Carminat BNL_13_14), echter krijg ik deze via CD niet werkend.. Kan iemand mij helpen?
    Ik heb het geprobeerd via CloneCD en IMGBurn, op snelheid 4x. Auto leest hem echter niet.

    Alvast erg bedankt!!

    Uw heeft een cd500 systeem werkt waarschijnlijk niet met de bestanden van een cd70 systeem
    je zou de cd500 bestanden analyseren en alleen de kaart vervangen als hetzelfde type files zijn is te proberen

    In reactie op: Opel terug in Nederlandse rallysport #18313583

    Opel wint rechtszaak

    Opel stond afgelopen vrijdag wegens vermeend gesjoemel met uitlaatgassen voor de rechter. De Duitse milieuvereniging Deutsche Umweltshilfe had de autofabrikant voor de rechter in Darmstadt gedaagd. Er zou gesjoemeld met de emissiegegevens van haar Zafira 1.6 CDTi. Maar Opel behaalde naar eigen zeggen een klinkende overwinning: zij werd op 4 van de 6 punten in het gelijk gesteld.

    De vereniging wilde onder andere dat Opel verboden zou worden in advertenties nog langer te stellen dat de Zafira 1.6 CDTi dankzij de behandeling van de uitlaatgassen net zo schoon is als benzinemodellen. Op dit punt haalt het Duitse merk inderdaad bakzeil: in alle uitingen van Opel moet die claim worden verwijderd.

    Maar de milieuvereniging Deutsche Umweltshilfe kreeg van de rechter geen gelijk bij haar claim dat Opel de uitlaatgasbehandeling bij de Zafira 1.6 CDTi niet voldoende getest zou hebben. Het systeem zou niet bij een temperatuur van min 30 graden Celcius zijn getest; iets wat Opel zelf ook toegeeft: De Duits rechter kan daar mee leven. Opel heeft aangetoond dat het systeem bij min 17 graden wél werkt en daarmee is de kous voor haar af, ook omdat Opel aannemelijk heeft gemaakt dat er van sjoemelsoftware geen sprake is in de Zafira CDTi. De functie van het managementsysteem is enkel om de motor te beschermen.

    De Deutsche Umweltshilfe toont zich een slecht verliezer, maar dergelijk gedrag zien we wel vaker bij linkse milieuclubs die moeite hebben met het erkennen van de regels van een rechtstaat als de uitkomst haar niet aanstaat. Opel mag, anders dan de Deutsche Umweltshilfe had geëist, gewoon blijven vermelden dat de Zafira 1.6 CDTi aan de Euro6 norm voldoet. Dat zij niet in beroep gaat tegen de uitspraak op het in de tweede alinea genoemde onderdeel, komt doordat het merk geen zin heeft in verder juridisch getouwtrek. Ook met de uitspraak dat zij 60 procent van de proceskosten moet betalen, kan zij leven.

    Heel anders is de reactie van de Deutsche Umweltshilfe. Die wilde, na het verliezen van 4 van de 6 aangevoerde aanklachten en veroordeling tot 40 procent van de proceskosten, niet reageren op de uitspraak. Dat is nogal kinderachtig als je eerst wel ruimschoots de publiciteit heb gezocht met claims die, naar nu blijkt, ongefundeerd zijn.

    In reactie op: gefacelifte Zafira Tourer uitgelekt #18319830

    @warhamstr wrote:

    Tamme snoet hoor zo, zonde. Maar wel stuk ingetogener. Past wel beter bij een mpv.

    Opel Zafira: ondergang van een trendsetter 31-12-2015 04:04

    In het MPV segment maakte Opel in 1996 een valse start. Met de Sintra dacht het Duitse merk een leuk alternatief voor de Chrysler Voyager, Ford Galaxy en Renault Espace in handen te hebben, maar er waren al direct twijfels over de Amerikaanse bouwkwaliteit. En daar bleef het niet bij. In 1999 ging de Sintra ook nog eens onderuit in een crashtest. Opel, wiens imago toen sowieso toch al onder druk stond vanwege de storinggevoelige Omega en de tegenvallende Vectra, besloot het op een Chevrolet annex Pontiac ontwerp gebaseerde model van de markt te halen.

