Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hierbij wat gegevens betreffende versnellingsbak https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/op4.html

Hierbij nog een link om te bekijken welke versie zekeringen kast er in de auto zit wel in het duits hopenlijk geeft dit duidelijkheid https://sicherungskasten.info/die-sicherungskasten-und-das-relais-fur-opel-vauxhall-grandland-x-2017-2020/
Er zijn verschillende varianten heeft te maken met de uitvoering staat ook beschreven in de handleiding


Mocht iemand interesse in een opel corsa handboek van haynes stuur maar een PB met je Email dan stuur ik je deze in een PDF
BJ 2006-2010
BJ2000-2003
BJ1993-2000
Zijn er meer rijders die de ervaring hebben met DAB+ dat de radio geluid lijkt dat deze overslaat en eventuele tip of juist goede ervaring om dit op te lossen
Stuur maar een pb met email dan zend k je het pdf bestand van opel vectra diesel als benzine
Mischien kun je via deze link iets terugvinden van je code:https://www.opel-infos.de/codes/modellcodes.html
hierbij een filmpje https://www.youtube.com/watch?v=_v8jTLmbwXY&list=PLd8-z5FMWmT3XVg0VTXg2FiHi7x5dqp7e
Soms moet je de tool op een bepaalde manier bij de velgrand en band houden en links voor beginnen bestuurders kant
Let er wel op dat je niet zomaar 12 volt aansluit op je usb deze wordt nl: omgezet naar 5 volt zijn de buitenste contacten v usb contactstop 1 en 4
de binnenste contacten zijn 2 en 3 zijn voor je data die zorgen voor de verbinding met je voertuig auto android zie schema hieronder

Je kunt een usb verlengkabeltje gebruiken en deze onder de console weg werken en deze laten uitkomen op de sigaretten aansteker plaatsen of er gelijk naast
zodat je daar je mobiel aansluit
inderdaad goed nieuws opel en duitsland

Heeft iemand ervaring met het DAB ontvangst lijkt soms dat het geluid overslaat (verspringt)bij radio uitzendingen
stuur maar een pb met email adres dan stuur ik de software naar je toe
Opel grandland 1,2 Turbo zonder logo

stuur maar een PB met je email dan stuur ik de handleiding opel vectra C (engels)
hopenlijk kom je via deze link verder https://www.opel-infos.de/fgst/fgst_bis_mj81.html
Even ter info heeft uw de laatste versie van auto android gedownload dit gaf in het verleden ook weleens problemen om te verbinden
Mijn opel grandland heeft binnenkort +/-15000 gelopen en is dan een jaar oud geeft aan onderhousbeurt
Zou dan een kleine beurt nodig zijn en voldoende kan ik dit ook bij een BOVAG garage laten uitvoeren
Of ben ik verplicht naar een OpelDealer te gaan ivm fabrieksgarantie volgens mij is dit 2 jaar
Als dit onderstaande artikel lees hoeft dit geen probleem te zijn mits het volgens specificatie wordt uitgevoerd
Ben erg benieuwd wat er allemaal gedaan wordt in een onderhoudsbeurt grandland X en de kosten of dit ongeveer gelijk ligt tussen de dealers
Zag de schade op het dak zou het helpen als je het dak zou glas coaten bv dat het er minder makkelijk intrekt die vogelpoep
heb ook een zwart dak ben bang dat dit mij ook kan overkomen of heeft iemand nog andere tips om dit te voorkomen
Sorry had mij vergist zag dat het wel werkt bij iphone nier voor android nog steeds met kabel
Het is wel mogelijk hiervoor heeft uw een adapter nodig cplay2air voor android