    Maar gelukkig debuteerde datzelfde jaar de Zafira. Renault had met de Scénic weliswaar een voorsprong opgebouwd in het segment voor middenklasse MPV modellen, maar Opel compenseerde dat met het slimme Flex7 stoelsysteem. Niet alleen bood de Zafira hierdoor plek aan 7 personen, je hoefde de zetels ook niet de garagebox in te sjouwen als de ruimte achterin voor andere zaken dan passagiervervoer gebruikt diende te worden. Als klap op de vuurpeil was de achterbank ook nog eens in lengterichting verschuifbaar.

    De Zafira bleek een schot in de roos te zijn. Niet alleen omdat hij een duidelijke meerwaarde bood ten opzichte van de Scénic, maar ook omdat het een prettig alternatief was voor diegenen die de Franse bouwkwaliteit niet vertrouwden, of een hekel hadden aan het vrijwel horizontaal staande stuur van de Renault. Het blazoen van Opel was halverwege de jaren negentig flink bevlekt geraakt (een erfenis van inkoopchef Ignacio Lopez, die de duimschroeven bij de toeleveranciers te ver had aangedraaid), maar de Zafira was productierijp gemaakt door Porsche. En dat kon je merken. De Opel klopte als een bus. In het topjaar 2001 werden er bijna 300.000 exemplaren van verkocht.

    Helaas trad daarna de wet van de remmende voorsprong onverbiddelijk in werking. De tweede generatie Zafira, die in 2005 werd voorgesteld, maakte weinig indruk. Een keurig ontwerp, dat wel, maar Volkswagen had met de Touran al een inhaalslag gemaakt. Bij een vrijwel ongewijzigde wielbasis groeide de Zafira 15 centimeter en dat maakte de Opel er niet lichtvoetiger op. De enige innovatie waren een serie opbergvakken in het plafond maar daarvoor sprong de consument niet op zijn fiets richting de Opel dealer. De verkopen belandden in een diepe val naar 100.000 stuks, al speelt hier ook mee dat de autoconsument via Nissan inmiddels kennis had kunnen maken met het cross-over concept. Van die Qashqai zouden we nog veel gaan horen.

    De derde generatie uit 2011 was opnieuw groter (dit keer nam de omvang met 19 centimeter toe) maar dat vertaalde zich wederom niet in evenredig meer binnenruimte. Opel positioneerde het model aanvankelijk boven de oude, tweede generatie van de Zafira, die nog enige tijd op bepaalde markten leverbaar bleef. Het merk dacht zo een alternatief in handen te hebben voor de imponerende S-Max, maar helaas. De Ford bleef in de Opel qua rijeigenschappen veruit de baas en was daarmee zijn meertarief zondermeer waard. En ook in de prijsklasse daaronder was er volop keuze aan 7-persoons MPV modellen. Het resultaat: vorig jaar bleef de verkoopteller steken op 50.000 exemplaren.

    Daar kan de schoorsteen niet van roken. De fabriek in Bochum, waar de Zafira van de band liep, werd in 2014 gesloten en de productie werd verplaatst naar een ongebruikte assemblagelijn in de hoofdvestiging in Rüsselsheim. De Zafira, die een tijdje de extra typeaanduiding Tourer droeg, heeft net een facelift ondergaan. Als dit uitgelegd wordt als een signaal dat Opel het model nog niet compleet heeft opgegeven, dan is dat onjuist. De Duitsers denken niet dat het ooit nog wat gaat worden met de Zafira en zullen het model in 2018 aflossen door een cross-over. Geen eigen ontwerp, maar een door Peugeot ontwikkelde en te bouwen auto. De laatste Zafira loopt in Rüsselsheim uiterlijk in 2019 van de band. Na 20 jaar is het hitavontuur dan dus weer voorbij.

    .

    In reactie op: gefacelifte Zafira Tourer uitgelekt #18319827

    De nieuwe Opel Zafira: connected, comfortabel en veelzijdig

    De Opel Zafira staat als zeven persoons MPV bekend om zijn unieke combinatie van veelzijdigheid en comfort. Sinds de introductie in 1999 heeft Opel meer dan 2,7 miljoen Zafira’s verkocht – vooral aan gezinnen en zakenmensen die een ruime, flexibele MPV nodig hebben en veel comfort wensen, ook voor lange ritten. De nieuwe Opel Zafira onderscheidt zich net als zijn voorganger met het inmiddels bekende Flex7-stoelsysteem. Verder biedt de Zafira optioneel ergonomisch verantwoorde en AGR-gecertificeerde voorstoelen, een FlexFix-fietsendrager en het adaptieve FlexRide-onderstel. De nieuwste generatie van Opels IntelliLink infotainmentsysteem (compatible met Apple CarPlay) en Opel OnStar (inclusief 4G/LTE Wi-Fi-Hotspot) zorgen dat de Zafira optimale connectiviteit biedt. Verder introduceert Opel LED-koplampen met dynamische bochtverlichting (AFL).

    Opel Nieuwe Zafira 3kwfront3Sportief uiterlijk, luxueus interieur
    Het dynamische design van de koplampen en de geheel nieuwe, sportiever ogende boven- en ondergrille kenmerken de nieuwe Opel Zafira. De koplampen en de grille vormen optisch één geheel. De strip met het Opel-logo sluit naadloos aan op de koplampen en benadrukt de breedte van de auto. Verfijnde ‘double wing’ dagrijverlichting geeft de lichtunits een heel eigen signatuur. De positie van de wielen in de gespierd ogende wielkasten geven de nieuwe Opel Zafira een solide, sportief en dynamisch voorkomen.

    Marc Adams, Vice-President van GM Europe Design, vult aan: “De voorzijde van de Zafira heeft dezelfde stijlkenmerken als de nieuwe Astra. De scherp gelijnde dagrijverlichting straalt verfijning uit, en dat geldt ook voor het interieur. Het instrumentarium is compleet nieuw ontworpen, helderder en duidelijker, met meer bedieningsgemak en verbeterde ergonomie.”

    Opel Nieuwe Zafira 3kwfrontHet zicht op de weg is verbeterd doordat de touchscreen van het infotainmentsysteem lager in het dashboard is geïntegreerd; ook is het aantal knoppen gereduceerd. De bediening van de 7-inch touchscreen – gevat in een fraaie U-vormige omlijsting – doet denken aan die van tablets. Het nieuwe stuurwiel met de compact verpakte airbag, ziet er fraai uit en ligt fijn in de hand.

    Opel biedt voor de nieuwe Zafira keus uit twee IntelliLink-systemen van de nieuwste generatie. Radio 4.0 IntelliLink integreert de functies van de smartphone en biedt ondersteuning voor Apple CarPlay. Navi 950 IntelliLink is vooral voor klanten die een geïntegreerd infotainment- en navigatiesysteem wensen.

    Opel OnStar is ook beschikbaar in de nieuwe Zafira, inclusief Automatic Crash Response en talloze andere voorzieningen, zoals Destination Download (met Navi 950) en 4G/LTE Wi-Fi-hotspot , waarmee zeven apparaten online kunnen zijn, dus één voor elke inzittende.

    Opel Nieuwe Zafira cockpitMaatstaf voor veelzijdigheid; licht, ruim en rustig interieur
    Net als in de vorige generaties van de Zafira kunnen de bestuurder en de passagier voorin zeer ontspannen reizen. Dat is te danken aan onder meer de ergonomische, zesvoudig verstelbare en AGR-gecertificeerde sportstoelen en het (optionele) multifunctionele FlexConsole-systeem. Dit modulaire opbergsysteem omvat onder meer een grote opbergbox en bekerhouders, die over een rail verschuifbaar zijn. Daardoor is de grote ruimte tussen de voorstoelen – precies waar bergruimte het gemakkelijkst is – flexibel te gebruiken.

    Opel Nieuwe Zafira pandakPassagiers op de tweede zitrij kunnen genieten van de optionele Lounge stoelopstelling. Met een slim mechanisme is de middelste zitplaats eenvoudig neer te klappen en te draaien, zodat die kan dienen als middenarmsteun voor de passagiers op de buitenste twee stoelen. Die stoelen zijn ook naar achter en naar het midden te verschuiven voor optimale ruimte voor benen en schouders. De stoelen van de derde zitrij zijn neerklapbaar en verdwijnen dan onder de vlakke vloer van de bagageruimte.