strengere eisen voor het Keyless Entry-systeem van auto’s moeten diefstal voorkomen. Het Centrum Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) heeft daarom per 1 januari 2021 met deze voorziening de normen voor personenauto’s aangescherpt. De beoordeling zal worden uitgevoerd door certificatie-instelling Kiwa SCM.
De reden voor de strengere eisen is dat auto’s met Keyless Entry vaak gewild zijn bij autodieven. Via de zogenaamde Relay Attack-methode ontvangen dieven de signalen van een elektronische sleutel en kopiëren deze om vervolgens het voertuig te stelen. In 2019 zijn 7.000 auto’s gestolen met een totale waarde van circa 100 miljoen euro. De CCV en Kiwa SCM werken al enige tijd aan het voorkomen van autodiefstal via de Estafette-methode.
“Bij CCV draait alles om het zo moeilijk mogelijk maken van dieven”, zegt CCV-directeur Patrick van den Brink. “Voor verzekeraars zijn het alle hens aan dek, want één ding is zeker: het dievengilde ontwikkelt voortdurend nieuwe manieren om auto’s te stelen”. Nederland is volgens het CCV het eerste land dat eisen stelt en waar Keyless Entry-systemen kunnen worden gecertificeerd om diefstal te voorkomen. Autofabrikanten hebben al verschillende sleutels aangepast, maar er moeten er nog heel wat volgen. CCV en Kiwa SCM willen de aanpassing afdwingen via het keurmerk.
De aangescherpte maatregelen omvatten onder meer nieuwe installatievoorschriften, wijzigingen in het testen van startonderbrekers plus alarmsystemen en veranderende eisen voor voertuigvolg- en tracingsystemen. Aan de hand van 28 kenmerken wordt de diefstalgevoeligheid van auto’s bepaald. Met behulp van zogenaamde Machine Learning-methoden worden regelmatig herberekeningen gemaakt van de kans op diefstal. Er is ook een zogenaamde Vehicle Security Risk Class Classification geïntroduceerd met de risicoklassen “laag”, “gemiddeld”, “hoog” en “zeer hoog”.
“Ondanks het teruglopende aantal gestolen auto’s, van 30.000 begin jaren negentig naar 7.000 in 2019, is de claimlast nog steeds erg hoog. Het zijn overwegend jonge en dure auto’s en er zijn er niet veel ”, zei Alex de Hoop, beleidsadviseur bij het Verbond van Verzekeraars, eerder over de aanscherping van de eisen. “Naast de directe schade is er ook veel indirecte schade doordat er regelmatig gestolen auto’s opduiken tijdens bijvoorbeeld een ramkraak. Bovendien zijn onderdelen ook populair ”, zegt De Hoop. “Je kunt het niet zo gek bedenken, anders wordt het van de auto gehaald. Het gaat dus om een veelvoud van de 100 miljoen aan schade voor verzekeraars en samenleving ”.Volgens het convenant is er een race gaande voor de meest effectieve beveiliging. Relay Attack is een van de nieuwste diefstalmethoden. “En dat wisten autofabrikanten al toen ze de nieuwe technologie op de markt brachten”, zegt De Hoop. “Criminelen verlengen het sleutelsignaal en je auto is weg”. Het is nog niet bekend of de strengere eisen voor auto’s met Keyless Entry ook gevolgen hebben voor verzekeringen. “Auto’s met actuele certificaten (van vóór 1-1-2021), die zijn gekoppeld aan het CCV Keurmerk Voertuigbeveiliging, blijven geldig en rijden ook gewoon als de auto van eigenaar wisselt. Auto’s met certificaten blijven dus verzekerd, maar bij het afsluiten van een nieuwe verzekering kunnen aanvullende maatregelen nodig zijn ”, aldus de Vereniging.
ftdi driver is deze los bij de software geleverd of de opcom te activeren had een opcom versie 12309a+13122 waar deze werd geactiveerd
ging wel om een china clone versie kan dit ook bij de 200603a versie heb deze in bezit echter nog niet geactiveerd gekregen
Heeft iemand al ervaring met deze op-com software versie 200603a of ter beschiking om deze uit te proberen v opel bouwjaar t/m 2021

-
AuteurBerichten