    Het gevoel van ruimte en comfort wordt nog sterker met de optionele panoramische voorruit in combinatie met een glazen dak. De voorruit reikt van de motorkap tot bijna aan de B-stijl. Het glazen dak sluit daarop aan en reikt helemaal tot de achterzijde van de nieuwe Zafira. Dat versterkt de lichte, ruime en aangename sfeer in de auto.

    Opel Nieuwe Zafira 3kwfront2Slimme bergruimte
    Met de derde zitrij neergeklapt kan de Zafira volgens de ISO 3832-norm al 710 liter bagage vervoeren en 1.810 liter als ook de tweede zitrij neergeklapt is. Verder biedt de nieuwe Zafira meer dan dertig opbergruimtes, inclusief de al genoemde FlexConsole. De optionele FlexFix-fietsendrager is een handige, praktische oplossing voor fietsliefhebbers. Het geïntegreerde systeem schuift als een lade uit de achterbumper en kan tot vier fietsen dragen. De fietsendrager kan desgewenst ook kantelen, zodat de achterklep ook is te gebruiken als de FlexFix-drager is beladen.

    Innovatief, veilig, dynamisch en aan te passen aan ieders wensen
    De nieuwe LED-koplampen met dynamische bochtverlichting (AFL) passen het lichtpatroon automatisch aan de omstandigheden aan voor optimale verlichting, zonder tegenliggers te verblinden. Er zijn negen patronen, zoals: stadsverlichting, verlichting voor de buitengebieden, bochtverlichting, achteruitrijverlichting, een stationaire modus en een zogenoemde ‘toerist-modus’.

    Opel Nieuwe Zafira mirrorDe nieuwe generatie van de Opel Eye-frontcamera speelt een belangrijke rol bij diverse assistentiesystemen, zoals High Beam Assist en Traffic Sign Assistant. Following Distance Indication (FDI) detecteert voorliggers en Forward Collision Alert geeft optische en geluidssignalen als de afstand tot de voorligger snel kleiner wordt. Lane Departure Warning is automatisch actief bij snelheden boven de 60 km/u en waarschuwt de bestuurder met een lampje in het dashboard en een geluidssignaal als hij onbedoeld de rijbaan dreigt te verlaten.

    Opel Nieuwe Zafira sideTwee andere voorzieningen in de Zafira verhogen het comfort: de Adaptive Cruise Control (ACC) en FlexRide. Met behulp van de radar achter de grille helpt Adaptive Cruise Control de bestuurder om de snelheid en de afstand tot de voorligger constant te houden. De bestuurder kan zowel de snelheid als de afstand instellen, in drie stappen: Ver, medium en dichtbij. Het adaptieve, elektromechanische FlexRide-onderstel past voortdurend de afstellingen aan aan de situatie, de rijstijl van de bestuurder en zijn persoonlijke voorkeuren. Zafira-kopers hebben een ruime keuze op het gebied van motoren, want Opel zet zijn strategie op dit vlak voort en biedt een volledig gamma aandrijflijnen aan voor de nieuwe Zafira. Met keuze uit benzine, diesel, LPG en CNG is de Opel Zafira uniek in zijn segment.

    In reactie op: gefacelifte Zafira Tourer uitgelekt #18319826
    In reactie op: gefacelifte Zafira Tourer uitgelekt #18319823

    @pjotter wrote:


    http://www.autoweek.nl/nieuws/gelekt-gefacelifte-opel-zafira/
    Zure gezichten bij Opel. AutoEvolution heeft de eerste foto’s van de gefacelifte Zafira Tourer al uit een configurator weten te trekken.

    De onthulling van de gefacelifte Opel Zafira Tourer – die ogenschijnlijk gewoon als Zafira door het leven zal gaan – staat eigenlijk pas voor volgende week gepland. Toch is de auto nu al vanuit alle hoeken te zien.

    De Zafira verliest bij de facelift zijn originele front met grote C-vormige lichtunits. In plaats daarvan krijgt de MPV een front dat meer in lijn is met dat van de Astra. Aan de achterzijde lijken geen wijzigingen plaats te vinden. Vanbinnen zien we een vernieuwd dashboard met een nieuw instrumentarium en een infotainmentscherm dat lager op de middenconsole is gemonteerd en een hele reeks knoppen overbodig maakt.

    Opel Zafira nu officieel
    http://autovandaag.nl/autonieuws/12724/opel-zafira-nu-officieel/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

    @KRSA2000 wrote:

    @pjotter wrote:

    even ter informatie ik werk niet voor de pr van AH…

    Dat vroeg ik ook niet… ik vroeg of je voor de PR afdeling werkte van Opel!
    @KRSA2000 wrote:

    Mooi… kan ik gelijk bestellen met mn Allehandebox!

    (Off-topic: werk je soms voor de PR afdeling van Opel?)

    Ik zie je namelijk alleen links van Opel artikels delen
    ben wel opel minded vandaar dat ik regelmatig deze links deel en op dit forum zit

    even ter informatie ik werk niet voor de pr van AH steun eerder de max verstappen sponsor zag dit op internet
    leek mij wel leuk om te delen mijn mening lijkt dat als je een redelijk nieuwe auto wil rijden dan heb je een vast
    kost plaatje andere kant zitten hier ook nadelen aan vaak sluit zoiets af voor een langere periode met een vast
    aantal kilometers per jaar kom je hierboven betaal je meer hoe zit het met verzekering (bonus malus systeem)
    en meer van dat soort regels waar je aan vast zit zonder dat je het weet

    In reactie op: IntelliLink bluetooth #18319856
    dipesh wrote:
    Hallo
    Ik heb een opel Adam Rocks(2015) met een IntelliLink multimedia infotainmentsysteem.
    Nu wil ik er mijn gsm op aankoppelen(SamsungS3 GT-i9300) via bluetooth maar deze maakt geen verbinding.
    Gsm heeft Android versie 4.3.
    De opel vind mijn gsm wel maar dan vraagt hij om een koppelverzoek(pincode) via bluetooth maar deze word niet aanvaard.
    Heeft iemand er ook problemen mee.
    Ik kan dus niet telefoneren en de Gps (Bringo) niet gebruiken.
    Met een samsung Galaxy 5/6 werkt het wel.

    met een galaxy S4 lukt het ook een hogere android versie is de oorzaak dat het werkt

    Na Volkswagen moeten mogelijk ook tienduizenden exemplaren van de Opel Zafira 1.6 CDTI terug worden geroepen naar de garage, in verband met sjoemelsoftware die de uitstoot van stikstofoxiden manipuleert. Dat heeft de RDW laten weten. Opel ligt in Duitsland onder vuur na onderzoek van het weekblad Der Spiegel en het ARD programma Monitor.

    Omdat de Opel Zafira in Nederland is goedgekeurd voor heel Europa, moet de RDW de Europese terugroepactie coördineren. Het zou de eerste keer zijn sinds het Volkswagen schandaal dat een autofabrikant verplicht wordt een auto terug te roepen en de software aan te passen. Verscheidene automerken werden de afgelopen maanden verdacht van sjoemelen, maar tot nu toe oordeelden de autoriteiten dat deze fabrikanten de wet niet hadden overtreden.

    In het televisieprogramma Monitor liet een Duitse hacker zien dat de systemen die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) regelen bij Opel Zafira bij een snelheid boven 145 km/u wordt uitgeschakeld. Zo kan eventuele motorschade worden voorkomen, maar keerzijde van de medaille is dat het verminderen van de uitstoot alleen optimaal werkt tussen de 17 en 33 graden. Ook als de auto op grote hoogte rijdt zouden de systemen niet werken. Software die herkent dat de auto op een rollenbank staat, zoals bij Volkswagen, werd niet gevonden.

    De topman van Opel, Karl-Thomas Neumann, heeft toegegeven dat de systemen bij de Zafira soms worden uitgeschakeld, maar benadrukt dat er niets illegaals aan is. Volgens Opel is het uitschakelen noodzakelijk om de motor te beschermen. Anders dan bij Volkswagen zou er dus van rommelen met software geen sprake zijn. Volkswagen had haar dieselmotoren uitgerust met sensoren die emissietests konden herkennen, en vervolgens over te kunnen schakelen naar een ‘geknepen’ modus met een lagere uitstoot. De 1.6 CDTI motor van Opel is voorzien van een ‘uitschakelsysteem’. Volgens de Europese wetgeving is dat illegaal, mits de functie puur de motor beschermt. Volgens Opel is dat laatste het geval.

    De Duitse minister van Transport twijfelt aan de uitleg van Opel. Hij besloot gisteravond Opel nog 2 weken te geven om met een goed onderbouwde verklaring te komen voor het manipuleren van de uitstoot. Als de minister over 2 weken oordeelt dat Opel wel handelt in strijd met de wet, zal de RDW overgaan tot het terugroepen van alle exemplaren van de Opel Zafira in Europa die gebruik maken van deze software.

    Bij de RDW wordt een mogelijk terugroepactie ondertussen voorbereid. Volgende week gaat de RDW samen met de Duitse collega’s op bezoek bij Opel om alvast een praktische uitvoering van de terugroepactie te bespreken. Om hoeveel auto’s het in heel Europa precies gaat, is volgens de RDW nog niet bekend.

    Edit: ja ik neem wat veel VW op de korrel, maar imo is dat het merk dat heel dit circus in gang heeft gezet, en nu ook als eerste op zijn/haar bek gaat
    RDW gaat mogelijk Opel Zafira’s in heel Europa terugroepen

    Na Volkswagen moeten mogelijk ook tienduizenden Opel Zafira’s terug worden geroepen naar de garage, in verband met sjoemelsoftware die de uitstoot van stikstofoxiden manipuleert. Dat heeft de RDW aan de NOS laten weten. Opel ligt in Duitsland onder vuur na onderzoek van het weekblad Der Spiegel en het ARD programma Monitor.

    Omdat de Opel Zafira in Nederland is goedgekeurd voor heel Europa, moet de RDW de Europese terugroepactie coördineren. Het zou de eerste keer zijn sinds het Volkswagen-schandaal dat een autofabrikant verplicht wordt een auto terug te roepen en de software aan te passen. Verscheidene automerken werden de afgelopen maanden verdacht van sjoemelen, maar tot nu toe oordeelden de autoriteiten dat deze fabrikanten de wet niet hadden overtreden.

    Hacker

    In het televisieprogramma Monitor liet een Duitse hacker zien dat de systemen die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) regelen bij Opel Zafira onder volstrekt normale rij-omstandigheden wordt uitgeschakeld. Zo werkt het verminderen van de uitstoot alleen optimaal tussen 17 en 33 graden. Ook als de auto op grote hoogte rijdt zouden de systemen niet werken. Software die herkent dat de auto op een rollenbank staat, zoals bij Volkswagen, werd niet gevonden.

    De directeur van Opel heeft toegegeven dat de systemen bij de Zafira soms worden uitgeschakeld, maar benadrukt dat er niets illegaals aan is. Volgens Opel is het uitschakelen noodzakelijk om de motor te beschermen.

    Terugroepactie

    De Duitse minister van Transport twijfelt aan de uitleg van Opel. Hij besloot gisteravond Opel nog twee weken te geven om met een goed onderbouwde verklaring te komen voor het manipuleren van de uitstoot. Als de minister over twee weken oordeelt dat Opel wel handelt in strijd met de wet, zal de RDW overgaan tot het terugroepen van alle Opel Zafira’s in Europa die gebruik maken van deze software.

    Bij de RDW wordt een mogelijk terugroepactie ondertussen voorbereid. Volgende week gaat de RDW samen met de Duitse collega’s op bezoek bij Opel om alvast een praktische uitvoering van de terugroepactie te bespreken. Om hoeveel auto’s het in heel Europa precies gaat, is volgens de RDW nog niet bekend.

    bart-gsi wrote:
    warhamstr wrote:
    Edit: ja ik neem wat veel VW op de korrel, maar imo is dat het merk dat heel dit circus in gang heeft gezet

    Opel moet de Duitse autoriteiten binnen twee weken meer informatie verstrekken over de CO2-uitstoot van de Opel Zafira en de Opel Astra. Verkeersminister Dobrindt heeft sterke twijfels over de officiële emissiecijfers van de auto’s.

    “We hebben Opel veertien dagen de tijd gegeven om ons de gewenste technische informatie te geven”, zei Dobrindt na een gesprek met Karl-Thomas Neumann, de hoogste baas van Opel in Duitsland.

    De Duitse milieuorganisatie Deutsche Umwelthilfe, tijdschrift Der Spiegel en het ARD-programma Monitor beschuldigen Opel ervan software te gebruiken die de filtering van uitlaatgassen uitschakelt. Emissietesten die zij uitvoerden leverden veel hogere CO2-waardes op dan die uit de fabrieksopgave.

    Er gaan al langer geruchten dat Opel net als Volkswagen sjoemelsoftware gebruikt in zijn diesel-modellen. Opel ontkent dit tot de dag van vandaag, maar geeft wel toe dat de dieselfilters alleen onder bepaalde omstandigheden de optimale emissiereductie halen

    @bart-gsi wrote:

    @warhamstr wrote:

    Edit: ja ik neem wat veel VW op de korrel, maar imo is dat het merk dat heel dit circus in gang heeft gezet, en nu ook als eerste op zijn/haar bek gaat.

    Topman weerlegt onderzoeksresultaten Duitse media
    Opels CEO Karl-Thomas Neumann heeft beschuldigingen over gesjoemel met dieselmotoren vandaag weerlegd. Volgens de topman maakt Opel absoluut geen gebruik van illegale software.
    Opel werd vorige week beschuldigd van het gebruiken van illegale software, waarmee uitstoot gemanipuleerd kan worden. Het Duitse blad Spiegel, tv-programma Monitor van de ARD en de milieuorganisatie DUH (Deutsche Umwelthilfe) deden gezamenlijk onderzoek, waaruit zou zijn gebleken dat dergelijke software aanwezig is in diesels van Opel.

    Opel-CEO Neumann meldt nu in een statement dat dit niet kan kloppen. Hoewel Opel de de onderzoeksdetails en werkwijze van de drie media nog niet in heeft kunnen zien, worden de resultaten dus al door Opel tegengesproken. Volgens Neumann gelooft men bij Opel – op basis van eigen onafhankelijke metingen en ervaringen met eerdere onderzoeken van de DUH – niet dat de resultaten objectief en wetenschappelijk onderbouwd zijn. Daarbij meldt hij dat Opel zich gewoon aan de regels houdt en alijd transparant is richting de Duitse en Europese toezichthouders

    @arjontje wrote:

    Waarom oude auto’s updaten.
    Zouden de waardes van Opel ook totaal niet kloppen????

    Ook Opel in vizier wegens gesjoemel
    De Duitse regering luistert naar adviezen van diverse kanten en gaat nu een onderzoek beginnen naar de praktijken van Opel op het gebied van uitlaatgascijfers en eventuele manipulatie daarvan. Volgens verkeersminister Dobrindt zou Opel met de Zafira en Astra waar men een 1,6 liter diesel geleverd heeft, gerommeld hebben met de software. Dat zou blijken uit tests die eerder werden uitgevoerd door onafhankelijke instituten en media. Daarbij kwam steeds hetzelfde beeld naar voren. Er was een groot verschil tijdens de tests tussen de ene en andere gebruiksomstandigheid en dat zou in principe leiden tot de gedachte dat Opel willens en wetens met deze motoren heeft gerommeld. Opel zelf ziet dat heel anders. Daar stelt men dat de software door een hacker is opengebroken en dat de resultaten daardoor op zijn minst twijfelachtig zouden zijn. Ook vindt Opel de onderzoeken niet objectief genoeg. Maar het merk werkt wel mee met de onderzoeken door de Duitse regering. Die nam overigens eerder ook Fiat op de korrel voor soortgelijke beweringen. De Duitse media staan intussen bol van de verhalen over de enorme verschillen tussen theorie en praktijk bij Opel en dat men daarvoor geen echte verklaring kan vinden. We zullen eens zien hoe dit verhaal verder gaat. Waarbij het pikant is dat in de VS alleen VW heeft toegegeven gemanipuleerde software te hebben gebruik. Daar liggen nu ook andere merken onder het vergrootglas van de overheid. (AMuS)

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 661)